Hallo!
Ik heb mijn MS2010 niet voor de voorruit hangen maar ter hoogte van de luchtroosters. Soms is de GPS ontvangst prima (ca. 10 sats) , soms ook niet en dan varieert het na iedere bocht tussen de 0 en 7 sats. Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat ie te laag hangt.
Mijn vader heeft een MS5500 , zijn antenne heeft een te grote aansluiting dus past niet op die van mij.
Weet iemand of je simpel stekkers kan overzetten of ... En hoe de verschillende aansluittypen genoemd worden?
Tevens levert VDO voor de MS2010 aan externe antenne, is dit een goeie/betere dan de ingebouwde? Iemand ervaring met dit ding?
Er zijn ook bepaalde sirf star GPS antennes, wat hele goeie schijnen te zijn. Iemand enig idee van technische specificaties van de MS2010 ingebouwde antenne en de externe..? verschillen die?
Externe GPS antenne op VDO Dayton MS2010 .... hoe?
-
- Average Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die specifieke VDO antenne van de MS 2010 is bedoeld om te monteren op een plek waar goede ontvangst gegarandeerd is.
Voorbeeld is de montage achter de binnenspiegel in auto's met een gemetalliseerde warmtewerende voorruit.
Die antenne is dus op zich niet beter dan de ingebouwde, maar zorgt er door z'n plaatsing voor dat je wel een veel betere ontvangst hebt.
In welke auto heb jij 'm zitten? En hoeveel "zicht" heeft de ingebouwde antenne (uitgeklapt?) op de vrije hemel?
Groet,
JW
Voorbeeld is de montage achter de binnenspiegel in auto's met een gemetalliseerde warmtewerende voorruit.
Die antenne is dus op zich niet beter dan de ingebouwde, maar zorgt er door z'n plaatsing voor dat je wel een veel betere ontvangst hebt.
In welke auto heb jij 'm zitten? En hoeveel "zicht" heeft de ingebouwde antenne (uitgeklapt?) op de vrije hemel?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12
Hij hangt in mijn VW Passat voor het rechter centrale luchtrooster... Dus niet strak onder de voorruit, op de vrije hemel dus ook weinig zicht ... Ik weet niet of mijn voorruit warmtewerend is... De auto is van '97 (eerste v/h nieuwe type)en de ruit is vorig jaar geplaatst door CarGlass.. Er zit wel een zonneband in geintegreerd.
Zou het een optie zijn die externe antenne ergens onder de grill te plakken ofzo, dat ie altijd vrij zich omhoog heeft? Ik weet niet hoe lang die kabel is ... Ergens net uit het zicht naast het VW logo, zodat ie alleen wat plastic boven zich heeft... dan moet ie wel waterdicht zijn .
Iemand enig idee wat voor type aansluiting dat is? Ik lees wat over MMCX/MMCX/BNC/MCX aansluitingen, of zou VDO een ' eigen' stekkerformaat hanteren?
Zou het een optie zijn die externe antenne ergens onder de grill te plakken ofzo, dat ie altijd vrij zich omhoog heeft? Ik weet niet hoe lang die kabel is ... Ergens net uit het zicht naast het VW logo, zodat ie alleen wat plastic boven zich heeft... dan moet ie wel waterdicht zijn .
Iemand enig idee wat voor type aansluiting dat is? Ik lees wat over MMCX/MMCX/BNC/MCX aansluitingen, of zou VDO een ' eigen' stekkerformaat hanteren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Even afgezien van het soort stekker, die antenne is VDO specifiek en moet kunnen communiceren met de hardware in de 2010. Dat is dus gegarandeerd met die VDO antenne, andere antennes weet je gewoon niks over en daarom zou ik daar maar niet aan beginnen.
Wil je de 2010 beslist op die positie houden, en niet een eindje verder op je dash plaatsten?
Ik heb sinds vanmiddag ook een 2010 tot m'n beschikking, en tot m'n verrassing pakt die, gemonteerd op de dash wel voldoende sat's ondanks de warmtewerende voorruit in mijn Xantia.
Morgen ga ik er verder mee rijden en experimenteren, dan weet ik wat 'ie echt doet.
Groet,
JW
Wil je de 2010 beslist op die positie houden, en niet een eindje verder op je dash plaatsten?
Ik heb sinds vanmiddag ook een 2010 tot m'n beschikking, en tot m'n verrassing pakt die, gemonteerd op de dash wel voldoende sat's ondanks de warmtewerende voorruit in mijn Xantia.
Morgen ga ik er verder mee rijden en experimenteren, dan weet ik wat 'ie echt doet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Vandaag uitvoerig wezen rijden met de 2010, gemonteerd met de zuignap op de ruit, boven het dashboard in mijn Xantia.
Die is voorzien van een warmtewerende gemetalliseerde voorruit, waarbij de GPS muis van m'n MS 5500 niet werkt, geen ontvangst dus. Dat was de reden dat ik destijds een combi-antenne op het dak geplaatst heb.
Groot was dan ook m'n verrassing dat ik vandaag continu tussen de 4 en 12 sat's ontving, uiteraard afhankelijk van waar ik reed. Vanmiddag in de file van Amsterdam naar Utrecht, tussen de hoge vrachtauto's en ander verkeer had ik er toch altijd wel een stuk of zes.
Oftewel, als je de 2010 op een zodanige plek op/boven je dashboard plaatst dat de antenne een redelijk uitzicht heeft op de vrije hemel is er niks aan de hand. Maar je moet 'm wel de kans geven de sat's te zien, uiteraard
Groet,
JW
Die is voorzien van een warmtewerende gemetalliseerde voorruit, waarbij de GPS muis van m'n MS 5500 niet werkt, geen ontvangst dus. Dat was de reden dat ik destijds een combi-antenne op het dak geplaatst heb.
Groot was dan ook m'n verrassing dat ik vandaag continu tussen de 4 en 12 sat's ontving, uiteraard afhankelijk van waar ik reed. Vanmiddag in de file van Amsterdam naar Utrecht, tussen de hoge vrachtauto's en ander verkeer had ik er toch altijd wel een stuk of zes.
Oftewel, als je de 2010 op een zodanige plek op/boven je dashboard plaatst dat de antenne een redelijk uitzicht heeft op de vrije hemel is er niks aan de hand. Maar je moet 'm wel de kans geven de sat's te zien, uiteraard
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 241
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 688
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 729
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 657
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 839
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1921
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713