hallo satelite
problemen met mijn garin 522.... soms werkt hij soms niet (zoals ikzelf trouwens) wanneer ik toestel uitbouwde werkte het perfect. Na maanden later inbouwen krijg ik in de diagnose een hardwarefout. Hij zoekt perfect de opgegeven route, maar hij op de kaartaanduiding blijft hij staan op de plaats waar ik hem laatst gebruikte juist voor ik hem uitbouwde. Na opnieuw software downladen werkte hij terug perfect. Als test sloot ik nog eens de spanning af en terug hetzelfde probleem. Enkel zelfs met software laden, blijft hij terug op dezelfde plaats staan.
Gezien het een hardwareprobleem is zou ik graag weten of je het extra toestel van jou nog verkoopt en voor hoeveel
groeten, Marc
Edit by Han 02-09-2003 naar juiste groep verplaatst.
Problemen met Philips Carin 522
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:05
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Marc,
Je kan is kijken of de spanning er wel op blijft staan en of je wel sataliet ontvangst heb. Geef anders hier is door wat voor hardware fout je heb.
Waarschijnlijk zijn er mensen hier die je wat kunnen vertellen erover.
P.S. Mocht je intresse hebben in de computer reageer dan effen in de topic zelf bij "te koop aangeboden" (is wat overzichtelijker)
Groeten Han
Je kan is kijken of de spanning er wel op blijft staan en of je wel sataliet ontvangst heb. Geef anders hier is door wat voor hardware fout je heb.
Waarschijnlijk zijn er mensen hier die je wat kunnen vertellen erover.
P.S. Mocht je intresse hebben in de computer reageer dan effen in de topic zelf bij "te koop aangeboden" (is wat overzichtelijker)
Groeten Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 jun 2006 14:10
Bij een ogenschijnlijk normale werking van de Carin522 heb i dat ook.
Onder het menu "diagnose" te openen met code 6330,vindt ik dan "6 problemen" Hardwarefout: "code 1"
Wie o wie heeft een lijstje met betekenis van die "code" ?????
Wie weet ook de betekenis van "externe aansluiting 1" en "2" ???
Alvast bedankt.
Onder het menu "diagnose" te openen met code 6330,vindt ik dan "6 problemen" Hardwarefout: "code 1"
Wie o wie heeft een lijstje met betekenis van die "code" ?????
Wie weet ook de betekenis van "externe aansluiting 1" en "2" ???
Alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Lijkt mij dat je de constante (rode) en geschakelde (paarse) + draden niet goed hebt aangesloten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die HW Code1 fouten kunnen er in de loop van de tijd ingekomen zijn, en zijn vaak een gevolg van een vuile en/of slechte CD. Welke heb jij er in zitten?lexvanspall schreef:Bij een ogenschijnlijk normale werking van de Carin522 heb i dat ook.
Onder het menu "diagnose" te openen met code 6330,vindt ik dan "6 problemen" Hardwarefout: "code 1"
Wie o wie heeft een lijstje met betekenis van die "code" ?????
Wie weet ook de betekenis van "externe aansluiting 1" en "2" ???
Alvast bedankt.
Maar wat is eigenlijk je probleem, wat gaat er fout bij jouw 522? Slaat 'ie de gegevens niet goed op, dat zou duiden op een verwisselde accu en geschakelde plus zoals Gentry aangeeft.
En verder, blijf alsjeblieft af van die settings in je diagnose menu, je kunt daarmee heel makkelijk je systeem om zeep helpen, je zou niet de eerste wezen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52
Ooit ergens op dit forum gevonden; was tussen neus en lippen (tussen muis en toetsenbord?) door vermeld:
VDO Hardwarefouten
code1: indicatie van een hardwarefout aan de nav computer (meestal laser)
code2: defect aan de wielsensor of de aansluitingen hiervan.
code3: "acc input error" een defect of niet goed functioneren van een accessoire of een accessoire interface (bvb tmc)
code4: fout op de gps ontvanger of de gps antenne.
code5: temperatuur probleem (omgevings temperatuur buiten de grenswaardes)
code6: software error
code7: display error of display aansluiting error
code8: audio error op audio interface of aansluitingen.
VDO Hardwarefouten
code1: indicatie van een hardwarefout aan de nav computer (meestal laser)
code2: defect aan de wielsensor of de aansluitingen hiervan.
code3: "acc input error" een defect of niet goed functioneren van een accessoire of een accessoire interface (bvb tmc)
code4: fout op de gps ontvanger of de gps antenne.
code5: temperatuur probleem (omgevings temperatuur buiten de grenswaardes)
code6: software error
code7: display error of display aansluiting error
code8: audio error op audio interface of aansluitingen.
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 jun 2006 14:10
Stinkend tevreden!!!!!
Daar heb je wat aan!
Code 1 (leesfiut laser) kan dus betekenen dat hij aan het verslijten is.
Het aantal (6) zou dan betekenen dat dat een keer of zes opgetreden is.
Zou wel kunnen,na 8 jaar is tie denk aan z'n AOW toe.
Nu regelmatig controleren of dat aantal toeneemt.
Zo ja,dan het volgende probleem:waar koop ik een nieuwe!
Bedankt voor het antwoord.
Daar heb je wat aan!
Code 1 (leesfiut laser) kan dus betekenen dat hij aan het verslijten is.
Het aantal (6) zou dan betekenen dat dat een keer of zes opgetreden is.
Zou wel kunnen,na 8 jaar is tie denk aan z'n AOW toe.
Nu regelmatig controleren of dat aantal toeneemt.
Zo ja,dan het volgende probleem:waar koop ik een nieuwe!
Bedankt voor het antwoord.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat kan dus het geval zijn. Maar meestal is het een gevolg van een vuile/slechte CD, al dan niet met wat condens er op als het koud is in de auto bij het starten 's morgens vroeg.lexvanspall schreef:Stinkend tevreden!!!!!
Daar heb je wat aan!
Code 1 (leesfiut laser) kan dus betekenen dat hij aan het verslijten is.
Het aantal (6) zou dan betekenen dat dat een keer of zes opgetreden is.
Zou wel kunnen,na 8 jaar is tie denk aan z'n AOW toe.
Nu regelmatig controleren of dat aantal toeneemt.
Zo ja,dan het volgende probleem:waar koop ik een nieuwe!
Bedankt voor het antwoord.
Oftewel, trek geen voorbarige conclusies
Kijk in eerste instantie naar de gebruikte CD, is die nog in 1a conditie?
De ervaringen hier hebben geleerd dat dáár veelal de oorzaak zit van die foutcodes.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 jun 2006 14:10
Ik denk niet dat het aan de navigatieCD ligt.
En ik denk ook niet aan de laser.Waar dan wel aan?
Ik heb op duitse Ebay voor 20 pieken een originele 4.9 Cd gekocht en ingespeeld.
Op hoop van zegen,want er gaan allerlei horrorverhalen als het niet lukt.
Maar ik dacht als men laser versleten is moet ik toch aan de centen dus vooruit dan maar.
Gezorgd voor 100% stroomverzorging door de motor te starten en niet af te zetten!!!!!!!
Het inspelen ging als een fluitje van een cent.Drie minuten en hij is van 4.8 op 4.9 !!!
Bovendien waren alle foutmeldingen op "nul" gezet.
Een week lang gecontroleerd:bleven op nul!
Dus geen laser die aan het sterven is!
conclusie:
1.Fouten oorzaak onbekend en ergens in verleden.
2.Fouten-melding op "nul" zetten door opnieuw systeemCD (4.8 of 4.9) in te lezen.
3.Fouten bij niet goed werken van de navigatie regelmatig opvolgen.
4.Versie 4.9 maakt een veeeeeel betrouwbaarder en snellere indruk als 4,8 Vooral met gegevens ingave/opvrage.
Zo ik hoop dat jullie weer wat wijzer zijn.Ik wel,en dank zij dit forum!!!!
En ik denk ook niet aan de laser.Waar dan wel aan?
Ik heb op duitse Ebay voor 20 pieken een originele 4.9 Cd gekocht en ingespeeld.
Op hoop van zegen,want er gaan allerlei horrorverhalen als het niet lukt.
Maar ik dacht als men laser versleten is moet ik toch aan de centen dus vooruit dan maar.
Gezorgd voor 100% stroomverzorging door de motor te starten en niet af te zetten!!!!!!!
Het inspelen ging als een fluitje van een cent.Drie minuten en hij is van 4.8 op 4.9 !!!
Bovendien waren alle foutmeldingen op "nul" gezet.
Een week lang gecontroleerd:bleven op nul!
Dus geen laser die aan het sterven is!
conclusie:
1.Fouten oorzaak onbekend en ergens in verleden.
2.Fouten-melding op "nul" zetten door opnieuw systeemCD (4.8 of 4.9) in te lezen.
3.Fouten bij niet goed werken van de navigatie regelmatig opvolgen.
4.Versie 4.9 maakt een veeeeeel betrouwbaarder en snellere indruk als 4,8 Vooral met gegevens ingave/opvrage.
Zo ik hoop dat jullie weer wat wijzer zijn.Ik wel,en dank zij dit forum!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bedankt voor je uitvoerige terugkoppeling. En plezierig te lezen dat de upgrading gelukt is en dat de 4.9 je goed bevalt.
Al met al is het een bevestiging van het eerder uitgesproken vermoeden, HW Code 1 fouten worden veelal veroorzaakt door externe problemen, niet omdat de laser vuil en/of versleten is.
Veel plezier verder met je systeem, we horen graag meer van je ervaringen er mee
Groet,
JW
Al met al is het een bevestiging van het eerder uitgesproken vermoeden, HW Code 1 fouten worden veelal veroorzaakt door externe problemen, niet omdat de laser vuil en/of versleten is.
Veel plezier verder met je systeem, we horen graag meer van je ervaringen er mee
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 762
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 903
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 373
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 846
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 333
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1069