Dames en heren,
Ik zie dat jullie allen goed advies bieden aan mensen die dit nodig hebben en dus:
Ik heb een vdo dayton 5000 nav systeem gekocht en ingebouwd, geeft netjes beeld
en doet het in pricipe goed, echter, wanneer ik een adres intyp en vraag om route begeleiding
dan geeft het systeem aan dat ik op mijn huisadres ben, terwijl ik bijvoorbeeld in amsterdam sta,
dit is zo'n 130 kilometer van waar ik woon. Hij geeft dus geen route begeleiding.
Wat ik ondertussen heb nagekeken:
Niet op demo stand
Heeft verbinding met 3 satelieten
bij diagnose leest hij ook netjes de exacte locatie uit en update het scherm.
Maar toch doet ie het niet, wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt!
michel
VDO Dayton MS5000 navigeert niet: HELP!!!
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11 jun 2006 13:05
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Drie satellieten is wel erg krapjes. Dat zou voldoende kunnen zijn nádat 'ie een 3D fix gemaakt heeft op minimaal 4 sat's, maar als je bij het opstarten er niet meer dan 3 krijgt is er toch iets mis met de ontvangst van de GPS antenne.
Maar ik denk in eerste instantie toch aan een verwisselde A4 en A7, dus van de geschakelde en de accuplus. Heb je dat al gecontroleerd?
Groet,
JW
Maar ik denk in eerste instantie toch aan een verwisselde A4 en A7, dus van de geschakelde en de accuplus. Heb je dat al gecontroleerd?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11 jun 2006 13:05
navigatie navigeert niet
verwisselde a4 a7: Zou kunnen, maar denk het niet, heb een paar
andere berichten bekeken, en daarin wordt gesteld, (verbeter mij als ik dit verkeerd heb)
dat wanneer de auto van contact af gaat de machine nog enkele seconden door moet
blijven spelen. als dit gebeurt zou a4 en a7 correct moeten zijn niet?
Dit gebeurt netjes, de machine gaat aan na een seconde of 3,4 bij contact en gaat uit na
een seconde of 10 bij het uitzetten van de wagen.
Nu ben ik niet echt zeker van a1, ofwel input signaal kilometer teller, zou dit het probleem
kunnen zijn?
p.s. 3 satelieten lijkt mij niet zo problematisch aangezien ik tussen 2 garages midden in een woonwijk
sta geparkeerd, zou iets met ontvangst te doen kunnen hebben. Heb nog niet geprobeerd hoeveel
hij er ontvangt op bijv. snelweg.
Michel
andere berichten bekeken, en daarin wordt gesteld, (verbeter mij als ik dit verkeerd heb)
dat wanneer de auto van contact af gaat de machine nog enkele seconden door moet
blijven spelen. als dit gebeurt zou a4 en a7 correct moeten zijn niet?
Dit gebeurt netjes, de machine gaat aan na een seconde of 3,4 bij contact en gaat uit na
een seconde of 10 bij het uitzetten van de wagen.
Nu ben ik niet echt zeker van a1, ofwel input signaal kilometer teller, zou dit het probleem
kunnen zijn?
p.s. 3 satelieten lijkt mij niet zo problematisch aangezien ik tussen 2 garages midden in een woonwijk
sta geparkeerd, zou iets met ontvangst te doen kunnen hebben. Heb nog niet geprobeerd hoeveel
hij er ontvangt op bijv. snelweg.
Michel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dit zou best kunnen gebeuren als je het systeem start terwijl de puls niet is aangesloten enje gedurende de hele tijd dat je van huis weg bent geweest geen fatsoenlijke satellietontvangst hebt gehad.dan geeft het systeem aan dat ik op mijn huisadres ben, terwijl ik bijvoorbeeld in amsterdam sta,
dit is zo'n 130 kilometer van waar ik woon
Dit zijn namelijk de 2 variabelen die jouw positie bepalen.
Als je het contact aan zet moet je ook onmiddellijk een correcte positie hebben omdat hij deze bijhoudt aan de hand van satellietsignalen en de permanente 12 volt die de computer voedt.
Over het algemeen is 3 satellieten niet problematisch maar wel zorgelijk. Het is namelijk het minimum om überhaupt een positie te kunnen bepalen en ook het minimum om de correcte tijd uit te kunnen rekenen.
Dus satellietontvangst, puls en 12 volt aansluitingen zijn de eerste aandachtspunten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11 jun 2006 13:05
genoeg satelieten
Dat is het niet, zag het verkeerd, bij diagnose zegt het systeem > 3 satelieten (dus meer dan 3) in het
nav scherm zie ik er een stuk of 7.
Is het correct dat bij io informatie in het diagnose menu, bij rijrichting R staat?
vervolgens krijg ik wanneer ik rijdt een 0 te staan bij "Tacho", lijkt mij de kilometerteller,
en deze is dan niet correct aangesloten, wel?
Michel
nav scherm zie ik er een stuk of 7.
Is het correct dat bij io informatie in het diagnose menu, bij rijrichting R staat?
vervolgens krijg ik wanneer ik rijdt een 0 te staan bij "Tacho", lijkt mij de kilometerteller,
en deze is dan niet correct aangesloten, wel?
Michel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Nee dat betekent dat het systeem "denkt" dat je achteruit rijdt (R=reverse)Is het correct dat bij io informatie in het diagnose menu, bij rijrichting R staat?
Om dit weg te krijgen en een D=drive naar voren te brengen moet je absoluut ook het achteruitrijsignaal aansluiten
Nee, dat is ook niet goed. Tijdens het rijden moet hier een varierend getal komen afhankelijk van je snelheid.vervolgens krijg ik wanneer ik rijdt een 0 te staan bij "Tacho", lijkt mij de kilometerteller,
en deze is dan niet correct aangesloten, wel?
Ik zou je adviseren om uiterste aandacht aan beide signalen, tacho en achteruit, te besteden.
Zonder deze correct te hebben aangesloten en daarna een deugdelijk calibratie, gaat de 5000 nooit fijn werken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Als ik al het voorgaande zo lees zijn er 3 problemen (eigenlijk 4 maar de permanente en geschakelde plus is 1)
1. verwissel zoals is voorgesteld, de A4 en A7 (permanente spanning en geschakelde spanning;
2. sluit het achteruitrijd signaal aan
3. zorg dat je een goede puls hebt aangesloten op A1.
Als dat allemaal voor elkaar is zal het systeem goed werken .
1. verwissel zoals is voorgesteld, de A4 en A7 (permanente spanning en geschakelde spanning;
2. sluit het achteruitrijd signaal aan
3. zorg dat je een goede puls hebt aangesloten op A1.
Als dat allemaal voor elkaar is zal het systeem goed werken .
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11 jun 2006 13:05
verwisselen kabels
Is goed, a4 en a7 ga ik verwisselen.
Is er iemand die mij helpen kan aan de kleurcodes van de bekabeling voor
een volvo 940 uit '97 (de kabels die ik aangesloten heb, zijn dan wellicht niet de juiste!)
Met vriendelijke groet,
Michel
P.s. bedankt voor al jullie reacties
Is er iemand die mij helpen kan aan de kleurcodes van de bekabeling voor
een volvo 940 uit '97 (de kabels die ik aangesloten heb, zijn dan wellicht niet de juiste!)
Met vriendelijke groet,
Michel
P.s. bedankt voor al jullie reacties
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
www.petri.de
Denk er om dat Volvo er om bekend staat dat het tachosignaal ernstig vervuild kan zijn waardoor de computer hier vreemd op reageert. Hoop dat dit bij jou niet het geval is maar anders kan een API (zoeken) uitkomst bieden.
Achteruitrijsignaal haal je gewoon van de achteruitrijlichten.940 ( 945-965 ) 1991 - Kabelfarbe: orange/grün, oder orange/grau. Hinter Instrumententafel, direkt am Tacho ist ein blanker, messingfarbener, U-förmiger Stecker
Denk er om dat Volvo er om bekend staat dat het tachosignaal ernstig vervuild kan zijn waardoor de computer hier vreemd op reageert. Hoop dat dit bij jou niet het geval is maar anders kan een API (zoeken) uitkomst bieden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11 jun 2006 13:05
Tacho signaal en achteruitrijlichten
Achteruitrijsignaal vanaf de achteruitrijlichten? Hier staat toch iets van 12 of meer volt op, kan dit, help ik dan niet de computer omzeep? Lijkt me jammer als dat gebeurt.... Nou doet ie het toch niet zo geweldig op het moment, maar vindt het toch enigszins zonde.
Ergo, zou dus graag bevestiging hebben dat ik het ook daadwerkelijk goed ga doen voordat ik
weer een nieuwe set moet gaan kopen...
Het tacho signaal is nog wel eens vervuild bij wat oudere wagens, de mijne stamt uit '97, zou in principe dus mee moeten vallen, echter, moet nog eerst het signaal kabeltje zien te achterhalen!!!
Michel
Ergo, zou dus graag bevestiging hebben dat ik het ook daadwerkelijk goed ga doen voordat ik
weer een nieuwe set moet gaan kopen...
Het tacho signaal is nog wel eens vervuild bij wat oudere wagens, de mijne stamt uit '97, zou in principe dus mee moeten vallen, echter, moet nog eerst het signaal kabeltje zien te achterhalen!!!
Michel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ja, het achteruitrijsignaal van 12 volt kun je aansluiten op de daarvoor bestemde draad. Die is daarop berekend en het kan absoluut geen kwaad.
"Bij oudere Volvo's" impliceert natuurlijk ook een model uit 97. Zou willen zeggen juist de modellen uit de vorige eeuw, hoewel de opvolgers ook niet altijd even makkelijk schijnen te zijn.
Het gaat er dan voornamelijk om dat er met name bij stilstand toch nog een soort pulse wordt gegenereerd die je computer behoorlijk in de war stuurt.
Dit is ondertussen tig maal beschreven en dmv zoekfunctie ook vrij eenvoudig te achterhalen evenals de rest van de vragen en antwoorden die je tot nu toe hebt gesteld en ontvangen.Ergo, zou dus graag bevestiging hebben dat ik het ook daadwerkelijk goed ga doen voordat ik
weer een nieuwe set moet gaan kopen...
"Bij oudere Volvo's" impliceert natuurlijk ook een model uit 97. Zou willen zeggen juist de modellen uit de vorige eeuw, hoewel de opvolgers ook niet altijd even makkelijk schijnen te zijn.
Het gaat er dan voornamelijk om dat er met name bij stilstand toch nog een soort pulse wordt gegenereerd die je computer behoorlijk in de war stuurt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11 jun 2006 13:05
Zoek functie
Dat het al eens beschreven is, begrijp ik, echter wanneer je de zoek functie gebruikt (en ik heb gezocht) krijg je zoveel informatie om je oren waar je een selectie uit moet maken, dat hier bijna geen beginnen aan is, vandaar mijn vragen!
Michel
P.s. Volvo 940 uit 97 is niet oud, is een van de nieuwste 940's, 740 uit 83 da's oud. Echter zeer relatief aangezien Volvo'tjes erg oud kunnen worden....
Wel bedankt voor alle antwoorden!
Michel
P.s. Volvo 940 uit 97 is niet oud, is een van de nieuwste 940's, 740 uit 83 da's oud. Echter zeer relatief aangezien Volvo'tjes erg oud kunnen worden....
Wel bedankt voor alle antwoorden!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11 jun 2006 13:05
GELUKT!!!
Even een paar dingen rechtzetten:
De stroomaansluiting zaten goed, zoals ik ook al aangaf, maar in het
kader van "meten is weten" toch nog even door gemeten en correct
bevonden.
Klokkenwerk uit de auto gehaald, kabel voor tacho afgetakt, en aangesloten
op de vdo. Achterlichten doorverbonden naar de vdo...
Auto gestart, diagnose menu, tacho =0!! bah hij doet het weer niet, toch
voor de zekerheid even achteruit gereden.... Hee....!!!! tacho -9!!!
Vooruit, tacho -140, -157, -189.... ergo, tacho doet het.
Wel vreemd, als ik vervolgens op de kaart kijk, schijn ik, terwijl ik ongeveer 30 rijdt
een kilometer of 190 te gaan, vreemder nog, ik trek mij, zo lijkt het, niets aan van muren, woningen, straten e.d.
Vervolgens, maar eens een minuut of 15 rond gereden, en de automaat de opdracht gegeven om mij thuis te brengne, niet naar automaat geluisterd, maar gewoon een alternatieverige route uitgedacht die mij zo'n 15 minuten later thuis bracht dan de normale route.... na tien minuten, vond vdo het wel welletjes geweest en gaf aan dat ik nu maar rechts, links, rechts, rechtdoor e.d. moest gaan.... Ergo: gekalibreerd en werkend!!
DANK JULLIE HARTELIJK VOOR ALLE HULP, EN IK ZAL ER ZEKER ZIJN IN MAARN, KAN HET TENMINSTE NU VINDEN!
michel
ps
De stroomaansluiting zaten goed, zoals ik ook al aangaf, maar in het
kader van "meten is weten" toch nog even door gemeten en correct
bevonden.
Klokkenwerk uit de auto gehaald, kabel voor tacho afgetakt, en aangesloten
op de vdo. Achterlichten doorverbonden naar de vdo...
Auto gestart, diagnose menu, tacho =0!! bah hij doet het weer niet, toch
voor de zekerheid even achteruit gereden.... Hee....!!!! tacho -9!!!
Vooruit, tacho -140, -157, -189.... ergo, tacho doet het.
Wel vreemd, als ik vervolgens op de kaart kijk, schijn ik, terwijl ik ongeveer 30 rijdt
een kilometer of 190 te gaan, vreemder nog, ik trek mij, zo lijkt het, niets aan van muren, woningen, straten e.d.
Vervolgens, maar eens een minuut of 15 rond gereden, en de automaat de opdracht gegeven om mij thuis te brengne, niet naar automaat geluisterd, maar gewoon een alternatieverige route uitgedacht die mij zo'n 15 minuten later thuis bracht dan de normale route.... na tien minuten, vond vdo het wel welletjes geweest en gaf aan dat ik nu maar rechts, links, rechts, rechtdoor e.d. moest gaan.... Ergo: gekalibreerd en werkend!!
DANK JULLIE HARTELIJK VOOR ALLE HULP, EN IK ZAL ER ZEKER ZIJN IN MAARN, KAN HET TENMINSTE NU VINDEN!
michel
ps
Bij stilstand is mijn tacho signaal netjes 0 - heb een goede auto!!!! Wellicht heeft het, bij die andere wagens, iets te maken met het feit dat Volvo's dusdanig hard kunnen dat zelfs bij stilstand hij nog snelheid aangeeft!!!Denk er om dat Volvo er om bekend staat dat het tachosignaal ernstig vervuild kan zijn waardoor de computer hier vreemd op reageert. Hoop dat dit bij jou niet het geval is maar anders kan een API (zoeken) uitkomst bieden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 390
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 548
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 632
-