Hoe werkt het viapunt ?
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Hoe werkt het viapunt ?
Goedenmorgen forumleden
Ik zou graag willen weten hoe het werkt als je een via-punt hebt ingegeven. Stel, ik ga van Deventer naar Avignon en wil dit doen via Trier. Ik geef dan Trier aan als via-punt maar daar aangekomen wil ik door naar Avignon. Ik wil dus niet in Trier blijven maar geeft dit alleen maar aan om via deze route naar Avignon te rijden. Moet ik dan bij Trier opnieuw aangeven dat ik naar Avignon wil? Ik heb uiteraard Avignon dan al wel opgeslagen.
Ik probeerde het laatst hier in Nederland uit maar eenmaal aangekomen bij het via-punt springt ie niet automatisch door naar de uiteindelijke bestemming. Misschien een ingewikkelde vraagstelling maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Ik ben n.l. bang dat we bij Trier de snelweg afgestuurd worden omdat je daar geen straatnaam in hebt gegeven. Dan zal de Navi je denk ik naar het centrum van de stad sturen?
Ik hoor het graag, alvast mijn dank
Margriet
Ik zou graag willen weten hoe het werkt als je een via-punt hebt ingegeven. Stel, ik ga van Deventer naar Avignon en wil dit doen via Trier. Ik geef dan Trier aan als via-punt maar daar aangekomen wil ik door naar Avignon. Ik wil dus niet in Trier blijven maar geeft dit alleen maar aan om via deze route naar Avignon te rijden. Moet ik dan bij Trier opnieuw aangeven dat ik naar Avignon wil? Ik heb uiteraard Avignon dan al wel opgeslagen.
Ik probeerde het laatst hier in Nederland uit maar eenmaal aangekomen bij het via-punt springt ie niet automatisch door naar de uiteindelijke bestemming. Misschien een ingewikkelde vraagstelling maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Ik ben n.l. bang dat we bij Trier de snelweg afgestuurd worden omdat je daar geen straatnaam in hebt gegeven. Dan zal de Navi je denk ik naar het centrum van de stad sturen?
Ik hoor het graag, alvast mijn dank
Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Voor dit doel moet je geen normaal viapunt ingeven, maar een flexibel viapunt.
Dat doe je door in het volledige kaartscherm met de cursor van je afstandsbediening naar een plek in de buurt van Trier te gaan en dan op OK te drukken. Dan kies je "opslaan" en vervolgens zie je dat je "flexibel viapunt" kunt selecteren. Opnieuw op OK drukken en dan gaat je systeem aan de gang om een nieuwe route te plannen, ongeveer langs dat punt. Dat duurt even, maar op een goed moment zie je dat er een nieuwe route komt te staan.
Even wat experimenteren daarmee en dan zul je zien hoe dat werkt.
Laat je even weten hoe het gaat?
Groet,
JW
P.S. Je bent ons nog altijd een reactie schuldig op een vraag in dit topic. Voor wat hoort wat
Dat doe je door in het volledige kaartscherm met de cursor van je afstandsbediening naar een plek in de buurt van Trier te gaan en dan op OK te drukken. Dan kies je "opslaan" en vervolgens zie je dat je "flexibel viapunt" kunt selecteren. Opnieuw op OK drukken en dan gaat je systeem aan de gang om een nieuwe route te plannen, ongeveer langs dat punt. Dat duurt even, maar op een goed moment zie je dat er een nieuwe route komt te staan.
Even wat experimenteren daarmee en dan zul je zien hoe dat werkt.
Laat je even weten hoe het gaat?
Groet,
JW
P.S. Je bent ons nog altijd een reactie schuldig op een vraag in dit topic. Voor wat hoort wat
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Hoi JW
Oeps, je hebt helemaal gelijk, ik was het al weer vergeten.
Het klopt wat je zei, ze hadden mij het verkeerd gezegd. Toen ik er weer naar vroeg kreeg ik inderdaad een heel ander antwoord, eerst wisten ze het niet precies maar na doorzeuren van mijn kant zijn ze toch eens gaan informeren hoe het nu zit en inderdaad scheelt het bijna niets met VDO.
Maar toch blijf ik het een boel geld vinden.
Maar ik trek het boetekleed aan hoor. Sorry..............
Beankt voor je reactie, ik ga het zeker proberen
Groeten, Margriet
Oeps, je hebt helemaal gelijk, ik was het al weer vergeten.
Het klopt wat je zei, ze hadden mij het verkeerd gezegd. Toen ik er weer naar vroeg kreeg ik inderdaad een heel ander antwoord, eerst wisten ze het niet precies maar na doorzeuren van mijn kant zijn ze toch eens gaan informeren hoe het nu zit en inderdaad scheelt het bijna niets met VDO.
Maar toch blijf ik het een boel geld vinden.
Maar ik trek het boetekleed aan hoor. Sorry..............
Beankt voor je reactie, ik ga het zeker proberen
Groeten, Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Hallo JW
Ik heb het net uitgeprobeerd maar ik zie geen flexibel viapunt.
Ik zal even zeggen wat ik gedaan heb:
allereerst Trier ingevoerd en toen in de omgeving een grote weg opgezocht, de A 64, toen op ok gedrukt en kon ik opslaan. Ik kon geen flexibel viapunt selecteren, dat stond nergens.
Toen heb ik het adres in Avignon ingevoerd en moest ik weer een viapunt opslaan. Er wordt niets berekend. Toen ben ik opnieuw aan het invoeren gegaan, eerst Avignon inclusief adres en toen Trier als viapunt. Ook dan zie ik geen flexibel viapunt.
Ligt het er soms aan dat we een oudere navi hebben, de 5500?
Ik heb het net uitgeprobeerd maar ik zie geen flexibel viapunt.
Ik zal even zeggen wat ik gedaan heb:
allereerst Trier ingevoerd en toen in de omgeving een grote weg opgezocht, de A 64, toen op ok gedrukt en kon ik opslaan. Ik kon geen flexibel viapunt selecteren, dat stond nergens.
Toen heb ik het adres in Avignon ingevoerd en moest ik weer een viapunt opslaan. Er wordt niets berekend. Toen ben ik opnieuw aan het invoeren gegaan, eerst Avignon inclusief adres en toen Trier als viapunt. Ook dan zie ik geen flexibel viapunt.
Ligt het er soms aan dat we een oudere navi hebben, de 5500?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Als je minstens MO5597 hebt (of beter nog: MO5598) dan moet die optie er tussen staan... Welke softwareversie heb jij?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Ik denk dat eerder bedoeld wordt welke software versie op dit moment op de pc5500 is ingespeeld.
Te zien onder instellingen, systeeminformatie.
Te zien onder instellingen, systeeminformatie.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Inderdaad, het ging me niet om de kaarten maar om de softwareversie. Dit moet minstens 9.7 zijn om een flexibel routepunt te hebben. Zoek dit dus even op, dan kunnen we je verder helpen.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Wat ik heb gevonden is dit: navi id 6ZD9 RZ9N, ik hoop dat dit is wat jullie bedoelen anders wordt het weer een hele wandeling naar de auto
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 878
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23
Dan wordt het eventueel toch wandelen naar de auto.
Maar misschien dat je zonder wandeling ook zo weet of er een keer een nieuwere firmware in je systeem is gezet.
Pas vanaf de software versie 9.7 is namelijk het flexibele viapunt erbij gekomen.
Frits
Maar misschien dat je zonder wandeling ook zo weet of er een keer een nieuwere firmware in je systeem is gezet.
Pas vanaf de software versie 9.7 is namelijk het flexibele viapunt erbij gekomen.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Dat wordt een beetje technisch, firmware......is dat nieuwe software? Die heb ik een aantal maanden geleden geinstalleerd omdat er in de vorige versie fouten zaten.
Maar ik wandel morgen na mijn werk wel even naar de auto en zal dan nog even kijken of ik iets anders kan vinden.
Ik meld me wel weer...
Maar ik wandel morgen na mijn werk wel even naar de auto en zal dan nog even kijken of ik iets anders kan vinden.
Ik meld me wel weer...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Kom gewoon komende zondag naar de NHS-meeting in de Meern, dan zijn daar vele VDO-kenners die je dat even haarfijn kunnen uitleggen. En zonodig andere besturings-SW (firmware dus) kunnen inspelen.
Als ik je reactie zo lees doe je het inderdaad niet op de goeie manier. De volgorde is dat je eerst je eindbestemming ingeeft, die in Avignon dus en vervolgens op begeleiding drukt. Daarna ga je naar het kaartscherm en beweeg je met de cursor over het scherm naar de omgeving van Trier. Vervolgens op OK drukken en dan kiezen voor opslaan als via/routepunt.
Maar we leggen het je zondag wel uit, aanschouwelijk dus
Groet,
JW
Als ik je reactie zo lees doe je het inderdaad niet op de goeie manier. De volgorde is dat je eerst je eindbestemming ingeeft, die in Avignon dus en vervolgens op begeleiding drukt. Daarna ga je naar het kaartscherm en beweeg je met de cursor over het scherm naar de omgeving van Trier. Vervolgens op OK drukken en dan kiezen voor opslaan als via/routepunt.
Maar we leggen het je zondag wel uit, aanschouwelijk dus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
ik was graag gekomen maar mijn man is eergisteren geopereerd dus zit dat er niet in. Ik ga het morgen gewoon weer proberen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Je kan bij 'Instellingen' en dan 'Systeeminformatie' en vervolgens bij 'Configuratie' zien welke software (zeg maar welke Windows) je hebt. Als je dit even aan ons kan doorgeven, dan kunnen wij wel zien of je de meest recente software hebt...
En inderdaad, zoals JW zei, eerst op begeleiding drukken (dan laten rekenen) en daarna met de cursor ergens heen scrollen en dan opslaan als flexibel viapunt.
Groetjes,
Toho_NL.
En inderdaad, zoals JW zei, eerst op begeleiding drukken (dan laten rekenen) en daarna met de cursor ergens heen scrollen en dan opslaan als flexibel viapunt.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Hier ben ik weer, ik heb gekeken en het volgende staat bij configuratië:
PC5500?00
HW nr. 0106
SW nr. 0980
Taalversie 0531
Prod. week/jaar: 20/03
Ook heb ik nog een cd van C-IQ thuis: Navigation operation software MO5597.
Verder heb ik het eindpunt Avignon ingevoerd en opgeslagen.
Maar er wordt gezegd dat ik dan naar het kaartscherm moet en dan naar de omgeving van Trier.
Maar aangezien ik topografisch niet zo'n ster ben, vandaar ook mijn navigatisysteem, heb ik geen idee hoe ik van Avignon naar Trier moet scrollen, kortom hellupppp, hoe vind ik op zo'n klein scherm Trier?
Ik hoor het graag, bedankt alvast, Margriet
PC5500?00
HW nr. 0106
SW nr. 0980
Taalversie 0531
Prod. week/jaar: 20/03
Ook heb ik nog een cd van C-IQ thuis: Navigation operation software MO5597.
Verder heb ik het eindpunt Avignon ingevoerd en opgeslagen.
Maar er wordt gezegd dat ik dan naar het kaartscherm moet en dan naar de omgeving van Trier.
Maar aangezien ik topografisch niet zo'n ster ben, vandaar ook mijn navigatisysteem, heb ik geen idee hoe ik van Avignon naar Trier moet scrollen, kortom hellupppp, hoe vind ik op zo'n klein scherm Trier?
Ik hoor het graag, bedankt alvast, Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De goeie Sw heb je dus al geladen, da's de 9.8. En dus kun je een flexibel routepunt maken.
Eerst dus Avignon ingeven en de route laten berekenen.
Dan op een schaal 200 km ongeveer naar Luxemburg scrollen. Vervolgens de schaal op 50 km zetten en zo naar een meer gedetailleerde plek gaan, op 20 km schaal moet dan Trier, een eindje ten N-O van Luxemburg wel te vinden zijn.
Daarna de cursor een eindje ten Noord-Oosten (schuin rechts boven op het kaartje ) van Trier zetten en dat punt opslaan als flexibel routepunt.
Na een minuutje zie je, als je de schaal iets groter gezet hebt die route ontstaan.
Ik heb dat net even uitgeprobeerd, kost maar een paar minuten en inderdaad, de route gaat dan via Maastricht richting Luik, dan linksaf naar Verviers en zo over de E42(1) Duitsland in naar Bitburg en iets ten noorden van Trier kom je op de A1 naar Luxemburg.
Die weg heb ik een jaar geleden ook genomen, om de problemen op de Ardennenroute door België te vermijden, en da's me heeeel goed bevallen
Kijk maar eens of het je lukt.
Groet,
JW
Eerst dus Avignon ingeven en de route laten berekenen.
Dan op een schaal 200 km ongeveer naar Luxemburg scrollen. Vervolgens de schaal op 50 km zetten en zo naar een meer gedetailleerde plek gaan, op 20 km schaal moet dan Trier, een eindje ten N-O van Luxemburg wel te vinden zijn.
Daarna de cursor een eindje ten Noord-Oosten (schuin rechts boven op het kaartje ) van Trier zetten en dat punt opslaan als flexibel routepunt.
Na een minuutje zie je, als je de schaal iets groter gezet hebt die route ontstaan.
Ik heb dat net even uitgeprobeerd, kost maar een paar minuten en inderdaad, de route gaat dan via Maastricht richting Luik, dan linksaf naar Verviers en zo over de E42(1) Duitsland in naar Bitburg en iets ten noorden van Trier kom je op de A1 naar Luxemburg.
Die weg heb ik een jaar geleden ook genomen, om de problemen op de Ardennenroute door België te vermijden, en da's me heeeel goed bevallen
Kijk maar eens of het je lukt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Margriet,
Met alle respect voor de door jou geconstateerde problemen vraag ik me toch ernstig af wat er nu eigenlijk loos is met jouw apparatuur.
Als je een route plant van Deventer naar Avignon, hoef je geen via-punten in te geven want dan wordt al automatisch de route via Arnhem-Oberhausen-Trier-Bitburg etc. gepresenteerd als de snelste.
Dit geldt ook voor Maporama
Met alle respect voor de door jou geconstateerde problemen vraag ik me toch ernstig af wat er nu eigenlijk loos is met jouw apparatuur.
Als je een route plant van Deventer naar Avignon, hoef je geen via-punten in te geven want dan wordt al automatisch de route via Arnhem-Oberhausen-Trier-Bitburg etc. gepresenteerd als de snelste.
Dit geldt ook voor Maporama
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Hallo Gerritje
Hangt dat niet een beetje af waar je woont? Meestal gaan we via Limburg naar Luik en dan verder. Nu willen we dit omzeilen en door Duitsland rijden. Maar ik ben nogal een kluns met topografie en ook het programmeren van de navi lukt me niet altijd zoals ik het graag wil.
Als ik de route heb ingegeven naar Avignon, kan ik dan zien hoe de route gaat lopen? En zo ja, waar kan ik dat dan zien?
Ik kies meestal voor snelwegen en dan zie ik wel waar we heen gaan. Nu willen we dus via Duitsland , vandaar dat ik Trier ingeef om dan zo in Luxemburg uit te komen. En daarom denk ik dus een via punt in te moeten voeren, in dit geval Trier dus.
Jaja, ik ben ooit blond geweest :>)
Maar ik ben blij met jullie hulp.
Hangt dat niet een beetje af waar je woont? Meestal gaan we via Limburg naar Luik en dan verder. Nu willen we dit omzeilen en door Duitsland rijden. Maar ik ben nogal een kluns met topografie en ook het programmeren van de navi lukt me niet altijd zoals ik het graag wil.
Als ik de route heb ingegeven naar Avignon, kan ik dan zien hoe de route gaat lopen? En zo ja, waar kan ik dat dan zien?
Ik kies meestal voor snelwegen en dan zie ik wel waar we heen gaan. Nu willen we dus via Duitsland , vandaar dat ik Trier ingeef om dan zo in Luxemburg uit te komen. En daarom denk ik dus een via punt in te moeten voeren, in dit geval Trier dus.
Jaja, ik ben ooit blond geweest :>)
Maar ik ben blij met jullie hulp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je plant een route en wacht even tot alles gereed is.
Daarna druk je OK en kun je of de schaal zodanig veranderen dat je de hele route in beeld krijgt, desnoods nog even scrollen of je gaat naar info en kies je voor routebeschrijving. Daar komt de volledige lijst van alle wegen te staan waar je langs wordt gestuurd.
Veel eenvoudiger kunnen ze het echt niet meer verzinnen lijkt me.
Daarna druk je OK en kun je of de schaal zodanig veranderen dat je de hele route in beeld krijgt, desnoods nog even scrollen of je gaat naar info en kies je voor routebeschrijving. Daar komt de volledige lijst van alle wegen te staan waar je langs wordt gestuurd.
Veel eenvoudiger kunnen ze het echt niet meer verzinnen lijkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
ja dat begrijp ik wel maar ik wil juist niet de route die de navi mij geeft. Ik wil via oberhausen, koblenz, trier, luxemburg en dan richting avignon.
Nu stuurt hij me toch weer via den bosch, belgie, duitsland naar luxemburg en dat willen we niet.
Ik heb net alles gedaan wat me gezegd werd, mijn man is meegweest zodat we samen konden kijken, 2 zien meer dan één nietwaar, maar we krijgen van zijn lang zal zijn leven geen flexibel viapunt te zien.
Dus we hebben avignon laten berekenen, daarna naar trier gescrold, opgeslagen als viapunt en toen op begeleiding gedrukt. En dan gaan we dus via den bosch enz.
Ik snap er geen bal meer van.
[/i][/u]
Nu stuurt hij me toch weer via den bosch, belgie, duitsland naar luxemburg en dat willen we niet.
Ik heb net alles gedaan wat me gezegd werd, mijn man is meegweest zodat we samen konden kijken, 2 zien meer dan één nietwaar, maar we krijgen van zijn lang zal zijn leven geen flexibel viapunt te zien.
Dus we hebben avignon laten berekenen, daarna naar trier gescrold, opgeslagen als viapunt en toen op begeleiding gedrukt. En dan gaan we dus via den bosch enz.
Ik snap er geen bal meer van.
[/i][/u]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als je niet Trier, maar Oberhausen als flexibel Routepunt neemt en je gebruikt het criterium snelwegen zoals je aangaf, gaat jouw route via Arnhem, Oberhausen, Koblenz en Trier naar Luxemburg
Zojuist even geprobeerd, en voila
Daarbij moet je dus, na het vastleggen/opslaan van dat flexibel routepunt gewoon wachten, en NIET opnieuw op begeleiding drukken!!
Na enige tijd zie je dat de route verandert en je ziet een nieuwe witte ingetekende weg ontstaan
Groet,
JW
Zojuist even geprobeerd, en voila
Dus we hebben avignon laten berekenen, daarna naar trier gescrold, opgeslagen als viapunt en toen op begeleiding gedrukt
Daarbij moet je dus, na het vastleggen/opslaan van dat flexibel routepunt gewoon wachten, en NIET opnieuw op begeleiding drukken!!
Na enige tijd zie je dat de route verandert en je ziet een nieuwe witte ingetekende weg ontstaan
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
dat ga ik vanavond proberen. Toch blijft dan mijn vraag nog: waar vind ik dan het flexibele viapunt? En dan dus de nadruk op flexibel?
Dat zien we echt nergens staan.
Misschien is de navi die wij hebben al weer verouderd, zijn er met de nieuwere types ook veranderingen/verbeteringen gekomen? Misschien dat we de onze dan eens in kunnen ruilen. Maar dat heeft uiteraard alleen zin als er ook daadwerkelijk wat veranderd is. En daar weet jij denk ik wel meer van?
Groet, Margriet
Dat zien we echt nergens staan.
Misschien is de navi die wij hebben al weer verouderd, zijn er met de nieuwere types ook veranderingen/verbeteringen gekomen? Misschien dat we de onze dan eens in kunnen ruilen. Maar dat heeft uiteraard alleen zin als er ook daadwerkelijk wat veranderd is. En daar weet jij denk ik wel meer van?
Groet, Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat "flexibele routepunt" zie je ook niet meer terug, zo flexibel is het
Dit is dus itt een vast routepunt, dat wordt zichtbaar opgeslagen en daar moet je ook precies langs rijden, anders laat het systeem je wel weer weten: indien mogelijk omkeren.... enz
De bedoeling daarvan is dat het je de mogelijkheid geeft je systeem een route te laten rijden die anders is dan wat 'ie zelf zou uitrekenen. Dat flexibele routepunt is daarbij een hulpmiddel voor het systeem, waarbij het weer "weggegooid" wordt zodra die nieuwe route op je kaart ingetekend is.
Probeer het dus maar met Oberhausen als flexibel routepunt. Dus naar Oberhausen cursoren, dan opslaan als flexibel routepunt en even wachten tot het systeem een nieuwe route uitgerekend heeft.
Als je dat een paar keer gedaan hebt zul je zien: zelfs een kind kan de was doen
Ik gebruik dit systeem vaak onderweg, op langere reizen. Dan zie ik ergens een file staan of zo en dan laat ik de route veranderen door een flex-punt in te geven.
Dat deed ik ook begin maart, terug uit Oostenrijk, ik was toen van plan via de A61 terug te rijden en bij Venlo het land in te komen. Maar door de files heb ik een noordelijker route genomen en ben uiteindelijk via Goch over de A57 naar Nijmegen gereden. Daarbij heb ik onderweg dat flex-punt gebruikt, onder andere om die route over de A57 te bewerkstelligen. Anders zou de route via Oberhausen gegaan zijn, en dat wou ik niet, want ik wilde bij Tiel nog een hapje eten.
Overigens, een goeie kaart in de auto is nooit weg, ik ga nooit onderweg zonder dat hulpmiddel. Hoe zou ik anders onderweg een andere route moeten bepalen?
Tot slot: jouw 5500 is geheel actueel, met de 9.8 SW heb je het laatst mogelijke te pakken. Inruilen brengt daarin geen enkele verandering.
Groet,
JW
Dit is dus itt een vast routepunt, dat wordt zichtbaar opgeslagen en daar moet je ook precies langs rijden, anders laat het systeem je wel weer weten: indien mogelijk omkeren.... enz
De bedoeling daarvan is dat het je de mogelijkheid geeft je systeem een route te laten rijden die anders is dan wat 'ie zelf zou uitrekenen. Dat flexibele routepunt is daarbij een hulpmiddel voor het systeem, waarbij het weer "weggegooid" wordt zodra die nieuwe route op je kaart ingetekend is.
Probeer het dus maar met Oberhausen als flexibel routepunt. Dus naar Oberhausen cursoren, dan opslaan als flexibel routepunt en even wachten tot het systeem een nieuwe route uitgerekend heeft.
Als je dat een paar keer gedaan hebt zul je zien: zelfs een kind kan de was doen
Ik gebruik dit systeem vaak onderweg, op langere reizen. Dan zie ik ergens een file staan of zo en dan laat ik de route veranderen door een flex-punt in te geven.
Dat deed ik ook begin maart, terug uit Oostenrijk, ik was toen van plan via de A61 terug te rijden en bij Venlo het land in te komen. Maar door de files heb ik een noordelijker route genomen en ben uiteindelijk via Goch over de A57 naar Nijmegen gereden. Daarbij heb ik onderweg dat flex-punt gebruikt, onder andere om die route over de A57 te bewerkstelligen. Anders zou de route via Oberhausen gegaan zijn, en dat wou ik niet, want ik wilde bij Tiel nog een hapje eten.
Overigens, een goeie kaart in de auto is nooit weg, ik ga nooit onderweg zonder dat hulpmiddel. Hoe zou ik anders onderweg een andere route moeten bepalen?
Tot slot: jouw 5500 is geheel actueel, met de 9.8 SW heb je het laatst mogelijke te pakken. Inruilen brengt daarin geen enkele verandering.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Nog even voor de duidelijkheid:
Je geeft je eindbestemming in en drukt op 'Begeleiding'. Het systeem gaat dan de route berekenen (via België, Luxemburg, etc. (zoals je zei)). Als de route berekend is scroll je in je scherm (dus niet weer tuerg naar het bestemmingsmenu ofzo) naar Oberhausen. Vervolgens druk je op OK en dan ga je in het menu'tje naar Opslaan. Als je daar op gaat staan en dan weer op OK drukt krijg je een nieuw schermpje waar o.a. het flexibele routepunt tussen staat. Als je dan het flexibele routepunt selecteert gaat het systeem herberekenen. Let op: in eerste instantie verandert ie niks aan je oorspronkelijke route! Als je een tijdje wacht (eventueel een keer in- en uitzoomen, zodat het plaatje ververst wordt) komt ie eventueel met een andere route. Je kan dat dus zien aan de witte lijn over het scherm (die moet dan anders gaan lopen).
Ik heb hem ook enkele malen gebruikt (terug vanuit Frankrijk door Duitsland (Trier e.d.) om fileleed in België te vermijden). De functie is 100% zeker aanwezig in je systeem, je moet hem alleen nog ff zien te vinden .
Ik ben benieuwd of je het nu wel kan vinden (moet haast wel ),
Toho_NL.
Je geeft je eindbestemming in en drukt op 'Begeleiding'. Het systeem gaat dan de route berekenen (via België, Luxemburg, etc. (zoals je zei)). Als de route berekend is scroll je in je scherm (dus niet weer tuerg naar het bestemmingsmenu ofzo) naar Oberhausen. Vervolgens druk je op OK en dan ga je in het menu'tje naar Opslaan. Als je daar op gaat staan en dan weer op OK drukt krijg je een nieuw schermpje waar o.a. het flexibele routepunt tussen staat. Als je dan het flexibele routepunt selecteert gaat het systeem herberekenen. Let op: in eerste instantie verandert ie niks aan je oorspronkelijke route! Als je een tijdje wacht (eventueel een keer in- en uitzoomen, zodat het plaatje ververst wordt) komt ie eventueel met een andere route. Je kan dat dus zien aan de witte lijn over het scherm (die moet dan anders gaan lopen).
Ik heb hem ook enkele malen gebruikt (terug vanuit Frankrijk door Duitsland (Trier e.d.) om fileleed in België te vermijden). De functie is 100% zeker aanwezig in je systeem, je moet hem alleen nog ff zien te vinden .
Ik ben benieuwd of je het nu wel kan vinden (moet haast wel ),
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 835
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 304
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1736
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 905
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 733
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 854
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 514