Verlichting en MS5400 vastloper

pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

Verlichting en MS5400 vastloper

Bericht door pwvandeursen »

Ik heb een aantal strings op de site gelezen over dit onderwerp nadat mijn MS5400 niet meer reageerde op de afstandsbediening (behalve de map en esc. knop want die bleven het doen)

Ik heb de verlichting uit gelaten zoals gestedl werd in een topic, en tot mijn verbazing blijft vervolgens mijn systeem functioneren zonder deze vastlopers.

Mijn vraag is de volgende, zijn er meer mensen die deze problemen gehad hebben en wat is de onderligende reden dat dit gebeurt. en natuurlijk een eventuele oplossing daarvoor. vreemde is dat dat pas is sinds de MS5400. Met mijn MS5000 heb ik daar in mijn huidige auto nog geen last van gehad.
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Zit er in jouw Passat een soort van lampencheck systeem? Die geven een soort van pulstreintjes en daar heb je dan last van.
Ik weet dat de MS 5400/5500 in sommige BMW's dit probleem ook hebben, met name bij de achteruitaansluiting. Dáár wordt het dan opgelost door een serieweerstandje plus diode te plaatsen, icm een condensator. En er op z'n minst de MO5595SR op te zetten.
Dat laatste zou ik in jouw geval ook doen, en eigenlijk gelijk de 9.8 dan maar!

En bij die lichtaansluiting even goed te kijken wáár 'ie van afgetakt is, is dat van de dash-verlichting of echt bij de dimlichten zelf? Ook hier zou de truc met de diode-weerstand en de condensator kunnen helpen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

Bericht door pwvandeursen »

Ik heb de 5598 inderdaad al aangevraagd bij c-iq, en zal die er asap opzetten.

Een lampen check systeem kijkt die of je lampen kappot zijn? Hoe kom ik er achter of ik die heb?

De achteruit heb ik helaas nog steeds niet aangesloten :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: moet daar toch een keer de tijd voor gaan nemen...

De licht pult komt gelijk uit de iso stekker, maar kan die eigenlijk net zo goed niet aansluiten want ik gebruik toch altijd maar een instelleing (laat hem niet omschakelijk bijdag/nacht) is dat verstandig, of zijn er redenen om hem te laten zitten?
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Of jouw Passat een lampencontrole systeem heeft zou je in het instructieboekje moeten kunnen vinden. Danzal er wel een verklikkerlichtje voor zoiets zijn.....

Hoe de verlichting op ISO-A6 zit bij jouw weet ik uiteraard niet. Of die rechtstreeks aan de dimlichten zit, dan wel achter de rheostat (mooi woord voor dimmer) van de dash-verlichting, ik weet dat uiteraard niet. Maar meten is weten :idea:

En waarop heb je nu A2 zitten? Hangt die los of heb je 'm aan massa gelegd? Die ingang is gevoelig voor stoorpulsen, de MS 5400/5500 veel meer dan de 5000 was. Een gevolg van de veel snellere computer die andere aansturingen nodig heeft dan de oudere generatie.

Al met al, als alles netjes aangesloten wordt, er evt. een HF-zeefje ingebouwd wordt (weerstandje-diode-condensator) en de SR dan wel de 9.8 ingespeeld is, zal dit probleem tot het verleden behoren. Da's m'n stellige verwachting.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Passat 2004 heeft standaard een aantal CAn-bus systemen en bij aanzetten contact wordt er gecheckt op o.a het functioneren van alle systemen waar onder ook alle verlichting.
Indien eea niet correct functioneert wordt er een signaal gegeven en verschint een icoontje gegeven in je MFA
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Achtergrond verlichting MS4200RS
    door Marcel21674 » 16 aug 2021 12:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0