MFD (A of B) probleem
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
MFD (A of B) probleem
Mijn zelf ingebouwde MFD geeft de positie op het scherm weer ca 100 tot 200 meter afwijkend (achter) van de werkelijkheid.
Op de snelweg en gebieden die je kent prima , maar erg lastig in onbekende gebieden.
Wat me ook opvalt is dat ik tijdens het rijden wel gewoon kan navigeren.
Ben ik wel blij mee maar klopt dit wel
Satelieten ziet het apparaat denk ik voldoende. Het minste wat ik heb kunnen zien was 3 stuks het meeste 7 stuks.
Soms zie je de postie een stukje corrigeren (ca. 100 a 150 meter) maar het systeem blijft achterlopen.
ingebouwd in een Ford Galaxy 2.3 select shift uit 2002
voeding is correct aangesloten.
Gala signaal lijkt goed te zijn aangesloten op pin 5 van speciale Siemensstekker. (NB het Galasignaal is nog niet aangesloten op pin 1 van de ISO stekker).
Instelling Puls 12 en bandomtrek 2942 (1,5 x [215-55-R16=1961]) Lijkt me ook correct
Achteruitrijsignaal is nog niet aangesloten!
Teleatlas CD van de Benelux Non DX van jaar 2003/2004
Doe ik iets verkeerd, of werkt het apparaat nou eenmaal zo?
Of kan het zijn dat het Gala signaal toch verkeerd is aangesloten of gewoon niet werkt?
Kortom wie heeft goede raad?
Maurice
Op de snelweg en gebieden die je kent prima , maar erg lastig in onbekende gebieden.
Wat me ook opvalt is dat ik tijdens het rijden wel gewoon kan navigeren.
Ben ik wel blij mee maar klopt dit wel
Satelieten ziet het apparaat denk ik voldoende. Het minste wat ik heb kunnen zien was 3 stuks het meeste 7 stuks.
Soms zie je de postie een stukje corrigeren (ca. 100 a 150 meter) maar het systeem blijft achterlopen.
ingebouwd in een Ford Galaxy 2.3 select shift uit 2002
voeding is correct aangesloten.
Gala signaal lijkt goed te zijn aangesloten op pin 5 van speciale Siemensstekker. (NB het Galasignaal is nog niet aangesloten op pin 1 van de ISO stekker).
Instelling Puls 12 en bandomtrek 2942 (1,5 x [215-55-R16=1961]) Lijkt me ook correct
Achteruitrijsignaal is nog niet aangesloten!
Teleatlas CD van de Benelux Non DX van jaar 2003/2004
Doe ik iets verkeerd, of werkt het apparaat nou eenmaal zo?
Of kan het zijn dat het Gala signaal toch verkeerd is aangesloten of gewoon niet werkt?
Kortom wie heeft goede raad?
Maurice
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Dat het achteruitrij signaal nog niet is aangesloten, zal hier niet het probleem zijn denk ik. Wel is het mogelijk dat door veelvuldig achteruit rijden het systeem een beetje van slag is, en er langer over doet om weer te calibreren.
Kom ik gelijk op de vraag hoe lang het systeem al ingebouwd is ?
Met betrekking tot het aantal pulsen & bandomtrek kan ik je weinig info geven, behalve dan dat dit een item is wat ook kan meespelen bij de afwijking.
Het gala signaal staat bij dit probleem buiten verdenking, is uitsluitend bedoelt om het volume van het systeem aan te passen aan het mogelijke interieur geluid bij een bepaalde snelheid.
Kom ik gelijk op de vraag hoe lang het systeem al ingebouwd is ?
Met betrekking tot het aantal pulsen & bandomtrek kan ik je weinig info geven, behalve dan dat dit een item is wat ook kan meespelen bij de afwijking.
Het gala signaal staat bij dit probleem buiten verdenking, is uitsluitend bedoelt om het volume van het systeem aan te passen aan het mogelijke interieur geluid bij een bepaalde snelheid.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Hoi WMP
Dank je voor je reactie. In antwoord op je vraag de MFD zit nu een week in min auto en inmiddels een kleine 500 km mee gereden waarvan 2 lange ritten (1 ruim 200 km uit & thuis en 1 rit ca. 150 km)
Wel is me inmiddels opgevallen dat de bandomtrek aangepast is met maar liefst 3 mm! nl van 2942 naar 2945.
verder kom ik nog een keer terug op mijn vraag of het klopt dat er bij dit type gewoon genavigeerd kan worden tijdens het rijden
Wie kan me verder helpen.
Maurice
Dank je voor je reactie. In antwoord op je vraag de MFD zit nu een week in min auto en inmiddels een kleine 500 km mee gereden waarvan 2 lange ritten (1 ruim 200 km uit & thuis en 1 rit ca. 150 km)
Wel is me inmiddels opgevallen dat de bandomtrek aangepast is met maar liefst 3 mm! nl van 2942 naar 2945.
verder kom ik nog een keer terug op mijn vraag of het klopt dat er bij dit type gewoon genavigeerd kan worden tijdens het rijden
Wie kan me verder helpen.
Maurice
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Of je tijdens het rijden kunt navigeren, zal mogelijk af kunnen hangen van hoe dit apparaat is aangesloten.
Ik durf niet te vertellen of de MFD (A/B) een blokkade hoort te hebben.
Indien dit wel zo is, zal er een draad op bijvoorbeeld de handrem aangesloten moeten worden.
Blijkbaar kijkt dit systeem niet naar de pulsen, dus is een dergelijke aansluiting (indien aanwezig) optioneel.
Als inmiddels je bandomtrek vanzelf aangepast is, is het apparaat nog druk bezig met calibreren.
Ik verwacht dus dat de afwijking stilaan minder gaan worden.
Ik durf niet te vertellen of de MFD (A/B) een blokkade hoort te hebben.
Indien dit wel zo is, zal er een draad op bijvoorbeeld de handrem aangesloten moeten worden.
Blijkbaar kijkt dit systeem niet naar de pulsen, dus is een dergelijke aansluiting (indien aanwezig) optioneel.
Als inmiddels je bandomtrek vanzelf aangepast is, is het apparaat nog druk bezig met calibreren.
Ik verwacht dus dat de afwijking stilaan minder gaan worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Hoi WMP
Ik heb begin van de week handmatig de bandomtrek zelf wat verhoogd naar 2970. Vanochtend weer gecheckt en deze waarde staat nu op 2977. Het lijkt inderdaad dat het systeem nog aan het calibreren is
Helaas loopt ik nog steeds achter op de werkelijkheid. Dit varieert van 50 meter tot zelfs 400 meter. In de stad is hier echt niet mee te rijden omdat het systeem wel signaleert als je afslaat in een straat, maar volgens het systeem rijdt je dan parallel aan de straat waar je werkelijk in rijdt. Dit wordt overigens na een paar honderd meter wel weer gecorrigeerd zodat de positie klopt maar weer een paar honder meter verder en het systeem loopt weer ca. 200 meter achter
Wellicht heeft de volgende sitiuatie ook met het probleem te maken. Ik woon in een nieuwbouw wijk die nog niet gedigitaliseert is op mijn versie van de benelux. Elke keer dus als ik thuis kom of wegrij, rijd ik dus volgens de navi niet op de weg. Zodra ik eenmaal weer in bekend gebied ben pikt de navi wel weer op waar ik rijd, maar loop wel weer achter
Inmiddels ook geprobeerd om handmatig de exacte positie in te geven, maar ook dan loopt de navi binnen een paar honderd meter weer fors achter. Het rare is echter wel dat ook bij lange ritten het verschil niet echt veel groter wordt dan ca. 400 meter. Het lijkt wel of de GPS dan telkens correcties doorvoert.
Kan het misschien zijn dat de puls van het Gala signaal niet of niet goed werkt, of is dit grote onzin
Ik hoor graag
Maurice
Ik heb begin van de week handmatig de bandomtrek zelf wat verhoogd naar 2970. Vanochtend weer gecheckt en deze waarde staat nu op 2977. Het lijkt inderdaad dat het systeem nog aan het calibreren is
Helaas loopt ik nog steeds achter op de werkelijkheid. Dit varieert van 50 meter tot zelfs 400 meter. In de stad is hier echt niet mee te rijden omdat het systeem wel signaleert als je afslaat in een straat, maar volgens het systeem rijdt je dan parallel aan de straat waar je werkelijk in rijdt. Dit wordt overigens na een paar honderd meter wel weer gecorrigeerd zodat de positie klopt maar weer een paar honder meter verder en het systeem loopt weer ca. 200 meter achter
Wellicht heeft de volgende sitiuatie ook met het probleem te maken. Ik woon in een nieuwbouw wijk die nog niet gedigitaliseert is op mijn versie van de benelux. Elke keer dus als ik thuis kom of wegrij, rijd ik dus volgens de navi niet op de weg. Zodra ik eenmaal weer in bekend gebied ben pikt de navi wel weer op waar ik rijd, maar loop wel weer achter
Inmiddels ook geprobeerd om handmatig de exacte positie in te geven, maar ook dan loopt de navi binnen een paar honderd meter weer fors achter. Het rare is echter wel dat ook bij lange ritten het verschil niet echt veel groter wordt dan ca. 400 meter. Het lijkt wel of de GPS dan telkens correcties doorvoert.
Kan het misschien zijn dat de puls van het Gala signaal niet of niet goed werkt, of is dit grote onzin
Ik hoor graag
Maurice
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Als je het Gala signaal als puls signaal gebruikt, dan is dat inderdaad een mogelijke oorzaak.
Het wonen in nog niet gedigitaliseerd gebied doet één en ander ook niet goed, op dat moment is 'road-matching' niet mogelijk, en zal die dus 100% naar de gps gegevens moeten kijken, hetgeen een vast ingebouwd systeem normaliter niet vaak doet.
Echter, éénmaal weer in gedigitaliseerd gebied zou dit probleem zichzelf vervolgens moeten oplossen.
Ik was in de veronderstelling dat het gala signaal voor het radio gedeelte gebruikt werd, maar nu dus duidelijk geworden is dat dit signaal als puls signaal voor het navigatie gedeelte gebruikt wordt, denk ik dat je hier een grote kanshebber hebt als veroorzaker van het ongemak.
Het wonen in nog niet gedigitaliseerd gebied doet één en ander ook niet goed, op dat moment is 'road-matching' niet mogelijk, en zal die dus 100% naar de gps gegevens moeten kijken, hetgeen een vast ingebouwd systeem normaliter niet vaak doet.
Echter, éénmaal weer in gedigitaliseerd gebied zou dit probleem zichzelf vervolgens moeten oplossen.
Ik was in de veronderstelling dat het gala signaal voor het radio gedeelte gebruikt werd, maar nu dus duidelijk geworden is dat dit signaal als puls signaal voor het navigatie gedeelte gebruikt wordt, denk ik dat je hier een grote kanshebber hebt als veroorzaker van het ongemak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Hallo allemaal
Op het duitse Forum van de SGAF.de (SharanGalaxyAlhambraForum) ben ik een en ander wijzer geworden over dit probleem . Het blijkt dat de MFD types A en B origineel aangesloten waren op de ABS signalen. Het Galasignaal geeft slechts maximaal 8 pulsen per bandomtrek. Vanwege de truc met de A/B versie om deze met 1,5 te vermenigvuldigen kom je blijkbaar tegen de grens van de bandomtrek (3000) van de Navi. Kalibreren lukt dus niet echt en vandaar het achterloop probleem.
Het probleem is op te lossen om er een pulsverdubbelaar tussen te zetten
Nu mijn vraag heeft iemand die toevallig in de aanbieding voor een mooi prijsje. Of een goede tip om ergens het ABS signaal op te pikken
Het missen van het achteruitrijdsignaal heeft nu nog niet veel invloed omdat de hele kalibrering toch niet klaar. Dit helpt wel degelijk bij het zgn "fine-tunen" als de rest van de instellingen kloppen.
Eigenlijk zou ik een MFD Type D moeten hebben want dit type kan wel goed omgaan met standaard Gala Signaal. Maar ja die heb ik nu eenmaal niet
MVG
Op het duitse Forum van de SGAF.de (SharanGalaxyAlhambraForum) ben ik een en ander wijzer geworden over dit probleem . Het blijkt dat de MFD types A en B origineel aangesloten waren op de ABS signalen. Het Galasignaal geeft slechts maximaal 8 pulsen per bandomtrek. Vanwege de truc met de A/B versie om deze met 1,5 te vermenigvuldigen kom je blijkbaar tegen de grens van de bandomtrek (3000) van de Navi. Kalibreren lukt dus niet echt en vandaar het achterloop probleem.
Het probleem is op te lossen om er een pulsverdubbelaar tussen te zetten
Nu mijn vraag heeft iemand die toevallig in de aanbieding voor een mooi prijsje. Of een goede tip om ergens het ABS signaal op te pikken
Het missen van het achteruitrijdsignaal heeft nu nog niet veel invloed omdat de hele kalibrering toch niet klaar. Dit helpt wel degelijk bij het zgn "fine-tunen" als de rest van de instellingen kloppen.
Eigenlijk zou ik een MFD Type D moeten hebben want dit type kan wel goed omgaan met standaard Gala Signaal. Maar ja die heb ik nu eenmaal niet
MVG
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Is het niet praktischer (en allicht goedkoper) om er gewoon een losse pulsgever op te zetten ?
Dus een magneetje om je aandrijf-as, en een sensor er vlak boven.
Overigens, als je cruisecontrol hebt, is het signaal daar ook vaak op te pakken.
Dus een magneetje om je aandrijf-as, en een sensor er vlak boven.
Overigens, als je cruisecontrol hebt, is het signaal daar ook vaak op te pakken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo WMP,
Het probleem met de MFD A&B is juist dat 'ie méér pulsen nodig heeft dan een normale pulsgever in een auto doet. Die zitten op een paar duizend pulsen per km, oftewel zo'n 5 à 10 per wielomwenteling.
Met een sensor als jij beschrijft zit je op één of twee pulsen per omwenteling, dus nog verder weg van het beoogde doel.
ABS levert veeeel meer pulsen per omwenteling, dat zijn er enige tientallen. En daarop is de MFD A&B uitgelegd.
De gedachte om een pulsverdubbelaar toe te passen is daarom een goeie, een API4 van Beijer doet dat bijvoorbeeld. Die heeft een uitgang met een gewone, verbeterde puls, maar ook eentje die vier keer zoveel pulsen geeft.
Groet,
JW
Het probleem met de MFD A&B is juist dat 'ie méér pulsen nodig heeft dan een normale pulsgever in een auto doet. Die zitten op een paar duizend pulsen per km, oftewel zo'n 5 à 10 per wielomwenteling.
Met een sensor als jij beschrijft zit je op één of twee pulsen per omwenteling, dus nog verder weg van het beoogde doel.
ABS levert veeeel meer pulsen per omwenteling, dat zijn er enige tientallen. En daarop is de MFD A&B uitgelegd.
De gedachte om een pulsverdubbelaar toe te passen is daarom een goeie, een API4 van Beijer doet dat bijvoorbeeld. Die heeft een uitgang met een gewone, verbeterde puls, maar ook eentje die vier keer zoveel pulsen geeft.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
ah...juist...dat had ik even gemist.
En de aandrijfas volplakken met magneten lijkt mij ook niet zo'n goed plan
In dat geval zou iemand een schema van de ABS bedrading moeten hebben van Ford.
En de aandrijfas volplakken met magneten lijkt mij ook niet zo'n goed plan
In dat geval zou iemand een schema van de ABS bedrading moeten hebben van Ford.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik denk dat je haast alles goed hebt gedaan maar dat je helemaal geen GALA-signaal hebt of althans niet zoals het behoort te zijn.Kan het misschien zijn dat de puls van het Gala signaal niet of niet goed werkt, of is dit grote onzin
Bij aansluiting op een GALA signaal waarbij in principe 8 pulsen per omwenteling worden gegeven moet deze waarde ook in het Bandenomtrekmenu als impulsgetal worden ingegeven. Echter, deze waarde kan bij bepaalde typen niet lager dan 12 worden ingesteld en dan moet je dus de bandomtrek met 1.5 vermenigvuldigen.Het blijkt dat de MFD types A en B origineel aangesloten waren op de ABS signalen. Het Galasignaal geeft slechts maximaal 8 pulsen per bandomtrek. Vanwege de truc met de A/B versie om deze met 1,5 te vermenigvuldigen kom je blijkbaar tegen de grens van de bandomtrek (3000) van de Navi. Kalibreren lukt dus niet echt en vandaar het achterloop probleem.
Als d navi op een tachosignaal wordt aangesloten varieert het impulsgetal van 43 tot 48.
Let er dus op dat je de juiste combinatie hebt gebruikt: 12 en 2945 of 8 met 1950
Volgens je eerste bericht had je 12 ingegeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Hoi Allemaal
Onderstaand enige correspondentie via het Duitse SGAF.de Forum
Na overleg met Gerritje adviseerde hij me dit helemaal op het forum erbij te zetten.
Hoi Gerritje
Ik ben het helemaal eens met je redenering. Zo heb ik het ook ingesteld in mijn apparaat. Maar toch werkt het niet! Waarom berijp ik ook niet.
Het enige wat ik me nog afvraag werkt mijn GALA signaal eigenlijk wel. Uiteindelijk denk ik van wel vanwege de onderstaande redenen:
1 Systeem kalibreert wel
2 Pijl verplaatst zich wel als ik rijd
Echter op het Duitse sgaf Forum is bekend dat de oudere types niet (of slecht) werken met het GALA signaal en zij adviseren het gebruik van de pulsverdubbelaar.
Opzich heb ik hier wel een goed gevoel bij want zelf had ik ook al bedahct om de bandomtrek handmatig groter te zetten naar bv 3200 maar dit ging niet vanwege de begrenzing tot 3000. Logisch is dit natuurlijk niet.
Dit schreef ik en kreeg ik als reactie op het SGAF:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?p=249056#249056
ik stuur je hieronder de mail correspondentie met Tom B van dit Forum
Onderstaand enige correspondentie via het Duitse SGAF.de Forum
Na overleg met Gerritje adviseerde hij me dit helemaal op het forum erbij te zetten.
Hoi Gerritje
Ik ben het helemaal eens met je redenering. Zo heb ik het ook ingesteld in mijn apparaat. Maar toch werkt het niet! Waarom berijp ik ook niet.
Het enige wat ik me nog afvraag werkt mijn GALA signaal eigenlijk wel. Uiteindelijk denk ik van wel vanwege de onderstaande redenen:
1 Systeem kalibreert wel
2 Pijl verplaatst zich wel als ik rijd
Echter op het Duitse sgaf Forum is bekend dat de oudere types niet (of slecht) werken met het GALA signaal en zij adviseren het gebruik van de pulsverdubbelaar.
Opzich heb ik hier wel een goed gevoel bij want zelf had ik ook al bedahct om de bandomtrek handmatig groter te zetten naar bv 3200 maar dit ging niet vanwege de begrenzing tot 3000. Logisch is dit natuurlijk niet.
Dit schreef ik en kreeg ik als reactie op het SGAF:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?p=249056#249056
ik stuur je hieronder de mail correspondentie met Tom B van dit Forum
Hallo TomB
Ich schreibe Ihnen diese PN weil ich ein Problem habe mit meine MFD. Ich habe dass auf diese Forum geschrieben und einer hat Ihre Nahme genennt sehe.
Zitat:
High jungs,
tom b schreibt es vielleicht umfangreicher,die beiträge aus dem alten navi forum bekommt man auch schlecht.Navi braucht ABSAntiblockiersystem signale oder einen Impulsverdoppler.Fehler hat nichts mit Gehe zum Beitrag...Rückfahrsignal zu tun.Tom B kann dir den verdoppler verkaufen und auch erklären.Gehe zum Beitrag...PNPrivate Nachricht (Forumsfunktion) an tom b.Hab manchmal keine lust so alte kamelen detailgerecht durchzukauen.Bitte um entschuldigung.
Mfg lowjumber
Ich hoffe sie können mir weiter helfen
MFG MAurice (Titu)
Hallo,
also ich kann da absolut nichts mehr machen.
Die Impulsverdoppler haben wir schon vor ewiger Zeit aus dem Programm genommen. Normal verbaut kaum noch jemand so ein antikes NON-DX.
Versuch es mal bei http://www.zmm-electronic.de/ die haben damals die Verdoppler für uns gefertigt. Ich glaube die haben die noch im Programm. Ist dann aber mit offenen Kabel-Enden , nicht wie unser Kit damals "Plug&Play".
Gruß Thomas
Hallo Thomas
Danke fuer deine rassche Antwort.
Bleibt mir noch eine Frage. Ich verstehe dass (mit meine Antike MFD) ich unbedingt ein verdoppler brauche, sonnst funktioniert dieses Gerät nicht gut
MFG
Maurice
Das Problem ist, dass das Navi es meist nicht schafft über den Radumfang die Ipulszahl-Differenz wegzukalibrieren. Die Radumfang-Kalibrierung ist begrenzt, da der SGA eh schon einen großen Radumfang hat reicht der Spielraum meist nicht.
Impulsverdoppler reinhängen, Impulszahl auf 16 stellen und den korrekten Radumfang der Bereifung einstellen, dann funktionierts.
Gruß Thomas
Hallo Thomas
ok Wieder danke fuer diese Info!
Bedeutet dass dann dass dieses Gala Signal von meinem Galaxy zu schwach ist fuer die MFD und dass die Trick um die Impuls & Reifengrösse *1,5 einfach nicht gut oder nicht gut genug funktioniert?
Wie hat mann dass dan original gemacht mit diese Modelle?
MFG Maurice
Das Navi kommt mit dem eingegebenen Radumfang nicht klar.
Serienmässig sind die Geräte an einem Impulsausgang am ABS-Steuergerät angeschlossen und bekommen dann über 40 Impulse pro Umdrehung.
Mit dem verdoppler bekommt man 16 Impulse, das lässt sich am Navi einstellen und dann kann man den tatsächlichen Radumfang eingeben.
Gruß Thomas
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dit zo lezende komt TomB, een zeer gepokt en gemazeld en deskundig man (eigenaar van Navisys) ook tot de conclusie als eerder getrokken.
En dan kan de API4 van Beijer je zeer wel van dienst zijn, die verviervoudigt de puls, vervolgens in te stellen op je systeem.
Groet,
JW
En dan kan de API4 van Beijer je zeer wel van dienst zijn, die verviervoudigt de puls, vervolgens in te stellen op je systeem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dan dus je impulsgetal op 32!!!die verviervoudigt de puls
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
In elk geval in combinatie met de normale afrolomvang van het wiel, standaard 1950 dus. Want zó begrijp ik het verhaal van Thomas.Gerritje schreef:Dan dus je impulsgetal op 32!!!die verviervoudigt de puls
Maar als je uitgaat van een normale ABS aansluiting, met een hoog pulsgetal dus, zou ik denken dat je lager moet zitten dan die 32....
Hoe staat de MFD A of B normaal ingesteld als 'ie op ABS aangesloten is? Die instelling lijkt mij de juiste bij de verviervoudigde GALA-puls.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De normale instelling met ABS aansluiting bedraagt 43 of 45 eea afhankelijk van autotype
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Aha, dan is die 32 inderdaad wel de juiste instelling lijkt me. En daarbij dan de normale afrolomvang van de band...Gerritje schreef:De normale instelling met ABS aansluiting bedraagt 43 of 45 eea afhankelijk van autotype
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Hoi Allemaal
Dus op zoek naar een API4 (59 euri's! bij Beijer Autotechniek). Kan iemand mij aan een goedkoper (gebruikt) exemplaar helpen voor bv max 25 Euri's. ???
Of op zoek naar een versie D dan maar en mijn huidige verkopen.
Er is denk ik wel veel duidelijk geworden omtrent versie A/B
Dus op zoek naar een API4 (59 euri's! bij Beijer Autotechniek). Kan iemand mij aan een goedkoper (gebruikt) exemplaar helpen voor bv max 25 Euri's. ???
Of op zoek naar een versie D dan maar en mijn huidige verkopen.
Er is denk ik wel veel duidelijk geworden omtrent versie A/B
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat lijkt me een goede gedachte, op zoek naar een MFD D of hoger. Maar om een andere reden dan jij aangaf
De A en B zijn gewoon oude apparaten, die nog werken met non-DX CD's. Traag, je hebt meerdere CD's nodig om door Duitsland te rijden, ook de Benelux is niet compleet op één CD als ik het goed heb.
De D en hoger zijn DX-toestellen, sneller en met meer gegevens op één CD.
Good Luck dus bij het zoeken naar een moderner toestel
Groet,
JW
De A en B zijn gewoon oude apparaten, die nog werken met non-DX CD's. Traag, je hebt meerdere CD's nodig om door Duitsland te rijden, ook de Benelux is niet compleet op één CD als ik het goed heb.
De D en hoger zijn DX-toestellen, sneller en met meer gegevens op één CD.
Good Luck dus bij het zoeken naar een moderner toestel
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Dank je JW voor de opbeurende woorden voor deze "Antieke" Navi's met de non-DX cd's.
Er zullen toch nog vele gebruikers van deze non-DX systemen zijn die naar tevredenheid hun Navi gebruiken
Ik vind het met de snelheid nog wel meevallen en vooral ben ik blij met de wijze waarop deze navi werkt. Kunnen navigeren terwijl je rijdt Dit in tegenstelling verschillende andere merken en types die zodra je beweegt in beveiliging springen. Eigenlijk wel veilig maar ik vidt het lastig
Voor iemand die niet al te vaak in het buitenland is valt het met het wisselen van CD's ook wel mee. Tenzij je natuurlijk ergens op de grens in midden Duitsland woont dan ben je wel een beetje een DJ'en, en verlang je naar een moderne versie.
Dit was mijn laatste Post op dit onderwerp, en ga nu eens maar eens slapen.
Titu
Er zullen toch nog vele gebruikers van deze non-DX systemen zijn die naar tevredenheid hun Navi gebruiken
Ik vind het met de snelheid nog wel meevallen en vooral ben ik blij met de wijze waarop deze navi werkt. Kunnen navigeren terwijl je rijdt Dit in tegenstelling verschillende andere merken en types die zodra je beweegt in beveiliging springen. Eigenlijk wel veilig maar ik vidt het lastig
Voor iemand die niet al te vaak in het buitenland is valt het met het wisselen van CD's ook wel mee. Tenzij je natuurlijk ergens op de grens in midden Duitsland woont dan ben je wel een beetje een DJ'en, en verlang je naar een moderne versie.
Dit was mijn laatste Post op dit onderwerp, en ga nu eens maar eens slapen.
Titu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
Hallo Allemaal
Toch nog een verdere Update inzake deze MFD.
Vandaag even de instellingen gecontroleerd en wat schetst mijn verbazing de navi blijft zich zeker nog wel kalibreren. Ondanks de handmatige begrenzing van de bandomtrek van 3000 mm gaat het systeem zelf hier wel overeen. Staat inmiddels op 3020
Ik blijf het in de gaten houden.
MVG Maurice
Toch nog een verdere Update inzake deze MFD.
Vandaag even de instellingen gecontroleerd en wat schetst mijn verbazing de navi blijft zich zeker nog wel kalibreren. Ondanks de handmatige begrenzing van de bandomtrek van 3000 mm gaat het systeem zelf hier wel overeen. Staat inmiddels op 3020
Ik blijf het in de gaten houden.
MVG Maurice
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat voortgaan met calibreren zou er op kunnen duiden dat het aantal van 8 pulsen per omwenteling niet wordt gehaald of dat er een afwijking in het signaal zit waardoor maar een beperkt aantal van de 8 wordt doorgegeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4865
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3165