Hallo,
Misschien kan iemand mij uit de brand helpen.
Heb een andere auto met daarin een CARiN 520 of 522 navigatie system. Hoe weet ik nou welk systeem het is?
O ja en als ik TMC wil aansluiten Wat voor een TMC receiver moet ik dan aanschaven. Mijn autoradio is alleen RDS geen TMC!
Nogmaals hoop dat iemand mij kan helpen
dank je wel
Arnout
Verschillen Philips Carin 520 en 522
-
- New Member
-
- Senior Member
Een Carin 520 heeft een scherm met 4:3 beeldverhouding en een computer 22SY 586. Dat laatste kun je terugvinden op de sticker op de computer, maar ook in de HW identificatie als je kijkt bij Configuratie in het menu.
De Carin 522 heeft een 16:9 scherm, en een computer 22SY587.
Als TMC bron is een MT 50XX te gebruiken, maar ook enkele oudere Philips en sommige VDO radio's. Welke radio heb jij?
Groet,
JW
De Carin 522 heeft een 16:9 scherm, en een computer 22SY587.
Als TMC bron is een MT 50XX te gebruiken, maar ook enkele oudere Philips en sommige VDO radio's. Welke radio heb jij?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
dank je wel voor je reply
Heb een pioneer DEH 2800 serie autoradio, naar mijn weten is deze niet uitgerust met TMC.
Ik denk dus dat zo'n
MT5011 een goede oplossing is om te gebruiken met de CAriN 522(Deze is dus aanwezig in mijn auto).
Alleen zo ik dan ook willen weten kan ik dan ook die handig mobiele flits informatie ontvangen in mijn CARiN 522.
Denk dus aan Q-music enzo.
Men zegt op vele websites dat je in de CARiN522 niet een TMC zender kan kiezen maar volgens mij kan dat wel in combinatie met een MT50xx. Iemand hier ervaring mee?
Arnout
dank je wel voor je reply
Heb een pioneer DEH 2800 serie autoradio, naar mijn weten is deze niet uitgerust met TMC.
Ik denk dus dat zo'n
MT5011 een goede oplossing is om te gebruiken met de CAriN 522(Deze is dus aanwezig in mijn auto).
Alleen zo ik dan ook willen weten kan ik dan ook die handig mobiele flits informatie ontvangen in mijn CARiN 522.
Denk dus aan Q-music enzo.
Men zegt op vele websites dat je in de CARiN522 niet een TMC zender kan kiezen maar volgens mij kan dat wel in combinatie met een MT50xx. Iemand hier ervaring mee?
Arnout
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Nog even wat?
Zo VDO antenna splitter type MA 1410 is dat handig. Kan ik dan de orginele radio antenne gebruiken om ook de TMC berichten te ontvangen via dezelfde antenne. (Antenne op de Passat, je weet wel die spriet achter op het dak)
CARiN 522 gebruikt toch een eigen antenne??
nog meer vragen maar wil alle mogelijk heden goed kennen voordat ik alles aanschaf.
nogmaals dank
Arnout
Nog even wat?
Zo VDO antenna splitter type MA 1410 is dat handig. Kan ik dan de orginele radio antenne gebruiken om ook de TMC berichten te ontvangen via dezelfde antenne. (Antenne op de Passat, je weet wel die spriet achter op het dak)
nog meer vragen maar wil alle mogelijk heden goed kennen voordat ik alles aanschaf.
nogmaals dank
Arnout
Hide post links |
-
- Senior Member
Of je Pioneer radio nou wel of geen TMC aan boord heeft maakt voor je Carin niet uit. Het protocol dat nodig is voor de communicatie tussen die twee zou eenvoudigweg niet aanwezig zijn.
De MT 5011 kan zeker gekoppeld worden aan je Carin 522, dat werkt gewoon.
Je kunt echter GEEN gebruik maken van de mogelijkheid die de VDO MS 5X00 serie wel biedt om handmatig een zender te kiezen, de Carin SW heeft daartoe geen menupunt.
En dus is het juist wat daarover geschreven wordt, ook vele malen op dit forum
Om die reden raad ik vaak aan een goedkopere MT 5000 aan te schaffen, die kan dat zelf ook al niet. Tenzij je van plan bent een keer over te stappen naar een PC 5000/5100 of een PC 5400/5500, dan komt een MT 5011 alsnog van pas. Knip dan echter de draadjes van de groene mini C2 stekker niet te kort af, dan kun je later die stekker er weer aan solderen.
Je kunt dus wel mobiele flitsers ontvangen als je systeem toevalligerwijze zelf een Vialis zender gekozen heeft. Dat zijn Q-Music, 538 en BNR. Maar dat is dan een kwestie van afwachten.
Groet,
JW
De MT 5011 kan zeker gekoppeld worden aan je Carin 522, dat werkt gewoon.
Je kunt echter GEEN gebruik maken van de mogelijkheid die de VDO MS 5X00 serie wel biedt om handmatig een zender te kiezen, de Carin SW heeft daartoe geen menupunt.
En dus is het juist wat daarover geschreven wordt, ook vele malen op dit forum
Om die reden raad ik vaak aan een goedkopere MT 5000 aan te schaffen, die kan dat zelf ook al niet. Tenzij je van plan bent een keer over te stappen naar een PC 5000/5100 of een PC 5400/5500, dan komt een MT 5011 alsnog van pas. Knip dan echter de draadjes van de groene mini C2 stekker niet te kort af, dan kun je later die stekker er weer aan solderen.
Je kunt dus wel mobiele flitsers ontvangen als je systeem toevalligerwijze zelf een Vialis zender gekozen heeft. Dat zijn Q-Music, 538 en BNR. Maar dat is dan een kwestie van afwachten.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Die MA 1410 is een prima oplossing, ik gebruik 'm zelf ook. Daarmee "splits" je het signaal dat naar de radio gaat en kun je er ook de MT box op aansluiten. Maar kijk eerst even of de bijgeleverde plakantenne niet voldoet, scheelt je toch weer een dikke 80 Euri.Arnout schreef:Hallo,
Nog even wat?
nogmaals dank
Arnout
En de Carin heeft zelf helemaal geen antenne nodig. Even aannemend dat je daarmee niet de GPS ontvanger bedoelt, dat muisje dus.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Thanks JW,
Heb denk al even voldoene informatie. De splitter zou ik toch graag willen gebruiken omdat ik geen raam antenne wil.
Voor de rest moet ik ff in de auto duiken en uitvissen waar al die kabels lopen.
Ik denk dat de splitter dan nabij de radio komt achter het dashboard en moet dan dus een kabel naar achterhalen (kofferbak) waar ik dan de TMC ontvanger wil installeren. Naast de De CARiN zeg maar.
Zijn er blok diagrammen van zo'n aansluiting. heb ik een beetje een idee van hoe of wat.
Ik begrijp dat het aansluiten wel makkelijk gaat, alleen een beetje solderen.
No worries then.
nogmaals thnx JW
groet
Arnout
Heb denk al even voldoene informatie. De splitter zou ik toch graag willen gebruiken omdat ik geen raam antenne wil.
Voor de rest moet ik ff in de auto duiken en uitvissen waar al die kabels lopen.
Ik denk dat de splitter dan nabij de radio komt achter het dashboard en moet dan dus een kabel naar achterhalen (kofferbak) waar ik dan de TMC ontvanger wil installeren. Naast de De CARiN zeg maar.
Zijn er blok diagrammen van zo'n aansluiting. heb ik een beetje een idee van hoe of wat.
No worries then.
nogmaals thnx JW
groet
Arnout
Hide post links |
-
- Senior Member
Precies zo heb ik het ook gedaan. En als je een MA 1410 koopt zit daar een goed schema bij, incl. een instructie hoe je de voeding aan moet sluiten tbv jouw Passat antenne, want dat is een actief type naar ik denk.Arnout schreef:Thanks JW,
No worries then.
nogmaals thnx JW
groet
Arnout
En inderdaad, aansluiten is niet moeilijk. Beetje solderen en netjes isoleren die verbindingen natuurlijk
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751