Hallo,
Mijn navigatie systeem (ms4100) leest altijd op dezelfde straat op ongeveer dezelfde plek de CD
Dan hoor je hem even lezen en verder niet zelfs als het frontje er af, en de radio uit is.
Ik zou wel weten wat het doet, heeft iemand een idee?
Hij doet het ook wel op andere straten.
En hij is een beetje onnaukeurig het zegt "bestemming bereikt" en dan ben ik er nog ongeveer 20 meter vanaf.
Alle bedrading heb ik aangesloten.
Ik heb geprobeert het systeem te relokeren zonder succes.
VDO Dayton MS4100 blijft CD benaderen
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25 apr 2006 22:03
VDO Dayton MS4100 blijft CD benaderen
Renault Mégane 1999 1.6 16v RXE
VDO Dayton MS4100 SW301
VDO Dayton MS4100 SW301
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Vaak lezen van een bepaald punt is niet erg. Wat doet het systeem dan: de VDO navi systemen zijn uitgerust met een geheugen buffer. Iedere keer als de buffer bijgewerkt moet worden (veranderende positie enz.) worden de gegevens van cd gelezen. Dat is wat je hoort.
Wat betreft de onnauwkeurigheid: 20 meter valt nog binnen de scope acceptabel. Er zijn niet veel systemen die dat zullen verbeteren. Vergeet hierbij niet dat een navigatiesysteem een hulpmiddel is welke voor de juiste gegevens afhankelijk is van een flink aantal factoren.
Denk hierbij aan de gegevens vanaf de satellieten, de pulsgegevens, gegevens op cd enz enz. Uit deze gegevens brij moet een systeem bepalen waar jij bent. Het satelliet signaal is dermate dat een 1 meter locatiefix niet mogelijk is. Vergeet niet dat er gebruikt maakt wordt van Amerikaanse satellieten welke bewust een nauwkeurigere positie berekening onmogelijk maken (defensie stuff en zo).
Ik kan met die onnauwkeurigheid leven in de wetenschap dat ik tenminste binnen 20 meter van mijn bestemming af ben. Ik kijk in dat geval gewoon op de nummerbordjes bij de woningen om exact te bepalen waar ik zijn moet. Ik ben al blij dat ik niet 100x de weg moet vragen als ik ergens "verdwaald" ben.
Wat betreft de onnauwkeurigheid: 20 meter valt nog binnen de scope acceptabel. Er zijn niet veel systemen die dat zullen verbeteren. Vergeet hierbij niet dat een navigatiesysteem een hulpmiddel is welke voor de juiste gegevens afhankelijk is van een flink aantal factoren.
Denk hierbij aan de gegevens vanaf de satellieten, de pulsgegevens, gegevens op cd enz enz. Uit deze gegevens brij moet een systeem bepalen waar jij bent. Het satelliet signaal is dermate dat een 1 meter locatiefix niet mogelijk is. Vergeet niet dat er gebruikt maakt wordt van Amerikaanse satellieten welke bewust een nauwkeurigere positie berekening onmogelijk maken (defensie stuff en zo).
Ik kan met die onnauwkeurigheid leven in de wetenschap dat ik tenminste binnen 20 meter van mijn bestemming af ben. Ik kijk in dat geval gewoon op de nummerbordjes bij de woningen om exact te bepalen waar ik zijn moet. Ik ben al blij dat ik niet 100x de weg moet vragen als ik ergens "verdwaald" ben.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Dat van die huisnummers komt omdat men niet de nummers zelf exact opneemt, maar een reeks nummers (tussen zijstraten in bijvoorbeeld). Het systeem beredeneert dan als er op 100 meter straat 100 nummers zijn er om de meter een huisnummer moet zitten (terwijl dit in werkelijkheid niet helemaal hoeft te kloppen) en als je dan op nummer 50 moet zijn krijg je op de helft van de straat te horen dat je er bent... Ik kan me voorstellen dat je het soms liever anders ziet, maar je moet je eens voorstellen wat dit betekent voor de mensen die het moeten opnemen in de database. Dan kan je voor elk huis stoppen om het huisnummer op te nemen... Dit is gewoonweg niet mogelijk. Zolang je bij benadering op de juiste locatie komt is het goed.
Dit geldt natuurlijk niet voor begeleidingscommando's (zoals afslaan enzo). Deze moeten natuurlijk wel kloppen. Zo niet, dan zit er iets niet goed met de calibratie / puls / etc.
Groetjes,
Toho_NL.
Dit geldt natuurlijk niet voor begeleidingscommando's (zoals afslaan enzo). Deze moeten natuurlijk wel kloppen. Zo niet, dan zit er iets niet goed met de calibratie / puls / etc.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25 apr 2006 22:03
Maar waarom doet het systeem het ook als het uit is, en als het frontje er af is.Gene schreef:Vaak lezen van een bepaald punt is niet erg. Wat doet het systeem dan: de VDO navi systemen zijn uitgerust met een geheugen buffer. Iedere keer als de buffer bijgewerkt moet worden (veranderende positie enz.) worden de gegevens van cd gelezen. Dat is wat je hoort.
Renault Mégane 1999 1.6 16v RXE
VDO Dayton MS4100 SW301
VDO Dayton MS4100 SW301
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Zoals je bemerkt hebt is het systeem aangesloten op zowel de permanente 12 volt als de geschakelde. De permanente spanning zorgt ervoor dat de buffer voor navigatiegegevens gevuld blijft. Ongeacht of het systeem aan of uit staat moet dat gebeuren. Op die manier is het zeker dat, indien de gebruiker het systeem wil gebruiken, een snelle start gegarandeerd is.
Mocht het zijn dat in jouw geval het systeem permanent blijft "draaien" zonder ook maar een moment te stoppen, dan is er iets vreemds aan de hand.
Mocht het zijn dat in jouw geval het systeem permanent blijft "draaien" zonder ook maar een moment te stoppen, dan is er iets vreemds aan de hand.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25 apr 2006 22:03
Nee dat is het geval niet.Gene schreef: Mocht het zijn dat in jouw geval het systeem permanent blijft "draaien" zonder ook maar een moment te stoppen, dan is er iets vreemds aan de hand.
Ik vond het alleen vreemd.
Voor de rest functioneert het naar behoren.
Renault Mégane 1999 1.6 16v RXE
VDO Dayton MS4100 SW301
VDO Dayton MS4100 SW301
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 jun 2006 14:10
vdo dayton ms4100 blijft cd benaderen
Ik durf te wedden dat je geen origineel maar een copy hebt,of dat je origineel beschadigd is.PeJe schreef:Nee dat is het geval niet.Gene schreef: Mocht het zijn dat in jouw geval het systeem permanent blijft "draaien" zonder ook maar een moment te stoppen, dan is er iets vreemds aan de hand.
Ik vond het alleen vreemd.
Voor de rest functioneert het naar behoren.
Op een copy zijn de "sporen"op de CD conform het apparaat waarop de CD is gecopieërd,en deze kunnen net op het randje liggen,waardoor de "lezende" cdspeler vele leespogingen moet doen.
Dat dit ook gebeurd als je radio uitstaat komt omdat de navigatie computer opgegeven leesopdrachten blijft afwerken.Wil je het zeker weten,gebruik even (desnoods een oude) andere CD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25 apr 2006 22:03
Re: vdo dayton ms4100 blijft cd benaderen
inderdaad het is een gecopieerde cd, maar ik heb een ongebruikte 2003 CD en daarbij doet het systeem het vaker.
Ik durf te wedden dat je geen origineel maar een copy hebt,of dat je origineel beschadigd is.
Op een copy zijn de "sporen"op de CD conform het apparaat waarop de CD is gecopieërd,en deze kunnen net op het randje liggen,waardoor de "lezende" cdspeler vele leespogingen moet doen.
Dat dit ook gebeurd als je radio uitstaat komt omdat de navigatie computer opgegeven leesopdrachten blijft afwerken.Wil je het zeker weten,gebruik even (desnoods een oude) andere CD.
En hoe verklaar je dat dan???
Renault Mégane 1999 1.6 16v RXE
VDO Dayton MS4100 SW301
VDO Dayton MS4100 SW301
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 jun 2006 14:10
Re: vdo dayton ms4100 blijft cd benaderen
Dat wijst op een slechte laser!!!!!PeJe schreef:inderdaad het is een gecopieerde cd, maar ik heb een ongebruikte 2003 CD en daarbij doet het systeem het vaker.
Ik durf te wedden dat je geen origineel maar een copy hebt,of dat je origineel beschadigd is.
Op een copy zijn de "sporen"op de CD conform het apparaat waarop de CD is gecopieërd,en deze kunnen net op het randje liggen,waardoor de "lezende" cdspeler vele leespogingen moet doen.
Dat dit ook gebeurd als je radio uitstaat komt omdat de navigatie computer opgegeven leesopdrachten blijft afwerken.Wil je het zeker weten,gebruik even (desnoods een oude) andere CD.
En hoe verklaar je dat dan???
Dat hj het vaker doet,komt omdat de beschrijvingstechnieken van CD's de laatste jaren enorm vooruit zijn gegaan.
en je laser achteruit.
Een laser wordt.net als autobanden, "verbruikt".
Het licht wordt zwakker,doordat het lasermateriaal langzaam van (kristal)structuur veranderd of gewoon vervuild.
Je hebt dus een "kalebanden"laser.
Maar in tegenstelling tot kale banden is dit niet gevaarlijk,maar alleen heel vervelend.
Dus of schoonmaken (indien mogelijk) of laserunit vervangen helpt je van dit probleem af.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25 apr 2006 22:03
Het systeem werkt nog perfect dus.Dat wijst op een slechte laser!!!!!
Dat hj het vaker doet,komt omdat de beschrijvingstechnieken van CD's de laatste jaren enorm vooruit zijn gegaan.
en je laser achteruit.
Een laser wordt.net als autobanden, "verbruikt".
Het licht wordt zwakker,doordat het lasermateriaal langzaam van (kristal)structuur veranderd of gewoon vervuild.
Je hebt dus een "kalebanden"laser.
Maar in tegenstelling tot kale banden is dit niet gevaarlijk,maar alleen heel vervelend.
Dus of schoonmaken (indien mogelijk) of laserunit vervangen helpt je van dit probleem af.
Niks aan doen zolang het nog goed werkt.
Je hebt dan ook niet de kans om het te "vernielen"
Renault Mégane 1999 1.6 16v RXE
VDO Dayton MS4100 SW301
VDO Dayton MS4100 SW301
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 448
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1166
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 246
-
-
Scherm blijft blauw. Wel werkende functies
door Turbogeit » 19 okt 2017 23:34 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 0
Weergaves: 1067
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-