Inbouw VDO Dayton MS5700sd in een Volkswagen

Fapman
New Member
New Member

Inbouw VDO Dayton MS5700sd in een Volkswagen

Bericht door Fapman »

:?: Hallo,

Ik heb net in mijn vw passat ms5700sd laten inbouwen, erg mooi! Nou moet ik er nog mee langs de vw-dealer om "iets" te laten doen omhet hele gebeuren goed te laten werken. Schijnt met een pulse te maken te hebben of zo. Afijn, ik bel mijn dealer en die reageerde zeeeer verbaasd. Mijn vraag is: wie kan mij in sesamstraattaal (ik ben zeeeer technisch.. NOT) uitleggen wat precies de bedoeling is en waarom?

Fapman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Je schrijft dat je e.e.a. hebt laten inbouwen? Om die reden neem ik aan dat dit door een professional gedaan is. Als deze aanname klopt dan hoort het aansluiten van de pulse gewoon bij de levering. Niet naar de dealer laten sturen maar gewoon eisen dat de inbouwer het zaakje aansluit. Dat is zijn/haar werk !!

De pulse zorgt ervoor dat de navigatiecomputer tussen het 'vastleggen van de posities met de GPS' door jou laat zien waar je belt. De pulse geeft info over de snelheid waarmee jij rijdt. Een ander belangrijk iets om aan te sluiten, om de computer te laten zien welke kant je op beweegt (voor- of achteruit) is de 'achteruitschakeling'. Door deze combi weet de computer of je de met de pulse gevonden snelheid nu voor- of achteruit beweegt. En dat is best handig bij navigeren !!

Groet en succes.

Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Als bij een PC5700/5600 de speedpuls nooit aangesloten is dan zou het goed kunnen dat ie zonder speedpuls ook goed werkt, maar zoals Riekus al zegt, aansluiten van de speedpuls, verlichting en achteruitrijsignaal hoort bij de inbouw.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Hallo Fapman(leuke naam trouwens), Uit welk jaar is jouw Passat? Ik heb een 2001 Passat Variant (type 3BG) en wil er ook zo eentje inbouwen. Kan je het scherm ook wat naar je toekantelen, dus in horizontale richting?Heb je er een gewone radio/cd onder geplaatst? Is de navigatiestem ook via de radio te horen? Kom je ook op de navigatiehelpsite meeting a.s zondag om te kunnen bewonderen?

Lijkt mij een pracht systeem.

Is er misschien iemand anders die zo'n systeem in een Passat (B/BG) heeft ingebouwd en zeker naar de Meern komt as zondag?

Zijn er problemen bij de inbouw in het Passat dashboard-front? Kan het zomaar in het bestaande front? (bovenin zit nu de aircobediening ; daaronder de radio en daaronder een leeg vak). De beste plek zou m.i de 5700SD in de bovenste "lade" zijn met daaronder de radio en daar weer onder de aircobediening. Kan je de plekken zelf indelen of moet er flink aan het front gesleuteld worden cq speciaal frontje?

NB/ Ik had/heb een MS4200 in mijn Omega(92)-naar de sloop gebracht i.v.m distibutiekettingbreuk :evil: met alle fatale gevolgen vandien. Maar goed, tijd voor een andere auto EN navigatiesysteem........... :lol:

Bedankt, Leo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 658
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Weergaves: 1064
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1485
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Weergaves: 701
  • Ik zoek een gebr. aanwijzing voor volkswagen radio navigatiesysteem mfd
    door Trebor » 06 jun 2015 22:17 » in V.A.G
    Weergaves: 644
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004