Is het mogelijk om met behulp van deze informatie de ingebouwde betutteling van het naviagtiesysteem te omzeilen?
![Afbeelding](http://www.navigatiehelpsite.nl/Data/Forum/Pulse/Toyota.jpg)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Dat heb ik inmiddels begrepen.Gerritje schreef:In deze tabel wordt per model aangegeven waar de aansluiting voor de tachopuls zit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Je gedachten hierover zijn niet onjuist maar de reden ligt toch ergens anders.Ik denk dat dit nog te maken heeft met het vroegere "Selected Availability"(SA), waardoor de gps-positie minder nauwkeurig was. Vanaf 1 mei 2000 wordt die SA niet meer toegepast en is de nauwkeurigheid van de gps-positie enorm toegenomen.
Het werken met een tachopuls in inbouw-autonavigatiesystemen is ongetwijfeld handig in situaties waarbij de gps positie even wegvalt zoals in tunnels, etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
In de tijd van SA en de mindere kwaliteit van gps-ontvangers zal dat ongetwijfeld waar zijn.Gerritje schreef:Dead reckoning gecombineerd met map-matching en GPS back-up is vele malen sneller en nauwkeuriger dan navigatie op basis van GPS posities alleen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
De vorige generatie GPS ontvangers was al 8 kanaals en de verbetering door een 12 kanaals ontvanger is slechts marginaal. Moderne SIRF III apparatuur werkt ook een verbetering van ontvangst onder marginale omstandigeheden in de hand.In de huidige tijd van een nauwkeurig gps-signaal en zeer snelle meerkanaals gps ontvangers denk ik dat een systeem dat uitsluitend op basis van gps-posities werkt net zo snel en net zo nauwkeurig kan zijn als een systeem dat een combinatie gebruikt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Velen realiseren zich dit niet, maar dat is precies waar het om draait.Gerritje schreef: .....
Blijft het feit dat een GPS systeem á la TomTom een positie weergeeft van de plaats waar je bent geweest en op basis van de berekende snelheid en richting vooruit probeert te denken om te voorspellen waar je zit.
Vooral als je zeer snelle koerswijzigingen doorvoert zal het systeem volkomen de kluts kwijt raken.
Een syteem dat op basis van afgelegde weg en richting de positie berekent is continue exact op locatie. De minste afwijking van de vergelijking met de kaart leidt dmv GPS of anderzins tot correctie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Een mooi theoretisch verhaal, maar als de update van gps-positie (en dus de berekende track en groundspeed) in korte intervallen plaatsvindt, bijvoorbeeld iedere seconde, dan kan -bij goede gps ontvangst- zo'n gps-only systeeem ruimschoots voldoende nauwkeurig zijn voor het doel waarvoor iedereen zo'n ding gebruikt.Gerritje schreef:Blijft het feit dat een GPS systeem á la TomTom een positie weergeeft van de plaats waar je bent geweest en op basis van de berekende snelheid en richting vooruit probeert te denken om te voorspellen waar je zit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |