Handleiding VDO Dayton MS4300
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01
Handleiding VDO Dayton MS4300
Sinds kort heb ik een MS 4300 deze werkt met Teleatlas. De handleiding is duidelijk maar beknopt. Heeft iemand hier al ervaring mee. Ik kan namelijk geen adresboek aanmaken (nadat adressen zijn ingevoerd blijkt het adresboek bij een volgend gebruik toch leeg te zijn. Wie kan mij helpen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is bijna altijd een gevolg van een verwisselde accuplus en de contactplus. In welke auto heb je 'm ingebouwd?
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01
Bedankt voor de reactie JW
Het systeem is in een Volkswagen Golf ingebouwd
Het systeem is in een Volkswagen Golf ingebouwd
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01
Ben teruggegaan naar de garage die het systeem ingebouwd heeft. Die zegt dat alles goed is aangesloten. MS 4300 wordt nu naar VDO teruggestuurd.
Hopelijk krijg ik hem snel en in goede staat terug
Hopelijk krijg ik hem snel en in goede staat terug
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
En toch ben ik zo eigenwijs te zeggen dat je 4300 volgens mij verkeerd aangesloten was qua plussen en dus ten onrechte opgestuurd wordt...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En ik ben zo eigenwijs om te denken dat...
De MS 4300/4400 is, als eerste VDO machine voorzien van de accuplus op A7 en de geschakelde plus op A4. Dat komt dus precies overeen met de VW-wijze van bedraden van de ISO A-stekker.
Toen ik dus las dat de 4300 in een Golf ingebouwd was dacht ik: dáár kan het dus niet fout zitten. Tenzij de dealer de bedrading alsnog omgewisseld heeft, geheel overbodig dus maar waarom zou 'ie
En daarmee was ook mijn gedachte: er zit iets niet goed in die 4300....
Groet,
JW
De MS 4300/4400 is, als eerste VDO machine voorzien van de accuplus op A7 en de geschakelde plus op A4. Dat komt dus precies overeen met de VW-wijze van bedraden van de ISO A-stekker.
Toen ik dus las dat de 4300 in een Golf ingebouwd was dacht ik: dáár kan het dus niet fout zitten. Tenzij de dealer de bedrading alsnog omgewisseld heeft, geheel overbodig dus maar waarom zou 'ie
En daarmee was ook mijn gedachte: er zit iets niet goed in die 4300....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01
Contact met VDO leert het volgende;
Hoewel de 4300 speciaal voor VW is gemaakt blijkt dat de bedrading in de stekker van de Golf verkeerd zit. Als bij inbouw de constante en schakelspanning niet verdraaid worden dan wist hij het geheugen als de contactsleutel verwijderd wordt.
Morgen (woensdag) gaat de garage de draden verwisselen en dan moet het goed zijn. Ik laat het wel weten
Hoewel de 4300 speciaal voor VW is gemaakt blijkt dat de bedrading in de stekker van de Golf verkeerd zit. Als bij inbouw de constante en schakelspanning niet verdraaid worden dan wist hij het geheugen als de contactsleutel verwijderd wordt.
Morgen (woensdag) gaat de garage de draden verwisselen en dan moet het goed zijn. Ik laat het wel weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, kennelijk.
In de mij ter beschikking staande fabrieks documentatie van de MS 4300/4400 staat expliciet vermeld dat de accuplus nu op A7 zit, en de ontstekingsplus op A4. Alle andere VDO Navi's hebben dat andersom
Volkswagen volgt standaard het ISO systeem met diezelfde pinbezetting.
En dus ben ik benieuwd wat er morgen blijkt in het echie te zitten
Groet,
JW
In de mij ter beschikking staande fabrieks documentatie van de MS 4300/4400 staat expliciet vermeld dat de accuplus nu op A7 zit, en de ontstekingsplus op A4. Alle andere VDO Navi's hebben dat andersom
Volkswagen volgt standaard het ISO systeem met diezelfde pinbezetting.
En dus ben ik benieuwd wat er morgen blijkt in het echie te zitten
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 jun 2006 22:01
NOU HET IS EINDELIJK GELUKT. DE TWEE STEKKERTJES OMGEDRAAID EN DE BOIEL IS VOOR ELKAAR.
Eind goed al goed dus
Groeten Evert
Eind goed al goed dus
Groeten Evert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Da's mooi En nou gewoon lekker navigeren met je aanwinst
Maar ons interesseert het ook om te weten HOE het nu zit en waarom het voor die tijd verkeerd zat. Want als geschreven, de MS 4300/4400 is gemaakt met een aansluiting zoals VW die gebruikt, en dan zou het juist moeten kloppen.
Kun je er achter komen wát er nou fout zat, dus wat zat er op A4 en wat op A7? Of had de garage dat inderdaad ten onrechte omgewisseld?
Groet,
JW
Maar ons interesseert het ook om te weten HOE het nu zit en waarom het voor die tijd verkeerd zat. Want als geschreven, de MS 4300/4400 is gemaakt met een aansluiting zoals VW die gebruikt, en dan zou het juist moeten kloppen.
Kun je er achter komen wát er nou fout zat, dus wat zat er op A4 en wat op A7? Of had de garage dat inderdaad ten onrechte omgewisseld?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Zullen we het op 'gekloot van de garage' houden JW?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 jan 2007 23:02
Hmm, volgens mij heb ik precies hetzelfde. Zodra ik de motor van mijn Golf uitzet dan is hij alle instellingen kwijt. Tijdzone staat ook op +2, waardoor ik niet meer kan navigeren. Eerst tijdzone weer goedzetten. Ook kan ik mijn navigatiesysteem helemaal niet aanzetten op het moment dat ik de motor niet aan heb.
Kan ik trouwens ergens zien met hoeveel sattelieten ik contact heb en of GALA goed is aangesloten? Thanks voor elke reactie.
Kan ik trouwens ergens zien met hoeveel sattelieten ik contact heb en of GALA goed is aangesloten? Thanks voor elke reactie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat duidt er dus inderdaad op dat de A4 en A7 verwisseld zijn. Heeft er soms eerst wat anders in jouw Golf gezeten waarvoor de 4 en 7 verwisseld moesten worden?
De sat's kun je zien in het menupunt Systeem>>Installatie>>Systeemstatus, daar kom je via de toets SET-UP.
Zie pag. 7 van de montageinstructie. In dat zelfde menupunt zit de tijdzone instelling.
Ben benieuwd....
Groet,
JW
De sat's kun je zien in het menupunt Systeem>>Installatie>>Systeemstatus, daar kom je via de toets SET-UP.
Zie pag. 7 van de montageinstructie. In dat zelfde menupunt zit de tijdzone instelling.
Ben benieuwd....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 632
-
-
-
VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 469
-