Op mijn Navigatiesysteem VDO Dayton MS6000 heb ik altijd een fout van c.a. 20mtr. dwz wanneer ik bijvoorbeeld de instructie krijg de eerstvolgende afslag te nemen en dit ook op het display zie staan, staat er aangekomen bij de afslag dat ik nog zo'n 20mtr te gaan heb, direct na dat ik de afslag heb ingezet veranderd dit tot 0mtr.
alles weer ok dus tot de volgende afslag etc. mogelijk heeft iemand een tip of instelling om dit lastig euvel te verhelpen.
Mijn VDO Dayton MS6000 is onnauwkeurig
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zo'n 10 à 20 meter kunnen wel kloppen, er wordt namelijk gerekend tot het midden van de kruising, dus het snijpunt der wegen. Zó staat het ook beschreven in het manual van de 5000/6000.
Welke besturingsSW heb er overigens in geladen?
Groet,
JW
Welke besturingsSW heb er overigens in geladen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
VDO Dayton MS6000
Betreffende die onnauwkeurigheid, ik bedoelde ook dat deze afwijking er is op het snijpunt der wegen, dus wanneer ik midden op het kruispunt sta is het tenminste nog 10mtr. zodra ik de weg indraai is het 0mtr. het is met name irritant wanneer in een stratenrijk gebied bent of in een bosomgeving, je moet dan donders goed opletten anders ben je de afslag zo voorbij. overigens de Firmware die ik gebruik is MO5076 en welke kaarten ik gebruik TeleAtlas of Navteq maakt niet uit. ik heb nog een instelling gezien waar ik nooit aan durfde sleutelen kantelen van antenne o.i.d.
Heb dus een volledig aangesloten MS6000 met Hirchmann Combi- 3in1 dakantenne (Navigatie,FM en GSM) daarbij nog een TMC-antenne geplakt op de achterruit. Groetjes en alvast bedankt voor een adequate oplossing van dit euvel.
Heb dus een volledig aangesloten MS6000 met Hirchmann Combi- 3in1 dakantenne (Navigatie,FM en GSM) daarbij nog een TMC-antenne geplakt op de achterruit. Groetjes en alvast bedankt voor een adequate oplossing van dit euvel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Die "kanteling" is er om de juiste hoek van de PC5000 vast te leggen. Als die niet precies horizontaal ligt kun je dat in de instellingen compenseren (-10 tot +30 graden), daarmee wordt dan de nauwkeurigheid groter omdat de ingebouwde gyro dan gecompenseerd wordt voor de afwijkingen.
Let wel, die kanteling mag alleen voor-achterwaarts zijn, in zijdelingse richting moet 'ie altijd horizontaal liggen.
Als dat allemaal wél in orde is, zou een niet helemaal goed en schoon pulssignaal de oorzaak kunnen zijn, dan komt de calibratie nooit helemaal op orde. In welke auto heb je 'm ingebouwd?
Of dat OK is kun je zien door in de statusbalk de actuele snelheid weer te geven, en dan te kijken of die netjes constant blijft als je met eenzelfde snelheid blijft rijden. Probeer dat eens bij een heel lage snelheid, dus zo'n 5 km/u, maar ook bij 30, bij 50 en bij 100 km/u. Met de 7.6 SW kun je dat zichtbaar maken.
Ben benieuwd.
Groet,
JW
Die "kanteling" is er om de juiste hoek van de PC5000 vast te leggen. Als die niet precies horizontaal ligt kun je dat in de instellingen compenseren (-10 tot +30 graden), daarmee wordt dan de nauwkeurigheid groter omdat de ingebouwde gyro dan gecompenseerd wordt voor de afwijkingen.
Let wel, die kanteling mag alleen voor-achterwaarts zijn, in zijdelingse richting moet 'ie altijd horizontaal liggen.
Als dat allemaal wél in orde is, zou een niet helemaal goed en schoon pulssignaal de oorzaak kunnen zijn, dan komt de calibratie nooit helemaal op orde. In welke auto heb je 'm ingebouwd?
Of dat OK is kun je zien door in de statusbalk de actuele snelheid weer te geven, en dan te kijken of die netjes constant blijft als je met eenzelfde snelheid blijft rijden. Probeer dat eens bij een heel lage snelheid, dus zo'n 5 km/u, maar ook bij 30, bij 50 en bij 100 km/u. Met de 7.6 SW kun je dat zichtbaar maken.
Ben benieuwd.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
VDO Dayton MS6000
Bedankt JW,
Ga deze tip uitproberen, neem aan dat u bedoeld dat als de autoteller 50 aangeeft dit op de VDO-teller dit ook of zoiets moet zijn en dus constant moet blijven zo ook bij verschillende constante snelheden. wel heb ik bij de optie geluidsignaal, wat men naar ik meen gebruikt voor soorten banden en hun bijbehorend snelheidslimiet en ik dus gebruik om aan te geven wanneer ik onze snelheidslimiet van 120 te boven ga (zo'n waarschuwing is toch wel handig)
heb ik moeten corrigeren op 119Km/u opdat bij 120Km/u exact de gong gaat. maar of het een met het ander te maken heeft en of die antennecorrectie daar dan kan helpen hoor ik graag van u
Oh en voor ik het vergeet ingebouwd in het Dashboard van een Golf 4 in de 2 DIN-sloten radio met klapscherm boven
PC5000 daaronder. hoor wel weer van u.
als ik meer info heb na mijn testvlucht laat ik dat weten, Groetjes JS
Ga deze tip uitproberen, neem aan dat u bedoeld dat als de autoteller 50 aangeeft dit op de VDO-teller dit ook of zoiets moet zijn en dus constant moet blijven zo ook bij verschillende constante snelheden. wel heb ik bij de optie geluidsignaal, wat men naar ik meen gebruikt voor soorten banden en hun bijbehorend snelheidslimiet en ik dus gebruik om aan te geven wanneer ik onze snelheidslimiet van 120 te boven ga (zo'n waarschuwing is toch wel handig)
heb ik moeten corrigeren op 119Km/u opdat bij 120Km/u exact de gong gaat. maar of het een met het ander te maken heeft en of die antennecorrectie daar dan kan helpen hoor ik graag van u
Oh en voor ik het vergeet ingebouwd in het Dashboard van een Golf 4 in de 2 DIN-sloten radio met klapscherm boven
PC5000 daaronder. hoor wel weer van u.
als ik meer info heb na mijn testvlucht laat ik dat weten, Groetjes JS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 jun 2005 09:46
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
VDO Dayton MS6000
Hallo TL,
Wat bedoel je precies met deze vraag?
Wat bedoel je precies met deze vraag?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Als je het systeem pas hebt ingebouwd kan dit wel kloppen... Het systeem is dan nog niet helemaal juist gecalibreerd. Je moet dan gewoon nog ff doorrijden en dan zal het systeem vanzelf goed gaan werken... Heb je het systeem al langer dan is het een ander verhaal...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34
Storingen met de puls ontstaan vaak ook door een slecht contact. Ik heb begrepen dat je de puls beter altijd kunt solderen i.p.v. kroonsteen of klem te gebruiken.
Bij mij heeft dit verbetering geleverd in het verleden.
Groet,
Ivo
Bij mij heeft dit verbetering geleverd in het verleden.
Groet,
Ivo
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
VDO Dayton MS6000
OK JW,
De tip van snelheid getest.
snelheidsaangifte VDO en Autoteller wijken nog steeds zoals ik al eerder aangaf c.a 1 a 2km/u van elkaar af dus bij 50 op de auto geeft de VDO 48 a 49 aan enz. De snelheidsmetingen zijn wel stabiel, geen dip of zo.
De hellingshoek van VDO welke op 0 stond op 8 gezet, is er nergens een tabel te vinden waar deze hellingshoeken van deze DIN-sloten voor de diverse automerken staan? ik heb het nu maar even geschat. na de verandering geen merkbaar verschil bevonden. nog steeds 10mtr. op het kruispunt.
En nee hij is niet pas ingebouwd, heb hem al sinds 2000 en veel plezier van gehad en noch.
Ik weet dat het in dit topic niet thuis hoort maar toch maar een vraagje over TMC las hier dat er een splitter te krijgen was de VDO MA 1410 bij de MT5010, 5011 maar ik leef wat dat betrefd nog in het stenen tijdperk en heb een MT5000, zijn dat dezelfde aansluitingen m.a.w. past dat zomaar?
ik hoor wel weer.
en hoe krijg je bij je post onderaan dat verhaaltje betreffende je eigen configuratie zoals ik dat bij een ieder zie staan?
De tip van snelheid getest.
snelheidsaangifte VDO en Autoteller wijken nog steeds zoals ik al eerder aangaf c.a 1 a 2km/u van elkaar af dus bij 50 op de auto geeft de VDO 48 a 49 aan enz. De snelheidsmetingen zijn wel stabiel, geen dip of zo.
De hellingshoek van VDO welke op 0 stond op 8 gezet, is er nergens een tabel te vinden waar deze hellingshoeken van deze DIN-sloten voor de diverse automerken staan? ik heb het nu maar even geschat. na de verandering geen merkbaar verschil bevonden. nog steeds 10mtr. op het kruispunt.
En nee hij is niet pas ingebouwd, heb hem al sinds 2000 en veel plezier van gehad en noch.
Ik weet dat het in dit topic niet thuis hoort maar toch maar een vraagje over TMC las hier dat er een splitter te krijgen was de VDO MA 1410 bij de MT5010, 5011 maar ik leef wat dat betrefd nog in het stenen tijdperk en heb een MT5000, zijn dat dezelfde aansluitingen m.a.w. past dat zomaar?
ik hoor wel weer.
en hoe krijg je bij je post onderaan dat verhaaltje betreffende je eigen configuratie zoals ik dat bij een ieder zie staan?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Om met dat onderste te beginnen: klik bovenaan op Profiel en in het menu dat dan opengaat links op Profile Information. DAAR kun je dat aangeven.
Dan je MT5000-vraag: de MT5000 is een wat oudere TMC-ontvanger, die het prima doet. Alleen kun je met deze ontvanger niet zelf de TMC-zender kiezen, wat met de MT 5000/01 en de MT5010 wel kan. Ze zijn qua wijze van aansluiten prima onderling uitwisselbaar.
Terug naar je originele vraag: ik heb ook een PC5000 en een MR6000, en ook in een VAG-auto (een Octavia 2), beide in een dubbeldins-masker. Ik heb de PC5000 BOVENIN gezet en de MR6000 onderin. De PC5000 wordt vrij heet, en het ZOU iets uit kunnen maken qua performance.
Off-topic: dan nog wat: doet jouw MR6000 raar (beeldscherm) bij hele lage temperaturen? Er is nl. ooit een modificatie geweest op de eerste uitgeleverde MR6000, die die klacht verhelpt.
Suc6!
Dan je MT5000-vraag: de MT5000 is een wat oudere TMC-ontvanger, die het prima doet. Alleen kun je met deze ontvanger niet zelf de TMC-zender kiezen, wat met de MT 5000/01 en de MT5010 wel kan. Ze zijn qua wijze van aansluiten prima onderling uitwisselbaar.
Terug naar je originele vraag: ik heb ook een PC5000 en een MR6000, en ook in een VAG-auto (een Octavia 2), beide in een dubbeldins-masker. Ik heb de PC5000 BOVENIN gezet en de MR6000 onderin. De PC5000 wordt vrij heet, en het ZOU iets uit kunnen maken qua performance.
Off-topic: dan nog wat: doet jouw MR6000 raar (beeldscherm) bij hele lage temperaturen? Er is nl. ooit een modificatie geweest op de eerste uitgeleverde MR6000, die die klacht verhelpt.
Suc6!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 30 jul 2005 14:04
VDO Dayton MS6000
Destijds in de winter van 2000 deed de navigator het niet meteen (zwart scherm),
bezoek gebracht aan VDO-servicecentre in Zeewolde daar geloofde men mij niet hij deed het immers toch.
Ik heb er toen op aangedrongen het toestel na te kijken, zo'n MS6000 koste destijds een vermogen toch.
Ze hebben hem toen in de diepvries gelegd en ja toen deed ie het niet meer (foutje gevonden dacht men)
hele print doorgesoldeerd bracht ook geen soelaas, daar het verder zoeken nog wel enige tijd in beslag zou nemen heb toen hun referentiemodel meegekregen die het wel goed deed. ik meen 2 jaar later kreeg ook dit toestel nukken en heb hem toen ter reparatie aangeboden, kreeg netjes een leentoestel (nieuw) maar deze had streepjes in het beeld zeg maar interlaced meteen gezegd bij de inbouw maar dat was heel normaal volgens het inbouwstation, was toch blij dat ik mijn eigen apparaat weer terugkreeg en werkte alles weer netjes maar ook nu bij temperatuur onder het vriespunt kan het nog wel eens voorkomen, mijn opwinding daarover zal de ruimte in de auto dusdanig opwarmen dat het euvel snel verholpen is en floept ie alsnog aan.
Denk toch dat het een en ander te maken heeft met het krimpen en uitzetten van diverse soldeerpunten op de printplaat. verder altijd een strak en mooi plaatje. hoop dat ik wat licht op de zaak heb geworpen,
Groetjes Jan
bezoek gebracht aan VDO-servicecentre in Zeewolde daar geloofde men mij niet hij deed het immers toch.
Ik heb er toen op aangedrongen het toestel na te kijken, zo'n MS6000 koste destijds een vermogen toch.
Ze hebben hem toen in de diepvries gelegd en ja toen deed ie het niet meer (foutje gevonden dacht men)
hele print doorgesoldeerd bracht ook geen soelaas, daar het verder zoeken nog wel enige tijd in beslag zou nemen heb toen hun referentiemodel meegekregen die het wel goed deed. ik meen 2 jaar later kreeg ook dit toestel nukken en heb hem toen ter reparatie aangeboden, kreeg netjes een leentoestel (nieuw) maar deze had streepjes in het beeld zeg maar interlaced meteen gezegd bij de inbouw maar dat was heel normaal volgens het inbouwstation, was toch blij dat ik mijn eigen apparaat weer terugkreeg en werkte alles weer netjes maar ook nu bij temperatuur onder het vriespunt kan het nog wel eens voorkomen, mijn opwinding daarover zal de ruimte in de auto dusdanig opwarmen dat het euvel snel verholpen is en floept ie alsnog aan.
Denk toch dat het een en ander te maken heeft met het krimpen en uitzetten van diverse soldeerpunten op de printplaat. verder altijd een strak en mooi plaatje. hoop dat ik wat licht op de zaak heb geworpen,
Groetjes Jan
VW Golf 4, MS6000 = (PC5000+MR6000), Firmware MO5076, TMC Module MT 5000, Antennesplitter MA 1410,
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Hirshmann 917 V Flex 3in1 Dak-antenne (Navigatie, AM/FM, GSM900)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Een kleine correctie:Higgy schreef: ....
Dan je MT5000-vraag: de MT5000 is een wat oudere TMC-ontvanger, die het prima doet. Alleen kun je met deze ontvanger niet zelf de TMC-zender kiezen, wat met de MT 5000/01 en de MT5010 wel kan. Ze zijn qua wijze van aansluiten prima onderling uitwisselbaar.
...
De MT 5000 en de MT 5010/00 hebben niet de mogelijkheid om handmatig een TMC zender te kiezen, de MT 5010/01 en de MT 5011 hebben dat wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 552
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 666
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 516
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1064
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 800
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 554
-
-
kaarten voor mijn Ipaq 2210
door mmols4088 » 09 aug 2016 23:14 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software -
Reacties: 0
Weergaves: 573
-