Ik heb een becker CD 21 uitgebouwd - en hiervoor in de plaats een 7820 geplaatst.
Bij de CD21 was alleen kamer A1 en kamer C1 aangesloten .... op kamer C1 zit dus (b)lijkbaar een verstreker ...
Ik krijg echter geen geluid/signaal via de versterker
In de auto zit buiten dat kleine C1 plugje om geen andere mogelijkeheid om de speakers aan te sluiten .... als ik de CD 21 terug plaats werkt alles naar behoren ....
Kan ik dit instellen via de Becker zelf - of lijkt het er op dat deze uitgang (C1) kapot is
Of is dit het SUBWOOVER signaal waarover op blz 82 van het manual gepraat wordt
Becker TP High Speed
-
- Average Member
-
- Senior Member
Het is me niet duidelijk wat je met die aansluitingen bedoelt.
Kijkend naar de montage handleiding van de TP HS 7820 (heb je die, zo niet dan hier downloads.php?cat=2 ), zie ik de speakers op de ISO B stekker zitten, zoals altijd.
Een eventueel aangesloten externe versterker zit op C1 met een gele stekker, maar dan zit er niks op de B stekker, de speakers zitten dan op de versterker aangesloten. Hoe zit dat bij jou?
De wisselaar moet op C2 of C3, dat zal afhangen van het type wisselaar. Wat staat daar over in de instructie van de wisselaar (welke heb je?) en het volgt ook uit de bij die wisselaar behorende aparte kabel. Op C2 zit dan een groene stekker, op C3 een blauwe.
Groet,
JW
Kijkend naar de montage handleiding van de TP HS 7820 (heb je die, zo niet dan hier downloads.php?cat=2 ), zie ik de speakers op de ISO B stekker zitten, zoals altijd.
Een eventueel aangesloten externe versterker zit op C1 met een gele stekker, maar dan zit er niks op de B stekker, de speakers zitten dan op de versterker aangesloten. Hoe zit dat bij jou?
De wisselaar moet op C2 of C3, dat zal afhangen van het type wisselaar. Wat staat daar over in de instructie van de wisselaar (welke heb je?) en het volgt ook uit de bij die wisselaar behorende aparte kabel. Op C2 zit dan een groene stekker, op C3 een blauwe.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
:@: JW thanks for the quick replyJW schreef:Het is me niet duidelijk wat je met die aansluitingen bedoelt.
Zo zit het dus exact ... en zo zat het ook bij de CD21 die er uit gekomen is...JW schreef:Een eventueel aangesloten externe versterker zit op C1 met een gele stekker, maar dan zit er niks op de B stekker, de speakers zitten dan op de versterker aangesloten.
Zegge 1 stekker voor de stuursignalen (stroom, snelheidssignaal etc) en 1 stekker (geel) op C1 ...
Snap dus niet waarom dit niet werkt - instelling in het systeem of een systeem dat kaduuk is .... heb er ookal een 7824 op aangesloten en die geeft ook geen geluid
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je het aansluitschema van die Becker CD21 nog?
Wellicht zit die line-out anders dan bij de TP, dat is NIET gestandaardiseerd. Lees ook maar het verhaal over ISO stekkers bij Tricks & Tips op ons forum.
Want op zich kan er weinig kapot gaan met een line-out, dat is immers niks anders dan een aftakking op de print, op de plek waar het signaal naar de ingebouwde eindversterker gaat.
Groet,
JW
Wellicht zit die line-out anders dan bij de TP, dat is NIET gestandaardiseerd. Lees ook maar het verhaal over ISO stekkers bij Tricks & Tips op ons forum.
Want op zich kan er weinig kapot gaan met een line-out, dat is immers niks anders dan een aftakking op de print, op de plek waar het signaal naar de ingebouwde eindversterker gaat.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Fantastisch dat jullie weten waar 't over gaat! Respect voor het begrijpen van deze abracadraba. En voor alle duidelijkheid, een serieuze post! Bij de weg: die tijd op dit forum, hoogste tijd om 'm aan te passen, dacht ik. Hoewel, de wintertijd nadert ras...
Hide post links |
-
- Normal Member
Hoi Ozzy, het is redelijk simpel te verklaren/verhelpen.
De schakelspanning voor je versterker zat bij de CD21 in de C kamer (op C6).
Bij de huidige modellen wordt C6 gebruikt als subwoofer aansluiting, en daarom schakelt je versterker nu niet in.
Haal de draad die aan C6 zit los en bevestig deze aan A5 (dit is tevens de aansluiting voor een electrische antenne....) en de versterker zal aan gaan wanneer je de radio aanzet.
Dus je eerste vermoeden was juist...
Bij de huidige modellen wordt C6 gebruikt als subwoofer aansluiting, en daarom schakelt je versterker nu niet in.
Haal de draad die aan C6 zit los en bevestig deze aan A5 (dit is tevens de aansluiting voor een electrische antenne....) en de versterker zal aan gaan wanneer je de radio aanzet.
Ozzy schreef: Of is dit het SUBWOOVER signaal waarover op blz 82 van het manual gepraat wordt Question
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je in je profiel/voorkeuren de Time Zone staan op GMT +1? De rest doet het forum wel, die zet er in de zomer een uurtje bij mbv DSTtelecaster45 schreef:Fantastisch dat jullie weten waar 't over gaat! Respect voor het begrijpen van deze abracadraba. En voor alle duidelijkheid, een serieuze post! Bij de weg: die tijd op dit forum, hoogste tijd om 'm aan te passen, dacht ik. Hoewel, de wintertijd nadert ras...
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Jazeker. GMT +1. Begrijp 't ook niet, maar toch loopt 'ie een uur achter bij mij...JW schreef:Heb je in je profiel/voorkeuren de Time Zone staan op GMT +1? De rest doet het forum wel, die zet er in de zomer een uurtje bij mbv DSTtelecaster45 schreef:Fantastisch dat jullie weten waar 't over gaat! Respect voor het begrijpen van deze abracadraba. En voor alle duidelijkheid, een serieuze post! Bij de weg: die tijd op dit forum, hoogste tijd om 'm aan te passen, dacht ik. Hoewel, de wintertijd nadert ras...
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
En staat er dan bij jou niet
Groet,
JW
linksbovenaan het forum?All times are UTC + 2 (DST in action)
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Linksbovenaan staat:
You last visited on Today, at 10:35 pm
The time now is Wed Aug 16, 2006 10:45 pm
All times are UTC + 1
You last visited on Today, at 10:35 pm
The time now is Wed Aug 16, 2006 10:45 pm
All times are UTC + 1
Hide post links |
-
- Starting Member
Aha, ik heb de tijd op +2 gezet, en voilà: hij staat goed! Bedankt voor de hulp!
You last visited on Today, at 11:35 pm
The time now is Wed Aug 16, 2006 11:50 pm
All times are UTC + 2
Overigens, vreemd, in een ander forum voldoet +1.
You last visited on Today, at 11:35 pm
The time now is Wed Aug 16, 2006 11:50 pm
All times are UTC + 2
Overigens, vreemd, in een ander forum voldoet +1.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij jou staat daar dus niet achter: DST in action, dat zorgt er voor dat de Summer Time automatisch weergegeven wordt als je zelf, zoals ik de tijd op UTC+1 aangeeft in je eigen profiel/voorkeuren.
Dat kun je aanpassen door bij "Voorkeuren", bovenaan deze pagina, het puntje te zetten bij "Summertime".
Groet,
JW
Dat kun je aanpassen door bij "Voorkeuren", bovenaan deze pagina, het puntje te zetten bij "Summertime".
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Mr.BS schreef:Hoi Ozzy, het is redelijk simpel te verklaren/verhelpen.
Superrrrrrrrrrr
Thanks Ik ga van de week dan maar weer de CD21 uitbouwen
Hide post links |
-
- Average Member
UPDATE
C6 losgekoppeld en inderdaad aan de stroomgever van de antenne gesoldeerd
Alles werkt naar behoren .... echter is de navi nog een beetje in de war (ook met 8 satelieten),waar deze zich bevindt ....
... ondanks dat ik niet denk dat dat het euvel is, ga ik toch opnieuw een calibratierit uitvoeren
C6 losgekoppeld en inderdaad aan de stroomgever van de antenne gesoldeerd
Alles werkt naar behoren .... echter is de navi nog een beetje in de war (ook met 8 satelieten),waar deze zich bevindt ....
... ondanks dat ik niet denk dat dat het euvel is, ga ik toch opnieuw een calibratierit uitvoeren
There's no substitute ....
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 511
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Weergaves: 711
-
-
-
Weergaves: 1127
-
-
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-