Een paar weken geleden was er een gedachtenwisseling op het prikbord van de autonavigatie pagina, zie http://www.prikpagina.nl/read.php?f=911&i=5872&t=5859
Daaruit een drietal quotes:
Auteur: Han (---.cable.wanadoo.nl)
Datum: 30-11-2003 16:23
Binnen nederland kan je toch alleen maar de nederlandse TMC zenders ontvangen ? Bij mijn VDO is dat wel het geval namelijk.
Auteur: JW. (---.speed.planet.nl)
Datum: 30-11-2003 16:38
Hallo Han,
Als ik op de A50 en A73 in de buurt van de grens kom kan ik met mijn MT 5010/01, gecombineerd met 7.6 firmware op m'n MS 5000, al WDR 2 of 3 kiezen. En dan krijg ik meteen de info over de duitse wegen.
Op dat moment heb ik er al wel de VDO-D CD in, met het Europese hoofdwegennet erop. Daarmee heb ik vanaf huis tot de grens de NL zenders, en dus ook al redelijk op tijd de duitse verkeers info.
Dan kan ik bepalen of ik via Goch ga rijden naar Frankfurt, of via M-Gladbach de A61 pak. Al een paar keer zo gedaan, gaat prima.
Groet,
JW
Vandaag was ik in de buurt van Heerlen, en daar met zowel de Benelux VDO NT 2003-2 als de Duitsland NT 2003-1 uitgeprobeerd of, en hoe dit werkt.Auteur: Han (---.cable.wanadoo.nl)
Datum: 30-11-2003 16:59
Wat jij schrijft ga ik zeker eerdaags uitproberen, bij mij stopt de TMC ontvangst namelijk bij de grens.
Ik zie ze wel in de lijst maar daar houd het mee op.
Daarbij is gebleken dat ik met m'n MT 5010/01 zowel duitse, in dit geval WDR 2 en 3, als ook de nederlandse TMC zenders kon selecteren, en dat die zenders alle TMC info gaven. Zowel die in ons land, als ook in Duitsland. En ook nog een keer een stuk info over enige wegen in België.
Als je dus een route vanuit huis naar Duitsland maakt, is het voor TMC niet van belang welke CD er gebruikt wordt. Als je de gewenste TMC zender maar kunt selecteren krijg je gewoon de goede informatie.
Groet,
JW