Becker Indianapolis Pro

hofmeijer
New Member
New Member

Becker Indianapolis Pro

Bericht door hofmeijer »

Beste forumleden,

Via internet heb ik bij een Nederlandse internetwinkel een Becker Indianapolis Pro autoradio gekocht. Gewoon een Europees model met o.a. Nederlandse gebruiksaanwijzing en software.

De Audi-dealer zou hem gisteren, tegelijk met de APK, inbouwen in mijn Audi A3 van eind '99 (modeljaar 2000). DIN-radio in DIN-inbouwschacht, dat moet geen probleem zijn dacht ik. Over de electronische aansluitingen was ik minder gerustgesteld.

Maar wat is het probleem: Radio werkt prima, navigatie ook maar de radio past niet in het dashboard! Hij steekt er twee à drie centimeter uit en zit niet vergrendeld in het dashboard. Je kunt hem er zo uittrekken.

De Dealer is dit nog niet eerder tegengekomen, ondanks dat ze verschillende andere systemen geregeld inbouwen. Andere autoradio's die ze hadden liggen passen probleemloos in mijn A3'tje. Bijsnijden van de inbouwschacht helpt ook niet, alleen rigoreus platen uit het dashboard slopen helpt misschien maar dat vind ik te gek.

Herkent iemand dit probleem? Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat loopt dus vast op de inbouwdiepte?

Iets vergelijkbaars ken ik wel bij de Citroën Xantia, daar is dat vak ook maar nauwelijks diep genoeg en moet je lang wurmen om de bedrading daarchter netjes op z'n plek te krijgen zodat de radio/navi er goed in past.

Zit er misschien een extra verloopstekker op de achterkant die 'm te diep maakt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hofmeijer
New Member
New Member

Bericht door hofmeijer »

JW schreef:Dat loopt dus vast op de inbouwdiepte?

Iets vergelijkbaars ken ik wel bij de Citroën Xantia, daar is dat vak ook maar nauwelijks diep genoeg en moet je lang wurmen om de bedrading daarchter netjes op z'n plek te krijgen zodat de radio/navi er goed in past.

Zit er misschien een extra verloopstekker op de achterkant die 'm te diep maakt?

Groet,
JW
Nee, de diepte is wel voldoende voor de radio (is nagemeten) maar op de een of andere manier is de radio te dik en loopt hij halverwege vast in de inbouwschacht.

Audi en Becker lijken mij geen van beide merken die met maten lopen te sjoemelen dus ik snap er geen bal van. Vooralsnog lijkt het aan de radio te liggen omdat een standaard DIN-inbouwframe niet om de radio past.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Standaard is niet altijd standaard.
In dit geval is het DIN frame wel gestandaardiseerd mbt de buitenafmetingen, maar niet op de binnenafmetingen. Daarbij heeft elke fabrikant zo z'n eigen manier van vergrendelen etc. en daardoor passen de radio's niet zomaar in elk willekeurig "DIN-frame".

Maar zat er bij de Indy niet een specifiek Indy frame? Daarin past de Indy uiteraard en de vergrendeling werkt dan ook. En de buitenafmetingen zijn wel volgens DIN :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member

frame

Bericht door Bernardo »

JW schreef:Standaard is niet altijd standaard.
In dit geval is het DIN frame wel gestandaardiseerd mbt de buitenafmetingen, maar niet op de binnenafmetingen. Daarbij heeft elke fabrikant zo z'n eigen manier van vergrendelen etc. en daardoor passen de radio's niet zomaar in elk willekeurig "DIN-frame".

Maar zat er bij de Indy niet een specifiek Indy frame? Daarin past de Indy uiteraard en de vergrendeling werkt dan ook. En de buitenafmetingen zijn wel volgens DIN :idea:

Groet,
JW
Volgens mij worden er geen frames bij geleverd. Ik weet niet helemaal wat het probleem is, maar als hij wel diep genoeg wil(dat wil zeggen tot het frontje erin) dan zul jij hem aan de zijkanten moeten instellen. Dit kun jij doen door middel van de sleutels die jij erbij moet hebben gekregen. daarmede kun je de klemmen verzetten waardoor hij zich zelff vast klemt.

veel suc6
bernardo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 1075
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2715
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Weergaves: 1127
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 625
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Weergaves: 853

Terug naar “Vaste Becker systemen”