Vakantiebestemming is niet te vinden
-
- Average Member
Vakantiebestemming is niet te vinden
Hallo forumleden
Hier ben ik weer eens, geen idee of ik dit onderwerp hier moet posten maar ik doe maar een poging.
Ik heb toch zo ontzettend de pest in. Mijn zoon heeft een navi gekocht van het merk MIO als ik het goed heb, kan ook Miro zijn. Vrienden van ons hebben Tom Tom. Beide systemen aanmerkeijk goedkoper als onze navi waar we indertijd 2500 euro's voor neergeteld hebben.
Waar heb ik nu zo de pest over in? Als ik probeer ons vakantieadres in te voeren lukt dat dus niet. Niet op adres, niet op een nabijgelegen straat, niet op een groot golfparcours waar we vanuit onze vakantiewoning op uitkijken.
En ja hoor, de navi van zoon en vrienden, geen enkel probleem....was zo gepiept. De zoon heeft Teleatlas.
Wij zelf hebben de MS5500 Europa op DVD.
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Waar kan ik dit probleem nu voorleggen, het is toch te gek dat het met VDO niet lukt? Is toch een van de betere navi's?
Ik heb een abonnement, misschien ook nog handig om te vermelden.
Kortom, hellup.....laat me niet afgaan bij vrienden en kennissen
Bedankt alvast voor het meedenken, groet, Margriet
Hier ben ik weer eens, geen idee of ik dit onderwerp hier moet posten maar ik doe maar een poging.
Ik heb toch zo ontzettend de pest in. Mijn zoon heeft een navi gekocht van het merk MIO als ik het goed heb, kan ook Miro zijn. Vrienden van ons hebben Tom Tom. Beide systemen aanmerkeijk goedkoper als onze navi waar we indertijd 2500 euro's voor neergeteld hebben.
Waar heb ik nu zo de pest over in? Als ik probeer ons vakantieadres in te voeren lukt dat dus niet. Niet op adres, niet op een nabijgelegen straat, niet op een groot golfparcours waar we vanuit onze vakantiewoning op uitkijken.
En ja hoor, de navi van zoon en vrienden, geen enkel probleem....was zo gepiept. De zoon heeft Teleatlas.
Wij zelf hebben de MS5500 Europa op DVD.
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Waar kan ik dit probleem nu voorleggen, het is toch te gek dat het met VDO niet lukt? Is toch een van de betere navi's?
Ik heb een abonnement, misschien ook nog handig om te vermelden.
Kortom, hellup.....laat me niet afgaan bij vrienden en kennissen
Bedankt alvast voor het meedenken, groet, Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Misschien wel gemakkelijk om te weten :
- in welk land zoek je de bestemming;
- heb je een teleatlas of Navteq content;
- heb je een limited abonnement (waardoor dus altijd de meest aktuele kaarten).
- in welk land zoek je de bestemming;
- heb je een teleatlas of Navteq content;
- heb je een limited abonnement (waardoor dus altijd de meest aktuele kaarten).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Average Member
vakantieadres
Ik betaal elk jaar voor de update, de laatste update heb ik vorig jaar gehad. Ik geloof dat ik Navteq heb maar dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
We gaan naar Spanje, om precies te zijn naar Moraira, die plaats kan ik wel vinden maar het adres dus niet, zoals gezegd, op andere systemen is het adres heel simpel te vinden maar op VDO dus niet.
En dit is niet de eerste keer, daarom baal ik er ook zo van.
We gaan naar Spanje, om precies te zijn naar Moraira, die plaats kan ik wel vinden maar het adres dus niet, zoals gezegd, op andere systemen is het adres heel simpel te vinden maar op VDO dus niet.
En dit is niet de eerste keer, daarom baal ik er ook zo van.
Hide post links |
-
- Moderator
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de DVD al een wat oudere database heeft. Navteq heeft op die DVD nog geen 100% dekking in Spanje en daarom zal wel de plaatsnaam te selecteren zijn en niet de straat. Inmiddels heeft Navteq Spanje (en ook Portugal) veel beter gedekt: (vrijwel) 100%. Op de nieuwe DVD, die volgens planning eind mei / begin juni verschijnt, zal hier dan ook een verbetering in merkbaar moeten zijn. Maar helaas is dit nu dus nog niet mogelijk. Wat je zou kunnen doen is de andere DVD (van TeleAtlas) erin doen en die dan voor twee dagen vrijschakelen (er zit een preview-mogelijkheid in het systeem, waardoor je die DVD gratis kan gebruiken voor 2 dagen (mits je dat niet al gedaan hebt)). Wellicht is het daar wel op te vinden.
Over welke straat heb je het trouwens? Als ik namelijk op Mapquest kijk, die gebruikt ook kaarten van Navteq, dan zie ik daar toch echt veel straten staan (ik weet niet of dit dezelfde database is als op onze DVD hoor...). Probeer de straat anders eens te vinden onder Teulada. Wellicht lukt het dan wel?
Groetjes,
Toho_NL.
Over welke straat heb je het trouwens? Als ik namelijk op Mapquest kijk, die gebruikt ook kaarten van Navteq, dan zie ik daar toch echt veel straten staan (ik weet niet of dit dezelfde database is als op onze DVD hoor...). Probeer de straat anders eens te vinden onder Teulada. Wellicht lukt het dan wel?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
We blijven hopen dat Navteq het nog een keertje gaat redden maar vorige maand was er bij mijn bezoek nog niets veranderd in de 2006.1 editie. Ik rapporteerde hierover al eerder maar het blijft sukkelen met die Navteq boys in Spanje. Op mijn logeerdadres was er trouwens wel een verbetering merkbaar maar nog steeds ontbrak hier ongeveer 30% van de straten, terwijl Teleatlas 2005/2006 tot 100% komt!Inmiddels heeft Navteq Spanje (en ook Portugal) veel beter gedekt: (vrijwel) 100%. Op de nieuwe DVD, die volgens planning eind mei / begin juni verschijnt, zal hier dan ook een verbetering in merkbaar moeten zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi Gerritje,
Ik las in een persbericht, dat ik zo even niet meer kan vinden, dat Navteq inmiddels 100% dekking van de bevolking heeft. Helaas is dit nog niet verwerkt naar een CD / DVD, dus zullen we nog even moeten wachten voordat we hiervan kunnen profiteren. Je hebt gelijk dat de dekking nu daar niet echt super is (wellicht een understatement). Echter, sommige gebieden zijn wel al goed gedekt. Maar ja, als je daar niet heen gaat heb je daar weinig aan. Maar neem van mij aan dat er wel degelijk veel veranderd is in Spanje (en andere landen) op de nieuwe DVD. Dit kan je lezen in de documenten die bij Nav4all staan.
Vanaf de Q4 / 2005-database zal Spanje (en Portugal) er 100% op staan. En voor zover ik begrepen heb zal die database ook op onze nieuwe DVD staan. We zullen zien! Nu staat het er in elk geval nog niet op .
Ik raadde Margriet daarom ook aan om eens te kijken of ze met de TeleAtlas DVD verder komt. Wellicht lukt het hiermee beter. En daarom ook de vraag naar de straatnaam. Zo is een vergelijk daar mogelijk.
Groetjes,
Toho_NL.
Ik las in een persbericht, dat ik zo even niet meer kan vinden, dat Navteq inmiddels 100% dekking van de bevolking heeft. Helaas is dit nog niet verwerkt naar een CD / DVD, dus zullen we nog even moeten wachten voordat we hiervan kunnen profiteren. Je hebt gelijk dat de dekking nu daar niet echt super is (wellicht een understatement). Echter, sommige gebieden zijn wel al goed gedekt. Maar ja, als je daar niet heen gaat heb je daar weinig aan. Maar neem van mij aan dat er wel degelijk veel veranderd is in Spanje (en andere landen) op de nieuwe DVD. Dit kan je lezen in de documenten die bij Nav4all staan.
Vanaf de Q4 / 2005-database zal Spanje (en Portugal) er 100% op staan. En voor zover ik begrepen heb zal die database ook op onze nieuwe DVD staan. We zullen zien! Nu staat het er in elk geval nog niet op .
Ik raadde Margriet daarom ook aan om eens te kijken of ze met de TeleAtlas DVD verder komt. Wellicht lukt het hiermee beter. En daarom ook de vraag naar de straatnaam. Zo is een vergelijk daar mogelijk.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Margriet, kun je eens de gezochte straat en details geven, dan probeer ik hem op de TA dvd te zoeken, mocht dat niet lukken zal ik het eens proberen op mijn MS5000 die met cd's werkt nog (wel met Spaanse cd welteverstaan).
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Average Member
hallo meedenkers
De straat heet calle de catalunya, straten in de nabijheid zijn: avenida san jaime, calle amman en calle basora.
Het golfresort daarbij heet golf ifach. Ook niet te vinden, ook niet bij bijzondere bestemmingen.
Inmiddels heb ik contact gehad met C-IQ en die sturen me in de eerste plaats eindelijk een foutloze update toe en ik heb een code gekregen waardoor ik met die update tegelijk gebruik kan gaan maken van Tele atlas.
Het is wel erg zuur als je zoon zijn lachen probeert te verbergen en heel meewarig zegt: tja, dan heb je een duur navigatiesysteem hé? Maar dan rijden jullie maar achter ons aan want op onze navi (399 euro) was de straat direct te vinden.
Nou ik ben benieuwd of jullie iets vinden en of ik straks met TA wel wat kan vinden.
Bedankt alvast voor jullie hulp
Margriet
Mag ik nog trouwens iets in de groep gooien? Ik heb nu 2 jaar flitspaalservice maar nog nooit een melding gehad van een mobiele controle. Enig idee hoe dat kan?
De straat heet calle de catalunya, straten in de nabijheid zijn: avenida san jaime, calle amman en calle basora.
Het golfresort daarbij heet golf ifach. Ook niet te vinden, ook niet bij bijzondere bestemmingen.
Inmiddels heb ik contact gehad met C-IQ en die sturen me in de eerste plaats eindelijk een foutloze update toe en ik heb een code gekregen waardoor ik met die update tegelijk gebruik kan gaan maken van Tele atlas.
Het is wel erg zuur als je zoon zijn lachen probeert te verbergen en heel meewarig zegt: tja, dan heb je een duur navigatiesysteem hé? Maar dan rijden jullie maar achter ons aan want op onze navi (399 euro) was de straat direct te vinden.
Nou ik ben benieuwd of jullie iets vinden en of ik straks met TA wel wat kan vinden.
Bedankt alvast voor jullie hulp
Margriet
Mag ik nog trouwens iets in de groep gooien? Ik heb nu 2 jaar flitspaalservice maar nog nooit een melding gehad van een mobiele controle. Enig idee hoe dat kan?
Hide post links |
-
- Average Member
-
- Senior Member
heb het vanochtend even getest met TA 2005/06-1 en alleen calle de amman is direct te vinden in Moraira, als ik de bestemmingskaart bekijk is het wel een wirwar van straatjes, de golfclub is ook niet te vinden bij bijzondere bestemmingen
zal ook nog ff andere auto proberen met MS5000 en Spanje kaart vanavond, heb al eerder gemerkt dat de landen cd's nauwkeuriger zijn dan de Europa dvd, grrrrr
zal ook nog ff andere auto proberen met MS5000 en Spanje kaart vanavond, heb al eerder gemerkt dat de landen cd's nauwkeuriger zijn dan de Europa dvd, grrrrr
Hide post links |
-
- Moderator
Bedankt voor het melden van de straat. Zie Gentry's bericht over de DVD van TA.
Dan even over de mobiele controle: deze wordt via TMC uitgezonden en daar heb je de flitsservice NIET voor nodig. Je moet uiteraard een TMC-box hebben en afstemmen op een van de VIA-zenders. Zij zenden mobiele flitsinfo mee en als je met software MO5597 of hoger langs zo'n punt komt krijg je een pop-up met wat rare tekens en een ingedeukte flitskast. Dat betekent dus dat er een mobiele controle staat...
Dan nog even een aanvulling op de straatnamen. Voor zover ik hier op de kaart kan zien moet het de volgende straat zijn: Calle de Catalunya-San Jaime. De straten in de buurt: Avenida de San Jaime, Calle de Amman en Calle de Orán. Dit heb ik gevonden via Map24.nl. Echter, sommige straten zijn niet te vinden door ze in te geven (maar je ziet ze wel op de kaart stan...). Op Mapquest, dat ook kaarten van Navteq gebruikt, is het ook niet te vinden door de straatnamen in te geven. Echter, ze staan wel op de kaart en zijn zo te selecteren. Wellicht is dit bij de DVD van Navteq ook het geval? Als je over de kaart scrolt, zijn ze dan ook niet te vinden?
Groetjes,
Toho_NL.
Dan even over de mobiele controle: deze wordt via TMC uitgezonden en daar heb je de flitsservice NIET voor nodig. Je moet uiteraard een TMC-box hebben en afstemmen op een van de VIA-zenders. Zij zenden mobiele flitsinfo mee en als je met software MO5597 of hoger langs zo'n punt komt krijg je een pop-up met wat rare tekens en een ingedeukte flitskast. Dat betekent dus dat er een mobiele controle staat...
Dan nog even een aanvulling op de straatnamen. Voor zover ik hier op de kaart kan zien moet het de volgende straat zijn: Calle de Catalunya-San Jaime. De straten in de buurt: Avenida de San Jaime, Calle de Amman en Calle de Orán. Dit heb ik gevonden via Map24.nl. Echter, sommige straten zijn niet te vinden door ze in te geven (maar je ziet ze wel op de kaart stan...). Op Mapquest, dat ook kaarten van Navteq gebruikt, is het ook niet te vinden door de straatnamen in te geven. Echter, ze staan wel op de kaart en zijn zo te selecteren. Wellicht is dit bij de DVD van Navteq ook het geval? Als je over de kaart scrolt, zijn ze dan ook niet te vinden?
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij Navteq 2006.1 is Moraira totaal onbekend. en bij TeleAtlas 2005/2006 bestaat de plaats en vind ik alleen de Calle de Amman en 300 andere straten, maar niet de eerder genoemde. Als je echter de bestemmingskaart kiest blijken de bewuste straten wel te bestaan en is de Avenida de San Jaime ook op de kaart te lezen.
Kijk vervolgens op Maporama: Moraira niet bekend maar wel de gemeente Teulada. Naar beneden scrollend kom je Morayra tegen dat bij inzoomen plotseling Moraira wordt. De straten onbekend. (basis TeleAttlas)
Mappy.com kent Moraira wel maar niet de straten. Echter op de plattegrond die verschijnt staan de straten wel degelijk.(TeleAtlas)
Overigens, nog een eigenaardigheidje bij het plaatje van de TA 2005/2006: Nogal wat straten worden hier aangeduid op de kaart als Carrer terwijl ze officieel Calle heten. Carrer is de Catalaanse variant van hiervan en je zou in de Provincie Alicante toch iets anders verwachten.
Even nog een aanvulling. Als de bestemming via TA is gevonden kan ook NT er mee overweg en krijg ik de goede kaart te zien. Wil ik met Navteq plannen moet ik als gemeente Teulada ingeven en krijg je alle straten te zien die hier dus consequent Carrer heten. Hier is het ook Avinguda Sant Jau, dus is het met Navteq handig als je de straatnamen in het Catalaans kunt vertalen.
ook is Navteq er nog niet achter dat de hele wijk al enige tijd een woonwijk is en TA al in 2004!
Kijk vervolgens op Maporama: Moraira niet bekend maar wel de gemeente Teulada. Naar beneden scrollend kom je Morayra tegen dat bij inzoomen plotseling Moraira wordt. De straten onbekend. (basis TeleAttlas)
Mappy.com kent Moraira wel maar niet de straten. Echter op de plattegrond die verschijnt staan de straten wel degelijk.(TeleAtlas)
Overigens, nog een eigenaardigheidje bij het plaatje van de TA 2005/2006: Nogal wat straten worden hier aangeduid op de kaart als Carrer terwijl ze officieel Calle heten. Carrer is de Catalaanse variant van hiervan en je zou in de Provincie Alicante toch iets anders verwachten.
Even nog een aanvulling. Als de bestemming via TA is gevonden kan ook NT er mee overweg en krijg ik de goede kaart te zien. Wil ik met Navteq plannen moet ik als gemeente Teulada ingeven en krijg je alle straten te zien die hier dus consequent Carrer heten. Hier is het ook Avinguda Sant Jau, dus is het met Navteq handig als je de straatnamen in het Catalaans kunt vertalen.
ook is Navteq er nog niet achter dat de hele wijk al enige tijd een woonwijk is en TA al in 2004!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Average Member
Tjonge wat ingewikkeld hé?
Ik ga maar eens zoeken op de spaanse variant van de straten.
Overigens, met Navteq had ik wel de plaats Moraira gevonden.
Nog even een blonde vraag, kan ik op de kaart ook scrollen??
Ik maak veel te weinig gebruik van alle mogelijkheden omdat je in Nederland meestal alles wel kunt vinden. Alleen in vakantietijd, dan ontstaan er dus dit soort problemen. En omdat op andere navi's dit gewoon te vinden is gooide ik mijn vraag maar eens in de groep. En (volgende domme vraag) als je b.v. een Mio navi hebt en die maakt gebruik van Teleatlas dan is dat toch hetzelfde kaartmateriaal als VDO met teleatlas? En TomTom hetzelfde verhaal? want daar wordt het adres zonder problemen gevonden.
En dan nog even een reactie op de mobiele controles: ik heb TMC en die staat op -als ik het me goed herinner- via tmc? Dit wordt het derde jaar flitspaalservice en ik vind het zo vreemd dat ik nog nooit zo'n melding heb gehad. Ik heb alle functies aangevinkt staan.
Nou ik ga het allemaal uitproberen, alvast hartstikke bedankt voor het zoeken en julie hulp, ik meld me wel weer!!
Ik ga maar eens zoeken op de spaanse variant van de straten.
Overigens, met Navteq had ik wel de plaats Moraira gevonden.
Nog even een blonde vraag, kan ik op de kaart ook scrollen??
Ik maak veel te weinig gebruik van alle mogelijkheden omdat je in Nederland meestal alles wel kunt vinden. Alleen in vakantietijd, dan ontstaan er dus dit soort problemen. En omdat op andere navi's dit gewoon te vinden is gooide ik mijn vraag maar eens in de groep. En (volgende domme vraag) als je b.v. een Mio navi hebt en die maakt gebruik van Teleatlas dan is dat toch hetzelfde kaartmateriaal als VDO met teleatlas? En TomTom hetzelfde verhaal? want daar wordt het adres zonder problemen gevonden.
En dan nog even een reactie op de mobiele controles: ik heb TMC en die staat op -als ik het me goed herinner- via tmc? Dit wordt het derde jaar flitspaalservice en ik vind het zo vreemd dat ik nog nooit zo'n melding heb gehad. Ik heb alle functies aangevinkt staan.
Nou ik ga het allemaal uitproberen, alvast hartstikke bedankt voor het zoeken en julie hulp, ik meld me wel weer!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Het gebruik maken van TeleAtlas wil nog geenszins zeggen dat dan ook alle informatie identiek is. Eea hangt sterk af van de leeftijd van de database en van de hoeveelheid informatie hiervan die de kaartenbakker van TeleAtlas afneemt. Alles heeft ook hier zijn prijs.als je b.v. een Mio navi hebt en die maakt gebruik van Teleatlas dan is dat toch hetzelfde kaartmateriaal als VDO met teleatlas? En TomTom hetzelfde verhaal?
Je haalt twee zaken door elkaar!En dan nog even een reactie op de mobiele controles: ik heb TMC en die staat op -als ik het me goed herinner- via tmc? Dit wordt het derde jaar flitspaalservice en ik vind het zo vreemd dat ik nog nooit zo'n melding heb gehad. Ik heb alle functies aangevinkt staan.
Flitsservice wil zeggen dat je gewaarschuwd wordt als er een vaste kast staat en de info hierover staat op de CD/DVD.
Mobiele flitsers worden gemeld door bijv Via-TMC en zijn door iedereen met een TMC die op de juiste zender is afgesteld te ontvangen.
Jij zegt dat je op VIA-TMC zit maar normaliter verandert dit met de plaats waar je je bevindt en alleen met een TMC ontvanger waarvan je zelf de zender kunt vastleggen kun je kiezen voor Via TMC
Hide post links |
-
- Average Member
Ik kan ook zelf de tmc zender vastleggen, af en toe veranderd dit heb ik gezien maar hij staat doorgaans op via-tmc dus zou ik toch de waarschuwingen moeten ontvangen voor de mobiele controle's
Nou ik ben benieuwd of ik met de TA software die me toegestuurd wordt wel het adres kan vinden.
Nou ik ben benieuwd of ik met de TA software die me toegestuurd wordt wel het adres kan vinden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het volgende bericht ontvangen van Margriet:
Zet alles maar aan en kijk dan wat er gebeurt. De zenders die je noemt zouden moetrn werken.
Denk er om dat je in het instellingen scherm zelf kunt instellen wat voor soorten verkeersinformatie je wilt ontvangen.Hallo
Hier ben ik nog even met het vervolg op de vakantiebestemmingsperikelen. Vanmorgen op allerlei verschillende manieren gezocht maar het lukte niet. Ook kreeg ik op mijn scherm geen straatnamen te zien, alleen de plaatsnaam. Ook de catalaanse namen werden niet gevonden.
Toen we thuis kwamen lag de TA in de bus Die heb ik direct geintalleerd en na een beetje zoeken, yes...eindelijk. De straat die ik eigenlijk moest hebben, de calle de catalunya vond ie niet maar wel de calle amman en die schijnt er tegenover te liggen. Ook zie ik nu straatnamen op mijn scherm. Dus is TA echt uitgebreider dan de Navteq. Dus mijn probleem is opgelost!
Nu heb ik eigenlijk nog één vraag, ik heb hem al eerder gesteld maar ik kom nog niet echt verder. De flitspaalinformatie werkt maar hoe krijg ik nu informatie over de mobiele controle's? Ik heb TMC en die staat op
via TMC of sky4you als ik de juiste naam heb onthouden.
Weet je hier soms ook nog iets op? Ik hou me aanbevolen. Ik hoop dat iedereen die mee gedacht heeft dit leest dan kan ik ook iedereen in één keer bedanken, bij deze dus........
Groeten, Margriet
Zet alles maar aan en kijk dan wat er gebeurt. De zenders die je noemt zouden moetrn werken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Op de 2005 cd voor de MS5000 is ook alleen Calle de Amman terug te vinden, wel veel straatjes eromheen zichtbaar, maar schijnbaar niet benoemd.
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgende privé-bericht van Margriet:
Ik heb alle opties aangevinkt bij de instellingen, dat had ik trouwens altijd al maar nog never nooit een melding gehad van een mobiele controle.
O ja, ik heb door te scrollen op de bestemmingskaart de straat gevonden die ik zocht. Er stond geen naam bij maar ik wist waar die straat ongeveer moest zijn. Toen ik er naar toe gescrold was heh ik die locatie opgeslagen en ja hoor, toen had ie de calle de catalunya opgeslagen. Zo is, met hulp van C-Q die zo vriendelijk was om me een TA dvd toe te sturen, en de hulp van juliie forumleden, toch alles goed gekomen.
Mijn dank hiervoor aan een ieder die tips heeft gegeven!
Margriet
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat verbaast me toch.Gerritje schreef:Volgende privé-bericht van Margriet:
Ik heb alle opties aangevinkt bij de instellingen, dat had ik trouwens altijd al maar nog never nooit een melding gehad van een mobiele controle.
O ja, ik heb door te scrollen op de bestemmingskaart de straat gevonden die ik zocht. Er stond geen naam bij maar ik wist waar die straat ongeveer moest zijn. Toen ik er naar toe gescrold was heh ik die locatie opgeslagen en ja hoor, toen had ie de calle de catalunya opgeslagen. Zo is, met hulp van C-Q die zo vriendelijk was om me een TA dvd toe te sturen, en de hulp van juliie forumleden, toch alles goed gekomen.
Mijn dank hiervoor aan een ieder die tips heeft gegeven!
Margriet
Dus op de kaart staat die straat wel, als Carrer Catalunya, maar in de stratengids komt 'ie niet voor En vervolgens kan die straat wél opgeslagen worden
Waar haalt 'ie dan die naam vandaan Die moet uit een DataBase komen....
Wie snapt hoe dit werkt?
Verder is C-IQ wel heeeeel aardig geweest, je krijgt de TA DVD en als ik het goed begrijp wordt die ook nog eens gratis vrijgeschakeld op je systeem
Tot slot het verzoek aan Margriet om gewoon te antwoorden via de New Reply-knop, niet via een PM. Dan hoeft Gerritje niet al die moeite te doen om dat dan weer te copy-pasten en in het topic te zetten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad is hier iets wonderlijks gaande:
Ik heb onlangs in Beaune in Frankrijk ook ondervonden dat het ingeven van Rue de en vervolgens op lijst te kijken niets opleverde maar met alleen de naam die erachteraan komt, wel de juiste straat is te vinden.
Dit gebeurt bij dus bij de Navteq database van Maporama en hetzelfde gebeurt bij TA dus ook.Kijk vervolgens op Maporama: Moraira niet bekend maar wel de gemeente Teulada. Naar beneden scrollend kom je Morayra tegen dat bij inzoomen plotseling Moraira wordt.
Ik heb onlangs in Beaune in Frankrijk ook ondervonden dat het ingeven van Rue de en vervolgens op lijst te kijken niets opleverde maar met alleen de naam die erachteraan komt, wel de juiste straat is te vinden.
Hide post links |
-
- Moderator
Om de golfcourse te vinden kreeg ik de tip van Navteq om het niet in Moraira te zoeken maar in Benissa. Wellicht heet de omgeving daar zo ofzo... Is ie dan wel te vinden? Of staat ie alleen in de nieuwere database (die wij dus nog niet hebben)? In elk geval staat ie nu wel in de database aan de Carrer Mitgeta. Deze straat is al wel te vinden op Maporama (met Navteq-kaarten).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is allemaal leuk en aardig maar daar heb je geen fluit aan als je onderweg bent en je wilt een bestemming ingeven en die blijkt er niet te zijn. Vooral de wetenschap dat het in de database van Navteq staat die via maporama is te raadplegen, maar nog niet op jouw cd/dvd komt mij nogal frusterend over.Deze straat is al wel te vinden op Maporama (met Navteq-kaarten).
En als je dan nog via een truc de straat kan vinden en die blijkt met naam en toenaam in de db te staan wordt het nog erger. Er schort nog duidelijk iets aan de methodiek.
Ik word een beetje moe van al dat gezeur over 100% dekking want tot nu toe klopt daar, ook bij maporama en andere sites, helemaal niets van.
Oost West, Navteq Best zoals jij destijds gebruikte, blijkt inderdaad alleen in landen ten oosten en westen van ons, zoals Duitsland en Engeland, een beetje te kloppen. In de zuidelijke landen bakken ze er nog niet veel van.
Hide post links |
-
- Senior Member
Navteq zelf claimt dat ook niet, die zeggen op hun overview dat ze op 55% zitten voor de detaillering van de straten.Gerritje schreef:Dat is allemaal leuk en aardig maar daar heb je geen fluit aan als je onderweg bent en je wilt een bestemming ingeven en die blijkt er niet te zijn. Vooral de wetenschap dat het in de database van Navteq staat die via maporama is te raadplegen, maar nog niet op jouw cd/dvd komt mij nogal frusterend over.Deze straat is al wel te vinden op Maporama (met Navteq-kaarten).
En als je dan nog via een truc de straat kan vinden en die blijkt met naam en toenaam in de db te staan wordt het nog erger. Er schort nog duidelijk iets aan de methodiek.
Ik word een beetje moe van al dat gezeur over 100% dekking want tot nu toe klopt daar, ook bij maporama en andere sites, helemaal niets van.
Oost West, Navteq Best zoals jij destijds gebruikte, blijkt inderdaad alleen in landen ten oosten en westen van ons, zoals Duitsland en Engeland, een beetje te kloppen. In de zuidelijke landen bakken ze er nog niet veel van.
En ik deel je mening dat je niet te veel waarde moet toekennen aan wat je op Maporama ziet. We hebben daar al eens eerder over gesproken op dit forum, als indicatie kan het aardig zijn omdat je ziet hoe het zich ontwikkelt. Maar dat zegt niks over de DB op de CD/DVD, en al helemaal niks over de adressen die er op staan.
Die discussie hoeven we hier niet opnieuw op te rakelen, kan desgewenst in het oude draadje
Want hoe dat nou zit met die namen in de DB, die wel op de kaart te vinden zijn, maar niet in de stratengids is me voorlopig nog niet duidelijk.
Ik dacht altijd dat er maar één DB is, en dat die relationeel is. Maar als ik dit zo lees lijkt het er op dat er meerdere DB's op de CD/DVD staan, waarbij de kaartpresentatie een eigen DB heeft, die los staat van de adressen-DB.
Wie begrijpt dat, of weet er wat meer van?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
JW heeft gelijk, is een oude discussie, maar toch frustrerend...
desalnietteplus is het balen dat het via een omweg wel lukt, komt denk ik toch grotendeels door de vertaling, wat moet je aanhouden, de spaanse algemene uitvoering of het dialect / cq streektaal.........
desalnietteplus is het balen dat het via een omweg wel lukt, komt denk ik toch grotendeels door de vertaling, wat moet je aanhouden, de spaanse algemene uitvoering of het dialect / cq streektaal.........
Hide post links |
-
- Senior Member
JW,
Ze zeggen het helaas zelf dat ze Spanje nu voor 100% in de database hebben zitten!
Ik moet erbij zeggen dat "vollständig" net iets anders klinkt dan 100%
http://www.geo24.de/news/view/1.6.0.html#542
Ze zeggen het helaas zelf dat ze Spanje nu voor 100% in de database hebben zitten!
Ik moet erbij zeggen dat "vollständig" net iets anders klinkt dan 100%
http://www.geo24.de/news/view/1.6.0.html#542
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-