MFD 2: diverse vragen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
remondepemon
Starting Member
Starting Member

MFD 2: diverse vragen

Bericht door remondepemon »

Newbee in MFD land, maar na uitvoerig rondspitten heb ik een aantal vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

1) Bluetooth
In de MFD 2 zit een bluetooth interface, maar mijn telefoon kan geen verbinding maken met de MFD. Wat doe ik fout?

2) CD wisselaar
Ik heb een originele wisselaar die de CD's keurig leest, maar helaas ik zie gen CD's op de MFD. (geen audio cd) Wanneer ik i.p.v. de nav cd een audio CD erin stop speelt dat netjes af en zie ik ook de knoppen voor de CD's in de wisselaar. Alleen worden er geen cd's gevonden. Moet ik de wisselaar nog enabelen in de MFD?

3) Aansluiten carkit. Wanneer het bluetooth verhaal niet gaat werken denk ik eraan om een Nokia carkit in te bouwen en deze op de radio aan te sluiten. Is er iemand die mij kan aangeven hoe ik dat het beste kan doen? Pinlayouts heb ik gevonden, maar dan...

4) Navigatie CD's
Spreekt voor zich, ik heb alleen de duitse versie

5) setup menu.
Er wordt herhaaldelijk gesproken over een menu waar je in kunt komen als je toets 3 en 6 indrukt, maar welke toetsen zijn dat? Kan iemand me in stappen vertellen hoe ik daarin kom?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,
Remon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

1. Bluetooth in de MFD2, best mogelijk maar nog nooit eerder van gehoord

2. Het werkt uitsluitend met een originele VW wisselaar.

3. http://mfd2.heim1.de/index.php/MFD2

4.Dan moet je de taal veranderen in nederlands. Er zijn geen "duitse" CD's

5.Dezelfde toesen links en rechts nast het display. links onder is 3 en rechtsonder is 6
Daarop drukken en vasthouden, daarna op het vlaggetje drukken. Werkt alleen met een navigatie CD in de sleuf.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
remondepemon
Starting Member
Starting Member

Gerritje ik had al gehoopt dat jij zou reageren.

Ik haal weer even de puntjes aan:

1) Welke opties heeft de MFD2 dan wel qua telefoon? Ik zie de TELE toets wel, maar wat kun je ermee? De radio mute zal heus wel werken, maar wat kan de MFD2 nog meer met mijn telefoon?

2) Die heb ik hier liggen, maar helaas kan ik geen CD's aankiezen op de MFD. ( Is dit normaal gesproken plug&play en is mijn cd speler misschien defect?)

3) Leuke site die ik nog niet gezien had, maar helaas geen telefoon aansluitartikel gevonden.

4) Ik was onduidelijk denk ik. Ik zoek een CD van de Benelux want ik heb hier duitsland liggen en das zo'n eind rijden voordat ik de boel kan testen.

5) Ik heb de toetsen met rode circels in het plaatje ingedrukt gehouden, geen reactie van de MFD. Daarna toch maar op het vlaggetje gedrukt, maar ook geen effect. Moet de MFD in een bepaald menu staan misschien?

Groeten,
Remon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

5.Dezelfde toetsen links en rechts naast het display. links onder is 3 en rechtsonder is 6
Daarop drukken en vasthouden, daarna op het vlaggetje drukken. Werkt alleen met een navigatie CD in de sleuf.
Even een correctie en een excuus. Dit bovenstaande geldt voor een MFD en jij hebt het hier over een MFD2.

Alles over setup kun je vinden op pagina 37 van de handleiding
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
remondepemon
Starting Member
Starting Member

Ok, dus het setup menu zit alleen in de MFD versies, maar is er wel een ander menu met meer instellingen waar je in kunt komen?

Maar weet je wel wat je met de TELE toets kunt doen?
Verder ben ik ook heel benieuwd of er al iemand de multimediamodule van binnen heeft bekeken.
Het lijkt me nogal duur betaald voor een verloopkastje.

Ik denk zelf dat er een composit (CVBS) video naar RGB IC in zit wat eenvoudig na te maken is.
De aansluitingen voor video in zitten al op mijn MFD2. (Rood, Groen, Blauw in en sync)

Groeten,
Remon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Er bestaat nog een Servicemenu.

Druk eerst op INFO en daarna aan beide zijden van het scherm tegelijkertijd de vierde knop van boven indrukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
remondepemon
Starting Member
Starting Member

Dank je voor de reply....helaas werkt dat bij ook niet.

Ik krijg geen speciaal menu...
====
Nog 32 jaar tot mijn pensioen...

Seat Leon + MFD 2 CD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Werkt alleen met een navigatie CD in de sleuf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Re: MFD 2: diverse vragen

Bericht door nomad »

remondepemon schreef:Newbee in MFD land, maar na uitvoerig rondspitten heb ik een aantal vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

1) Bluetooth
In de MFD 2 zit een bluetooth interface, maar mijn telefoon kan geen verbinding maken met de MFD. Wat doe ik fout?
Er zit geen Bluetooth in de MFD2

remondepemon schreef:2) CD wisselaar
Ik heb een originele wisselaar die de CD's keurig leest, maar helaas ik zie gen CD's op de MFD. (geen audio cd) Wanneer ik i.p.v. de nav cd een audio CD erin stop speelt dat netjes af en zie ik ook de knoppen voor de CD's in de wisselaar. Alleen worden er geen cd's gevonden. Moet ik de wisselaar nog enabelen in de MFD?
Welke originele wisselaar ? Van VW ? Heb je wel de goede kabel ? Hij moet zowiezo aangeven of er een wisselaar is aangesloten. Bij een aangesloten wisselaar zie je cd1 t/m CD6 in het wit, ziet ie hem, dan zijn ze groen.
remondepemon schreef:3) Aansluiten carkit. Wanneer het bluetooth verhaal niet gaat werken denk ik eraan om een Nokia carkit in te bouwen en deze op de radio aan te sluiten. Is er iemand die mij kan aangeven hoe ik dat het beste kan doen? Pinlayouts heb ik gevonden, maar dan...
Mutedraad aansluiten en uitkomend geluid aansluiten op je MFD. Je hebt de pin layout. Fluitje van een cent.
remondepemon schreef:4) Navigatie CD's
Spreekt voor zich, ik heb alleen de duitse versie
www.teleatlas.com in de webshop verkopen ze de Benelux cd of zoek op Ebay naar een Benelux CD
remondepemon schreef:5) setup menu.
Er wordt herhaaldelijk gesproken over een menu waar je in kunt komen als je toets 3 en 6 indrukt, maar welke toetsen zijn dat? Kan iemand me in stappen vertellen hoe ik daarin kom?
esc toets 10 seconden indrukken.
remondepemon schreef:Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,
Remon
[b][url]http://www.vagcommunity.com[/url][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS510 start niet door, diverse CD's al geprobeerd