Beste forumleden,
Via internet heb ik bij een Nederlandse internetwinkel een Becker Indianapolis Pro autoradio gekocht. Gewoon een Europees model met o.a. Nederlandse gebruiksaanwijzing en software.
De Audi-dealer zou hem gisteren, tegelijk met de APK, inbouwen in mijn Audi A3 van eind '99 (modeljaar 2000). DIN-radio in DIN-inbouwschacht, dat moet geen probleem zijn dacht ik. Over de electronische aansluitingen was ik minder gerustgesteld.
Maar wat is het probleem: Radio werkt prima, navigatie ook maar de radio past niet in het dashboard! Hij steekt er twee à drie centimeter uit en zit niet vergrendeld in het dashboard. Je kunt hem er zo uittrekken.
De Dealer is dit nog niet eerder tegengekomen, ondanks dat ze verschillende andere systemen geregeld inbouwen. Andere autoradio's die ze hadden liggen passen probleemloos in mijn A3'tje. Bijsnijden van de inbouwschacht helpt ook niet, alleen rigoreus platen uit het dashboard slopen helpt misschien maar dat vind ik te gek.
Herkent iemand dit probleem? Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Becker Indianapolis Pro
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 aug 2006 14:46
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat loopt dus vast op de inbouwdiepte?
Iets vergelijkbaars ken ik wel bij de Citroën Xantia, daar is dat vak ook maar nauwelijks diep genoeg en moet je lang wurmen om de bedrading daarchter netjes op z'n plek te krijgen zodat de radio/navi er goed in past.
Zit er misschien een extra verloopstekker op de achterkant die 'm te diep maakt?
Groet,
JW
Iets vergelijkbaars ken ik wel bij de Citroën Xantia, daar is dat vak ook maar nauwelijks diep genoeg en moet je lang wurmen om de bedrading daarchter netjes op z'n plek te krijgen zodat de radio/navi er goed in past.
Zit er misschien een extra verloopstekker op de achterkant die 'm te diep maakt?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 aug 2006 14:46
Nee, de diepte is wel voldoende voor de radio (is nagemeten) maar op de een of andere manier is de radio te dik en loopt hij halverwege vast in de inbouwschacht.JW schreef:Dat loopt dus vast op de inbouwdiepte?
Iets vergelijkbaars ken ik wel bij de Citroën Xantia, daar is dat vak ook maar nauwelijks diep genoeg en moet je lang wurmen om de bedrading daarchter netjes op z'n plek te krijgen zodat de radio/navi er goed in past.
Zit er misschien een extra verloopstekker op de achterkant die 'm te diep maakt?
Groet,
JW
Audi en Becker lijken mij geen van beide merken die met maten lopen te sjoemelen dus ik snap er geen bal van. Vooralsnog lijkt het aan de radio te liggen omdat een standaard DIN-inbouwframe niet om de radio past.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Standaard is niet altijd standaard.
In dit geval is het DIN frame wel gestandaardiseerd mbt de buitenafmetingen, maar niet op de binnenafmetingen. Daarbij heeft elke fabrikant zo z'n eigen manier van vergrendelen etc. en daardoor passen de radio's niet zomaar in elk willekeurig "DIN-frame".
Maar zat er bij de Indy niet een specifiek Indy frame? Daarin past de Indy uiteraard en de vergrendeling werkt dan ook. En de buitenafmetingen zijn wel volgens DIN
Groet,
JW
In dit geval is het DIN frame wel gestandaardiseerd mbt de buitenafmetingen, maar niet op de binnenafmetingen. Daarbij heeft elke fabrikant zo z'n eigen manier van vergrendelen etc. en daardoor passen de radio's niet zomaar in elk willekeurig "DIN-frame".
Maar zat er bij de Indy niet een specifiek Indy frame? Daarin past de Indy uiteraard en de vergrendeling werkt dan ook. En de buitenafmetingen zijn wel volgens DIN
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 jul 2006 21:55
frame
Volgens mij worden er geen frames bij geleverd. Ik weet niet helemaal wat het probleem is, maar als hij wel diep genoeg wil(dat wil zeggen tot het frontje erin) dan zul jij hem aan de zijkanten moeten instellen. Dit kun jij doen door middel van de sleutels die jij erbij moet hebben gekregen. daarmede kun je de klemmen verzetten waardoor hij zich zelff vast klemt.JW schreef:Standaard is niet altijd standaard.
In dit geval is het DIN frame wel gestandaardiseerd mbt de buitenafmetingen, maar niet op de binnenafmetingen. Daarbij heeft elke fabrikant zo z'n eigen manier van vergrendelen etc. en daardoor passen de radio's niet zomaar in elk willekeurig "DIN-frame".
Maar zat er bij de Indy niet een specifiek Indy frame? Daarin past de Indy uiteraard en de vergrendeling werkt dan ook. En de buitenafmetingen zijn wel volgens DIN
Groet,
JW
veel suc6
bernardo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 1075
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-