Ik wil graag een externe bron op mijn MS4100 aansluiten... Nu heb ik al op dit forum gelezen dat een aux-in maken op bijvoorbeeld de wisselaar ingang niet gaat lukken helaas
Op zich is dan een mp3 wisselaar een optie, maar ik lees dus dat het doorgeven van de id tags niet gaat met een MS4100... ook niet echt praktisch dus.
Rest een FM modulator, en daar een mp3 speler op aansluiten (of gewoon tevreden zijn met m'n VDO 6cd wisselaar)
Mijn vraag dus:
Wat is jullie ervaring met FM modulators... ik lees dat de geluidskwaliteit nog wel eens te wensen over laat? Zit er nog veel verschil in types of merken?
Is het mogelijk om bijvoorbeeld via de RDS een id tag te laten zien?? (vast niet)
En is de geluidskwaliteit inderdaad matig en gevoelig voor storingen?
Ervaringen met FM modulators ??
-
- Starting Member
-
- Senior Member
ID Tags via een FM modulator, dat kun je vergeten
E zijn twee typen FM modulatoren:
- Via de antenne, dan heb je dus een soort zender. Ook anderen kunnen dan "meegenieten" en die modulator is in ons land verboden.
- Via een koppeling achter je radio. Die werkt redelijk goed, met als belangrijkste nadeel dat je dan moet afstemmen op een frequentie die de modulator gebruikt. Daarmee heb je dus geen TMC meer en ook geen RDS-TA via een radiozender.
Alternatieve mogelijkheid is een CHM604MP3 wisselaar aan te schaffen, daarop kun je zowel gewone als MP3 CD's afspelen.
Volgens een reactie in dit draadje viewtopic.php?highlight=604&t=4828 zou er echter ook een koppeling mogelijk zijn via een interface van Deynos. Meer details heb ik daar niet over.
Groet,
JW
E zijn twee typen FM modulatoren:
- Via de antenne, dan heb je dus een soort zender. Ook anderen kunnen dan "meegenieten" en die modulator is in ons land verboden.
- Via een koppeling achter je radio. Die werkt redelijk goed, met als belangrijkste nadeel dat je dan moet afstemmen op een frequentie die de modulator gebruikt. Daarmee heb je dus geen TMC meer en ook geen RDS-TA via een radiozender.
Alternatieve mogelijkheid is een CHM604MP3 wisselaar aan te schaffen, daarop kun je zowel gewone als MP3 CD's afspelen.
Volgens een reactie in dit draadje viewtopic.php?highlight=604&t=4828 zou er echter ook een koppeling mogelijk zijn via een interface van Deynos. Meer details heb ik daar niet over.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
in mijn vorige wagen had ik een fm modulator.
Geen storingen alleen een hele lichte dynamo fluit. (Bijna net te horen) geen ID3 tags!
Over de kwaliteit, het is geen cd kwaliteit. maximaal FM kwaliteit.
Ik heb nu mijn Ipod 5G via een ICE link plus aangesloten en dat is echt perfect. Kost wat maar dan heb je ook wat. ID3 tags gewoon op display en geheel te bedienen via de radio / stuur bediening.
Weet alleen niet of het ook op een vdo radio werkt.
Suc6 verder
Ps mijn "oude" FM modulator gebruik ik niet meer. Merk Kaliber. dus ....
Geen storingen alleen een hele lichte dynamo fluit. (Bijna net te horen) geen ID3 tags!
Over de kwaliteit, het is geen cd kwaliteit. maximaal FM kwaliteit.
Ik heb nu mijn Ipod 5G via een ICE link plus aangesloten en dat is echt perfect. Kost wat maar dan heb je ook wat. ID3 tags gewoon op display en geheel te bedienen via de radio / stuur bediening.
Weet alleen niet of het ook op een vdo radio werkt.
Suc6 verder
Ps mijn "oude" FM modulator gebruik ik niet meer. Merk Kaliber. dus ....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |