Philips Carin 522

jorge 001
Junior Member
Junior Member

Philips Carin 522

Bericht door jorge 001 »

Onlangs heb ik een tweedehandse carin 522 gekocht,er zat een cd bij voor de update 522. In het mapje stond hoe ik deze moet installeren, 10 sec. wachten en hij begon. Daarna staat er geschreven:"plaats nu uw wegenkaarten".
Mijn vraag is nu, wat ben ik eigenlijk met deze cd, als ik bv. gewoon cd-kaart benelux plaats werkt deze toch. Wat is eigenlijk de bedoeling van deze update, wat kan ik ermee(is dit soms voor alle kaarten in een geheugen te brengen).
graag antwoord a.u.b. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik heb je verhaal een paar keer gelezen, maar begrijpen doe ik het (nog) niet.

Je hebt het over een "update CD 522" , maar wat stond daar dan precies voor tekst op gedrukt? Stond daar ook iets op van een Software-versie, 4.9 of 22SY021/34 of zo?

En waar stond die tekst: "plaats nu uw wegenkaarten"? Stond dat in de tekst gedrukt op die CD, of zag je dat toen je de CD in je systeem geplaatst had en 'm z'n werk liet doen?

Tenslotte, welke SW en HW versie heb je nu? Dat kun je vinden in het configuratiemenu.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Die update CD (V4.9) is ervoor om de interne software bij te werken naar de laatste versie (zeg maar de laatste versie van Windows). Versie 4.9 is voor jouw systeem de laatste versie. Het voegt wat mogelijkheden toe en laat alles iets sneller verlopen (afhankelijk van welke versie je had). Deze CD hoef je maar 1 keer erop te zetten (en dus niet elke dag ofzo). De kaarten CD's moeten gewoon in je systeem gestopt worden (ze worden dus niet naar een harde schijf gekopiëerd ofzo). Je systeem vraagt nu om het invoegen van een kaarten CD en dus moet je de CD van de Benelux erin doen. Dan werkt je systeem gewoon.

Je kan inderdaad, zoals JW al zei, in je systeem opvragen welke SW en HW ID je hebt. Daaraan kan je zien welke software erop staat.

Is het zo wat duidelijker? Mocht je nog vragen hebben, laat het dan maar weten hiero.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zal ik een gokje wagen?

Er wordt waarschijnlijk gesproken over een kopietje waar op staat dat ie voor het updaten van een Carin 522 bestemd is zonder verdere aanduiding.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

We zijn wat aan het gokken, de laatste tijd. Volgens mij staat er nog een wedje open :wink:

Maar hierop wed ik niet met jou, we hebben hetzelfde idee, vandaar m'n formulering... :idea:

En dus: we wachten gewoon op jorge's reactie op de vragen die gesteld zijn.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

JW schreef:Ik heb je verhaal een paar keer gelezen, maar begrijpen doe ik het (nog) niet.

Je hebt het over een "update CD 522" , maar wat stond daar dan precies voor tekst op gedrukt? Stond daar ook iets op van een Software-versie, 4.9 of 22SY021/34 of zo?

En waar stond die tekst: "plaats nu uw wegenkaarten"? Stond dat in de tekst gedrukt op die CD, of zag je dat toen je de CD in je systeem geplaatst had en 'm z'n werk liet doen?

Tenslotte, welke SW en HW versie heb je nu? Dat kun je vinden in het configuratiemenu.

Groet,
JW
Sorry, ik had mij vergist, moest zijn update cd 4.9. Wel, in de handleiding stond: laad software cd(in dit geval 4.9) in, wacht 10 sec. en hij start automatisch op. Na het installeren laad de wegenkaart in. Mijn vraag was nu, wat heeft de wegenkaart met de update te maken omdat ze aangeven "laad de wegenkaart in". Wordt door deze update de wegenkaarten in een geheugen geplaatst nu dat er een nieuwe versie aanwezig is of zie ik dat verkeerd.
Ik denk dat de wegenkaarten niets te maken hebben met deze update, klopt? Tja, moet het nog allemaal leren, ben nog een leek in deze navigatie.
groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

Toho_NL schreef:Die update CD (V4.9) is ervoor om de interne software bij te werken naar de laatste versie (zeg maar de laatste versie van Windows). Versie 4.9 is voor jouw systeem de laatste versie. Het voegt wat mogelijkheden toe en laat alles iets sneller verlopen (afhankelijk van welke versie je had). Deze CD hoef je maar 1 keer erop te zetten (en dus niet elke dag ofzo). De kaarten CD's moeten gewoon in je systeem gestopt worden (ze worden dus niet naar een harde schijf gekopiëerd ofzo). Je systeem vraagt nu om het invoegen van een kaarten CD en dus moet je de CD van de Benelux erin doen. Dan werkt je systeem gewoon.

Je kan inderdaad, zoals JW al zei, in je systeem opvragen welke SW en HW ID je hebt. Daaraan kan je zien welke software erop staat.

Is het zo wat duidelijker? Mocht je nog vragen hebben, laat het dan maar weten hiero.

Groetjes,

Toho_NL.
Ha Toho, dat was het antwoord waarop ik aan het wachten was, ik had al een vermoeden dat deze software niets te maken had met de wegenkaarten. Sorry voor de hoofdpijn die ik jullie bezorgd heb, een éénvoudig
antwoord voor jullie maar ook moeilijk omschreven door mijzelf :roll:
En...... het antwoord op de volgende vraag van de moderator, neen dit is geen kopietje van één of ander maar wel degelijk origineel, ik had de tekst iets anders geformuleerd, zodoende kwam ik aan het twijfelen :wink:
Ik heb een correct antwoord gekregen en voor mij mag deze forum gesloten worden. Jullie allen zijn hartelijk bedankt.GROETEN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

JW schreef:We zijn wat aan het gokken, de laatste tijd. Volgens mij staat er nog een wedje open :wink:

Maar hierop wed ik niet met jou, we hebben hetzelfde idee, vandaar m'n formulering... :idea:

Groet,
JW
Gerritje, je zat er naast. Helaas weer een weddenschap verloren(JW)
Bedankt jullie samen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

jorge 001 schreef:
JW schreef:We zijn wat aan het gokken, de laatste tijd. Volgens mij staat er nog een wedje open :wink:

Groet,
JW
You win some, you loose some.... :wink:
Maar ik ben blij dat jij een echte 4.9 in je bezit hebt, er gaan helaas ook andere rond, veelal met alle ellende van dien :oops:

En plezierig te lezen dat je probleem opgelost is, nu gewoon lekker navigeren met je 522.
Heb je die ook al voorzien van TMC?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

JW schreef:
jorge 001 schreef:

Groet,
JW
You win some, you loose some.... :wink:
Maar ik ben blij dat jij een echte 4.9 in je bezit hebt, er gaan helaas ook andere rond, veelal met alle ellende van dien :oops:

En plezierig te lezen dat je probleem opgelost is, nu gewoon lekker navigeren met je 522.
Heb je die ook al voorzien van TMC?

Groet,
JW
Hoi JW,
Ja, een TMC interesseert mij, ik heb trouwens één op het oog(wordt verkocht op internet)maar twijfel nog, dit is namelijk een TMC 5010, nu weet ik niet wat ik moet doen, is dit een oudere type(serie) en wat is deze nog waard, toevallig heb ik deze vraag net gesteld op het forum TMC
Wat zou jij me aanbevelen voor mijn carin 522.
Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Een 5010 is altijd bruikbaar bij jouw 522.
En als het ook nog eens een 5010/01 is kun je 'm later ook gebruiken op een MS5000/5100/5400/5500, want daarmee kun je dan zelf handmatig een TMC zender kiezen.
Dat kan met de Carin 522 niet, helaas, dus daar ben je afhankelijk van de keuze die het systeem zelf maakt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

JW schreef:Hallo,

Een 5010 is altijd bruikbaar bij jouw 522.
En als het ook nog eens een 5010/01 is kun je 'm later ook gebruiken op een MS5000/5100/5400/5500, want daarmee kun je dan zelf handmatig een TMC zender kiezen.
Dat kan met de Carin 522 niet, helaas, dus daar ben je afhankelijk van de keuze die het systeem zelf maakt.

Groet,
JW
Hartelijk Dank voor de informatie JW.
Vriendelijke groet,
Jorge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

Toho_NL schreef:Die update CD (V4.9) is ervoor om de interne software bij te werken naar de laatste versie (zeg maar de laatste versie van Windows). Versie 4.9 is voor jouw systeem de laatste versie. Het voegt wat mogelijkheden toe en laat alles iets sneller verlopen (afhankelijk van welke versie je had). Deze CD hoef je maar 1 keer erop te zetten (en dus niet elke dag ofzo). De kaarten CD's moeten gewoon in je systeem gestopt worden (ze worden dus niet naar een harde schijf gekopiëerd ofzo). Je systeem vraagt nu om het invoegen van een kaarten CD en dus moet je de CD van de Benelux erin doen. Dan werkt je systeem gewoon.

Groetjes,

Toho_NL.
Hallo Toho,
om terug te komen op de 4.9 software: je zei dat ik in het systeem kon opvragen welke SW en HW ik heb, wel ik heb gekeken bij syteeminformatie en hij geeft aan : HW-nummer 0201 en SW-nummer 0490, die 0490 is dat de 4.9? Trouwens wat betekenen eigenlijk de afkortingen HW en SW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Je hebt dan inderdaad V4.9 erop staan. Dit is de nieuwste versie en er zal ook geen nieuwere versie meer komen.

Die HW en SW geven de 'versies' aan van je systeem. Die SW is dus voor welke versie van het besturingssysteem erop staat en die HW is een soort van productiereeksnummer.

Is het zo wat duidelijker?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorge 001
Junior Member
Junior Member

Bericht door jorge 001 »

Toho_NL schreef:Je hebt dan inderdaad V4.9 erop staan. Dit is de nieuwste versie en er zal ook geen nieuwere versie meer komen.

Die HW en SW geven de 'versies' aan van je systeem. Die SW is dus voor welke versie van het besturingssysteem erop staat en die HW is een soort van productiereeksnummer.

Is het zo wat duidelijker?

Groetjes,

Toho_NL.
Bedankt Toho,
ik weet nu wat ik moet weten om mij verder te behelpen, eigenlijk, al bij al is deze navi toch gebruiksvriendelijk, in het begin is dit even zoeken hoe het systeem functioneerd, heb eerst gewerkt met een pda, maar dit slaat alles.
Wat mij betreft mag op deze vraag(topic) een slotje op. Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3