Opnieuw kalibreren Indy bij aanschaf nieuwe wagen

snap
Normal Member
Normal Member

Opnieuw kalibreren Indy bij aanschaf nieuwe wagen

Bericht door snap »

Hallo,
heb mij juist een nieuwe wagen aangeschaft. Een van de dagen wordt hij geleverd. Het is exact de zelfde als de vorige ook een peugeot partner. Nu is mijn vraag, mijn Indy zal van uit de oude in de nieuwe worden overgezet, moet hij dan terug gekalibeerd worden ??
Ik dacht het wel omdat de spanning toch van het toestel zla gaan en alles is dan verloren wat is opgeslagen of ben ik hier verkeerd ?

Zou dan kijken om een update te doen van de software maar de vraag is natuurlijk wordt het versie 2.0 ofwel 4.0.
Nu rij ik nog met versie 1.0
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Die gegevens blijven naar ik verwacht wel opgeslagen in je Indy, dat zal het probleem niet zijn.
Je kunt gewoon gaan rijden met je Indy en dan kijken of 'ie nog goed werkt. Zo niet, kun je 'm altijd nog opnieuw calibreren.

En als je een nieuwe Update koopt, dan toch niet meer de inmiddels verouderde 2.0 maar gelijk de 4.0?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Vermelding " off road "

Bericht door snap »

Indy is in nieuwe wagen geïnstalleerd. Alles werkt behalve dat er de vermelding " off road " blijft staan. Uitrekenen van route gebeurt normaal, heb ook ontvangst van 6 of 7 sat. dus daar ligt het niet aan. Zou er iets verkeerd aangesloten zijn ?
Graag een vlugge reactie want moet morgen naar Rome vertrekken. Heb geen nieuwe calibrering gedaan vermits alles nog in het geheugen bleek te staan .
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat lijkt op een niet goed aangesloten puls....
Dat had je toch ook al bij je vorige Partner, als ik me goed herinner?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Neen dit probleem heb ik nog niet gehad. Dat met die puls was omdat er ergens een tussenstuk ontbrak zodat mijn indy opstarte als ik de deuren open deed en het boordlichtje brandde. Die off road vermelding heb ik nog nooit gehad. Wel als ik ergens op een off road gebied sta dan wel natuurlijk. :wink:

Oei zie juist dat ik 2 keer deze topic heb geplaatst sorry hoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hoe dan ook, dit lijkt op een niet goed aangesloten puls. Werk aan de winkel dus voor je dealer, vrees ik.

Je kunt uiteraard eerst nog even proberen of een nieuwe calibratierit helpt, niet geschoten is nooit raak. En dat kun je nú al doen, hoef je niet mee te wachten tot morgen :wink:

Groet,
JW

PS. De mod zal die dubbelposting wel weghalen :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Hey JW,

bedankt heb een nieuwe calibrering gedaan en blijkbaar is het probleem opgelost nu. Zal het morgen dan wel vlug ondervinden zeker op weg naar Milaan.

Bedankt alvast voor de snelle reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hopelijk is het opgelost op deze wijze.

Goeie reis, ennuh, we horen wel hoe het gegaan is.
Wanneer ben je weer terug?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Wel ik hoop zaterdagavond zeker terug te zijn. Heb eens vlug gekeken de rit is heen/terug 1982 km.
Hou juliie zeker op de hoogte. Nogmaals bedankt want zag het echt niet zitten midden in Milaan mijn weg te moeten zoeken :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Jaja ben al terug si. Was wel maar tot in Turijn en niet in Milaan en gelukkig niet in het centrum. Alles loopt terug perfect met de Indy.
Mijn vrouw heeft gisteren rond 16.00 u versie 4.0 bij Navteq gesteld. Er stond ergens dat je via email van de bestelling zou verwittigd worden, maar tot hiertoe nog geen email ontvangen hierover. Is dit normaal, iemand ervaring hiermee, met bestellingen via navteq en visa ?
Heb hier ook vlug gelezen, want ga toch seffens een paar uur slapen denk ik, :shock: :shock: dat je voor de update van versie 1.0 naar versie 4.0 gewoon de eerste cd moet insteken en daarna zou alles automatisch verlopen, heb ik het hier juist ??

Ene nogmaals JW bedankt voor je snelle reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Da's mooi dat alles goed gegaan is en dat je systeem goed werkt :Yes:

Als je een beetje uitgerust bent van deze rit, dik 2000 km vise-versa in zo'n korte tijd is niet niks :oops: en dit weer leest, wacht dan gewoon even tot na het weekeinde met eventueel te reclameren.

Voor het upgraden van de SW is, als ik het goed heb CD2 nodig, zoiets las ik op een duits forum. Als die SW upgrade gedaan is kun je er vervolgens CD1 instoppen, die wordt dan meteen gelezen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

Ik dacht dat updaten met alle cd's mogelijk was maar NL staat op CD2 dus voor gedetailleerde navigatie heb je in NL CD2 nodig.
Nadeel is dan wel als je naar Turijn gaat je zo nu en dan van navi cd moet wisselen. Mits de hele route op CD2 staat natuurlijk...:hond:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member

Bericht door Bernardo »

Mr.BS schreef:Ik dacht dat updaten met alle cd's mogelijk was maar NL staat op CD2 dus voor gedetailleerde navigatie heb je in NL CD2 nodig.
Nadeel is dan wel als je naar Turijn gaat je zo nu en dan van navi cd moet wisselen. Mits de hele route op CD2 staat natuurlijk...:hond:
In de beschrijving staat heus wel dat NL op cd 2 staat...geen beschrijving ...of niet gelezen. Of een Copy van een copy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Snap heeft de nieuwe CD's nog niet, hij heeft ze net besteld schreef hij.
Dus?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member

Bericht door Bernardo »

JW schreef:Snap heeft de nieuwe CD's nog niet, hij heeft ze net besteld schreef hij.
Dus?

Groet,
JW
Hallo JW ik had het niet over snap maar over Mr.BS. Of ik sla even door en dan mijn exc natuurlijk maar lees ook eens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Aha, ik snap (die andere dus :wink: ) wat je bedoelt.
Nee ik had dat niet zó gelezen, eerder dat Mr.BS er op doelde dat in de instructie wel zal staan dat je CD2 moet gebruiken voor de update van de besturings-SW.
En daar ben ik nou juist heel benieuwd naar, de verhalen daarover op de duitse fora zijn bepaald niet eenduidig. Ook niet bij loepzuivere originele sets in OVP (Original VerPackung).
Op de CD's zelf staat uiteraard precies welke landen er op die CD staan, met een paar dubbelingen...

Groet,
JW

P.S. Precies hetzelfde verhaal geldt voor de 9.0 van de TP en de 4.0 van de TP-HS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member

Bericht door Bernardo »

JW schreef:Aha, ik snap (die andere dus :wink: ) wat je bedoelt.
Nee ik had dat niet zó gelezen, eerder dat Mr.BS er op doelde dat in de instructie wel zal staan dat je CD2 moet gebruiken voor de update van de besturings-SW.
En daar ben ik nou juist heel benieuwd naar, de verhalen daarover op de duitse fora zijn bepaald niet eenduidig. Ook niet bij loepzuivere originele sets in OVP (Original VerPackung).
Op de CD's zelf staat uiteraard precies welke landen er op die CD staan, met een paar dubbelingen...

Groet,
JW

P.S. Precies hetzelfde verhaal geldt voor de 9.0 van de TP en de 4.0 van de TP-HS
Het is heel simpel JW: op alle cd zal hij gaan updaten, de updates staat er in alle talen op, maar als je verkeerd updaten en je wilt een route uitzetten, dan doet hij niets. Dit omdat hij het niet kan vinden. doe je dan de goede cd erin dan zal hij wederom vragen op te updaten(hij heeft toch nog niets gedaan)zodra hij een route heeft gereden dan is alles oke en dan zal hij de updates verder niet meer doen want hij werkt er al mee. het is een beetje verwarend maar het is nu eenmaal zo. dat is bij kallibreren net zo'n verhaal hij kalibreert wel maar hij zal inwendig nog correcties uitvoeren en daar merken wij niets meer van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

het is een beetje verwarend
Hoe kun je dat nou zeggen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Ja dus heren,

heeft er nu iemand een idee hoe juist de SW up te graden. :D Is het nu met CD 1 of 2 of .... of allemaal ?

Woon wel in België maar veronderstel dat Nederland en België op dezelfde CD staan. Verwacht de CD's op het einde van de week dus nog een paar dagen tijd.

JW je had dat ergens op het duits forum gelezen schreef je, kan je me die link eens doorsturen want heb gegoogled maar vindt ze niet.

Ondertussen toch zeggen dat de oudere versie 1.0 dus terug prima werkt hoor. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het maakt geen fluit uit welke CD je er in stopt.
Afgezien van de database natuurlijk is de inhoud van de 4 cd's exact gelijk.
Dat je daarna alleen CD2 nodig hebt voor de Benelux moge duidelijk zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Vanwege die tegenstrijdige verhalen (Gerritje desondanks :wink: ) heb ik die vraag nog eens opnieuw gesteld aan TomB, eigenaar van Navisys, gepokt en gemazeld op Becker gebied.
Zum Thema "Einzel CD's", also in diesem Fall CD2 Mittel-Europa mit D und Benelux wenn ich es richtig habe, noch die Fragen:

1) Wird der SW Update mit alle CD's gemacht oder nur mit dem CD2?
So wird das wohl an andere Stellen angedeutet, zum Update soll der CD2 eingelegt werden, anschließend kann man die andere benützen. Oder ist der Betriebs-SW doch auf alle CD's anwesend?

2) Wenn man den CD2 vom Version 4.0 einzeln kauft, kann dann noch 'ne CD benützt werden vom Version 1 oder 2, z.B. zum Urlaubsreise nach Italiën?
In einem andere Draht ist angedeutet daß ein Downgrade nicht möglich ist, aber das wird wiedersprochen von anderen die beim TP wieder zurückgegangen sind von 9 auf 6.

Bin gespannt

MS 5500 C-IQ Europa Navteq 2005/06 mit 'französischer' MT 5010/01 Box
Zijn reactie:
Hallo,
das Betriebssoftware-Update ist auf allen Cds drauf, anders wären die Einzel-CDs 1 /3+4 ja garnicht nutzbar.

Ein Downgrade ist zumindest nicht ratsam, aber das ist eigendlich schon immer die Aussage von Becker. Ich habe auch noch keines von 4.0 abwärts versucht.

Gruß Thomas

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken