jorge 001 schreef:JW schreef:In die montage instructie staat wat je moet doen. En als het goed is zit daar ook nog een tekening bij...
Die bruine draad moet aan de massa, de geel/rode op de permanente 12V en de rode draad op de geschakelde voeding, via het contactslot dus.
De draden die nu in de groene connector zitten moet je afknippen. Doe dat op zo'n 1à2 cm van die stekker, dan kun je 'm later altijd weer aansolderen als je de box nog eens wilt gebruiken op een ander systeem
De witte draad komt op de bruin/roze draad die op B9 zit en de rode komt op de roze draad van B1.
De dunne zwarte wordt niet aangesloten, dat is de afscherming van de rode en de witte draad. Met een beetje isolatieband omwikkelen om te zorgen dat 'ie nergens sluiting maakt.
Groet,
JW
Hoi JW,
je bent fantastisch!
De rode draad op de geschakelde voeding, via contactslot die je bedoelt kan ik dan samen aansluiten met de geschakelde + van mijn computer(is aangesloten aan de kabel van de sigarettenaansteker), hoe zit het dan nog met de zwarte kabel die onderbroken is tussen mijn plug-in antenne tmc-box en de raamantenne
Inderdaad, zó kun je die het makkelijkst aan de geschakelde plus knopen.
Bij mijn MS 5500 heb ik de geschakelde plus gewoon vlak achter de computer afgetakt en dat heb ik ook gedaan met de accuplus. Die zitten daar immers al, omdat ze de computer moeten voeden. Ook de massadraad heb ik op die manier aangesloten.
De antenne is naar ik aanneem zo'n plakantenne.
Die heeft een normale coax verbinding met de TMC box. Die bestaat dus uit een centrale geleider en een afscherming met daaromheen de isolatie. bedoel je dat met die zwarte kabel?
Voorts zit er nog een dun kabeltje aan de stekker die in de TMC box gestoken wordt. Díe draad moet ook aan de geschakelde plus verbonden worden, dat is de voeding voor de actieve versterker die in de plakvoet zit.
Tenslotte is er nog dat dunne litze/koperdraadje dat uit de plakvoet komt. Dat moet dichtbij de plakvoet aan massa gelegd worden, je mag die draad NIET verlengen
Zit er geen montage instructie voor de antenne bij jouw set? Daar staat dat allemaal netjes in beschreven.
Groet,
JW