VDO Dayton MS5200: wanneer leverbaar? C-IQ?
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
VDO Dayton MS5200: wanneer leverbaar? C-IQ?
JW, is er al iets meer bekend wanneer de MS5200 leverbaar wordt, wat hij kosten gaat en of het een C-IQ kaart abo bezit?
De MS4200 zit bij mij toch gevaarlijk laag gemonteerd in mijn Passat ; je/ik moet echt turen om het scherm te lezen en dat is zeker niet bevorderlijk voor de verkeers- en mijn eigen veiligheid .
Groet en dank, Leo.
De MS4200 zit bij mij toch gevaarlijk laag gemonteerd in mijn Passat ; je/ik moet echt turen om het scherm te lezen en dat is zeker niet bevorderlijk voor de verkeers- en mijn eigen veiligheid .
Groet en dank, Leo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Leo,
Nee, daar is (nog ) niks over bekend. Maar hou dit forum goed in de gaten, het zal niet lang meer duren, verwacht ik
Groet,
JW
Nee, daar is (nog ) niks over bekend. Maar hou dit forum goed in de gaten, het zal niet lang meer duren, verwacht ik
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als de voortekenen ons niet bedriegen komt 'ie nu snel.
TomB heeft er op zijn Forum al een verhaal over http://www.navisys.de/wbb/thread.php?po ... 3#post4303 , incl de nodige screenshots.
En het wordt dus een non C-IQ systeem.
Groet,
JW
TomB heeft er op zijn Forum al een verhaal over http://www.navisys.de/wbb/thread.php?po ... 3#post4303 , incl de nodige screenshots.
En het wordt dus een non C-IQ systeem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Hartelijk dank JW. Die radio-unit van VDO zou je toch wel aan de 5200 kunnen koppelen? Heb er niets over kunnen vinden. De 5200 zal in augustus in Duitsland leverbaar zijn, las ik; dus voordat ie hier leverbaar is, zitten we al in de herfst , denk ik. Dus nog maar even verder dromen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als je augustus al herfst noemt, dan klopt het wel
Mijn verwachting is dat 'ie ook bij ons binnenkort leverbaar wordt, dus ook in augustus.
We houden je op de hoogte
Groet,
JW
Mijn verwachting is dat 'ie ook bij ons binnenkort leverbaar wordt, dus ook in augustus.
We houden je op de hoogte
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En inmiddels zijn de eerste 5200'ers geleverd bij onze oosterburen.
Jewuwa heeft er al een in z'n Mini zitten, in combinatie met de spiegelmonitor en hij is er enthousiast over.
Hou het forum maar in de gaten.......
Groet,
JW
Jewuwa heeft er al een in z'n Mini zitten, in combinatie met de spiegelmonitor en hij is er enthousiast over.
Hou het forum maar in de gaten.......
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
JW. Ik ben er nog steeds niet uit HOE ik het ga maken, ik bedoel DD front met geintegreerd beeldscherm à la Gentry of een SD, maar ik heb nog even tijd voordat de 5200 hier leverbaar is.............gelukkig
Ik hoor graag van je als het zover is.
Groet en Dank, Leo
Ik hoor graag van je als het zover is.
Groet en Dank, Leo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Leo,
Als je het van de leverbaarheid van de PC 5200 laat afhangen moet je snel een besluit nemen. Dat duurt geen weken meer, wat heet
Op de VDO site staat 'ie inmiddels ook http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 00_sd.aspx , welliswaar met een wat merkwaardige opmerking daarbij: "Please note, that this product is not regularly available in Benelux". Dat zoeken we uit, dus
Ook de Product information is al te vinden: http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 310306.pdf , alsmede het manual http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... ong-GB.pdf
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnaie kijken, maar gezien de stevige ombouwklus die je zult moeten laten welgevallen als je de A/C naar beneden wilt halen om een dubbeldin oplossing met een "Gentry systeem" mogelijk te maken dat wat hoger zit, zou mijn gedachte toch uitgaan naar de 6,5" SD.
Die komt dan sowieso al wat hoger uit en heeft een perfect beeld. En daaronder kan dan een gewone autoradio gemonteerd worden.
Want zo zit het toch?
Groet,
JW
Als je het van de leverbaarheid van de PC 5200 laat afhangen moet je snel een besluit nemen. Dat duurt geen weken meer, wat heet
Op de VDO site staat 'ie inmiddels ook http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 00_sd.aspx , welliswaar met een wat merkwaardige opmerking daarbij: "Please note, that this product is not regularly available in Benelux". Dat zoeken we uit, dus
Ook de Product information is al te vinden: http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 310306.pdf , alsmede het manual http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... ong-GB.pdf
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnaie kijken, maar gezien de stevige ombouwklus die je zult moeten laten welgevallen als je de A/C naar beneden wilt halen om een dubbeldin oplossing met een "Gentry systeem" mogelijk te maken dat wat hoger zit, zou mijn gedachte toch uitgaan naar de 6,5" SD.
Die komt dan sowieso al wat hoger uit en heeft een perfect beeld. En daaronder kan dan een gewone autoradio gemonteerd worden.
Want zo zit het toch?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Bedankt voor de links JW. Ja, je hebt volkomen gelijk. Die ombouw naar DD is een aardige klus; zeker als je altijd perfectie nastreeft Patrick, die, zoals je weet, ook op de navigatiedag was, heeft een SD in zijn Passat ingebouwd. Als dit scherm uitgeklapt is, staat het nog hoger (halverwege de ventilatieroosters) en is dus nog beter aftelezen dan een vastingebouwd scherm à la Gentry. Ook is het nog kantelbaar, maar helaas NIET in horizontale richting dus niet naar de bestuurder toe/af. Dat kan de mechanische variant, de MKM1150 wel. (20 graden naar beide zijden. Met met ingeschoven scherm ziet de 1150 er niet uit, want je kijkt dan tegen een zwart vlak aan; is wel weer ok ivm diefstal. Die SD ziet er met een ingeklapt scherm veel beter uit, maar steekt helaas weer wat ver uit het dashboard-front en er is geen frontje van te verwijderen. Je blijft dus altijd zien dat er "iets waardevols" zit en de kenner, lees dief, weet dan genoeg .
Ja, zo blijft er altijd wat te zeuren; ik zal toch eens moeten besluiten. Zoals Cruijff zo mooi weet uit te drukken: elk voordeel heb z'n nadeel
Ja, zo blijft er altijd wat te zeuren; ik zal toch eens moeten besluiten. Zoals Cruijff zo mooi weet uit te drukken: elk voordeel heb z'n nadeel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Het belangrijkste is dat je alle mogelijkheden met al z'n plussen & minnen goed op een rijtje krijgt, en daar ben jij en heeeeeel eind in gevorderd zo te lezen.
En dan komt dat afwegen, wat moet het zwaarst wegen, want zoals je al schrijft, "elk voordeel heb ze nadeel". Of zegt prof. J.J. Cruijff niet: "elk nadeel heb ze voordeel"
Ben dus heel benieuwd tot welke afweging jij komt
Groet,
JW
En dan komt dat afwegen, wat moet het zwaarst wegen, want zoals je al schrijft, "elk voordeel heb ze nadeel". Of zegt prof. J.J. Cruijff niet: "elk nadeel heb ze voordeel"
Ben dus heel benieuwd tot welke afweging jij komt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Ja, dat biertje zit me een beetje in de weg......................................................... nadeel/voordeel? Zelfs Cruijff kan ik niet meer correct citeren........
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Zojuist gelezen in de gebruiksaanwijzing van de MS5200 dat er nu ook een 'tour-optie' in zit. Bovenaan pagina 17 staat namelijk dat je enkele bestemmingen kan opgeven (die dan als 'stages' van de tour fungeren) en dan de gehele route als tour kan opslaan. Je kan de routebegeleiding starten vanaf een bepaald punt (vanaf het begin of na een bepaalde stage). Ook kan je de tour in tegengestelde route rijden.
Lijkt mij een leuke, toeristische, functie!
Ook nieuw is dat als je een nieuwe route plant (dat wil zeggen: een nieuwe bestemming opgeeft) de gegevens uit de boordcomputer gereset worden... Dit lijkt mij persoonlijk niet fijn, omdat ik de functie ook weleens gebruik om te kijken hoeveel je gemiddeld hebt gereden in een week ofzo. Maar, ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze het zo gemaakt hebben, omdat je dan per trip kan zien wat je gemiddeld gereden hebt enzo.
Inmiddels weet ik ook dat als je een TMC-zender selecteert (dus niet op 'Automatisch') je deze zender niet automatisch terugkrijgt als je het contact uitzet. Als je het contact uitzet wordt de instelling weer op 'Automatisch' gezet. Hoe het zit met als je een zender selecteert en hij wegvalt en even later weer terugkomt weet ik niet (of ie die zender dan weer selecteert of dat je dit zelf moet doen).
Ook valt uit de handleiding af te leiden dat er (minstens) 2 versies komen van de VDO Dayton MS5200. Er staat bij het stukje over Pay-TMC namelijk dat, tegen het betalen van een premie, je die zenders kan ontvangen. Echter, deze TMC-services, waarvoor je een premie moet betalen, worden alleen ondersteund bij de Pay-TMC versie van het systeem (pagina 25 van de handleiding).
Groeten,
Toho_NL.
Lijkt mij een leuke, toeristische, functie!
Ook nieuw is dat als je een nieuwe route plant (dat wil zeggen: een nieuwe bestemming opgeeft) de gegevens uit de boordcomputer gereset worden... Dit lijkt mij persoonlijk niet fijn, omdat ik de functie ook weleens gebruik om te kijken hoeveel je gemiddeld hebt gereden in een week ofzo. Maar, ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze het zo gemaakt hebben, omdat je dan per trip kan zien wat je gemiddeld gereden hebt enzo.
Inmiddels weet ik ook dat als je een TMC-zender selecteert (dus niet op 'Automatisch') je deze zender niet automatisch terugkrijgt als je het contact uitzet. Als je het contact uitzet wordt de instelling weer op 'Automatisch' gezet. Hoe het zit met als je een zender selecteert en hij wegvalt en even later weer terugkomt weet ik niet (of ie die zender dan weer selecteert of dat je dit zelf moet doen).
Ook valt uit de handleiding af te leiden dat er (minstens) 2 versies komen van de VDO Dayton MS5200. Er staat bij het stukje over Pay-TMC namelijk dat, tegen het betalen van een premie, je die zenders kan ontvangen. Echter, deze TMC-services, waarvoor je een premie moet betalen, worden alleen ondersteund bij de Pay-TMC versie van het systeem (pagina 25 van de handleiding).
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo ToHo,
Die touroptie is leuk, waarbij ik me wel afvraag of je, net als bij gewone viapunten die tussenbestemming precies moet aandoen voordat je verder kunt navigeren naar een volgende bestemming. Ik vermoed van wel, en hoe je dat dan weer moet omzeilen weet ik nog niet.
Dat de tripcomputer automatisch reset had ik ook gelezen op pagina 24, dat verrast me nogal. Bij onze 5500 gebeurt dat niet, ook niet met de nieuwste SW 9.8. En volgens mij ook niet bij de 5700, Gentry moet dat maar even bevestigen als hij weer terug is van vakantie.
De retour naar Automatic bij TMC zit ook op de 5500 en 5700. En als 'ie onderweg jouw voorkeurzender niet (meer) kan ontvangen gaat 'ie in Automatic modus over en blijft daar. Niks veranderd dus tov de 5500 en 5700.
Uitzondering daarop is mijn "franse TMC box", die springt niet op automatic als je opnieuw start.
Dat er twee versies komen is logisch. Immers die Pay-TMC kost het eea en dus moet je niet elke unit daarmee belasten. Ik schat dat meer dan 90% van de gebruikers geen behoefte heeft aan de franse V-Trafic Pay-TMC, en het vrijschakelen daarvan maakt de hardware gewoon duurder.
Dus: verschillende versies, zoals er ook verschillende TMC boxen zijn. Elk met hun eigen prijskaartje.
Groet,
JW
Die touroptie is leuk, waarbij ik me wel afvraag of je, net als bij gewone viapunten die tussenbestemming precies moet aandoen voordat je verder kunt navigeren naar een volgende bestemming. Ik vermoed van wel, en hoe je dat dan weer moet omzeilen weet ik nog niet.
Dat de tripcomputer automatisch reset had ik ook gelezen op pagina 24, dat verrast me nogal. Bij onze 5500 gebeurt dat niet, ook niet met de nieuwste SW 9.8. En volgens mij ook niet bij de 5700, Gentry moet dat maar even bevestigen als hij weer terug is van vakantie.
De retour naar Automatic bij TMC zit ook op de 5500 en 5700. En als 'ie onderweg jouw voorkeurzender niet (meer) kan ontvangen gaat 'ie in Automatic modus over en blijft daar. Niks veranderd dus tov de 5500 en 5700.
Uitzondering daarop is mijn "franse TMC box", die springt niet op automatic als je opnieuw start.
Dat er twee versies komen is logisch. Immers die Pay-TMC kost het eea en dus moet je niet elke unit daarmee belasten. Ik schat dat meer dan 90% van de gebruikers geen behoefte heeft aan de franse V-Trafic Pay-TMC, en het vrijschakelen daarvan maakt de hardware gewoon duurder.
Dus: verschillende versies, zoals er ook verschillende TMC boxen zijn. Elk met hun eigen prijskaartje.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het zou echter miet noodzakelijkerwijs een tweetal versies van de 5200 hoeven te zijn.Dat er twee versies komen is logisch
Immers, voor het UK is het alleen maar nodig om een andere CD voor de 5000 te kopen en voor de C-IQ apparaten kun je het vrijschakelen, hetgeen volgens mij zou kunnen duiden op andere dan wel vrijgeschakelde gegevens op de kaart CD dan wel op de SD kaart.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Er zullen wel weer wat sofware bugs naar boven komen; als die weer eenvoudig met een update te corrigeren zijn is dat geen probleem
Vraag is wel of betaal TMC straks geen gemeengoed gaat worden in geheel Europa en vandaag of morgen ook hier in NL. Waarom dan geen universeel systeem/5200 met een soort interface-slot à la een satellietontvanger voor betaalkanalen. Uit het vehaal zou je dan ook kunnen concluderen dat er een speciale 5200 voor het franse V-traffic komt; dan moeten er straks ook versies voor een duits X, een nederlands Y en een engels Z Pay TMC kanaal komen; lijkt mij volkomen onzinnig. OFFF VDO gaat een joint venture aan met die kanalen, dus een abo inclusief navigatiesysteem. Conclusie: erg verwarrend allemaal
Vraag is natuurlijk wel of het de komende jaren allemaal wel zo'n vaart gaat lopen met de omschakeling naar Pay TMC; misschien is dat systeem wel ten dode opgeschreven als radiozenders de info toch gratis blijven verzerzenden
Ik heb gisteravond VDO NL nog gemaild met de vraag wat e.e.a te betekenen heeft. "IK" wil wel een apparaat dat straks niet onbruikbaar wordt/is, omdat TMC dan alleen nog te ontvangen is via een betaalsysteem. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.
Waarom die onzekerheid direct al bij de introductie van een nieuw apparaat
Vraag is wel of betaal TMC straks geen gemeengoed gaat worden in geheel Europa en vandaag of morgen ook hier in NL. Waarom dan geen universeel systeem/5200 met een soort interface-slot à la een satellietontvanger voor betaalkanalen. Uit het vehaal zou je dan ook kunnen concluderen dat er een speciale 5200 voor het franse V-traffic komt; dan moeten er straks ook versies voor een duits X, een nederlands Y en een engels Z Pay TMC kanaal komen; lijkt mij volkomen onzinnig. OFFF VDO gaat een joint venture aan met die kanalen, dus een abo inclusief navigatiesysteem. Conclusie: erg verwarrend allemaal
Vraag is natuurlijk wel of het de komende jaren allemaal wel zo'n vaart gaat lopen met de omschakeling naar Pay TMC; misschien is dat systeem wel ten dode opgeschreven als radiozenders de info toch gratis blijven verzerzenden
Ik heb gisteravond VDO NL nog gemaild met de vraag wat e.e.a te betekenen heeft. "IK" wil wel een apparaat dat straks niet onbruikbaar wordt/is, omdat TMC dan alleen nog te ontvangen is via een betaalsysteem. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.
Waarom die onzekerheid direct al bij de introductie van een nieuw apparaat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Dat zou ook een mogelijkheid zijn, Gerritje. Feit is wel dat de 5200 NIET meer via een C-IQ Abo werkt. Een betaalde code voor vrijschakeling moet m.i wel mogelijk zijn; ook bij een Non C-IQ kaart
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Mbt V-Trafic is het duidelijk. Daar eist Visionaute, de eigenaar van V-Trafic keiharde garanties dat de fee aan hen betaald wordt, zie het verhaal over Ervaringen met V-Trafic.
Hun stellingname is dat die garantie alleen te verkrijgen is als er door de fabrikant een hardwarematige dan wel softwarematige aanpassing van het systeem gedaan wordt, waarbij dan door die fabrikant voor alle systemen die geleverd worden met die vrijschakeling een fee betaald moet worden aan Visionaute.
Via een CD dan wel een SD update wordt door Visionaute niet geaccepteerd, logisch ook gezien de hoeveelheid kopieën die daarvan al gauw in omloop zijn.
Met C-IQ kon VDO die 100% garantie wel afgeven, en dus kun je daar gewoon V-Trafic vrijschakelen na daarvoor betaald te hebben.
ITIS denkt daar kennelijk wat makkelijker over, prima natauurlijk, maar ik denk dat ze zo heel wat inkomsten mislopen..
En Leo's angst dat je straks allemaal verschillende toestellen en vrijgaves nodig hebt deel ik niet, daar zijn slimmere oplossingen voor mogelijk. Een van de mogelijkheden is dat de SD kaartjes voor een Pay-versie anders zullen zijn dan die voor een gewone 5200 en daar ook niet compatibel mee zijn.
En dus is mijn advies: laten we nou gewoon even wachten tot de 5200 echt bij ons op de markt is. En weten wat er geleverd gaat worden, immers de versie die nu op de VDO site staat zal niet naar ons komen. Zo lees ik die opmerking: "Please note, that this product is not regularly available in Benelux".
Groet,
JW
P.S. De NL Handleiding is er inmiddels ook http://www.pocketnavigation.de/board/at ... id=1012696 , dankzij JEWUWA
Hun stellingname is dat die garantie alleen te verkrijgen is als er door de fabrikant een hardwarematige dan wel softwarematige aanpassing van het systeem gedaan wordt, waarbij dan door die fabrikant voor alle systemen die geleverd worden met die vrijschakeling een fee betaald moet worden aan Visionaute.
Via een CD dan wel een SD update wordt door Visionaute niet geaccepteerd, logisch ook gezien de hoeveelheid kopieën die daarvan al gauw in omloop zijn.
Met C-IQ kon VDO die 100% garantie wel afgeven, en dus kun je daar gewoon V-Trafic vrijschakelen na daarvoor betaald te hebben.
ITIS denkt daar kennelijk wat makkelijker over, prima natauurlijk, maar ik denk dat ze zo heel wat inkomsten mislopen..
En Leo's angst dat je straks allemaal verschillende toestellen en vrijgaves nodig hebt deel ik niet, daar zijn slimmere oplossingen voor mogelijk. Een van de mogelijkheden is dat de SD kaartjes voor een Pay-versie anders zullen zijn dan die voor een gewone 5200 en daar ook niet compatibel mee zijn.
En dus is mijn advies: laten we nou gewoon even wachten tot de 5200 echt bij ons op de markt is. En weten wat er geleverd gaat worden, immers de versie die nu op de VDO site staat zal niet naar ons komen. Zo lees ik die opmerking: "Please note, that this product is not regularly available in Benelux".
Groet,
JW
P.S. De NL Handleiding is er inmiddels ook http://www.pocketnavigation.de/board/at ... id=1012696 , dankzij JEWUWA
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Geweldige info JW; hartelijk dank.
Waarom Vdo nu geen C-IQ abo voor de 5200 meer levert is mij een raadsel. Als ik die V-traffic info bekijk, is dit toch DE info voor de automobilist/nav-bezitter. Zo moet het eigenlijk overal zijn en ik wil daar best goed voor betalen. Via C-IQ is dat een fluitje van een cent en hoef je alleen te betalen als je het echt nodig hebt tijdens je vakanties o.i.d . Ik hoop echt dat zo een V-traffic ook hier in NL komt.......ik ben echt enthousiast geworden.
Maar goed, je hebt gelijk met het even afwachten hoe de 5200 hier naar toekomt. Ik denk er zelfs over om toch maar het "oude" DVD systeem te kopen om het daaraan gekoppelde C-IQ abo.
De vraag rijst wel of Vdo in de (zeer?) nabije toekomst zelfs van het C-IQ systeem/abo weer af wil. Waarom zouden ze dan nu een apparaat op de markt brengen ZONDER C-IQ??? Eerst wordt het oude (non C-IQ) systeem verlaten en zijn er tot op heden alleen nog maar Vdo C-IQ apparaten te koop. Stel je voor dat "je" om de C-IQ nog het "oude" DVD systeem aanschaft om later weer te moeten vernemen dat C-IQ weer verdwijnt. Weet je, ik begin de hele gang van zaken eigenlijk niet meer te vertrouwen en met mij misschien vele anderen. Misschien kost C-IQ ze te veel en willen ze er weer snel vanaf; in ieder geval snap IK de bedoelingen van Vdo absoluut niet.
Eerst maar even reactie van VDO-NL afwachten.
Groet en dank, Leo
Waarom Vdo nu geen C-IQ abo voor de 5200 meer levert is mij een raadsel. Als ik die V-traffic info bekijk, is dit toch DE info voor de automobilist/nav-bezitter. Zo moet het eigenlijk overal zijn en ik wil daar best goed voor betalen. Via C-IQ is dat een fluitje van een cent en hoef je alleen te betalen als je het echt nodig hebt tijdens je vakanties o.i.d . Ik hoop echt dat zo een V-traffic ook hier in NL komt.......ik ben echt enthousiast geworden.
Maar goed, je hebt gelijk met het even afwachten hoe de 5200 hier naar toekomt. Ik denk er zelfs over om toch maar het "oude" DVD systeem te kopen om het daaraan gekoppelde C-IQ abo.
De vraag rijst wel of Vdo in de (zeer?) nabije toekomst zelfs van het C-IQ systeem/abo weer af wil. Waarom zouden ze dan nu een apparaat op de markt brengen ZONDER C-IQ??? Eerst wordt het oude (non C-IQ) systeem verlaten en zijn er tot op heden alleen nog maar Vdo C-IQ apparaten te koop. Stel je voor dat "je" om de C-IQ nog het "oude" DVD systeem aanschaft om later weer te moeten vernemen dat C-IQ weer verdwijnt. Weet je, ik begin de hele gang van zaken eigenlijk niet meer te vertrouwen en met mij misschien vele anderen. Misschien kost C-IQ ze te veel en willen ze er weer snel vanaf; in ieder geval snap IK de bedoelingen van Vdo absoluut niet.
Eerst maar even reactie van VDO-NL afwachten.
Groet en dank, Leo
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
Het bericht van VDO kwam zojuist binnen:
Geachte heer ,
De MS5200 zal worden geïntroduceerd zonder de functie Pay TMC, maar er zal wel een versie beschikbaar komen welke deze functie bevat.
Het zal namelijk niet mogelijk zijn om de normale MS5200 te updaten naar die functie.
Met vriendelijke groet / With kind regards / Mit freundlichen grüßen, xxxxxxx
Daar ben ik dus niet zo blij mee . Als ik naar Frankrijk ga, of elders, wil ik nu of in de toekomst WEL Pay TMC kunnen ontvangen. Blijft dus over het C-IQ abo met DVD systeem. Maar op V-traffic stond onder VDO niet dat de de MS5700 ondersteund werd. (http://www.v-trafic.com/Clients/Product.aspx?id=2#9) Nu wordt het wel erg vaag.
Toch wacht ik nog maar even af; wil wel absolute zekerheid vóór mijn aanschaf.
Edit Mod: namen verwijderd
Geachte heer ,
De MS5200 zal worden geïntroduceerd zonder de functie Pay TMC, maar er zal wel een versie beschikbaar komen welke deze functie bevat.
Het zal namelijk niet mogelijk zijn om de normale MS5200 te updaten naar die functie.
Met vriendelijke groet / With kind regards / Mit freundlichen grüßen, xxxxxxx
Daar ben ik dus niet zo blij mee . Als ik naar Frankrijk ga, of elders, wil ik nu of in de toekomst WEL Pay TMC kunnen ontvangen. Blijft dus over het C-IQ abo met DVD systeem. Maar op V-traffic stond onder VDO niet dat de de MS5700 ondersteund werd. (http://www.v-trafic.com/Clients/Product.aspx?id=2#9) Nu wordt het wel erg vaag.
Toch wacht ik nog maar even af; wil wel absolute zekerheid vóór mijn aanschaf.
Edit Mod: namen verwijderd
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
De 5700 boordcomputer wordt niet automatisch gereset bij een nieuwe bestemming.
Vind Pay-TMC wel ver gaan aan de ene kant, heb door Frankrijk getoerd oa en daar is bijna alles pay-tmc, had ik ff geen zin in.
Hoog op verlanglijstje staat toch de autozoom functie, komt die wel (kan zijn dat die vraag al beantwoord is maar ik heb nu geen tijd om alles terug te lezen van hetgeen ik gemist heb in mijn vakantie).
Vind Pay-TMC wel ver gaan aan de ene kant, heb door Frankrijk getoerd oa en daar is bijna alles pay-tmc, had ik ff geen zin in.
Hoog op verlanglijstje staat toch de autozoom functie, komt die wel (kan zijn dat die vraag al beantwoord is maar ik heb nu geen tijd om alles terug te lezen van hetgeen ik gemist heb in mijn vakantie).
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Weer terug dus, fijne vakantie gehad?Gentry schreef:De 5700 boordcomputer wordt niet automatisch gereset bij een nieuwe bestemming.
Vind Pay-TMC wel ver gaan aan de ene kant, heb door Frankrijk getoerd oa en daar is bijna alles pay-tmc, had ik ff geen zin in.
Hoog op verlanglijstje staat toch de autozoom functie, komt die wel (kan zijn dat die vraag al beantwoord is maar ik heb nu geen tijd om alles terug te lezen van hetgeen ik gemist heb in mijn vakantie).
Was de vakantie zóóó duur dat er helemaal niks meer overbleef om dit uit te proberenVind Pay-TMC wel ver gaan aan de ene kant, heb door Frankrijk getoerd oa en daar is bijna alles pay-tmc, had ik ff geen zin in.
Ik dacht nou echt: eindelijk iemand die dit ook eens kan uitproberen, tot nu toe ben ik de enige hier die daarover schrijft
Dan ToHo maar, die gaat binnenkort onderweg, ook door/naar Frankrijk
@ LvR:
Zo zie je maar hoe weinig mensen geïnteresseerd zijn in dit soort diensten
En dus begrijp ik zeer wel de overwegingen van VDO om, zeker in eerste instantie een 5200 uit te brengen die de wensen van 99% van z'n klanten dekt. Jij en ik zijn kennelijk uitzonderingen
Op de V-Trafic site staan wel meer onvolledigheden, ook de 5500 staat daar niet bij. Maar maak je geen zorg, de 5500 en de 5400 zijn op dit punt identiek, net als de 5700 en de 5600.Maar op V-traffic stond onder VDO niet dat de de MS5700 ondersteund werd. ( http://www.v-trafic.com/Clients/Product.aspx?id=2#9 ) Nu wordt het wel erg vaag.
Als je dus, mede om die reden besluit tot de aanschaf van een 5700 ipv een 5200 zul je volledig aan je trekken komen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Ach wat is duur, heb veel 's nachts gereden. En kreeg vaak wel TMC door een niet betaalde TMC zender.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Klopt, dat is de 107.7 FM van de Autoroute providers. Daarmee krijg je alleen de TMC info over het stuk autoroute dat je op dat moment berijdt. Zodra je hun weg verlaat is het over en uit.Gentry schreef:Ach wat is duur, heb veel 's nachts gereden. En kreeg vaak wel TMC door een niet betaalde TMC zender.
Met V-Trafic wordt heel Frankrijk afgedekt, incl. de autoroutes.
Maar inderdaad, als je alleen 's nachts rijdt en het is rustig op de franse wegen, is de behoefte aan uitvoerige TMC aanzienlijk kleiner.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Heb ook geen file gehad, kreeg dus inderdaad wel netjes door dat er onweer was etc op de route.
Moet die Fransen al genoeg betalen aan tol............
Moet die Fransen al genoeg betalen aan tol............
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05
"Ik" begrijp VDO echt NIET dat ze dit apparaat op de markt (durven te) brengen en 99% van hun klanten onwetend houdt Als e.e.a weer C-IQ was geweest dan was deze discussie helemaal niet nodig geweest. Niet beledigend bedoeld JW, maar die 99% van de navigatieklanten zijn eigenlijk niet goed of liever helemaal niet geinformeerd over wat zich in TMC land gaat afspelen/afspeelt (was ik tot een paar dagen geleden ook niet(!) en VDO maakt daar nu mi ge/misbruik van. Iedereen moet eigenlijk eerst hier op de site maar eens goed rondsnuffelen en daarna beslissen. "Ik" denk dat Tom Tom c.s daar wel veel eerder/beter op in gaat spelen, maar dat spul is niets voor mij
Conclusie na dit alles: ik koop voorlopig helemaal niets en houd me maar bij mijn good old MS4200. Als je een LCD/plasmatv koopt, wil je toch een HD-Ready of ben ik niet goed wijs.......
Conclusie na dit alles: ik koop voorlopig helemaal niets en houd me maar bij mijn good old MS4200. Als je een LCD/plasmatv koopt, wil je toch een HD-Ready of ben ik niet goed wijs.......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 632
-
-
-
VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 469
-