Aantal zenders op VDO Dayton MS4100 verwijderen
-
- Starting Member
Aantal zenders op VDO Dayton MS4100 verwijderen
Beste lezers,
Per abuis heb ik te veel radiozenders vastgelegd in de voorkeuze van mijn VDO MS4100. Ik wil er ongeveer 8 hebben, maar door automatische selectie heeft hij er nu 30 ingesteld... Waarvan ongeveer 22 dezelfde nu...
Kan iemand mij vertellen hoe ik het aantal zenders weer terug kan brengen? Ik kan hierover niets in de manual vinden, en kan nergens een "wis" knop vinden ofzo...
Alvast bedankt!
Per abuis heb ik te veel radiozenders vastgelegd in de voorkeuze van mijn VDO MS4100. Ik wil er ongeveer 8 hebben, maar door automatische selectie heeft hij er nu 30 ingesteld... Waarvan ongeveer 22 dezelfde nu...
Kan iemand mij vertellen hoe ik het aantal zenders weer terug kan brengen? Ik kan hierover niets in de manual vinden, en kan nergens een "wis" knop vinden ofzo...
Alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Waarschijnlijk heb je dus ook de FM-AST band geselecteerd.
Je kunt beter gewoon de FM band nemen en daar handmatig de door jou gewenste zenders programmeren.
Je kunt beter gewoon de FM band nemen en daar handmatig de door jou gewenste zenders programmeren.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor je snelle reactie! Op beide banden heb ik veel zenders die ik niet wil gebruiken. Heb je enig idee hoe ik van deze zenders af kan komen?
En je zegt dat ik beter de gewone FM band kan nemen? Waarom is dat dan? Wat is dan het verschil met de FM-AST band?
En je zegt dat ik beter de gewone FM band kan nemen? Waarom is dat dan? Wat is dan het verschil met de FM-AST band?
Hide post links |
-
- Senior Member
ik weet niet of en hoe je ze kunt verwijderen, er zit geen reset op.
de fm-ast band is voor automatisch zoeken, handig bijvoorbeeld in het buitenland, dus voor tijdelijk
de fm-ast band is voor automatisch zoeken, handig bijvoorbeeld in het buitenland, dus voor tijdelijk
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
Ok, bedankt voor de info! Zit er totaal geen mogelijkheid op om te resetten?
Iemand anders dan misschien een idee hoe ik de zenders kan verwijderen??
Iemand anders dan misschien een idee hoe ik de zenders kan verwijderen??
Hide post links |
-
- Moderator
Opnieuw inscannen zal de enigste mogelijkheid zijn. Op die manier worden de oude instellingen overschreven.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Starting Member
Misschien een domme vraag... Maar wat bedoel je precies met opnieuw inscannen?
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je ze in FM-AST (autostore) opnieuw inscant kun je ze in dat stuk "overschríjven". Daarmee verdwijnen er een aantal. helemaal resetten lukt niet.
Ik doe hetzelfde in de gewone FM-band, dus niet bij AST. Dáár kun je een zender via "voorkeur vastleggen" op de door jou gewenste positie zetten, en verdwijnt de eerder op die positie aanwezige zender. Zó heb ik een heel lijstje gemaakt, Radio 1 op pos.1, Radio2 op pos.2 etc. Bij elkaar zijn het er nu een stuk of 20, incl. een serie buitenlandse zenders die ik daar neergezet heb als ik door België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk enz. rij.
Resetten lukt dus niet, overschríjven dus wel.
Zo werkt het bij mijn MR4000, en bij mijn weten doet de 4100 dat precies zo.
Groet,
JW
Ik doe hetzelfde in de gewone FM-band, dus niet bij AST. Dáár kun je een zender via "voorkeur vastleggen" op de door jou gewenste positie zetten, en verdwijnt de eerder op die positie aanwezige zender. Zó heb ik een heel lijstje gemaakt, Radio 1 op pos.1, Radio2 op pos.2 etc. Bij elkaar zijn het er nu een stuk of 20, incl. een serie buitenlandse zenders die ik daar neergezet heb als ik door België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk enz. rij.
Resetten lukt dus niet, overschríjven dus wel.
Zo werkt het bij mijn MR4000, en bij mijn weten doet de 4100 dat precies zo.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik kan inderdaad de zenders wel overschrijven... maar helaas niet wissen Dus blijf met 30 zenders zitten, waarvan ik er maar ongeveer 8 wil hebben... BTW op de AST-band kan ik zelf geen zenders instellen, deze kan ik alleen dmv autostore opslaan.
Ik heb begrepen dat als de stroom van de radio afgehaald wordt voor ong. een uur, dat de radio zichzelf reset? Weet iemand hier iets van? En wat zijn de gevolgen daarvan? Moet ook de software opnieuw geladen worden? En kan dit dmv een zekering uit mijn zekeringkast trekken?
Ik heb begrepen dat als de stroom van de radio afgehaald wordt voor ong. een uur, dat de radio zichzelf reset? Weet iemand hier iets van? En wat zijn de gevolgen daarvan? Moet ook de software opnieuw geladen worden? En kan dit dmv een zekering uit mijn zekeringkast trekken?
Hide post links |
-
- Senior Member
Nee dus, al laat je 'm een week of nog langer van spanning af in een kast liggen, dat geheugen blijft gewoon gevuld. Zit in een RAM-type geheugen, net als een CF of SD-kaart dat heeft.Leon20VT schreef:Ik kan inderdaad de zenders wel overschrijven... maar helaas niet wissen Dus blijf met 30 zenders zitten, waarvan ik er maar ongeveer 8 wil hebben... BTW op de AST-band kan ik zelf geen zenders instellen, deze kan ik alleen dmv autostore opslaan.
Gelukkig wel, anders kun je elke keer opnieuw de zenders programmeren als het toestel om één of andere reden een poos(je) van spanning geweest is. En dat heb ik al eens gedaan gedurende een paar dagen, toen ik bezig was m'n dashboard aan te passen. Naderhand stonden de zenders er nog keurig in
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hhmmmm jammer.... Dus echt geen andere oplossing? Ik moet maar met 30 zenders gaan leven?
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat is het probleem daarbij? Jouw favoriete zenders zet je in de door jou gewenste volgorde op de plaatsen 1...X. En vervolgens kies je die zenders met de rechterdraaiknop.Leon20VT schreef:Hhmmmm jammer.... Dus echt geen andere oplossing? Ik moet maar met 30 zenders gaan leven?
Zó doe ik het ook, in ons land zijn bij mij de eerste 9 posities in gebruik, als ik de grens over ga komen de zenders 10-17 aan bod. Gaat perfect.
En als er dan ook nog eens (dubbele) zenders zitten in het stuk van 18-30, so what? Daar kom ik gewoon niet met de rechter draaiknop
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Is ook niet echt een probleem, maar vind het vooral makkelijk om als ik bij de laatste zender ben (in mijn geval 8e) en dan doordraai dat ik meteen weer bij de 1e zit. Is dus eigenlijk gewoon luiheid
Hide post links |
-
- Senior Member
Zo werkt dat niet.Leon20VT schreef:Is ook niet echt een probleem, maar vind het vooral makkelijk om als ik bij de laatste zender ben (in mijn geval 8e) en dan doordraai dat ik meteen weer bij de 1e zit. Is dus eigenlijk gewoon luiheid
Als je 8 zenders geprogrammeerd zou hebben blijven er 22 lege staan. Die moet je allemaal door tot aan nr 30 om vervolgens weer bij 1 uit te komen. Zó werkt dat bij mij, en naar ik denk dus ook bij jou
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Klopt zo werkt het nu wel. Maar voordat al deze extra zenders erin zaten had ik gewoon 8 voorkeuze zenders, waarna hij weer bij 1 uitkwam. Ik vond dit wel makkelijk, maar omdat ik nu per abuis al die andere zenders geselecteerd heb, kan dit inderdaad niet meer...
Hide post links |
-
- Senior Member
En dat was in de gewone FM band, niet de FM-AST?Leon20VT schreef:Klopt zo werkt het nu wel. Maar voordat al deze extra zenders erin zaten had ik gewoon 8 voorkeuze zenders, waarna hij weer bij 1 uitkwam. Ik vond dit wel makkelijk, maar omdat ik nu per abuis al die andere zenders geselecteerd heb, kan dit inderdaad niet meer...
Overigens is er vermoedelijk wél een manier om alle zenders te wissen.
Kijk eens op pagina 214 van je manual. Daar staat dat als je de "afstemstap" verandert, alle zendergeheugens en de zenders in het RDS geheugen gewist worden Oftewel, als je nu de afstemstap verandert van EUR naar USA, zou je alles kwijt moeten raken. Daarna weer terug naar EUR en je kunt opnieuw programmeren.
Ben benieuwd.......
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Ja dat was 100% zeker de gewone FM band.
Ik heb geprobeerd wat je zei. Hij wist inderdaad alle zendergeheugens en ook de RDS-memo, maar helaas blijven er 30 voorkeuzezenders in staan.... Allemaal dezelfde (in mijn geval RTV-NH).
Bedankt voor de tip, maar dit is helaas dus ook geen oplossing...
Nog andere ideeen?
Ik heb geprobeerd wat je zei. Hij wist inderdaad alle zendergeheugens en ook de RDS-memo, maar helaas blijven er 30 voorkeuzezenders in staan.... Allemaal dezelfde (in mijn geval RTV-NH).
Bedankt voor de tip, maar dit is helaas dus ook geen oplossing...
Nog andere ideeen?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1