TMC 5010/01 aansluitingen op Carin 522

jorge 001
Junior Member
Junior Member

TMC 5010/01 aansluitingen op Carin 522

Bericht door jorge 001 »

Dag samen, ik heb een tweedehands tmc-box gekocht(5010/01) en zit een beetje verveeld met mijn aansluitingen
op mijn carin 522. Er gaan drie zwarte kabels van mijn plug-in (antenne tmc-box) naar mijn raamantenne waarvan één kabel onderbroken is tussen plug- in en raamantenne, deze zal gewoon met elkaar verbonden moeten worden zeker. Dan heb ik in mijn kabelboom een dikke bruine, rode en geel-rode kabel en in die kabelboom zit nog samen een dunne witte, een dunne rode en een dunne zwarte aan één connector. Maar die connector kan ik nergens aansluiten op mijn carin 522. Als ik mijn handleiding erbij neem zie ik dat ik de dunne rode leiding(D2B+) moet aansluiten op mijn roze van mijn afstandsbediening? en de dunne witte leiding (D2B -) moet aansluiten op mijn bruin/roze van de afstandsbediening, klopt dit wat ik zeg? Hoe zit het dan met de dunne zwarte leiding die daarbij is(vind ik nergens iets van terug) En wat moet ik doen met de dikke bruine, rode en geel-rode kabel? :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

In die montage instructie staat wat je moet doen. En als het goed is zit daar ook nog een tekening bij...

Die bruine draad moet aan de massa, de geel/rode op de permanente 12V en de rode draad op de geschakelde voeding, via het contactslot dus.

De draden die nu in de groene connector zitten moet je afknippen. Doe dat op zo'n 1à2 cm van die stekker, dan kun je 'm later altijd weer aansolderen als je de box nog eens wilt gebruiken op een ander systeem :idea: :D
De witte draad komt op de bruin/roze draad die op B9 zit en de rode komt op de roze draad van B1.
De dunne zwarte wordt niet aangesloten, dat is de afscherming van de rode en de witte draad. Met een beetje isolatieband omwikkelen om te zorgen dat 'ie nergens sluiting maakt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

JW schreef:In die montage instructie staat wat je moet doen. En als het goed is zit daar ook nog een tekening bij...

Die bruine draad moet aan de massa, de geel/rode op de permanente 12V en de rode draad op de geschakelde voeding, via het contactslot dus.

De draden die nu in de groene connector zitten moet je afknippen. Doe dat op zo'n 1à2 cm van die stekker, dan kun je 'm later altijd weer aansolderen als je de box nog eens wilt gebruiken op een ander systeem :idea: :D
De witte draad komt op de bruin/roze draad die op B9 zit en de rode komt op de roze draad van B1.
De dunne zwarte wordt niet aangesloten, dat is de afscherming van de rode en de witte draad. Met een beetje isolatieband omwikkelen om te zorgen dat 'ie nergens sluiting maakt.

Groet,
JW
Hoi JW,
je bent fantastisch! De rode draad op de geschakelde voeding, via contactslot die je bedoelt kan ik dan samen aansluiten met de geschakelde + van mijn computer(is aangesloten aan de kabel van de sigarettenaansteker), hoe zit het dan nog met de zwarte kabel die onderbroken is tussen mijn plug-in antenne tmc-box en de raamantenne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

jorge 001 schreef:
JW schreef:In die montage instructie staat wat je moet doen. En als het goed is zit daar ook nog een tekening bij...

Groet,
JW
Hoi JW,
je bent fantastisch! De rode draad op de geschakelde voeding, via contactslot die je bedoelt kan ik dan samen aansluiten met de geschakelde + van mijn computer(is aangesloten aan de kabel van de sigarettenaansteker), hoe zit het dan nog met de zwarte kabel die onderbroken is tussen mijn plug-in antenne tmc-box en de raamantenne
Inderdaad, zó kun je die het makkelijkst aan de geschakelde plus knopen.
Bij mijn MS 5500 heb ik de geschakelde plus gewoon vlak achter de computer afgetakt en dat heb ik ook gedaan met de accuplus. Die zitten daar immers al, omdat ze de computer moeten voeden. Ook de massadraad heb ik op die manier aangesloten.

De antenne is naar ik aanneem zo'n plakantenne.
Die heeft een normale coax verbinding met de TMC box. Die bestaat dus uit een centrale geleider en een afscherming met daaromheen de isolatie. bedoel je dat met die zwarte kabel?
Voorts zit er nog een dun kabeltje aan de stekker die in de TMC box gestoken wordt. Díe draad moet ook aan de geschakelde plus verbonden worden, dat is de voeding voor de actieve versterker die in de plakvoet zit.
Tenslotte is er nog dat dunne litze/koperdraadje dat uit de plakvoet komt. Dat moet dichtbij de plakvoet aan massa gelegd worden, je mag die draad NIET verlengen :!:
Zit er geen montage instructie voor de antenne bij jouw set? Daar staat dat allemaal netjes in beschreven.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

JW schreef:
jorge 001 schreef:

Groet,
JW
Hoi JW,
Inderdaad, zó kun je die het makkelijkst aan de geschakelde plus knopen.
Bij mijn MS 5500 heb ik de geschakelde plus gewoon vlak achter de computer afgetakt en dat heb ik ook gedaan met de accuplus. Die zitten daar immers al, omdat ze de computer moeten voeden. Ook de massadraad heb ik op die manier aangesloten.

De antenne is naar ik aanneem zo'n plakantenne.
Die heeft een normale coax verbinding met de TMC box. Die bestaat dus uit een centrale geleider en een afscherming met daaromheen de isolatie. bedoel je dat met die zwarte kabel?
Voorts zit er nog een dun kabeltje aan de stekker die in de TMC box gestoken wordt. Díe draad moet ook aan de geschakelde plus verbonden worden, dat is de voeding voor de actieve versterker die in de plakvoet zit.
Tenslotte is er nog dat dunne litze/koperdraadje dat uit de plakvoet komt. Dat moet dichtbij de plakvoet aan massa gelegd worden, je mag die draad NIET verlengen :!:
Zit er geen montage instructie voor de antenne bij jouw set? Daar staat dat allemaal netjes in beschreven.

Groet,
JW
Hoi JW, neen er is geen instructie bij, ik had die nog gevraagd maar had deze niet meer. Tussen de stekker die in de TMC-box gestoken wordt en de plakantenne bevind zich inderdaad de coax verbinding, deze bestaat uit 3 identieke dunne zwarte kabels waarvan één van het begin (stekker TMC-box) tot het einde (plakantenne)weg is, dus doorgeknipt of iets dergelijks(spijtig dat ik geen foto kan doormailen).Zou dit misschien wel eens de massa kunnen zijn ? Maar waar heeft hij dan die 2 einden aan vast gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Zit er helemaal geen instructie MT 5010 bij, dus ook niet het gewone boekje dat meertalig is?
De tekening en de instructie voor de plakantenne kan ik scannen en je mailen. Geef me dan via een PB even je mailadres.

Ik heb nog even gekeken in mijn auto, en nu zie ik dat er niet een gewone coax loopt naar de plakantenne vanaf de stekker die je in de box moet prikken, maar een "twinlead".
Voorts de andere losse zwarte draad, en die moet aan de geschakelde plus worden geknoopt.

De aarding van de plakantenne is dus een ander verhaal, daarvoor heb je die koperen litze nodig. Dat is geen gewone aarding maar een HF aarding, vandaar dat verhaal over het niet mogen verlengen van die draad.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht