Mijn dochter heeft een MS3200 navigatiesysteem (met C-IQ) gekocht met TMC receiver. Nu hebben wij zelf ook een VDO MS3200 navigatiesysteem (zonder C-IQ) en nu vraag ik me af of TMC dan op ons systeem zou werken.
Op de computer is wel plaats voor een TMC module, maar heeft iemand een idee of het zal werken of heb je daar dan weer speciale software voor nodig?
Mijn dochter heeft die TMC module niet nodig voor files e.d. en ik wil die dan overnemen van haar.Maar werkt haar navigatiesysteem dan wel als ze b.v kaartmateriaal wil bestellen voor het buitenland?
Ik hoop dat iemand dit weet?
Vraagje over TMC i.c.m. een VDO Dayton MS3200
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Jouw non C-IQ systeem is dan een MS3100. Of is het zelfs de nog oudere MS 3000?
De TMC box van de 3200 kan gewoon, 1 op 1 van de 3200 naar de 3100 overgezet worden. De kabels zijn identiek en passen dan ook. Er hoeft ook geen andere SW in de 3100, die is al geschikt voor TMC.
Als je een MS 3000 hebt is het aansluiten wat lastiger. Daar past de kabel niet zomaar op, die mopet aangepast worden.
Overigens, over welke TMC box praten we hier? De 5010/00 of de ../01. Of over de 5011?
Groet,
JW
De TMC box van de 3200 kan gewoon, 1 op 1 van de 3200 naar de 3100 overgezet worden. De kabels zijn identiek en passen dan ook. Er hoeft ook geen andere SW in de 3100, die is al geschikt voor TMC.
Als je een MS 3000 hebt is het aansluiten wat lastiger. Daar past de kabel niet zomaar op, die mopet aangepast worden.
Overigens, over welke TMC box praten we hier? De 5010/00 of de ../01. Of over de 5011?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
de TMC box is MT 5010, maar werkt het navigatiesysteem van mijn dochter dan nog wel voor b.v. wegenkaarten bestellen of staat dat los van TMC? Misschien hoort het niet op deze plaats gesteld te worden, maar mijn dochter heeft de CD van Benelux, Engeland, Ierland erbij gekregen, maar als ze nu b.v. naar Duitsland wil en navigatie wil, moet ze dan eerst die CD van Duitsland kopen?
Dat C-IQ is voor ons helemaal nieuw en gelukkig heeft de vorige eigenaar hem vrijgeschakeld voor de Benelux!
Dat C-IQ is voor ons helemaal nieuw en gelukkig heeft de vorige eigenaar hem vrijgeschakeld voor de Benelux!
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je het systeem al aangemeld op jouw naam bij C-IQ.
Als je dit gedaan hebt kan je alle cd,s krijgen die voor jouw systeem beschikbaar zijn.
de cd's worden gratis verstrekt aan abonnees.
Hierna kan je zelf een keuze maken welke landen je wilt activeren.
per land/regio betaal je 89 euro per jaar
voor heel europa betaal je 169 euro per jaar
Je krijgt dan minimaal eenmaal per jaar een update van alle cd's en eventuele systeem update's
Het in het bezit hebben van een cd is dus niet bepalend of je ook kan navigeren in dat land.
de landen zijn alleen via een door C-IQ verstrekte code vrij te schakelen!
Je kan er ook voor kiezen om geen abonnement te nemen, uiteraard krijg je dan geen update's
Meer over C-IQ is te lezen op de website http://www.c-iq.nl
Kijk ook eens in het topic van Toho over C-IQ viewtopic.php?t=4299
groet
Willem.
Als je dit gedaan hebt kan je alle cd,s krijgen die voor jouw systeem beschikbaar zijn.
de cd's worden gratis verstrekt aan abonnees.
Hierna kan je zelf een keuze maken welke landen je wilt activeren.
per land/regio betaal je 89 euro per jaar
voor heel europa betaal je 169 euro per jaar
Je krijgt dan minimaal eenmaal per jaar een update van alle cd's en eventuele systeem update's
Het in het bezit hebben van een cd is dus niet bepalend of je ook kan navigeren in dat land.
de landen zijn alleen via een door C-IQ verstrekte code vrij te schakelen!
Je kan er ook voor kiezen om geen abonnement te nemen, uiteraard krijg je dan geen update's
Meer over C-IQ is te lezen op de website http://www.c-iq.nl
Kijk ook eens in het topic van Toho over C-IQ viewtopic.php?t=4299
groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Even een kleine aanvulling.
Als de eigenaar van die MS3200 alle CD's heeft (gratis dus) kan er voor een vakantie naar Duitsland ook een maandje D vrijgeschakeld worden. Dat kost dan maar € 19,99 voor die maand
Dat alles is ook te lezen in ToHo's verhaal, en op de C-IQ site uiteraard
Groet,
JW
Als de eigenaar van die MS3200 alle CD's heeft (gratis dus) kan er voor een vakantie naar Duitsland ook een maandje D vrijgeschakeld worden. Dat kost dan maar € 19,99 voor die maand
Dat alles is ook te lezen in ToHo's verhaal, en op de C-IQ site uiteraard
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Ja het systeem is gisteren aangemeld bij C-IQ en stond nog op de eerste eigenaar. Wij hebben hem via marktplaats gekocht en (misschien dom)maar we hoorden pas na de koop dat het systeem C-IQ heeft en wat het inhoudt. Ons eigen navigatiesysteem heeft dat niet en dachten dat het dezelfde was. Ik heb contact gehad met de verkoper van het systeem en hij had het ook 2de hands gekocht en nooit een abonnement betaald. Bij het C-IQ center bleek dat het systeem nog op de 1ste eigenaar stond (wij zijn dus de 3de), dat hij van maart 2004 is en dat de eerste eigenaar hem vrijgeschakeld heeft op onbeperkt Benelux en gelukkig hoeft mijn dochter geen abonnementskosten te betalen.
Nu ik toch zo aan het vragen ben, ik heb toyota ook een berichtje geplaatst of er toevallig een pulsdraad ligt bij een Toyota Starlet van 1990 of dat iemand een pulsgever te koop heeft. Nu is het zo dat we hebben gekeken (voor de inbouw)of het systeem wel werkt en hebben we de draden aangesloten en het systeem in een doos gedaan, stroom erop gezet viavia en toen zijn wij met onze auto gaan rijden of het systeem wel werkt. Ondanks dat de kilometerteller/puls niet aangesloten was, werkte het systeem toch en bij een route rijden, gaf hij precies aan dat we nu rechts/linksaf moesten. Kan het zijn dat een pulsgever niet nodig is of wordt het naarmate een hogere snelheid niet meer nauwkeurig? De kosten van de pulsgever had mijn dochter niet voorzien en 105euro is wel heel veel geld alsje daar niet opgerekend hebt. Misschien weet iemand of het systeem ook alleen op GPS werkt zoals een tomtom
of anders weet iemand misschien een goedkopere oplossing?
Nu ik toch zo aan het vragen ben, ik heb toyota ook een berichtje geplaatst of er toevallig een pulsdraad ligt bij een Toyota Starlet van 1990 of dat iemand een pulsgever te koop heeft. Nu is het zo dat we hebben gekeken (voor de inbouw)of het systeem wel werkt en hebben we de draden aangesloten en het systeem in een doos gedaan, stroom erop gezet viavia en toen zijn wij met onze auto gaan rijden of het systeem wel werkt. Ondanks dat de kilometerteller/puls niet aangesloten was, werkte het systeem toch en bij een route rijden, gaf hij precies aan dat we nu rechts/linksaf moesten. Kan het zijn dat een pulsgever niet nodig is of wordt het naarmate een hogere snelheid niet meer nauwkeurig? De kosten van de pulsgever had mijn dochter niet voorzien en 105euro is wel heel veel geld alsje daar niet opgerekend hebt. Misschien weet iemand of het systeem ook alleen op GPS werkt zoals een tomtom
of anders weet iemand misschien een goedkopere oplossing?
Hide post links |
-
- Senior Member
Met een ongelimiteerde Benelux vrijschakeling heb je inderdaad verder geen kosten.
Als je dochter echter in Duitsland wil navigeren zal ze toch voor een maandje dat land moeten vrijschakelen. De Duitsland CD is gratis, en kan ook via het Download-center op de C-IQ site opgehaald worden, maar ze moet er dus wel de goede vrijschakelcode voor hebben.
Je tweede vraag kan inderdaad beter elders behandeld worden. Ik zie dat je intussen ook al een ad geplaatst hebt in de rubriek: te koop gevraagd. Want je hebt die pulsgever wel nodig, zonder dat wordt het behelpen. Soms goed, soms niet...
Hopelijk levert het wat op
Groet,
JW
Als je dochter echter in Duitsland wil navigeren zal ze toch voor een maandje dat land moeten vrijschakelen. De Duitsland CD is gratis, en kan ook via het Download-center op de C-IQ site opgehaald worden, maar ze moet er dus wel de goede vrijschakelcode voor hebben.
Je tweede vraag kan inderdaad beter elders behandeld worden. Ik zie dat je intussen ook al een ad geplaatst hebt in de rubriek: te koop gevraagd. Want je hebt die pulsgever wel nodig, zonder dat wordt het behelpen. Soms goed, soms niet...
Hopelijk levert het wat op
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 462