Eject van mijn VDO Dayton PC5400 werkt niet meer

edje_online
Junior Member
Junior Member

Eject van mijn VDO Dayton PC5400 werkt niet meer

Bericht door edje_online »

Hoi allemaal,

Ik wilde vandaag uit mijn pc 5400 de benelux cd eruit halen alleen hij komt er niet meer uit.
Lampjes branden wel en als ik de eject knop indruk blijft het lampje even branden. Het lijkt erop dat het kontact met het lampje en eject knop nog wel goed is alleen het contact voor het eruit werpen werkt niet meer.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? De computer werkt wel gewoon naar behoren enkel werpt hij de cd er niet uit.

Verder heb ik het probleem dat als ik op mijn MS6000 radio wil luisteren en navigeren tegelijk de volume van de MS6000 niet harder meer wil (gelijke volume). Hij staat dan op het beeld van de navigatie. Als ik via de knop entertainment naar de radio functie ga dan gaat de radio weer naar zijn oorspronkelijke volume en kan ik het volume weer regelen alleen dan krijg ik geen gesproken navigatie meer. Wel komen er popups tevoorschijn van de flitspalen en keert dan weer terug naar de radiomodule (beeld).

Mijn vraag is:
Hoe kan ik navigeren en muziek luisteren tegelijk waar ik zelf de volume van kan regelen?

Hoe kan ik muziek luisteren en navigeren tegelijk enkel gesproken navigatie, dwz het beeld staat dan op radio/dvd en door de muziek of film heen wil ik het gesproken navigeren horen. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Misschien flauw en te voor de hand liggend, maar ik heb 't ook eens meegemaakt:
in het instellingen/diagnose menu (dus achter de code) kun je instellen dat 't systeem NIET de schijf uitwerpt indien op eject geduwt wordt..... Heb je dit misschien een tijd geleden zo ingesteld??

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Het kan ook zijn dat de pc even gereset moet worden... spanning eraf (dus stekker er echt uit), 2 minuten wachten, opnieuw aansluiten en dan moet de cd eruit komen.
Het radiovolume (mr6000) moet zonder meer, onafhankelijk van je navi, regelbaar zijn. Ook zit ik eraan te denken dat de radio eens gereset kan worden. Frontje eraf en dan zit er iets links van het midden een klein gaatje. Met een cocktailprikker of speld kan de resetknop dan ingedrukt worden.
Heeft het systeem eerder goed gewerkt, zo ja dan resetten (zie hiervoor) zo neen dan is er in de aansluiting iets niet goed.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

Bericht door Speledingetje »

Ik heb het ook eens meegemaakt en mijn uiteindelijke oplossing was simpel... heel hard drukken. :shock: Het is niet zo'n geweldig schakelaartje, wellicht dat het bij jou ook vies/vochtig is geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edje_online
Junior Member
Junior Member

Bericht door edje_online »

Hoi allemaal,

Ik heb het op kunnen lossen met de tip van Riekus. In het diagnose menu stond de knop op vergrendeld.

Bedankt voor jullie reactie.

Mvg
edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Re: Eject van mijn VDO Dayton PC5400 werkt niet meer

Bericht door Gene »

edje_online schreef: Mijn vraag is:
Hoe kan ik navigeren en muziek luisteren tegelijk waar ik zelf de volume van kan regelen?

Hoe kan ik muziek luisteren en navigeren tegelijk enkel gesproken navigatie, dwz het beeld staat dan op radio/dvd en door de muziek of film heen wil ik het gesproken navigeren horen. Is dit mogelijk?

En hoe is het met deze problemen gesteld ????
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
huffelpuf
New Member
New Member

Bericht door huffelpuf »

edje_online schreef:Hoi allemaal,

Ik wilde vandaag uit mijn pc 5400 de benelux cd eruit halen alleen hij komt er niet meer uit.
Lampjes branden wel en als ik de eject knop indruk blijft het lampje even branden. Het lijkt erop dat het kontact met het lampje en eject knop nog wel goed is alleen het contact voor het eruit werpen werkt niet meer.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? De computer werkt wel gewoon naar behoren enkel werpt hij de cd er niet uit.

Verder heb ik het probleem dat als ik op mijn MS6000 radio wil luisteren en navigeren tegelijk de volume van de MS6000 niet harder meer wil (gelijke volume). Hij staat dan op het beeld van de navigatie. Als ik via de knop entertainment naar de radio functie ga dan gaat de radio weer naar zijn oorspronkelijke volume en kan ik het volume weer regelen alleen dan krijg ik geen gesproken navigatie meer. Wel komen er popups tevoorschijn van de flitspalen en keert dan weer terug naar de radiomodule (beeld).

Mijn vraag is:

probeer eens 3 minuten je ejectknop ingedrukt te houden en dan even loslaten en opnieuw indrukken en weer loslaten als je geluk hebt komt hij eruit.
succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

huffelpuf schreef:

Mijn vraag is:

probeer eens 3 minuten je ejectknop ingedrukt te houden en dan even loslaten en opnieuw indrukken en weer loslaten als je geluk hebt komt hij eruit.
succes

:?: :?: :?: Dat probleem is toch al lang opgelost :!: :!: :!:

Ik heb het op kunnen lossen met de tip van Riekus. In het diagnose menu stond de knop op vergrendeld.

Mvg
edwin
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
er.druten
Starting Member
Starting Member

Bericht door er.druten »

Mvg
edwin

Hoe kom je achter de code om : instellingen/diagnose menu (dus achter de code) binnen te gaan

Groet Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

er.druten schreef:

Mvg
edwin

Hoe kom je achter de code om : instellingen/diagnose menu (dus achter de code) binnen te gaan

Groet Ruud
Die staat toch (ook) gewoon in het instructieboekje? En als je 'm niet kunt vinden: 6330.
Maar pas op, ga niks zomaar veranderen, je zou niet de eerste zijn die z'n systeem dan voor een flashbeurt naar de reparateur moet brengen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die staat toch (ook) gewoon in het instructieboekje?
Iets specifieker:

Die staat uitsluitend in de inbouwhandleiding en die wordt door de meeste inbouwers niet meegeleverd.
Onder het hoofdstuk "Systeem aanpassen" vind je de code.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
er.druten
Starting Member
Starting Member

Bericht door er.druten »

JW schreef:
er.druten schreef:

Mvg
edwin

Groet Ruud
Die staat toch (ook) gewoon in het instructieboekje? En als je 'm niet kunt vinden: 6330.
Maar pas op, ga niks zomaar veranderen, je zou niet de eerste zijn die z'n systeem dan voor een flashbeurt naar de reparateur moet brengen.

Groet,
JW

Wederom bedankt voor de reacties

groet Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Die staat toch (ook) gewoon in het instructieboekje?
Iets specifieker:

Die staat uitsluitend in de inbouwhandleiding en die wordt door de meeste inbouwers niet meegeleverd.
Onder het hoofdstuk "Systeem aanpassen" vind je de code.
Inderdaad, je hebt gelijk, als zo vaak :wink:
Of dat bij de oudere systemen ook zo was, zoals de 4100 om de opstellingshoek in te stellen, dat moet ik even checken.....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Juist mede omdat het niet in de gebruiksaanwijzing staat hebben onze oosterburen er zo'n probleem mee en is de moderatoren daar door VDO Siemens verzocht om de code niet prijs te geven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat klopt, de code wordt op het Geo forum niet (meer) vermeld, op verzoek van SVT. Die waren het zat om telkens weer mensen te moeten "helpen" die wat stoms gedaan hadden in het diagnosemenu.

Ik heb net even het boekje van de 4100 bekeken, en daarin komt de code niet voor. Instellen van de inbouwhoek kan in het configuratiemenu bij "opstellingshoek" gedaan worden.
Ook in het Carin 520/522 manual wordt de code niet vermeld.

En dus: de code staat alleen in de inbouwinstructie van de 5000/5100 en de 5400/5500. Sinds de 5600/5700 op de markt gekomen is kun je de inbouwhoek aanpassen zonder in het diagnosemenu te gaan.

Groet,
HW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • De gps van mijn Espace (bwj 2005) werkt niet meer.
    door GREG123 » 28 apr 2015 11:43 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 790
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 905
  • pioneer avic F40BT na update werkt niet meer ?
    door mgf » 12 mar 2015 01:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1761
  • garmin kaarten zelf op zetten als abonnement niet meer werkt
    door huckybear65 » 20 feb 2015 18:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 590
  • Peugeot Partner 2012 aftermarket navi achteruitrijsensor piep werkt niet meer
    door Rens » 11 okt 2015 20:13 » in Peugeot
    Weergaves: 783
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 732
  • Camera op Vdo PC5400
    door Rjgooijert » 15 feb 2015 16:57 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Weergaves: 1309

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”