Puls Mazda Xedos 6
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Puls Mazda Xedos 6
Hallo, ik heb een MFD uit een ford gekocht en wil deze inbouwen in mijn xedos, nu heb ik gelezen dat de MFD minimaal 12 pulsen nodig heeft en indien je pulse signaal maar 8 pulsen afgeeft je dan een pulseverdubbelaar nodig hebt.
Heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand of de Xedos 8 of 12 pulsen geeft?
Heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand of de Xedos 8 of 12 pulsen geeft?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het zal er een beetje vanaf hangen welk signaal je gebruikt.
Waar jij op doelt is het GALA signaal dat bij VAG normaliter 8 pulsen per wielomwenteling is. Bij andere merken durf ik niets te voorspellen. Dat met die pulsverdubbelaar geldt alleen voor een MFD die wordt aangesloten op een (zwak) GALA-signaal.
Een tachosignaal is veel gebruikelijker om aan te sluiten en dat is bij aftakking van de ABS bij VAG auto's 43 maar bij een Mazda kan het best 48 zijn.
Stel het gewoon in op 48 en de juiste wielomtrek en kijk wat er gebeurt. Het instrument zal zich zelf verder kalibreren en langzaam de wielomtrek gan aanpassen.
Waar jij op doelt is het GALA signaal dat bij VAG normaliter 8 pulsen per wielomwenteling is. Bij andere merken durf ik niets te voorspellen. Dat met die pulsverdubbelaar geldt alleen voor een MFD die wordt aangesloten op een (zwak) GALA-signaal.
Een tachosignaal is veel gebruikelijker om aan te sluiten en dat is bij aftakking van de ABS bij VAG auto's 43 maar bij een Mazda kan het best 48 zijn.
Stel het gewoon in op 48 en de juiste wielomtrek en kijk wat er gebeurt. Het instrument zal zich zelf verder kalibreren en langzaam de wielomtrek gan aanpassen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Ik heb inmiddels begrepen van een Duits Xedos Forum lid dat de MFD aangesloten moet worden op de pulsedraad van de snelheidsmeter en in geen geval op de abs, dit kan namelijk lijden tot uitval van het ABS systeem.
De pulse instellen op 8 en de bandomtrek x 1,5 De MFD corrigeerd het uieindelijk dan naar de juiste omtrek.
Bij hem heeft het gewerkt, volgende week ga ik hem inbouwen, ik zal de resultaten laten weten.
Gr. Juno
De pulse instellen op 8 en de bandomtrek x 1,5 De MFD corrigeerd het uieindelijk dan naar de juiste omtrek.
Bij hem heeft het gewerkt, volgende week ga ik hem inbouwen, ik zal de resultaten laten weten.
Gr. Juno
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Alles is inmiddels aangesloten, maar de navigatie blijft een paar 100 meter achterlopen.
Ik heb het vermoeden dat het pulsesignaal niet voldoende is.
Inmiddels heb ik het senheidssignaal rechtstreeks vanaf de kilometer teller afgehaald, maar hij blijft achterlopen.
Ik heb beide pulsedraden van de 26polige stekker er op aangesloten, is dat goed? of moet er maar 1 draad aangesloten worden. Of ligt het probleem bij de MFD, het is de MFD versie A uit een Ford Galaxy, deze heeft minimaal 12 pulsen nodig. Nu heb ik op diverse Fora gelezen dat dan de bandomtrek met 1,5 vermenigvuldigd moet worden. De MFD is nu ingesteld op 12 pulsen en een bandomtrek van 3034........
gr. Juno
Ik heb het vermoeden dat het pulsesignaal niet voldoende is.
Inmiddels heb ik het senheidssignaal rechtstreeks vanaf de kilometer teller afgehaald, maar hij blijft achterlopen.
Ik heb beide pulsedraden van de 26polige stekker er op aangesloten, is dat goed? of moet er maar 1 draad aangesloten worden. Of ligt het probleem bij de MFD, het is de MFD versie A uit een Ford Galaxy, deze heeft minimaal 12 pulsen nodig. Nu heb ik op diverse Fora gelezen dat dan de bandomtrek met 1,5 vermenigvuldigd moet worden. De MFD is nu ingesteld op 12 pulsen en een bandomtrek van 3034........
gr. Juno
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Over welke aansluitingen hier heb je het?Ik heb beide pulsedraden van de 26polige stekker er op aangesloten, is dat goed
Er moet in ieder geval GALA aangesloten worden en liever ook het achteruitrijsignaal.
En hoe weet je of er überhaupt een signaal aanwezig is op de door jou gebruikte GALA aansluiting.
Hoeveel pulsen per omwenteling zijn dit?
Ik ben bang dat je iets nauwkeuriger moet zijn met het geven van informatie over wat je tot nu toe hebt gedaan en evt gemeten alvorens verder kan worden gegaan met adviseren.
Dat een MFD A minimaal 12 pulsen nodig heeft is pertinent onjuist. Het impulsgetal kan niet lager dan 12 worden ingesteld en dat is iets anders. Er zijn nogal wat bronnen die beweren dat het onmogelijk is zonder een pulsversterker een MFD A of B op GALA aan de praat te krijgen maar anderen beweren dat het goed kan. Dat er problemen mee zijn is een bekend feit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Ik wist niet 100% zeker of ik de juiste pulsedraad in de auto wel te pakken had, omdat het systeem bleef achterlopen. Dus heb ik zelf een draad getrokken vanaf de KMteller waar een SP (SpeedPulse) uitgang op aanwezig is. deze heb ik op de 26 polige siemensstekker aangesloten op pin 5 + 18 en doorgelust naar pin 1 van de isostekker.
Dit zou in theorie een snelheidssignaal moeten afgeven, maar de Gala functie werkt ook niet, het volume van de radio gaat niet omhoog als ik harder rij en de navigatie blijft achterlopen, vandaar mijn twijfels.
Ik heb echter geen idee hoe ik het signaal kan meten, dus als je me daar mee op weg zou kunnen helpen, dan kan ik in elk geval controleren of er inderdaad wel een signaal binnenkomt.
Dit zou in theorie een snelheidssignaal moeten afgeven, maar de Gala functie werkt ook niet, het volume van de radio gaat niet omhoog als ik harder rij en de navigatie blijft achterlopen, vandaar mijn twijfels.
Ik heb echter geen idee hoe ik het signaal kan meten, dus als je me daar mee op weg zou kunnen helpen, dan kan ik in elk geval controleren of er inderdaad wel een signaal binnenkomt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Ik heb trouwens het achteruitrijsignaal wel aangesloten.
En alvast bedankt voor je reacties.
Gr. Juno
En alvast bedankt voor je reacties.
Gr. Juno
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is in ieder geval verkeerd aangesloten.deze heb ik op de 26 polige siemensstekker aangesloten op pin 5 + 18 en doorgelust naar pin 1 van de isostekker
Eventueel snelheidssignaal alleen op pin 5 aansluiten en zeker niet doorlussen naar Pin 1 van de ISO en pin 18.
Op Pin 1 ISO wordt een Gala signaal verwacht voor de volumeregeling en niet een snelheidssignaal.
Andersom als je alleen gala hebt kan het wel.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik heb dat al wat vaker gelezen, maar snappen doe ik dat niet.Gerritje schreef:Dat is in ieder geval verkeerd aangesloten.deze heb ik op de 26 polige siemensstekker aangesloten op pin 5 + 18 en doorgelust naar pin 1 van de isostekker
Eventueel snelheidssignaal alleen op pin 5 aansluiten en zeker niet doorlussen naar Pin 1 van de ISO en pin 18.
Op Pin 1 ISO wordt een Gala signaal verwacht voor de volumeregeling en niet een snelheidssignaal.Andersom als je alleen gala hebt kan het wel.
GALA/SDVC is een systeem dat op informatie (pulsen?) werkt dat snelheidsafhankelijk is. Dat doet een Navi ook, en je kunt een Navi ook laten lopen op een GALA/SDVC signaal. Waarom gaat dat dan omgekeerd niet? Zit dat dan in de vorm van het signaal, sinusvormig ipv rechthoekig of zo?
Wat ik me wel kan voorstellen is dat de belasting op het pulssignaal van de teller te groot wordt, en dat het daarom niet goed werkt. Maar dan zou ook de teller niet goed meer moeten werken
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Ik heb inmiddels beide draden apart van elkaar aangesloten gehad op het snelheidssignaal, op pin5 blijft de navigatie 100 tot 300 meter achterlopen, bij het aansluiten van alleen pin 18 is hij de weg helemaal kwijt. Ik neem dus aan dat er wel een pulssignaal komt vanaf de snelheidsmeter, daar hij zonder bedrading of alleen pin 18 nauwlijks functioneerd.
Op het duitse Xedos forum trof ik iemand die ook een MFD versie A had ingebouwd, had ook de Gala functie aangesloten d.m.v doorlussen naar pin 1 en bij hem werkte het uitstekend.
Als ik in het menu kijk blijft de bandomtrek op 3043 staan en de pulse op 12, dat is nog altijd zo geweest en het wordt dus ook niet gecorrigeerd.........
Maar is er ook een manier waarop je het pulsesignaal simpel kunt meten? Het moet werken, ik lees er heel veel problemen over maar uiteindelijk lukt het de meesten toch wel...........
Hoe lang duurd het ongeveer voordat de MFD de juiste bandomtrek gecorigeerd heeft? Is dat in een kwartiertje, of moet ik meer aan een week lang denken?
Alvast bedankt,
Juno
Op het duitse Xedos forum trof ik iemand die ook een MFD versie A had ingebouwd, had ook de Gala functie aangesloten d.m.v doorlussen naar pin 1 en bij hem werkte het uitstekend.
Als ik in het menu kijk blijft de bandomtrek op 3043 staan en de pulse op 12, dat is nog altijd zo geweest en het wordt dus ook niet gecorrigeerd.........
Maar is er ook een manier waarop je het pulsesignaal simpel kunt meten? Het moet werken, ik lees er heel veel problemen over maar uiteindelijk lukt het de meesten toch wel...........
Hoe lang duurd het ongeveer voordat de MFD de juiste bandomtrek gecorigeerd heeft? Is dat in een kwartiertje, of moet ik meer aan een week lang denken?
Alvast bedankt,
Juno
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
viewtopic.php?p=30592#30592Hoe lang duurd het ongeveer voordat de MFD de juiste bandomtrek gecorrigeerd heeft? Is dat in een kwartiertje, of moet ik meer aan een week lang denken?
Deze is nu al maanden aan het corrigeren!
Wat betreft het aansluiten als je een GALA signaal hebt:
JWHet gala signaal komt in kamer 1 van de ISO A stekker, en moet ook op pin 5 van de 26polige stekker (siemens stekker)
Bij de beschrijving van siemens stekker staat ABS-L of ABS-R bij pin 5 en 18
Maar alleen pin 5 aansluiten is afdoende.
Als er een volkomen gescheiden uitgaand signaal van die snelheidsmeter komt hoet een evt belasting daarop geen effect te hebben op het functioneren.Wat ik me wel kan voorstellen is dat de belasting op het pulssignaal van de teller te groot wordt, en dat het daarom niet goed werkt. Maar dan zou ook de teller niet goed meer moeten werken
Ook ik ben van mening dat als de ingangen van tachosignaal en GALA, "andersom" zouden worden aangesloten, mits deze hoogohmig zijn, en waarom niet, geen enkel effect zou moeten uitoefenen op elkaar. Ik kan me alleen herinneren dat ik op de duitse fora hier eens een verhandeling over heb gelezen waarin het werd afgeraden. Verklaarbaar nee maar dat is er wel meer in de autoelektronica.
Of er inderdaad een echte puls aanwezig is zou je moeten kunnen controleren met een proeflampje dat met een LED werkt. Als je dat hebt gevonden kun je zelfs zover gaan om de auto eenzijdig op te krikken en al metende één van de aangedreven wielen rond te draaien. Dan weet je meteen hoeveel pulsen per omwenteling worden afgegeven.
Zelf ben je er van overtuigd dat het zou moeten werken. Een andere mogelijkheid om te checke of er inderdaad een tachosignaal binnenkomt is om te proberen waar te nemen of de GALA functie van de MFD wel werkt in Radio stand. Dan moet wel de GALA functie eerst correct worden ingesteld in het Sound-menu.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Op elektronika gebied ben ik echt een leek......... wat voor soort LED-je zou ik daarvoor moeten gebruiken dan?
12Volt of is dat signaal geen 12Volt?
Ik heb ook dat vorige Forum gelezen over dat calibreren wat maanden schijnt te duren. Wel toevallig dat dat ook een Ford systeem is. Ik heb de Gala aangesloten, maar ik kan gewoon alles instellen terwijl ik rijd, dat zou in principe niet moeten kunnen.
De bandomtrek staat bij mij al vanaf dag 1 ingesteld op 3043......... is hier een maximum aan?
Gr. Juno
12Volt of is dat signaal geen 12Volt?
Ik heb ook dat vorige Forum gelezen over dat calibreren wat maanden schijnt te duren. Wel toevallig dat dat ook een Ford systeem is. Ik heb de Gala aangesloten, maar ik kan gewoon alles instellen terwijl ik rijd, dat zou in principe niet moeten kunnen.
De bandomtrek staat bij mij al vanaf dag 1 ingesteld op 3043......... is hier een maximum aan?
Gr. Juno
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Er is mij inmiddels heel veel duidelijk geworden............
Dat linkje naar het systeem wat al maanden aan het kalibreren is, gaat over een gebruiker met de naam TITU uit breda.......... en laat ik mijn systeem nu van marktplaats gekocht te hebben, van ene TITU uit Breda..........
Dat is toch wel heeeeeel toevallig, hij verkocht het systeem omdat hij een andere auto had gekocht, maar zou hij misschien niet opzoek zijn geweest naar een nieuwere versie..........
Dat linkje naar het systeem wat al maanden aan het kalibreren is, gaat over een gebruiker met de naam TITU uit breda.......... en laat ik mijn systeem nu van marktplaats gekocht te hebben, van ene TITU uit Breda..........
Dat is toch wel heeeeeel toevallig, hij verkocht het systeem omdat hij een andere auto had gekocht, maar zou hij misschien niet opzoek zijn geweest naar een nieuwere versie..........
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Dat zou best dezelfde persoon kunnen zijn. Wanneer heb je dit systeem precies gekocht? Er is namelijk nog een bericht geplaatst op 13 april dat de omtrek nog steeds verandert en dat kan je natuurlijk alleen maar zien als je hem nog hebt (of het verzint, maar wat zou het nut daarvan zijn??).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Hij heeft hem op 13 april bij mij gebracht, zijn stand was op 11 april 3042 en nu staat die van mij op 3043........
Das bijna te toevallig....... en hoeveel mensen zullen er zijn die als Nickname TITU hebben en uit Breda komen.....
Gr. Juno
P.S. Zou het een fout van de MDF zelf kunnen zijn? Of kan deze versie gewoon slecht overweg met het snelheidssignaal.
Das bijna te toevallig....... en hoeveel mensen zullen er zijn die als Nickname TITU hebben en uit Breda komen.....
Gr. Juno
P.S. Zou het een fout van de MDF zelf kunnen zijn? Of kan deze versie gewoon slecht overweg met het snelheidssignaal.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Tja, in dat andere draadje schreef Titu:
Zo te lezen: nee dus...
Of er moet inderdaad een dubbelganger van Titu zijn
Ben wel benieuwd naar het vervolg van dat andere draadje
Groet,
JW
Op mijn reactie:Of op zoek naar een versie D dan maar en mijn huidige verkopen.
reageerde hij met:Dat lijkt me een goede gedachte, op zoek naar een MFD D of hoger. Maar om een andere reden dan jij aangaf
De A en B zijn gewoon oude apparaten, die nog werken met non-DX CD's. Traag, je hebt meerdere CD's nodig om door Duitsland te rijden, ook de Benelux is niet compleet op één CD als ik het goed heb.
De D en hoger zijn DX-toestellen, sneller en met meer gegevens op één CD.
En dus dacht ik: hij houdt 'm toch maarDank je JW voor de opbeurende woorden voor deze "Antieke" Navi's met de non-DX cd's.
Er zullen toch nog vele gebruikers van deze non-DX systemen zijn die naar tevredenheid hun Navi gebruiken
Ik vind het met de snelheid nog wel meevallen en vooral ben ik blij met de wijze waarop deze navi werkt. Kunnen navigeren terwijl je rijdt Dit in tegenstelling verschillende andere merken en types die zodra je beweegt in beveiliging springen. Eigenlijk wel veilig maar ik vidt het lastig
Zo te lezen: nee dus...
Of er moet inderdaad een dubbelganger van Titu zijn
Ben wel benieuwd naar het vervolg van dat andere draadje
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Beste Allemaal
Inderdaad het systeem komt bij mij vandaan. Zoals ik in een eerder draadje aangaf over het kalibreer probleem en de onwikkeling ervan vond ik het belangrijk om jullie op de hoogte houden van de kalibrering ook na de zgn 3000 bandomtrek bovengrens. Door verkoop van deze MFD is deze draad wat mij betreft dus beëindigd. Ik hoop dat Juno het voort kan zetten als hij heeft geconstateerd dat zijn puls correct is, en het systeem verder kalibreert.
Belangrijkste les voor de MFD type's A en B is dus dat ze beter op het ABS signaal aangesloten moeten worden of het Gala signaal met een puls verdubbelaar cq verviervoudiger. Zie het draadje met daarin ook de bevindingen dan de Duitse specialist Tom B.
Titu
Inderdaad het systeem komt bij mij vandaan. Zoals ik in een eerder draadje aangaf over het kalibreer probleem en de onwikkeling ervan vond ik het belangrijk om jullie op de hoogte houden van de kalibrering ook na de zgn 3000 bandomtrek bovengrens. Door verkoop van deze MFD is deze draad wat mij betreft dus beëindigd. Ik hoop dat Juno het voort kan zetten als hij heeft geconstateerd dat zijn puls correct is, en het systeem verder kalibreert.
Belangrijkste les voor de MFD type's A en B is dus dat ze beter op het ABS signaal aangesloten moeten worden of het Gala signaal met een puls verdubbelaar cq verviervoudiger. Zie het draadje met daarin ook de bevindingen dan de Duitse specialist Tom B.
Titu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
De bandomtrek blijft bij mij steken op 3043.
Inmiddels heb ik het snelheidssignaal alleen maar aangesloten op pin 5 en doorverbonden op pin 1 van de isostekker.
De Gala functie werkt wel, dus er komt een pulse van het snelheidssignaal, dat weten we dus wel zeker nu.
Het maakt trouwens geen verschil voor de MFD of het snelheidssignaal nu is doorgelust naar pin 1, in beide gevallen reageerd de Navigatie het zelfde...... altijd een stukje achterlopen dus..... 50 tot 300 meter...
Ik krijg nu toch sterk het vermoeden dat ik een pulseverdubbelaar nodig heb voor het juist functioneren.
Maar die ik heb kunnen vinden zijn rond de 70 euro excl. verzendkosten.. ........ dus als er nog iemand een overbodig exemplaar heeft liggen voor een schappelijk bedrag, dan houd ik me warm aanbevolen.
Gr. Juno
Inmiddels heb ik het snelheidssignaal alleen maar aangesloten op pin 5 en doorverbonden op pin 1 van de isostekker.
De Gala functie werkt wel, dus er komt een pulse van het snelheidssignaal, dat weten we dus wel zeker nu.
Het maakt trouwens geen verschil voor de MFD of het snelheidssignaal nu is doorgelust naar pin 1, in beide gevallen reageerd de Navigatie het zelfde...... altijd een stukje achterlopen dus..... 50 tot 300 meter...
Ik krijg nu toch sterk het vermoeden dat ik een pulseverdubbelaar nodig heb voor het juist functioneren.
Maar die ik heb kunnen vinden zijn rond de 70 euro excl. verzendkosten.. ........ dus als er nog iemand een overbodig exemplaar heeft liggen voor een schappelijk bedrag, dan houd ik me warm aanbevolen.
Gr. Juno
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47
Heb inmiddels een API4 ingebouwd maar met API4 doet het systeem het helemaal niet meer.
Nog geen API4 met pulseverdubbelaar, maar ik vraag me nu toch sterk af of dat ook wel gaat functioneren.
Zie ook nieuwe topic........
viewtopic.php?t=6297
Gr. Juno
Nog geen API4 met pulseverdubbelaar, maar ik vraag me nu toch sterk af of dat ook wel gaat functioneren.
Zie ook nieuwe topic........
viewtopic.php?t=6297
Gr. Juno
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 804
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1260