VDO Dayton MS5200: externe muziekaansluiting

Joer
New Member
New Member

VDO Dayton MS5200: externe muziekaansluiting

Bericht door Joer »

Hoi, ik ben nieuw hier, dus misschien is deze vraag al eens gepost.
Ik heb een VDO ms 5200 in mijn polo van 2001, en wil graag de externe muziek aansluiting benutten.
Nu heb ik bij Conrad-electronics een kabel gezien, deze heeft een jackplug aan de ene kant voor bijvoorbeeld je Mp3 speler, aan de andere kant zit er een blauwe mini iso stekker, is het mogeljik om die op mijn radio aan te sluiten??
Want als ik nu op de functie, cd-wisselaar klik, zegt ie; geen wisselaar aangesloten.
Ik vraag me dus af of de radio die kabel met MP3 speler wel als wisselaar accepteert.
IS het anders ook mogelijk om andere merken cd-wisselaars te monteren, of moet dat perse VDO zijn??

ALvast bedankt voor jullie antwoorden,

groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Je hebt het een paar keer over een MS 5200, maar die ie er niet. Welk systeem bedoel je eigenlijk, de 4200?
Als je die radio hebt, dan kan er op die aansluiting alleen een VDO speler met een digitale uitgang. De D/A conversie vindt namelijk in die radio plaats.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JEWUWA
New Member
New Member

Bericht door JEWUWA »

Ein MS5200 wird erst ganz neu auf der Car&Sound vorgestellt.

Ist noch geheim 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

JEWUWA schreef:Ein MS5200 wird erst ganz neu auf der Car&Sound vorgestellt.

Ist noch geheim 8)
Und den hat Joer schon in seinen Polo :D

Ich freue mich daß du hier so ausführlich mitliest und schon richtig NL verstehst :Yes: :respect:

Gruß,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JEWUWA
New Member
New Member

Bericht door JEWUWA »

Achtung Offtopic

Habe gestern im deutschen Fernsehen gesehen, dass ihr in NL willigen Einwanderern ein Video gebt, wie das Leben so in Holland ist.

Das werde ich mir jetzt besorgen und dann zu Euch ziehen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Immer noch off-topic....

Geht das so? Ich dachte daß wir uns in NL bemühen den Zahl der "Immigranten" zu verringern :oops: :wink:

Also, bitte, bleibe dort, sonnst verlieren wir auch noch ein gutes Kontakt bei unseren Nachbarn :idea: :D

Aber so zwischendurch bist du natürlich gaaaanz herzlich willkommen. Wann kommst du?

Gruß,
Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joer
New Member
New Member

Bericht door Joer »

Uhm, allereerst dank voor de opmerking dat het een ms 4200 moest zijn, dat klopt ja, ik had even niet goed op mijn verpakking gekeken.
Maar goed, op de ms 4200 kan dus niet een mp3 speler aangesloten worden, jammer.
Zijn er behalve de cd wisselaar nog andere mogelijkheden, of kan ik enkel de digitale cd wisselaar van VDO aansluiten?
Is het erg onverstandig om een 2ehandse wisselaar aan te schaffen?? Zijn er ook firma's die daar in handelen??

Over het inbouwen van een navi systeem, het viel mij 100 % mee, maar bij mij schijnen wel alle aansluitingen compleet te zijn, op die van de verlichting na, zodat ie nu 's nachts ook dimt, maar die draad was snel bijgestoken.

Goed weekend,

groetjes, Joër

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Helaas, je kunt alleen de digitale wisselaars van VDO aansluiten.
Dat zijn de CH0400, CH0600, CH1000, CHD602S en de CHM 604 MP3. Die laatste wisselaar is erg populair omdat 'ie ook MP3 CD's speelt.
Ik zag 'm bij Navco voor niet te veel geld. Maar hij is ongetwijfeld op meer plekken te vinden.

Plezierig te lezen dat de inbouw vlotjes liep. Er zat dus al een puls op A1 als ik het goed heb?
Maar de achteruit zat ongetwijfeld nog niet op A-stekker, en die moet je toch wel aansluiten op A2.
Check voorts of de batterij-plus en de geschakelde-plus niet verwisseld zitten op A4 en A7. Dat zit in heel veel auto's precies verkeerd om :oops:

Welk type heb je trouwens, de gewone MS4200 of de MS4200RS?
En in welke auto heb je 'm ingebouwd?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.scrcarkits.nl/icelink-plus-d ... c1fa07f3e2
Er is nu een VDO set beschikbaar. Deze is voor VDO systemen als de MS 41xx en MS 42xx serie en de duurdere radio’s met een (SPDIF) digitale CD Wisselaar ingang voor CHD wisselaars! De set bestaat nu uit een C2 interface alsmede een Sony ice>Link set.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bedankt voor je aanvulling, wizziknie.... Weer wat opgestoken :)

Overigens, wel een kostbare grap dus. Alleen die link-set kost al meer dan de complete CHM 604 MP3 :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Mardanhebbieookwat

http://www.dension4u.de/shop/product_in ... ts_id=1354

Slechts € 149 maar dan voor een iPod
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joer
New Member
New Member

Bericht door Joer »

Hey JW,

De puls zat er inderdaad al op ja.
Of de achteruit is aangesloten weet ik niet, maar ik heb 'm na het inbouwen gelijk kunnen testen met de wintersport naar Zwitserland, en dat ging echt prima.
Die achteruit is volgens mij voor een nog betere nauwkeurigheid, maar achteruit rijden doe je normaal gesproken maar een paar meter, dus dan corigeert ie zichzelf wel weer.

Wel heb ik een draad moeten trekken vanaf de verlichting, zodat het display dimt als je de verlichting aanzet.
Maar dat is ook goed te doen, evenals de navi-antenne, die heb ik ook mooi weten te plaatsen.
Ik heb toen ik de radio kocht ook een lading cd's erbij gekocht, namelijk; frankrijk 04/05, spanje portugal 03/04, benelux 04/05, benelux 05/06, italie 04/05 en duitsland 04/05.
Dus wat dat betreft kan ik wel even vooruit.

Het type dat ik heb is de gewone ms 4200, niet de RS, vandaar ook dat ik voor externe muziek mogelijkheden aan het zoeken ben. Maar dat komt wel goed.
Verder heb ik er een Pyle versterker op aangesloten,i.c.m. 500 watt woofer, een beetje extra bas kan geen kwaad.

De auto is een Volkswagen Polo uit 2001, de gefacelifte versie, ook helemaal compleet, xenon en dergelijke.
Je vroeg of ik de plus en geschakelde plus goed had zitten, ik dacht het wel.
Want de radio behoudt al z'n instellingen, ook zonder contact sleutel, en werkt verder ook prima.
Maar ik zal het nog eens nakijken voor de zekerheid.
Ik ga eens kijken wat Navco te bieden heeft, misschien kan ik daar een mooi cd-wisselaarte op de kop tikken.

Wat heb jij verder voor systeem in je auto zitten? Zo te horen ben je al aardig op de hoogte van VDO.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Bedankt voor je uitvoerige informatie.

Lezende dat je een Polo hebt: dat is één van die auto's/merken waarbij de geschakelde en accuplus omgewisseld zitten :oops: Het feit dat je Radio z'n instellingen behoudt zegt niks, dat doet 'ie ook bij verwisselde aansluitingen. Je kunt wél problemen gaan krijgen met het opslaan van adresgegevens van je Navi, en ook van je positie als je de auto uitzet..
Checken dus, op A4 van de 4200 moet de accuplus, op A7 de geschakelde plus zitten.

De achteruit aansluiten heeft z'n voordelen, lees eens het verhaal bij Tips & Tricks over Achteruitrij signaal aansluiten?
Gewoon doen dus, daar zul je altijd plezier van hebben.

Wat er in mijn auto zit kun je zien aan m'n "profiel", onderaan deze reactie.
En bedankt voor het compliment :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Verder heb ik er een Pyle versterker op aangesloten,i.c.m. 500 watt woofer, een beetje extra bas kan geen kwaad.
Heb je er ook aan gedacht dat als je deze installatie aan hebt staan tezamen met verlichting en ventilatie, dat je dynamo te weinig stroom levert om de accu op te laden? Dan ben je in een paar uur door je capaciteit heen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joer
New Member
New Member

Bericht door Joer »

Hoi Gerritje,

Zou de accu zo snel leeg zijn??

Een versterker, (trouwens 800 watt) trekt niet continu dat volle vermogen weg, ik ben niet iemand die je al van 5 km afstand hoor aankomen.
Het gaat er mij om dat je een mooi "vol" geluid hebt, maar die versterker hoeft niet continu voluit te staan, heb namelijk het volume op de versterker zelf ook teruggedraaid naar max. 50 %, dit i.v.m. de niet al te grote auto.
Mijn verlichting, ik heb xenonverlichting, dat neemt sowieso al 20 watt minder per koplamp, namelijk 35 watt.
Datr scheelt dus al aardig in het totale verbruik. Ook heb ik een condensator van 1.8 farad ingebouwd, die kan de hoge piekspanningen van de versterker eventueel aanvullen.

Hey JW;

Jij noemt een mogelijk probleem met het opslaan van de adresgegevens.
Ik heb daar wel iets mee, namelijk; de radio heb ik 2ehands gekocht, er staan oude adressen in de lijst, en elke keer als ik de navigatie wil gebruiken staat er een oud adres in de bestemmings-invoer.
Ik heb al eens de complete adressenlijsten gewist, maar dat schijnt niet te werken.
Heb ik dan toch de draden verkeerdom geschakeld???
Want dan moet ik dat echt even omzetten, kan ik gelijk even de achteruit erbij pluggen :wink:
Ik ga zo ook even jouw systeem bekijken, ben benieuwd.

Gegroet allemaal.........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Joer schreef: .....
Jij noemt een mogelijk probleem met het opslaan van de adresgegevens.
Ik heb daar wel iets mee, namelijk; de radio heb ik 2ehands gekocht, er staan oude adressen in de lijst, en elke keer als ik de navigatie wil gebruiken staat er een oud adres in de bestemmings-invoer.
Ik heb al eens de complete adressenlijsten gewist, maar dat schijnt niet te werken.

Heb ik dan toch de draden verkeerdom geschakeld???
Want dan moet ik dat echt even omzetten, kan ik gelijk even de achteruit erbij pluggen :wink:
Ik ga zo ook even jouw systeem bekijken, ben benieuwd.

Gegroet allemaal.........
Dat zijn precies de dingen die misgaan als de A4 en A7 verwisseld zijn. Als die draden goed zitten kun je adreslijst wel wissen :D
En dus: even er uit halen, meten, zonodig omwisselen. En dan gelijk maar die achteruit aansluiten op A2 :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het was maar een tipje.
Mijn voormalige collega heeft een Golf III GTI met net zo'n installatie als jij noemt en een ampèremeter erin voor juist dit doel.
Bij een redelijke belasting zoals ik schetste ontlaadt de accu al met 10-15 A. OK zonder Xenon. maar dat scheelt maar 3 A.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joer
New Member
New Member

Bericht door Joer »

Beste experts :lol: :lol:

Inderdaad waren ook bij mijn auto de draden verwisseld, dat heb ik nu even rechtgetrokken.
Nu knippert tenminste ook het lampje op het moment dat het front verwijderd is.
Ik heb nog een keer alle adressen verwijderd, dat zou nu ook goed moeten zijn.

De achteruit heb ik nog niet gecontroleerd, maar dat komt wel als ik (ooit) meer tijd heb.

Over de ontlading van de accu, sowieso "test" ik het systeem altijd met draaiende motor, dit om ook de hogere boordspanning te kunnen benutten, verder zal ik eens kijken of ik kan meten wat mijn systeem wegtrekt, ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar.
Hebben jullie enig idee wat de laadstroom is van een Polo 1.4 ??

Dan nog iets anders, ik heb even bij Navco gekeken, een wisselaar met mp3 functie, kost 190 euro.
Opzich een prima prijsje, maar eigenlijk wil ik juist geen mp3, hebben jullie enig idee waar ik zoiets kan vinden, bij Navco op de site zie ik die namelijk niet.

Voor zover weer hartelijk dank voor jullie wijze raad, ik maak er graag gebruik van.

Groetjes........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Die CHM 604 MP3 kan óók MP3's aan. Maar verder is het een gewone CD wisselaar :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joer
New Member
New Member

Bericht door Joer »

Hoi,

Het gaat mij er niet om dat die wisselaar mp3's kan afspelen.
Maar ik dacht dat een wisselaar zonder die functie misschien wel goedkoper zou zijn.
Weet jij of die nog te krijgen zijn???

ciao

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Nieuw heb ik de CH0400, CH0600, CH1000, CHD602S de laatste tijd niet meer gezien. Maar die prijs van € 190,- voor de CHM 604 MP3 is lager dan ik ooit voor die andere spelers gezien heb.

Kijk eens op marktplaats of je één van die gewone wisselaars kunt vinden.....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Hebben jullie enig idee wat de laadstroom is van een Polo 1.4 ??
Ik ben bang dat je met een standaard dynamo niet verder komt dan maximaal 45 Ampère

Verlichting, ontsteking, ventilatie, achterruitverwarming en geluidsinstallatie pakweg 60 ampère
Dus dan onderweg niet ook nog eens je ruitenwissers aanzetten.

Ik heb het zelf ook weleens gehad onderweg. Je merkt er al rijdend niets van maar owee als je gaat tanken en daarna probeert te starten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joer
New Member
New Member

Bericht door Joer »

Ik zal het in de gaten houden wat die accu betreft, staat wel lullig als je daarna stilstaat ja.
ALvast bedankt voor de tip.

Even een andere vraag, hebben jullie enig idee hoe je de navi- cd's moet kopieren, mijn vader heeft namelijk de Blaupunkt Travelpilot E2, en probeerde een cd te kopieren, dat ging niet.
Maar voor mijn radio heb ik wel kopies, scheelt he tper merk hoe goed de beveiliging is??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Blaupunkt heeft inderdaad een zeer effectieve Copy-Protect op z'n CD's....

Lees verder even het Reglement, onder andere art. I.e.
Discussies over illegale copiën en copiëren van kaart materiaal danwel besturings software zien we liever niet meer op het forum, gebruik de zoek-functie, er is al zeer veel over geschreven en te doen geweest.
Aardig om te lezen is ook het verhaal over Rigoureuze aanpak verkoop illegale kaart Software :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joer
New Member
New Member

Bericht door Joer »

Ik snap dat er liever niet al te veel discussies over gevoerd worden, is wel logisch.

Maar werken ze het zelf niet in de hand, die illegale handel, ik bedoel, een cd van 150 euro is niet helemaal voor niets
Gelukkig ben ikzelf al helemaal voorzien, dus wat dat betreft hoef ik ook niet meer op pad.

Denk trouwens toch dat ik de MP3 wisselaar ga bestellen, is wel een leuk hebbedingetje.
Hoe vaak is het eigenlijk nodig om de software te updaten, en heb je enig idee wat zo'n cd-tje kost??

groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 2