Na bericht van JW op de site even contact met hem gehad en vanuit het werk even bij hem langs gereden om de nieuwe MO5598 te mogen laden. Waarvoor dank
Daar er op weg naar huis diverse flitspalen staan, direct wat kunnen spelen met de instellingen snelste/kortste route en het aanzetten van de bezienswaardigheden.
Door niet alleen de flitspalen te activeren, maar ook de bezienswaardigheden krijg je de flitspalen wel te zien.
Zet ik de bezienswaardigheden uit, dan mis ik bij kiezen kortste route enkele flitspalen. Kies ik de snelste route, dan gaat het zo te zien wel goed.
Bij allen de melding: let op de verkeerssituatie, met daarnaast de camera en bord met de snelheid.
Ook enkele palen met alleen de melding: let op de verkeersituatie, en daarnaast dan gevarendriehoek met een uitroepteken erin.
Maar goed, je bent dan in ieder geval alert gemaakt op de flitspaal.
Kortom, wat JEWUWA op de duitse site ook al schreef, gewoon de flitspalen en de bezienswaardigheden beiden selecteren dan ziet het er goed uit.
Bij Lunetten geeft VIA-TMC een mobiele controle. Hier nog steeds verkeerde weergave. Een in elkaar gedrukte fotocamera met alleen 1 of 2 leestekens, waar vermoedelijk een tekst hoort te staan van: Let op o.i.d. Deze fout had ik ook al in mijn MO5597. (Geen idee wat de MS5600/5700 hier weergeven, ben wel benieuwd)
Hier is dus niets verbeterd. Maar ja, dat weten ze in Duitsland niet, want daar worden dit soort controles niet via TMC weergegeven.
De vastlopers van het scherm op schaal 50/100m had ik al nooit, dus daar zie ik geen verbetering.
Ik kan niet echt zeggen/merken dat systeem sneller is.
Of TMC sneller ververst wordt dat moet de komende dagen even blijken. Dat was vanavond te kort om daar iets over te kunnen zeggen.
Frits de Laar