Handleiding VDO Dayton MS4300

dalee01
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01

Handleiding VDO Dayton MS4300

Bericht door dalee01 »

Sinds kort heb ik een MS 4300 deze werkt met Teleatlas. De handleiding is duidelijk maar beknopt. Heeft iemand hier al ervaring mee. Ik kan namelijk geen adresboek aanmaken (nadat adressen zijn ingevoerd blijkt het adresboek bij een volgend gebruik toch leeg te zijn. Wie kan mij helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat is bijna altijd een gevolg van een verwisselde accuplus en de contactplus. In welke auto heb je 'm ingebouwd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dalee01
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01

Bericht door dalee01 »

Bedankt voor de reactie JW
Het systeem is in een Volkswagen Golf ingebouwd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dalee01
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01

Bericht door dalee01 »

Ben teruggegaan naar de garage die het systeem ingebouwd heeft. Die zegt dat alles goed is aangesloten. MS 4300 wordt nu naar VDO teruggestuurd.
Hopelijk krijg ik hem snel en in goede staat terug

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

En toch ben ik zo eigenwijs te zeggen dat je 4300 volgens mij verkeerd aangesloten was qua plussen en dus ten onrechte opgestuurd wordt...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En ik ben zo eigenwijs om te denken dat...

De MS 4300/4400 is, als eerste VDO machine voorzien van de accuplus op A7 en de geschakelde plus op A4. Dat komt dus precies overeen met de VW-wijze van bedraden van de ISO A-stekker.
Toen ik dus las dat de 4300 in een Golf ingebouwd was dacht ik: dáár kan het dus niet fout zitten. Tenzij de dealer de bedrading alsnog omgewisseld heeft, geheel overbodig dus maar waarom zou 'ie :idea:
En daarmee was ook mijn gedachte: er zit iets niet goed in die 4300....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dalee01
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01

Bericht door dalee01 »

Contact met VDO leert het volgende;
Hoewel de 4300 speciaal voor VW is gemaakt blijkt dat de bedrading in de stekker van de Golf verkeerd zit. Als bij inbouw de constante en schakelspanning niet verdraaid worden dan wist hij het geheugen als de contactsleutel verwijderd wordt.
Morgen (woensdag) gaat de garage de draden verwisselen en dan moet het goed zijn. Ik laat het wel weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, kennelijk.

In de mij ter beschikking staande fabrieks documentatie van de MS 4300/4400 staat expliciet vermeld dat de accuplus nu op A7 zit, en de ontstekingsplus op A4. Alle andere VDO Navi's hebben dat andersom

Volkswagen volgt standaard het ISO systeem met diezelfde pinbezetting.

En dus ben ik benieuwd wat er morgen blijkt in het echie te zitten :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dalee01
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01

Bericht door dalee01 »

NOU HET IS EINDELIJK GELUKT. DE TWEE STEKKERTJES OMGEDRAAID EN DE BOIEL IS VOOR ELKAAR.
Eind goed al goed dus

Groeten Evert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi :Yes: En nou gewoon lekker navigeren met je aanwinst :D

Maar ons interesseert het ook om te weten HOE het nu zit en waarom het voor die tijd verkeerd zat. Want als geschreven, de MS 4300/4400 is gemaakt met een aansluiting zoals VW die gebruikt, en dan zou het juist moeten kloppen.
Kun je er achter komen wát er nou fout zat, dus wat zat er op A4 en wat op A7? Of had de garage dat inderdaad ten onrechte omgewisseld?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Zullen we het op 'gekloot van de garage' houden JW? :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tommienbp
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2007 23:02

Bericht door Tommienbp »

Hmm, volgens mij heb ik precies hetzelfde. Zodra ik de motor van mijn Golf uitzet dan is hij alle instellingen kwijt. Tijdzone staat ook op +2, waardoor ik niet meer kan navigeren. Eerst tijdzone weer goedzetten. Ook kan ik mijn navigatiesysteem helemaal niet aanzetten op het moment dat ik de motor niet aan heb.

Kan ik trouwens ergens zien met hoeveel sattelieten ik contact heb en of GALA goed is aangesloten? Thanks voor elke reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat duidt er dus inderdaad op dat de A4 en A7 verwisseld zijn. Heeft er soms eerst wat anders in jouw Golf gezeten waarvoor de 4 en 7 verwisseld moesten worden?

De sat's kun je zien in het menupunt Systeem>>Installatie>>Systeemstatus, daar kom je via de toets SET-UP.
Zie pag. 7 van de montageinstructie. In dat zelfde menupunt zit de tijdzone instelling.

Ben benieuwd....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 2
    Weergaves: 714
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 732
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 434
  • Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
    door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 632
  • VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
    door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 469

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”