VDO Dayton PC5400 C-IQ in 2de hands auto

masterd
New Member
New Member

VDO Dayton PC5400 C-IQ in 2de hands auto

Bericht door masterd »

Hallo,

ik ben de trotse eigenaar van een redelijk jonge Renault met een daarin een VDO PC 5400. Ik heb het plaatje, hier op het forum bekeken en het stond ook ergens bij systeem instellingen.

Nu dacht ik dat de navigatie het niet deed omdat er geen CD in zat, maar er zat een CD in. Een C-IQ CD, Navteq nogiets en de CD van 2006/7 CD 4 of 5 (Europa dacht ik).

Maar als ik alles heb ingevuld en vraag of hij / zij mij wil begeleiden dan krijg ik een melding dat het land niet is vrijgegeven voor ..... nog iets en dan wil hij naar C-IQ.net

Kan ik met dit Navigatie systeem ook navigeren zonder het C-IQ gebeuren? En dan vooral de vraag hoe! Moet ik een andere CD kopen van Navteq ? Hopelijk kan iemand mij voorzien van info.

Dit is mijn 1st post, dus neem met niet kwalijk als ik iets verkeerd doe.

Alvast bedankt voor input !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Zonder C-IQ CD zul je nooit kunnen navigeren.

Nu is het de vraag welke content er vrijgeschakeld is in jouw 5400. Ga daarvoor naar het menupunt "mijn C-IQ" en kijk wat daar staat.
Meldt dat vervolgens even hier, dan helpen we je wel op weg.

En lees even ToHo's verhaal over Wat is C-IQ nu eigenlijk?, dan wordt je gauw een stuk wijzer in deze materie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

We nemen je niks kwalijk, je bent nieuw hier (welkom).
We hebben een zoekfunctie (links in die gele balk verstopt), los van het feit dat dit forum in allemaal redelijk duidelijke rubrieken verdeeld is.
Als je een van beide routes gevolgd had, en ik kan je zeker aanraden daar een kijkje te gaan nemen, dan was je hier index.php?f=93 of (meer gedetailleerd) hier viewtopic.php?t=4299 uitgekomen.
Heel verhelderend, dus lees ff lekker door.

Als je nog vragen hebt dan vernemen we het wel.

Groet!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

@JW: hoe zat het ook al weer met dubbelgestikt... :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Inderdaad.....zit lekker stevig :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
masterd
New Member
New Member

Bericht door masterd »

Ok dan,

bedankt voor de info: heb uiteraard de links even gechecked ... en ik heb even gekeken bij Mijn C-IQ. Deze is echter 'greyed-out' .. dus blijkbaar heb ik niets. Daarom kan er dus ook niet genavigeerd worden??

Ik had toch echt op de website gelezen dat het navigeren ook zonder C-IQ abo kon.

Daarop heb ik mij en mijn navigatie systeem geregistreerd op de website van www.c-iq.net. Maar dan? Ik wil graag gewoon kunnen navigeren, maar op de website kan ik alleen maar zaken kopen en niet activeren.

Hopelijk kan iemand mij nog van informatie voorzien. Het is geen noodzaak, want ik heb op de mobiele telefoon Tom tom draaien ... maar goed: als het er in zit, dan moet het toch werken ook :?

Alvast bedankt :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe je het ook wendt of keert, zonder te betalen bereik je helemaal niets.

JW schreef eerder:
De keuze is dan een eenmalige en onbeperkte Benelux vrijschakeling met nieuwe CD's, die kost je dan €169,- . Daarbij krijg je dan geen gratis updates toegestuurd en je zult moeten blijven rijden met díe CD's, nieuwere werken er dan niet in.
Alternatief kun je een abo nemen, dat kost je €79,50 per jaar bij een tweejaarsabo. Dan krijg je wel gratis updates toegestuurd die je gewoon kunt gebruiken. Deze optie zou ik aanbevelen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
masterd
New Member
New Member

Bericht door masterd »

Hallo ik meende gelezen te hebben dat JW schreef dat je zonder MRE CD (?) niets kon bereiken. Zo'n CD heb ik erin zitten. Het is CD4 van Navteq van 2006/7 .. dacht dat hij dat bedoelde. Dat houdt dus in dat ik verplicht ben een abo te betalen, alhoewel ik gewoon een legale CD heb? Da's dan wel jammer.
Gerritje schreef:Hoe je het ook wendt of keert, zonder te betalen bereik je helemaal niets.

JW schreef eerder:
De keuze is dan een eenmalige en onbeperkte Benelux vrijschakeling met nieuwe CD's, die kost je dan €169,- . Daarbij krijg je dan geen gratis updates toegestuurd en je zult moeten blijven rijden met díe CD's, nieuwere werken er dan niet in.
Alternatief kun je een abo nemen, dat kost je €79,50 per jaar bij een tweejaarsabo. Dan krijg je wel gratis updates toegestuurd die je gewoon kunt gebruiken. Deze optie zou ik aanbevelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan me indenken dat je ietwat teleurgesteld bent.
Echter in de (nieuw)prijs van zo'n apparaat is ongetwijfeld verrekend dat je in de loop der tijd nieuwe kaartgegevens wilt hebben en daarvoor laat me je per abonnement betalen.

Als jij van een ander een mobieltje overneemt zul je ook echt een abonnement moeten nemen want met een oud simkaartje begin je niets.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
masterd
New Member
New Member

Bericht door masterd »

Da's inderdaad waar, jammer ! Maar kijken of ik dat dan toch nog een keertje aanschaf of dat ik het bij de mobiele telefoon hou.

Bedankt voor alle info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Even een korte aanvulling: de CD's die je dus nu bij je apparaat hebt kan je zo gratis aanvragen bij het C-IQ Service Centre. Daar zit hem het dus niet het probleem... Je moet betalen om de CD te kunnen gebruiken. Dit kost, als je geen abonnementsvorm wilt, maar gewoon wilt kunnen navigeren met je CD en zelf wilt bepalen wanneer je een keer een nieuwe CD koopt, dus voor de Benelux 169,--. Je moet dan dus een zogenaamd unlimited abonnement afsluiten (een abonnement voor oneindige periode waarbij je dus 1 keer hoeft te betalen en je CD voor altijd werkt). Wil je dan een keer een nieuwe CD, dan koop je weer een nieuw unlimited abonnement en kan je de CD die dan het meest recent is gebruiken.

Kortom: als je nu je CD werkend wilt hebben, moet je eenmalig 169 euro betalen (voor de Benelux, als je door meerdere landen wilt kunnen navigeren dan kost dat natuurlijk wat meer). Daarna hoef je, als je dat niet wilt, nooit meer te betalen omdat je aan een of ander abonnement vast zit. Je kan die CD dan gewoon oneindig gebruiken. Wil je een nieuwe CD, dan moet je die ook laten vrijschakelen (en dan kan je dus weer kiezen of je dit voor oneindig wilt laten doen of niet). De MRE CD kan je gratis laten vrijschakelen. Dit is een CD waarop alle snelwegen en enkele hoofdwegen van Europa staan. Zo kan je dan dus toch (al DJ'end) richting je bestemming in het buitenland komen.

Wil je nou een keer een weekje naar Frankrijk, dan hoef je geen hele nieuwe CD te kopen (zoals vroeger het geval was), maar schakel je gewoon voor die week de Frankrijk CD vrij (dat is dan meest recente) en dan kan je in die tijdsperiode de Frankrijk CD gebruiken. Handiger kan haast niet :). Je kan de meest recente CD's downloaden van de website van C-IQ (en natuurlijk ook aanvragen bij het C-IQ Service Centre). Deze werken dus echter alleen als je een code koopt waarmee je systeem weet dat ie die CD ook mag gebruiken.

Ik zou in jouw geval gewoon de Benelux vrijschakelen (onbeperkt) en dan dat systeem gaan gebruiken. Als je die eenmaal een paar keer gebruikt hebt wil je niet meer terug naar je mobieltje....

Mocht er iets niet helemaal duidelijk zijn of als je nog vragen hebt, laat dat dan even weten.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 732