Hallo,
Ik heb een becker indianapolis 7920 aangeschafd, ga hem plaatsen in een BMW 328i Coupe. Tijdens de montage blijf ik steken op het achteruitrij signaal, ik weet niet waar ik deze vandaan kan halen. Op de versnellingsbak zit een stekker met 2 draden (beide een andere kleurcodering) moet ik een van deze draden hebben?
In een ander topic op dit forum is een gebruiker geadviseerd achter het linker speakerpaneel te kijken, daar zou de draad ook lopen. Maar lopen er dan geen 2 draden voor het achteruitrij licht? Ben dus benieuwd welke draad ik waar vandaan kan halen!
Alvast bedankt voor de moeite
greetz yorick
Achteruitrijsignaal van BMW 328i Coupe aansluiten
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2006 22:09
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De aansluiting op die schakelaar (er even van uitgaand dat je de juiste te pakken hebt en niet de pulsgever, hoewel die meestal 3 aansluitingen heeft) heeft een plus 12V die van je contactslot komt en een "afgaande draad" die naar de achteruitrijlichten gaat. Met een multimeter kun je vaststellen welke draad wat doet.
Kijk dan of achter dat "paneel" een draad loopt met dezelfde kleur/codering als die je zojuist op de schakelaar vastgesteld hebt. Dat spaart je dan de moeite om de draad door het schutbord naar binnen te halen.
Groet,
JW
Kijk dan of achter dat "paneel" een draad loopt met dezelfde kleur/codering als die je zojuist op de schakelaar vastgesteld hebt. Dat spaart je dan de moeite om de draad door het schutbord naar binnen te halen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2006 22:09
Beste JW,
Als ik de twee draden meet zonder contact en zonder achteruitversnelling, staat er geen spanning op. Wanneer ik het contact aan zet en achteuit schakel staat er wel 12 v op. Dus een van deze draden moet het zijn, en dan wel degene die niet voor de aanvoer zorgt? Dus ik moet gewoon een plus draad waar 12 v op staat aansluiten op mijn becker?
Sorry voor m'n vreemde uitleg, maar ben wat betreft electra niet erg technisch.
Als ik de twee draden meet zonder contact en zonder achteruitversnelling, staat er geen spanning op. Wanneer ik het contact aan zet en achteuit schakel staat er wel 12 v op. Dus een van deze draden moet het zijn, en dan wel degene die niet voor de aanvoer zorgt? Dus ik moet gewoon een plus draad waar 12 v op staat aansluiten op mijn becker?
Sorry voor m'n vreemde uitleg, maar ben wat betreft electra niet erg technisch.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Eén van de draden heeft altijd spanning als je het contact aanzet, de andere alleen als je de achteruit inschakelt. Die laatste draad moet je dus hebben.
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Gewoon een draad naar het achterlicht trekken en bij het achteruitrijlicht aansluiten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2006 22:09
Bedankt voor de informatie!
Jammer genoeg ik het me nog steeds niet gelukt om het navigatiesysteem goed werkend te krijgen. Nadat ik het achteruitrijsignaal heb aangesloten, werkt het niet en ook de speed loopt niet meer op (voordat ik het achteruitrij signaal heb aangesloten werkte deze nog wel) Ik weet 99% zeker alles goed te hebben aangesloten. Heb ook de zelf aangelegde draden nog even door gemeten, of deze wel verbinding maakte. Wanneer ik achteruit schakel staat er gewoon 11.45 volt op de draad.
Wanneer ik de multifunktionele toetsen 1 en 10 intoets verschijnt het menu waarin de sensoren getest kunnen worden, maar bij het achteruitschakelen of optrekken tot 20 km/h verandert er niets. Wel vreemd is dat in hetzelfde menu in het meest rechtse vakje een pijl met daarboven north staat en daaronder de tijd. Volgens de gebruiksaanwijzing hoort er iets anders te staan.
Als iemand me kan helpen graag, sta echt op het punt om hem weg te brengen, kom er echt niet meer uit.
groeten yorick
Jammer genoeg ik het me nog steeds niet gelukt om het navigatiesysteem goed werkend te krijgen. Nadat ik het achteruitrijsignaal heb aangesloten, werkt het niet en ook de speed loopt niet meer op (voordat ik het achteruitrij signaal heb aangesloten werkte deze nog wel) Ik weet 99% zeker alles goed te hebben aangesloten. Heb ook de zelf aangelegde draden nog even door gemeten, of deze wel verbinding maakte. Wanneer ik achteruit schakel staat er gewoon 11.45 volt op de draad.
Wanneer ik de multifunktionele toetsen 1 en 10 intoets verschijnt het menu waarin de sensoren getest kunnen worden, maar bij het achteruitschakelen of optrekken tot 20 km/h verandert er niets. Wel vreemd is dat in hetzelfde menu in het meest rechtse vakje een pijl met daarboven north staat en daaronder de tijd. Volgens de gebruiksaanwijzing hoort er iets anders te staan.
Als iemand me kan helpen graag, sta echt op het punt om hem weg te brengen, kom er echt niet meer uit.
groeten yorick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Je moet de kalibratie opnieuw doen, oude wissen volgens mij.
Waar heb je het snelheidssignaal vandaan gehaald?
Waar heb je het snelheidssignaal vandaan gehaald?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2006 22:09
Het snelheidssignaal, zat al in de iso stekker. Als ik het me goed herinner was ie zwart/ wit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Als jij een E36 hebt zit ie niet in de ISO stekker zover ik weet maar moet je hem achter de tellerklok vandaan halen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2006 22:09
Waarschijnlijk zijn niet alle e36's hetzelfde dan. Maar met de draad die ik gevonden heb werkte het iig totdat ik de achteruitpuls aansluitte.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2006 22:09
Ik heb vandaag de knoop maar doorgehakt en heb de nav in laten bouwen bij een inbouwstation. Krijg ik daar te horen dat het achteruitrij signaal niet aangesloten kan worden! Dat is de tweede zaak die me dit advies heeft gegeven en ik ben het er gewoon niet mee eens, omdat ik de uitleg op dit forum goed onderbouwd vind.
Nu zit de nav dus aangesloten, zonder achteruit signaal (draad ook niet @ massa), maar hij werkt wel weer.
Inmiddels heb ik de plusdraad van de achteruitrijlichten gevonden. Kan ik die nu gewoon aansluiten op het systeem zonder dat ik iets kapot maak? Ik heb het al eens geprobeerd om hem aan te sluiten, maar toen werkte heel het systeem niet meer ( km puls liep ook niet meer op).
Nu zit de nav dus aangesloten, zonder achteruit signaal (draad ook niet @ massa), maar hij werkt wel weer.
Inmiddels heb ik de plusdraad van de achteruitrijlichten gevonden. Kan ik die nu gewoon aansluiten op het systeem zonder dat ik iets kapot maak? Ik heb het al eens geprobeerd om hem aan te sluiten, maar toen werkte heel het systeem niet meer ( km puls liep ook niet meer op).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Dat men de achteruit niet aansluit zou te maken kunnen hebben met je checkcontrol (boordcomputer).
Waar woon je?
Waar woon je?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2006 22:09
De 2 zaken waar ik ben geweest hebben beide niets over de werking van de boordcomputer gezegd. Maar het is me eindelijk gelukt om de nav. correct werkend te krijgen. De handleiding was voor mij niet duidelijk genoeg, met name de tekening van de zwarte stekker! Je moet de tekening van de stekker dus bekijken vanaf de kant van de draden en niet omgedraaid! Dat het systeem dus de eerste keer werkte was eigenlijk geluk!
Bedankt allemaal voor de hulp, ik ga verder om m'n toestel in kalibreer status 3 te krijgen
groeten yorick
Bedankt allemaal voor de hulp, ik ga verder om m'n toestel in kalibreer status 3 te krijgen
groeten yorick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 332
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 495
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 654
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1334
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1094
-
-
-
Niet VDO camera aansluiten op MI2200
door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 650
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2369