Hartelijk dank voor je geduldige uitleg, het wordt me nu steeds duidelijker. Toch wil ik nog iets weten, wat een zeur he? Misschien wel een domme vraag maar ik stel hem toch:
Als ik Oberhausen aangeef als viapunt, dan hoef ik toch niet door Oberhausen te rijden?
Ik begrijp uit jouw reactie dat jij vaker met dit bijltje hakt en wij gaan eigenlijk maar één keer per jaar naar het buitenland. Dus navigeren doen we voornamelijk in Nederland. Ik zag dat jij ter plekke bij een file dan een viapunt ingeeft maar dat zal dan wel mijn makke zijn, ik zou niet weten hoe ik dan bij het naderen van zo'n opstopping een andere plaats in kan toetsen. Ik heb wel ingesteld dat we omgeleid worden bij een file of ongeluk.
Kaartlezen kan ik dus absoluut niet, en als je mij vraagt om binnen mijn eigen woonplaats vraagt om van A naar B te rijden dan slaat de paniek lichtelijk toe. Ik noem het altijd een kronkel in mijn hersenen. Ik denk maar zo, ik heb andere kwaliteiten
Hoe werkt het viapunt ?
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Nee, je hoeft er dan niet doorheen te rijden... Je moet het zien als een routemagneet. Het route wordt een bepaalde kant uit getrokken en je hoeft dan niet langs die exacte plaats te rijden (wat bij een echt viapunt dus wel zo is, want dan moet je echt dat punt passeren voordat ie je verder stuurt). Nu is het dus, als je het doet zoals ik zei in mijn vorige post, een magneet die je route naar een bepaalt punt toe trekt. Je kan het ook zien op je scherm, want je systeem blijft je over de snelweg sturen (en niet door het centrum ofzo ).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Nog een kleine aanvulling (om e.e.a. duidelijker te maken): je hebt dus een viapunt en een flexibel viapunt in je systeem (dit zijn 2 verschillende opties). Bij een viapunt moet je dat punt echt aandoen (dus door hartje Oberhausen als je dat selecteert) en bij een flexibel routepunt (zoals het volgens mij eigenlijk heet) trekt ie de route (gegeven enkele variabelen (niet te ver om enzo...)) een bepaalde kant op. Hierbij verlegt het systeem de route, maar je hoeft het punt waar je de magneet 'gelegd hebt' niet aan te doen (je hoeft niet exact over dat punt heen te rijden). Het is dan gewoon een kwestie van de route vervolgen (die natuurlijk wel anders loopt dan de oorspronkelijk geplande route, maar dat is nou juist ook de bedoeling).
Ook de eindtijd en afstand tot bestemming verschilt bij beide functies. Bij het viapunt krijg je de tijd en afstand tot het viapunt te zien. Bij het flexibele routepunt krijg je dit tot de eindbestemming te zien.
Nog een ander hulpmiddel om het verschil te onthouden: een viapunt is eigenlijk een tussentijdse bestemming. Een flexibel routepunt is een plaats waar je langsop wilt rijden (en dus niet aandoen) op weg naar je bestemming.
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
Ook de eindtijd en afstand tot bestemming verschilt bij beide functies. Bij het viapunt krijg je de tijd en afstand tot het viapunt te zien. Bij het flexibele routepunt krijg je dit tot de eindbestemming te zien.
Nog een ander hulpmiddel om het verschil te onthouden: een viapunt is eigenlijk een tussentijdse bestemming. Een flexibel routepunt is een plaats waar je langsop wilt rijden (en dus niet aandoen) op weg naar je bestemming.
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Dank je Toho, ja het wordt wel duidelijker, alleen zit ik toch met het via en het flexibele via in mijn maag.
Dat komt denk ik omdat ik nergens het woord flexibel heb zien staan en dat veroorzaakt denk ik mijn verwarring.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de hulp.
Dat komt denk ik omdat ik nergens het woord flexibel heb zien staan en dat veroorzaakt denk ik mijn verwarring.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de hulp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Dit flexibel zie je alleen als je een route plant (en op begeleiding drukt), dan scrolt, dan opslaan kiest. Daar kom je hem alleen maar tegen. Hij moet er echt staan hoor .
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 835
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 304
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1736
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 905
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 733
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 854
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 514