Even een paar dingen uitgeprobeerd, die eerder aan de orde kwamen.
JW schreef:ToHo schreef:Als ik de kaart op rijrichting zet en dan ga scrollen 'verspringt' de kaart inderdaad naar het noorden. Als je dan teruggaat naar de beginpositie (kiezen via het menu) dan 'springt' ie weer naar rijrichting. Dit is inderdaad vreemd, want je moet zo eerst kijken in welke richting je op gaat (als je gewend bent dat je altijd naar 'boven' rijdt). Of dit een 'bewuste' bug is weet ik niet, maar het lijkt mij handig als je ook kan scrollen in rijrichting.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat hetzelfde gebeurt wanneer je verkeersinfo in je menu oproept. De cursoren zullen dan ook niet de richting uitgaan die je verwacht, maar de windrichting opzoeken. Naar ik verwacht dus.
Groet,
JW
Normaliter rij ik met de kaart in N-richting. Vanavond even geprobeerd wat er gebeurt bij "rijrichting".
Daarbij de bevestiging wat jij al beschreef, als je gaat scrollen, bij voorbeeld om een flex-via te maken, springt de kaart op N-richting.
Hoe was dat bij eerdere SW? Ik heb dat nooit uitgeprobeerd
Voorts heb ik gemerkt dat je bij "rijrichting" geen "verkeersinfo" kunt kiezen in het menu, ook als er wel driehoeken op de kaart staan.
En dus ook hier de vraag: was dit altijd al zo?
Groet,
JW