Eeuwige nav vragen, nu het antwoord...

vOlOv
New Member
New Member

Eeuwige nav vragen, nu het antwoord...

Bericht door vOlOv »

Hallo iedereen,

Heb inmiddels al veel op het forum gelezen. Toch blijft het voor mij nog wat vaag mbt C-IQ. Tuurlijk begrijp ik het concept en de werking (in grote lijnen, staat op meerdere sites beschreven), maar sommige dingen blijven nog steeds niet eenduidig beantwoord voor mij, vandaar dat ik deze poging waag:

Om te beginnen de content vs het systeem in de auto en de C-IQ vrijgave.
Wanneer ik een vrijgave code invoer, wordt dan de betreffende cd vrijgegeven of wordt er in het systeem opgeslagen dat ik (met een bepaalde datum range) recht heb op content voor een bepaald geografisch gebied.

Vb, ik schaf in Augustus 'Zwitserland/Oostenrijk' aan voor in de periode 21 Oktober - 20 November:

1) Kan ik de vrijgave code meteen na ontvangst in Augustus invoeren in het systeem terwijl ik de Benelux CD's in het systeem heb zitten en wordt in het systeem dus de vrijgave opgeslagen. Dit zou dus willen zeggen dat wanneer ik de 'Zwitserland/Oostenrijk' CD in het systeem laadt op 21 Oktober deze automatisch als vrij herkend wordt. (Ook wanneer het een update CD betreft die is toegezonden in bv September)

2) Wanneer ik dan vervolgens door Duitsland ga rijden op 21 Oktober en gebruik hiervoor de 'Europa CD' met hoofdwegen heb ik dan ook TMC informatie? Of werkt dat alleen met de 'Duitsland' CD, en moet ie dan zijn vrijgegeven? Vraag is dus of de CD of de vrijgave bepalend is voor de aanvullende TMC info icm met de Europa CD. Eenzelfde vraag heb ik mbt Flitsinfo.

stellingen:
A) 'Europa CD' verwerkt wel / geen actuele TMC informatie op de routedoor verschillende landen?
B) Vrijgave 'Duitsland' CD + Navigeren met 'Europa CD' geeft wel / geen actuele TMC informatie op de route?
C) Vrijgave 'Duitsland Flitsinfo' + Navigeren met 'Europa CD' geeft wel / geen actuele Flitsinfo op de route?

Wanneer de vragen hierboven eenduidig worden kan ik de ideale volgorde van CD's bepalen mbt de rit, want ik wil uiteraard op de hele reis (Nederland->Duitsland->Zwitserland) van zowel de TMC uit de ether als van de vrijgegeven Flitsinformatie gebruik maken.

Ik ben benieuwd, ik heb al veel meningen hierover gehoord, maar nog nooit is het me duidelijk geworden hoe het nou echt zit.

Met vriendelijke groet,

vOlOv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

M.b.t. het punt van het opslaan van de code enzo: de code die je krijgt heeft de tijdsspanne 'ingebakken'. Bij het invoeren, dat maakt niet uit wanneer je dat doet, weet het systeem voor wanneer ie de landen moet vrijgeven. Het wordt dus opgeslagen in het systeem. Nieuwe CD's zullen dan dus ook werken (de landen worden vrijgeschakeld, niet de CD's).

Dan het punt van TMC in Duitsland, terwijl je het niet hebt vrijgeschakeld: voor zover ik weet heb je gewoon TMC met de MRE-CD. Wellicht dat iemand anders hier nog even op kan ingaan...

Wat bedoel je met flitsinfo? Als je mobiele controles bedoelt via TMC dan krijg je die niet, want in Duitsland zijn er geen zenders die dit meezenden (als dit wel het geval zou zijn, dan kreeg je die info gewoon te zien op je systeem)... Als je de vaste flitspalen bedoelt dan krijg je die ook niet, want die moet je apart vrijschakelen. Voor Duitsland is dit echter niet meer mogelijk i.v.m. wetten in Duitsland die dit verbieden.

Is het zo wat duidelijker? Of heb je nog vragen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vOlOv
New Member
New Member

Bericht door vOlOv »

Duidelijk verhaal Toho_NL, thanks :D !

Eentje blijft nog maar open staan of de flitsinfo beschikbaar is (indien vrijgegeven, gekocht) icm met de MRE-CD.
(Duitsland uitgesloten naar aanleiding van je antwoord begrijp ik)

met vriendelijke groet,

vOlOv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Als je naar Zwitserland / Oostenrijk gaat, dan neem ik aan dat je daar dan ook de CD van die landen erin doet, toch? Of wilde je de MRE CD erin houden, terwijl je de landen wel hebt vrijgeschakeld? Als je de volledige CD erin doet heb je uiteraard flitsinfo (als je dat hebt vrijgeschakeld), maar dat wist je waarschijnlijk wel. Hoe het zit op de MRE CD weet ik eerlijk gezegd niet. Ik ben hier ook wel benieuwd naar of de palen (natuurlijk niet allemaal, want niet alle wegen staan op die CD...) op deze CD staan. Weet iemand hier wat meer van?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ik ben afgelopen januari naar Oostenrijk gereden en heb onderweg de dvd omgewisseld met de MRE cd. Puur ter beoordeling wat de cd doet. Immers ik heb Europa vrijgeschakeld.
De flitspalen werden, toen ik de cd gebruikte, gewoon weergegeven. Uiteraard heb ik ook hier een vrijschakeling voor.
Kortom: de MRE cd bevat, buiten de MRE's (uiteraard) ook de tmc en flitspaal info. Dus lekker uitgebreid.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 vragen
    door Robbert1994 » 14 feb 2017 08:58 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 5205