Ik heb een navigatie systeem uit een schade auto gekocht en in mijn opel vivaro gebouwd.
Heeft dus wel zonder stroom gezeten en is verplaatst
Vlg de handleiding zou de positie na 15 minuten juist bepaald moeten worden
Helaas ook na 15 minuten blijft de navigator de verkeerde positie weergeven.
Nl. ongeveer 200km tever naar het Oosten + 10km tever naar het noorden.
Er zit een navigatie CD bij met veel krassen, wat ook regelmatig leidt tot een fout melding.
Kan het hier aan liggen. Of is het systeem gewoon defect?
Wie kan me helpen?
NCDR 2011: onjuiste positie
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jul 2006 23:01
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hoeveel satellieten ontvang je?
En hoe staat het met de puls, is die aangesloten en werkt die?
Groet,
JW
En hoe staat het met de puls, is die aangesloten en werkt die?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jul 2006 23:01
onjuiste positie
Waar kan je vinden hoeveel satalieten hij ontvangt?
en de puls draad welke draad is dat en waar moet hij op aangesloten?
Sorrie, dit is echt mijn eerste ervaring met navigatie.
Ik hield inderdaad 1 groene draad over kan dat de puls draad zijn?
Verder zat er nog wat extra bedrading bij de antenne wat volgens mij voor een GSM aansluiting was.
Ik heb dit navigatie systeem uit een auto wrak van een autosloop bedrijf gahaald,
hopende alle bedrading zo compleet mogelijk te hebben gedemonteerd.
Misschien ben ik toch iets vergeten.
en de puls draad welke draad is dat en waar moet hij op aangesloten?
Sorrie, dit is echt mijn eerste ervaring met navigatie.
Ik hield inderdaad 1 groene draad over kan dat de puls draad zijn?
Verder zat er nog wat extra bedrading bij de antenne wat volgens mij voor een GSM aansluiting was.
Ik heb dit navigatie systeem uit een auto wrak van een autosloop bedrijf gahaald,
hopende alle bedrading zo compleet mogelijk te hebben gedemonteerd.
Misschien ben ik toch iets vergeten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jul 2006 23:01
nog steeds geeft navigatie Venlo aan i.p.v. Willemstad
Heb inmiddels zelf wat zoekwerk gedaan.
Vlg handleiding heb je voldoende sataliet ontvangst als er "gps"in gele of groene letters
wordt weergegeven. rode letters betekent onvoldoende ontvangst.
Ik heb alleen geen kleuren scherm. Hoe kan ik dat dan zien?
Puls of tacho signaal zou gewoon via de radio stekker binnen moeten komen.
Hoe kan ik controleren of dat werkelijk gebeurd?
Kan ik dat met een multimetere meten?
gr. Willem
Vlg handleiding heb je voldoende sataliet ontvangst als er "gps"in gele of groene letters
wordt weergegeven. rode letters betekent onvoldoende ontvangst.
Ik heb alleen geen kleuren scherm. Hoe kan ik dat dan zien?
Puls of tacho signaal zou gewoon via de radio stekker binnen moeten komen.
Hoe kan ik controleren of dat werkelijk gebeurd?
Kan ik dat met een multimetere meten?
gr. Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Het feit dat je Navi nog altijd Venlo aangeeft en niet Willemsstad betekent dat je GPS systeem niet werkt.
Oorzaak kan zijn een kapotte GPS antenne, een draadbreuk id de verbing daarvan naar het systeem dan wel een kapotte GPS module in de Navi zelf.
Hoe je ziet hoeveel sat's je ontvangt zou in de handleiding moeten staan, maar kennelijk heb je de verkeerde te pakken. Zat die niet bij die NCDR 2011 die je gekocht hebt? Ik zal ook eens kijken of ik de goede kan vinden.
Dáár moet je beginnen, pas als je systeem kan bepalen waar je zit moet je zonodig naar de andere zaken gaan kijken. Zolang dit niet werkt heeft het allemaal geen zin om verder te gaan.
Groet,
JW
Oorzaak kan zijn een kapotte GPS antenne, een draadbreuk id de verbing daarvan naar het systeem dan wel een kapotte GPS module in de Navi zelf.
Hoe je ziet hoeveel sat's je ontvangt zou in de handleiding moeten staan, maar kennelijk heb je de verkeerde te pakken. Zat die niet bij die NCDR 2011 die je gekocht hebt? Ik zal ook eens kijken of ik de goede kan vinden.
Dáár moet je beginnen, pas als je systeem kan bepalen waar je zit moet je zonodig naar de andere zaken gaan kijken. Zolang dit niet werkt heeft het allemaal geen zin om verder te gaan.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jul 2006 23:01
onjuiste positie
Inderdaad zonder aangeloten antenne doet hij het zelfde als met aangesloten antenne.
De tachopuls zorgt er voor dat de navigatie pijl rond gaat als ik de bocht om ga.
Hierdoor ben ik in de war gebracht. Denkende dat dat alleen kan met behulp van satalieten.
Niet dus.
Antenne kabel heb ik doorgemeten en is inorde.
Rest nog de antenne zelf. Daar de auto waar hij uitkomt over de kop is geslagen kan hier heel goed een storing in zitten. Kan ik hier evt een andere antenne op aansluiten? zoja, welke stekker moet ik dan hebben voor dit systeem?
Het is een :NCDR2011 Siemens-DTO.
In het ergste geval is de ingang op het navigatie systeem defect.
Dan denk ik dat het einde oefening is. of in iedergeval kostbaar.
gr. Willem
De tachopuls zorgt er voor dat de navigatie pijl rond gaat als ik de bocht om ga.
Hierdoor ben ik in de war gebracht. Denkende dat dat alleen kan met behulp van satalieten.
Niet dus.
Antenne kabel heb ik doorgemeten en is inorde.
Rest nog de antenne zelf. Daar de auto waar hij uitkomt over de kop is geslagen kan hier heel goed een storing in zitten. Kan ik hier evt een andere antenne op aansluiten? zoja, welke stekker moet ik dan hebben voor dit systeem?
Het is een :NCDR2011 Siemens-DTO.
In het ergste geval is de ingang op het navigatie systeem defect.
Dan denk ik dat het einde oefening is. of in iedergeval kostbaar.
gr. Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jul 2006 23:01
juiste positie
Storing gevonden.
gps antenne is defect. daar ik een drievoudig antenne heb, nu de gsm antenne aangesloten.
Dit gaf onmiddelijk goede positie bepaling.
weet iemand of dit kwaad kan?
De stekkers en de kabels zijn identiek van gsm en gps.
groet, willem
gps antenne is defect. daar ik een drievoudig antenne heb, nu de gsm antenne aangesloten.
Dit gaf onmiddelijk goede positie bepaling.
weet iemand of dit kwaad kan?
De stekkers en de kabels zijn identiek van gsm en gps.
groet, willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hier is iets merkwaardigs aan de hand, dit kan niet zomaar kloppen.
De GPS antenne is niet zomaar een staafje of zo, daar zit een actief deel in, dat communiceert met de eigenlijke GPS-unit die in de computer zit. Bij jouw Siemens toestel is dat vermoedelijk een Lassen Unit van Trimble.
Dat actieve deel in de GPS antenne wordt ook van spanning voorzien (meestal 5V) vanuit die Lassen-unit, dat loopt via de centrale geleider naar de GPS antenne.
Een GSM antenne is passief, en er is dan uiteraard geen communicatie met de Lassen-unit. En dus kan die GPS unit nooit werken.
En dus vermoed ik dat je nu gewoon de GPS antenne aangesloten hebt, en voorheen op de verkeerde zat.
Wat doet jou veronderstellen dat je eerder wel op de GPS antenne zat en nu dus op die voor GSM?
Staat er iets van een labelling op de draden, dan wel op de voet van de antenne?
Groet,
JW
De GPS antenne is niet zomaar een staafje of zo, daar zit een actief deel in, dat communiceert met de eigenlijke GPS-unit die in de computer zit. Bij jouw Siemens toestel is dat vermoedelijk een Lassen Unit van Trimble.
Dat actieve deel in de GPS antenne wordt ook van spanning voorzien (meestal 5V) vanuit die Lassen-unit, dat loopt via de centrale geleider naar de GPS antenne.
Een GSM antenne is passief, en er is dan uiteraard geen communicatie met de Lassen-unit. En dus kan die GPS unit nooit werken.
En dus vermoed ik dat je nu gewoon de GPS antenne aangesloten hebt, en voorheen op de verkeerde zat.
Wat doet jou veronderstellen dat je eerder wel op de GPS antenne zat en nu dus op die voor GSM?
Staat er iets van een labelling op de draden, dan wel op de voet van de antenne?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jul 2006 23:01
GSM antenne
Ik weet toch zeker dat ik nu de GSM antenne gebruik.
Omdat aan de kant van de ncdr2011 drie antenne stekkers uitkomen.
1 x voor de radio. 1 x stekker die op de navigatie ingang past en 1 x een onbekende stekker
Die moet dan wel voor gsm zijn. Halverwege tussen antenne en ncdr2011 zit een doorverbindingsstekker.
Hier heb ik de tweestekkers van gps en gsm(?) gewisseld.
Misschien is de gps ingang op mijn ncdr2011 wel zo gevoelig dat hij op een gsm antenne werkt?
Als ik nu rechtstreeks op de antenne meet met mijn multimeter dan meet ik op het gps gedeelte een kortsluiting.
Maar.. er zit inderdaad nog een extra tweepolig stekkertje (groen en zwart) en nog 1 rood draadje bij mijn antenne.
Zoudat iets van voeding zijn voor het gps gedeelte?
Zoals ik al eerder zei: dit systeem komt uit een verongelukte auto.
Zodoende heb ik niet meer precies na kunnen gaan hoe e.a. aangesloten zat.
Aansluitschema's voor dit syssteem zijn, denk ik, niet te vinden.
groet, Willem
Omdat aan de kant van de ncdr2011 drie antenne stekkers uitkomen.
1 x voor de radio. 1 x stekker die op de navigatie ingang past en 1 x een onbekende stekker
Die moet dan wel voor gsm zijn. Halverwege tussen antenne en ncdr2011 zit een doorverbindingsstekker.
Hier heb ik de tweestekkers van gps en gsm(?) gewisseld.
Misschien is de gps ingang op mijn ncdr2011 wel zo gevoelig dat hij op een gsm antenne werkt?
Als ik nu rechtstreeks op de antenne meet met mijn multimeter dan meet ik op het gps gedeelte een kortsluiting.
Maar.. er zit inderdaad nog een extra tweepolig stekkertje (groen en zwart) en nog 1 rood draadje bij mijn antenne.
Zoudat iets van voeding zijn voor het gps gedeelte?
Zoals ik al eerder zei: dit systeem komt uit een verongelukte auto.
Zodoende heb ik niet meer precies na kunnen gaan hoe e.a. aangesloten zat.
Aansluitschema's voor dit syssteem zijn, denk ik, niet te vinden.
groet, Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Pinbelegung NCDR
Bij het verongelukken van de auto heeft de elektronica zo'n klap gehad dat je al GPS ontvangst schijnt te hebben met een enkel draadje. Het lijkt mij raadzaam om de conclusies van JW voorlopig te volgen.
heb je wat aan deze tekening?
heb je wat aan deze tekening?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 771
-
-
carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault -
Reacties: 16
Weergaves: 2055
-