Achteruitaansluiting bij de VDO Dayton MS4200?

mauske
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2006 19:43

Achteruitaansluiting bij de VDO Dayton MS4200?

Bericht door mauske »

Hallo..

Ik heb sinds vorige week een MS4200 in mijn Zafira ingebouwd.
Alles werkt nu prima.

Mijn vraag is alleen, MOET je de MS4200 persee op de achteruitrij aansluiting aansluiten of is dit niet persee noodzakelijk.
Hij is nu daarop niet aangesloten..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Aansluiten verhoogd de nauwkeurigheid van het systeem. Het is zeer aan te bevelen de aansluiting dus te maken. Het systeem werkt overigens wel zonder aansluiting. Maar eenmaal aangesloten zul je het verschil merken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Lees ook het verhaaltje over Achteruitrij signaal aansluiten?maar eens.
Dan wordt het wel duidelijker waarom het gewoon niet slim is 'm niet aan te sluiten, na al dat geld dat je voor je MS4200 uitgegeven hebt :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Dan toch maar even een reactie van een "praktijk"man.
Ik sluit het achteruitsignaal bijna nooit meer aan op een MS4100/4200 als de laatste software erop geinstalleerd is.
Ze hebben nl een dusdanig snel corrigerend vermogen dat ze de weg binnen notime gevonden hebben als je even achteruit gereden bent.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:Dan toch maar even een reactie van een "praktijk"man.
Ik sluit het achteruitsignaal bijna nooit meer aan op een MS4100/4200 als de laatste software erop geinstalleerd is.
Ze hebben nl een dusdanig snel corrigerend vermogen dat ze de weg binnen notime gevonden hebben als je even achteruit gereden bent.
Dat kunnen ze dan alleen maar doen als ze voldoende satellieten ontvangen, zonder dat is het "off-road".
Als je 's morgens start heb je enige tijd nodig om een 3-D fix te maken en als je dan, zoals ik eerst achteruit moet rijden om weg te kunnen zit je er naast. Dat duurt des te langer naarmate de ontvangst van de sat's lastig is, door hoge bebouwing of bomen.

Kort geleden meldde Higgy me nog dat hij met zijn 5000, voorzien van 7.6 SW problemen had met een goede navigatie ná het verlaten van een parkeergarage in het centrum van de stad. Dan kon het kilometers duren voordat het weer goed ging, en eigenlijk werkte het pas goed als hij even gestopt was. Dán kreeg het systeem de kans om de GPS-positie te matchen. Overigens niet veroorzaakt door een ontbrekende achteruitaansluiting, maar het geeft aan dat hercalibratie lang niet altijd even snel gaat.

Al met al denk ik dus dat het verstandig is om de achteruit wél aan te sluiten. Alle beetjes helpen en zoveel werk is het toch ook niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik begrijp de theorie, daar is geen speld tussen te krijgen, maar feit is dat met een goede plaatsing van de GPS antenne en de laatste software er heel snel een fix gevonden is, ook als je uit een parkeergarage komt.

Ik heb laatst 6 4100's ingebouwd in VW transporters zonder achteruitaansluiting, werken prima. Het aansluiten van de achteruit is in dergelijke auto's toch aardig wat werk hoor, vaak moet een draad naar het achterlicht getrokken worden.
Dit is minder werk als je een losse navi pc achterin hebt liggen, dat moge duidelijk zijn.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PeJe
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2006 22:03

Bericht door PeJe »

Gentry schreef: Het aansluiten van de achteruit is in dergelijke auto's toch aardig wat werk hoor, vaak moet een draad naar het achterlicht getrokken worden.
Ik dacht het niet, de draden komen altijd voor bij de zekeringkast weg, en worden via een bundel naar achteren gelegt,
Je wilt mij niet vertellen dat je daar geen achteruitsignaal weg kunt halen.
Je haalt je alleen maar meer werk op je hals om complete dorpels los te halen voor een draadje wat al voorin ligt.

Oke, voor auto's met een Can-Bus systeem die een R.E.C achterin hebben liggen is het wel noodzakelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp de theorie, daar is geen speld tussen te krijgen, maar feit is dat met een goede plaatsing van de GPS antenne en de laatste software er heel snel een fix gevonden is, ook als je uit een parkeergarage komt.
Het gaat er m.i. niet om of er heel snel een fix wordt gevonden maar of er heel snel een match met de kaart tot stand komt. En dat heeft meer met een correct werkend dead reckoning systeem te maken dan met een snelle ontvanger.
Mijn conclusie en aanbeveling: gewoon aansluiten die handel.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ PeJe,

Vaak zal die draad daar wel ergens te vinden zijn, maar lang niet altijd, ook niet bij auto's zonder CAN.
In mijn Xantia loopt die draad rechts, en dan steekt een aftakking naar links vóór de achterbank over.


@Gerritje,

Niks aan toe te voegen :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 2
    Weergaves: 714
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 732
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 434
  • Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
    door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 632
  • VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
    door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 469

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”