VDO MR 6000 - Versterker PA 4600

josku
Starting Member
Starting Member

VDO MR 6000 - Versterker PA 4600

Bericht door josku »

Wie weet er de oplossing ,om een originele versterker van VDO PA 4600 aan te sluiten op de MR 6000 met TULP aansluitingen. (bestaat er een kabel die van din naar tulp gaat ???????)

De MR 6000 beschikt NIET over tulpaansluitingen, maar de gewone uitgangen ( vier speaker uitgangen)

Voordat ik zelf een splitkabel gaan maken , wil ik eerst weten : is dit er, heeft iemand een oplossing.

(Anders ga ik een 8 aderige speaker kabel gebruiken voor heen en weer. Vier kanalen van de radio naar de versterker (input) en Vier kanalen (output) van de versterker naar de speakers)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

De MR 6000 heeft geen pre-out en dus geen mogelijkheid om direct een eindversterker aan te sluiten.
Als je de speaker-out daarvoor wilt gebruiken mag je beslist niet gaan naar een tulp ingang van een eindversterker, dan blaas je de MR 6000 op. De reden daarvoor is dat een tulp-in aan één zijde geaard is, terwijl de speaker uitgang gebalanceerd is en beslist niet aan één zijde aan aarde gelegd mag worden.

Er bestaan eindversterkers met een speciale gebalanceerde ingang die hiervoor geschikt zijn. Ergens verderop in dit topic heeft Jeffrey hier iets over geschreven. Even zoeken dus... :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
josku
Starting Member
Starting Member

Bericht door josku »

JW schreef:Hallo,

De MR 6000 heeft geen pre-out en dus geen mogelijkheid om direct een eindversterker aan te sluiten.
Als je de speaker-out daarvoor wilt gebruiken mag je beslist niet gaan naar een tulp ingang van een eindversterker, dan blaas je de MR 6000 op. De reden daarvoor is dat een tulp-in aan één zijde geaard is, terwijl de speaker uitgang gebalanceerd is en beslist niet aan één zijde aan aarde gelegd mag worden.

Er bestaan eindversterkers met een speciale gebalanceerde ingang die hiervoor geschikt zijn. Ergens verderop in dit topic heeft Jeffrey hier iets over geschreven. Even zoeken dus... :wink:

Groet,
JW
Dank voor je snelle antwoord, kies maar voor mijn zelf bedachte en ouderwetse oplossing.

gr jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Jos,
Dank voor je snelle antwoord, kies maar voor mijn zelf bedachte en ouderwetse oplossing.
Dat is, als ik je goed begrijp dan precies de oplossing waarvoor ik waarschuwde. Daarbij wordt dan één zijde van de gebalanceerde en dus niet-geaarde speakeruitgang aan de buitenzijde van de tulp geknoopt, en dus aan massa gelegd. En dan is het einde oefening voor je MR 6000.
Of heb ik je verkeerd begrepen?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
josku
Starting Member
Starting Member

Bericht door josku »

JW schreef:Hallo Jos,
Dat is, als ik je goed begrijp dan precies de oplossing waarvoor ik waarschuwde. Daarbij wordt dan één zijde van de gebalanceerde en dus niet-geaarde speakeruitgang aan de buitenzijde van de tulp geknoopt, en dus aan massa gelegd. En dan is het einde oefening voor je MR 6000.
Of heb ik je verkeerd begrepen?

Groet,
JW
Ik hoop niet dat, dat inderdaad zo is (ik heb hem nog niet aangesloten hoor) aan de achterzijde van de radio dinsteker gaan VIER uitgangen naar de autospeakers, als ik deze nu los koppel en dit via de versterker laat lopen ,moet het toch goed gaan, Denk ik te simpel, of snap ik er geen hout van??????

Ben nog even op zoek geweest naar hey item over dit van jeffery maar kon hem niet vinden.

Groetjes Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Jos,

Dat mag dus inderdaad niet.
De reden is dus dat de speaker uitgang van de MR6000 gebalanceerd is en dus niet met één zijde aan aarde gelegd mag worden. En dat gebeurt normaliter nou juist wel als je ze verbindt met de tulp ingang van een eindversterker, die is immers aan de mantel-zijde geaard.
Er zijn dus versterkers die een "high-input" hebben, en die kunnen dit wel. Zie Jeffrey's reactie: http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... ight=#2474

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Bericht door jeffrey »

Ik heb het nog even nagekeken en op de PA 4600 zit een high level input naast de RCA ingangen !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Jos,

Dat is dan goed nieuws van Jeffrey, en dus kun je je PA 4600 inderdaad gebruiken voor dit doel, als je die speciale ingangen gebruikt. Dat zijn als ik het zo zie dus inderdaad geen tulpjes, maar andere aansluitingen.
We horen nog wel hoe het klinkt als je 'm aangesloten hebt.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”