Ik heb een carin systeem overgenomen, het was ingebouwd in een mercedes c . Ik heb het daar werkend gezien.Het zit nu in mijn T4 van 1192, en ik heb er een separate pulsgever voor gekocht. deze pulsgever is doorgemeten en werkt.alles is aangesloten volgens de schema's die ik van het forum heb gedownload. Nu geeft de navigatie na spanningsuitval soms exact de positie aan waar ik de spanning weer aansluit, vervolgens draait de kaart alleen maar op mijn scherm, en verandert de positie niet. als ik in diagnose ga en ik lees de status uit vind ik
Tachopuls 0 (ook onder het rijden of langzaam draaien)
Temp 29
accu 12.02 V
eject knop 0
richting D
Licht uit
ext aansl 1 aan
ext aansl 2 aan
in het andere menu staat:
Richting act_low
licht act_low
ext aansl 1 act_low
ext aansl 2 act_high
zijn deze instellingen goed? zo nee hoe moeten ze staan, en hoe doe ik dat?
bij voorbaat dank en groetjes uit twente
henk
Philips Carin 520/522 werkt niet in VW T4
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 apr 2006 15:04
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dát is de oorzaak voor het niet functioneren van je systeem, een Carin 520/522 kan niet zonder puls.Tachopuls 0 (ook onder het rijden of langzaam draaien)
Je schrijft dat je een aparte pulsgever geïnstalleerd hebt, waarom eigenlijk?
Want volgens mijn info heeft de T4 wel een puls:
Nu je een aparte pulsgever gebruikt, welke is dat en waar zit die op aangesloten? En zit die dan echt wel goed geschakeld, met alle 3(?) draden?T4 1996 - Kabelfarbe: blau/weiß. Auf oder hinter des Sicherungskasten, 1 pol. Stecker.
T4 Re Import, zwischen Motorraum und Windschutzscheibe im Beifahrerraum sitzt ein Vertreilerkasten, am ockerfarbenen Stecker, Kabelfarbe blau / weiß
Want uit de diagnose blijkt dat er geen puls binnen komt op je Carin
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 apr 2006 15:04
navigatie werkt niet
mijn T4 heeft helaas nog geen puls, alleen degene met een MFD van dit bouwjaar hebben een puls. de pulsgever is met al zijn drie draden aangesloten, en als ik met de multimeter meet, komt er op de zwart witte draad een puls binnen. alle drie draden zijn aangesloten +van pulsgever -van pulsgever en de puls zelf. pulsgever kwam ook uit een T4 (tussen de tellerkabel in de motorruimte. zij de settings wel goed of heeft dat er niets mee te maken??
henk
henk
weten waar je bent maakt het eenvoudiger om je doel te bereiken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 apr 2006 15:04
voordat ik het vergeetm ik heb een METRON pulsgever, speciaal voor T4 geinstalleerd
weten waar je bent maakt het eenvoudiger om je doel te bereiken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Wij hebben ook een T4 (weliswaar nieuwer dan die van jou) maar daar zit toch echt wel een standaard puls op hoor... Een pulsgever is daarvoor niet nodig. En inderdaad, zoals JW al aangaf, moet je de puls aansluiten op je navigatiesysteem, want anders gaat het zeker niet werken. Ook de achteruitrijdraad zou ik aansluiten, omdat dit systeem daarmee vele malen beter functioneert. Als je de puls correct hebt aangesloten zal het zeker goed werken.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
mijn T4 van 1192
Was dit voertuig bezemwagen in de derde kruistocht?
Maar alle gekheid op een stokje, hij heeft het over een T4 van nov 92.
Daar kan dus nooit een MFD voorbereiding als optie in hebben gezeten want die kwam pas eind 98 op de markt voorzover ik weet.
Als er op de blauw/witte draad van de ISO stekker geen puls zit dan op de zekeringskast
Im Sicherungskasten, oranger Stecker, PIN 9 Kabelfarbe: blau / weiß
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: navigatie werkt niet
Dat is de zwart/witte draad die op A5 van de computer zit? En ben je er zeker van dat er niks mis is met de stekker en/of pinnetjes op je computer?hpnonthuis schreef:mijn T4 heeft helaas nog geen puls, alleen degene met een MFD van dit bouwjaar hebben een puls. de pulsgever is met al zijn drie draden aangesloten, en als ik met de multimeter meet, komt er op de zwart witte draad een puls binnen. alle drie draden zijn aangesloten +van pulsgever -van pulsgever en de puls zelf. pulsgever kwam ook uit een T4 (tussen de tellerkabel in de motorruimte. zij de settings wel goed of heeft dat er niets mee te maken??
henk
En wat "meet" je precies met die multimeter? Is dat een sinusvormige spanning of een puls- dan wel blokvorm? En wat is het niveau daarvan? Zonodig moet je er een oscilloscoop aanhangen en kijken wat de vorm is.
Want dat je "0" ziet in je diagnose duidt er op dat de puls níet doorkomt dan wel dat 'ie een verkeerde vorm heeft
Je kunt ook proberen de puls aan te sluiten op A10, met de massa aan A11. Die aansluitingen zijn bedoeld voor een aparte externe pulsgever.
Theoretisch kan het aan de computer liggen, maar dat is niet het eerste waar ik aan denk. Ik heb dat ook nog niet eerder meegemaakt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 apr 2006 15:04
bedankt voor de tip met de stekker, dit was wel niet de oorzaak zelf, maar het bracht me op het idee de zaak eens tot aan de stekker dor te meten. Er bleek een draad, de zwart witte, doorgeknipt en met een andere kleur verlengt te zijn. het geheel was natuurlijk mooi afgeplakt. maar HIJ DOET HET, nogmaals bedankt voor de tip
groeten, henk
groeten, henk
weten waar je bent maakt het eenvoudiger om je doel te bereiken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Mooi dat je het gevonden hebt en dat 'ie nu wel werkt
En bedankt voor de terugkoppeling.
Dat laat weer eens zien dat je met logisch denken en consequent checken een boel problemen kunt opsporen en verhelpen. Velen "gaan er van uit dat.....", en komen zo op de koffie. Zeker met oudere spullen is vaker wat aan de hand omdat er mee gerommeld is.
Groet,
JW
En bedankt voor de terugkoppeling.
Dat laat weer eens zien dat je met logisch denken en consequent checken een boel problemen kunt opsporen en verhelpen. Velen "gaan er van uit dat.....", en komen zo op de koffie. Zeker met oudere spullen is vaker wat aan de hand omdat er mee gerommeld is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 apr 2006 15:04
Nu ik dus eindelijk mijn systeem werkend heb, zou ik het graag zo goed mogelijk laten werken. ik heb er software 4.6 opstaan, en heb op meerdere plaatsen gelezen dat 4.9 veel beter draait. wie kan mij, liefst in de buurt van almelo, maar verder rijden is natuurlijk ook mogelijk, mij hier mee (aan) helpen
groetjes, henk
groetjes, henk
weten waar je bent maakt het eenvoudiger om je doel te bereiken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 304
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 835
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1736
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 905
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 733
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 925