Goedemiddag,
sedert enkele maanden ben ik de gelukkige bezitter van een VDO ms5600. Navigeren gaat geweldig, alleen heb ik een gebrekkige TMC-ontvangst.
In Nederland heb ik een onregelmatige TMC-ontvangst. De attenne zit op de rechter zijruit van mijn Touran geplakt.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?
Alvast bedankt voor jullie reactie + hulp.
Groet Peter
TMC instellen op een VDO Dayton MS5600
-
- New Member
-
- Senior Member
Er is eens een lang draadje geweest over TMC ontvangst /viewtopic.php?t=1249 Lees dat maar eens door, dan zie je dat je niet de enige bent....
Even een paar opmerkingen/vragen:
-Is de plakantenne geheel volgens voorschrift gemonteerd, dus niet voorzien van een verlengde aarding en ook voorzien van een voedingsspanning?
-Zit 'ie op zo'n 3 à 4 cm van de ruitrand en is 'ie niet ingekort? Originele lengte is bijna 37 cm en inkorten levert erg veel verlies op.
Zelf heb ik uiteindelijk de splitter MA 1410 gemonteerd, en dat bevalt me prima.
Groet,
JW
Even een paar opmerkingen/vragen:
-Is de plakantenne geheel volgens voorschrift gemonteerd, dus niet voorzien van een verlengde aarding en ook voorzien van een voedingsspanning?
-Zit 'ie op zo'n 3 à 4 cm van de ruitrand en is 'ie niet ingekort? Originele lengte is bijna 37 cm en inkorten levert erg veel verlies op.
Zelf heb ik uiteindelijk de splitter MA 1410 gemonteerd, en dat bevalt me prima.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Eindelijk een lotgenoot!
Op de zijruit van een Touran kan geen originele plakantenne worden aangebracht! eenvoudigweg omdat de grootte van de zijruit niet toereikend is. Of je moet de rechter zijruit achterin bedoelen maar daar zit al een radioantenne ingebakken voor diversity-ontvangst van de radio.
Zelf heb ik de plakantenne boven aan de voorruit aan bestuurderskant en dit werkt perfect.
Een antennesplitter zoals JW aangeeft zou kunnen maar pas op met de FAKRA stekkers, want daar zijn vrijwel geen andere exemplaren (male of female) voor te krijgen en dan nog kunnen ze verschillen.
Nu het er op lijkt dat waarschijnlijk de originele plakantenne is ingekort zou je bijv bij Halfords een Calearo plakantenne kunnen kopen, zeer stevig en ook vrijwel onzichtbaar. Deze kost ong. € 25
Zoals JW al adviseerde: denk om correcte aarding, afstand en voedingsspanning
Op de zijruit van een Touran kan geen originele plakantenne worden aangebracht! eenvoudigweg omdat de grootte van de zijruit niet toereikend is. Of je moet de rechter zijruit achterin bedoelen maar daar zit al een radioantenne ingebakken voor diversity-ontvangst van de radio.
Zelf heb ik de plakantenne boven aan de voorruit aan bestuurderskant en dit werkt perfect.
Een antennesplitter zoals JW aangeeft zou kunnen maar pas op met de FAKRA stekkers, want daar zijn vrijwel geen andere exemplaren (male of female) voor te krijgen en dan nog kunnen ze verschillen.
Nu het er op lijkt dat waarschijnlijk de originele plakantenne is ingekort zou je bijv bij Halfords een Calearo plakantenne kunnen kopen, zeer stevig en ook vrijwel onzichtbaar. Deze kost ong. € 25
Zoals JW al adviseerde: denk om correcte aarding, afstand en voedingsspanning
Heb zelf ook de ervaring dat een inbouwstation de doorzichtige folie ondanks de duidelijke handleiding aanzag voor een overbodige luxe, deze afknipte en daarna de overgebleven aansluitbox met versterker prachtig kwijt kon op een klein zijruitje. Dat werkte dus voor geen meter. Overigens wel op hun kosten volledig hersteld!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
bedankt
Beste JW en Gerritje,
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik ga maar eens praten met het inbouwstation om te kijken welke oplossing zij kunnen bieden voor dit probleem.
In ieder geval is de oorzaak duidelijk en de oplossingrichting ook.
Groet Peter
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik ga maar eens praten met het inbouwstation om te kijken welke oplossing zij kunnen bieden voor dit probleem.
In ieder geval is de oorzaak duidelijk en de oplossingrichting ook.
Groet Peter
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0