Pas op voor oplichting bij het kopen via Internet

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Gentry
Senior Member

Pas op voor oplichting bij het kopen via Internet

Bericht door Gentry »

Gene schreef:Ik wil niet lullig doen maar voor € 549,- koop je deze set al nieuw via de verschillende aanbieders. Zit er ook nog eens 2 jaar BENELUX of 1 jaar Europa bij.
Waar precies Gene? Ben wel geinteresseerd.......
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ik wil hier geen reclame gaan maken, maar zoek eens met het trefwoord MS5400 of MS5600 op de verschillende 2ehands sites. Daar worden nieuwe systemen aangeboden (ook door gerenomeerde leveranciers) voor de door mij genoemde prijs. Heb zelf de proef op de som genomen een informatie opgevraagd van verschillende aangeboden 5400 en 5600 systemen. Info vervolgens bij C-IQ gaf aan dat het in ieder geval nieuwe systemen waren welke zonder problemen op naam gezet konden worden. (totaal 5 systemen "gechecked" op deze manier).
Hiermee wil ik verder geen enkele verantwoording nemen over de betrouwbaarheid van de aangeboden systemen. Ik wilde alleen kenbaar maken dat de prijzen de laatste tijd nogal naar beneden zijn bijgesteld.

Ik kan hier nog aan toevoegen dat mijn PC5500 (incl. alle contents) bij inruil op een 5600 of 5700 pc slechts € 250,- opbrengt bij gerenomeerde zaken. IK heb het dan alleen over de pc. Zonder content wordt er nagenoeg niets voor gegeven. De waarde van de contents op zich is al meer dan de geboden inruilprijs.
Dat is dus ook de reden dat ik gewoon lekker door blijf rijden met mijn pc5500-tje.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Zover ik weet zijn ze nieuw nieuw meer te leveren, misschien dat hier en daar nog 1 of 2 liggen, maar kijk er maar mee uit, zie:
http://www.speurders.nl/autosdiversen/o ... entie.html

tekst:
e39service,Onderdelen-postorder of wie weet wat zijn naam volgende keer is stuurt
graag via rembours) Betaald, TPG post blij en eentje in Schravenhage of Wateringen
lacht zich rot, alleen de geadreseerde is zijn geld kwijt en zit met oude rommel.

Beste mensen betaal nooit vooruit met aankopen op internet, maar kijk ook heel
goed uit als het pakketje onder rembours door TPG post bezorgt of door uzelf opgehaald
wordt op het postkantoor nooit vergeten BETAALD IS ( NIET GOED IS GEEEEEEEN
GELD TERUG )

Dit is de oplichter Hij noemt zich Bert Dijk email e39service@hotmail.com hebt
u ook slechte ervaringen met deze persoon mail me.

advertentie 17972575
prijs: € 550,-
datum plaatsing: 15-02-2006
adverteerder: Onderdelen Postorder
plaatsnaam: WATERINGEN (Zuid-Holland)

details:
conditie: nieuw

Aangeboden zilvere MS5400 van VDO Dayton.In geheel goede staat met originele aansluitkabels,

beeldscherm, beeldkabel, navigatiecomputer, houder, gps antenne, voedingskabel,afstandsbediening

nieuw model.
Met los beeldscherm in groot formaat en in breedbeel 16:9.
Systeem is tevens te leveren met klapscherm systeem die automatisch in elkaar klapt

en uitschuift.

Beeld heeft geen krassen.Is demo model geweest.
Je krijgt navigatie cd's van Benelux (Nederland,Belgie en Luxemburg),Frankrijk,Duitsland

en Europa erbij.
*********************************************************************************

De VDO Dayton MS5400 multimediasysteem is een buitengewoon nuttig hulpmiddel in

het dagelijks verkeer. Dankzij de automatische routeplanning en de begeleiding
kunt
u zich beter op het steeds drukker wordende verkeer concentreren.

U hoeft voortaan geen omslachtige en tijdrovende methode met de gebruikelijke kaarten

en plattegronden meer te volgen om de weg te vinden. U voert voor vertrek gewoon

de bestemming in, u start de "Begeleiding" en de rest wordt door het systeem overgenomen.

Wanneer een optionele RDS- TMC-radio of een TMC-uitbreiding 1 is aangesloten, toont

het systeem u de actuele verkeerssituatie op uw route en kan het desgewenst een
omweg
plannen om het knelpunt te omzeilen.

Door talrijke systeemuitbreidingen 1 kunt u het geheel uitbouwen tot een omvangrijk

informatie- en entertainmentsysteem.

Wij versturen al onze bestellingen per postorder, of onder rembours.
**Zie ook onze andere advertenties**
Zoekt u een ander onderdeel voor uw BMW of een Audio/Navigatie product, mail dan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Oplichters zijn er inderdaad genoeg. De vraag die ik aan de verkoper gesteld had was: als ik besluit om het te kopen wil ik het graag persoonlijk op komen halen.
Iedereen die ik benaderd had vond dat geen probleem.

Dus .... trek je conclusies.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Helder Gene, zou ik in dit soort gevallen zeker doen, zelf ophalen, ter plekke CIQ bellen en checken hoe en wat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

We zitten aardig OFF-TOPIC inmiddels, en op deze manier komt de aanbieding van Vengeance wel in de verdrukking.

Mijn suggestie is om dit topic te splitsen, en van dit laatste gedeelte een apart verhaal te maken. Want dit is zeker iets dat onder de aandacht gebracht moet worden van onze forumgebruikers. Gene's tip om dat altijd in een persoonlijke deal af te handelen is zeer ter harte te nemen.
M.i. zou die splitsing, wellicht met wat aanpassingen al kunnen gebeuren direct na Vengeance's posting.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
admin
Site Admin
Site Admin

Bericht door admin »

Heb het inderdaad maar gesplitst.

Wist alleen niet zo gauw in welke rubriek ik het neer moest zetten, en welke titel ik eraan moest geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

En met dank aan JW :Kiss: voor de heldere conclusie en de service van splitsen..... We gingen idd wel erg off-topic..... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

jouw schuld.......... :lol:

vind het wel ok om dit soort onderwerpen even te belichten
heb een gruwelijke hekel aan dat soort oplichters

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

Gentry schreef:jouw schuld.......... :lol:

vind het wel ok om dit soort onderwerpen even te belichten
heb een gruwelijke hekel aan dat soort oplichters

buiten dit,

je kan qua prijzen wel aan de gang blijven, niets is meer zeker.
dat hebben de leveranciers en importeurs allang aan den lijve ondervonden.
de winkels liggen vol met out-dated systemen.
op marktplaats en speurders ed. zijn gestolen items en "normale" 2e handjes al zo met elkaar verweven, dat de prijzen danig onder druk zijn komen te staan, zoniet onverkoopbaar worden.
mede door de komst van TOM TOM.(whats in the name) zijn de prijzen voor "echte" navigaties danig in waarde gedaald, en stagneerd de verkoop van de wat duurdere typen sets.

in dit segment is dus kopen op dit soort sites HALEN en niets laten versturen.
al helemaal niet vooruit betalen.
je weet dan of het werkt, er netjes uitziet en wat de herkomst is.
twijfel je aan een of ander vaag verhaal, laat het dan liggen.
je loopt de kans dat het serienummer reeds in een database staat als je em komt aanbieden voor bv een reparatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het verplaatst naar het algemene gedeelte. Het lijkt me dat het hier het beste thuis hoort... En inderdaad afhalen en daar ter plekke bellen is idd het beste.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mooie verhalen over oplichterspraktijken en kundige adviezen.
Is dit allemaal aan den lijve ondervonden of alleen van horen zeggen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Aan de ene kant zie http://www.opgelicht.nl aan de andere kant: gewoon gezond verstand gebruiken. Je koopt tenslotte geen pakje boter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

Gerritje schreef:Mooie verhalen over oplichterspraktijken en kundige adviezen.
Is dit allemaal aan den lijve ondervonden of alleen van horen zeggen?

wat wil jij nou altijd met dit soort opmerkingen......
je doet net of de wereld vol idioten is.
je verbeterd voortdurend, slaat veel bevindingen in de wind, noem maar op.
jij moet wel een heel ontevreden bestaan hebben.

je jaagd niets vermoedende nieuwe users weg zo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

@gerritje,

het verhaal dat ik hierboven ingekopieerd heb haal ik van speurders af, iemand zal dergelijke ervaringen hebben gehad en wil andere waarschuwen.

wat ik wil toevoegen hieraan is duidelijk, VDO heeft met CIQ een formule op de markt gebracht waardoor je diefstal kunt beperken en dus kun checken, ik zou dit altijd doen, en zoals gezegd, je koopt geen pakje boter en ik zou in dit soort gevallen altijd het systeem ophalen, kun je terplekke het systeem verifieren via CIQ.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

wat wil jij nou altijd met dit soort opmerkingen......
je doet net of de wereld vol idioten is.
je verbeterd voortdurend, slaat veel bevindingen in de wind, noem maar op.
jij moet wel een heel ontevreden bestaan hebben.

je jaagd niets vermoedende nieuwe users weg zo.
Lieve xgabox,
Het zou je sieren als je een en ander zou onderbouwen. Buiten het feit dat je wat meer aandacht aan je nederlands zou kunnen besteden begrijp je duidelijk niets van mijn opmerking.
Er wordt hierboven een verhaal aangehaald dat weer reakties uitlokt en daarbij een hoge mate van stemmingmakerij dreigt te bereiken. We stigmatiseren naar mijn smaak al voldoende in de huidige maatschappij en het is niet nodig om dadelijk iedere aanbieder van Marktplaats of Speurders als potentiële oplichter te gaan brandmerken.

Dus ik vraag mij met enige ironie af of er veel ervaring is op dit punt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Dames, dames!
Als jullie zo doorgaan zet ik de zadels weer op de fietsen! :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
admin
Site Admin
Site Admin

Bericht door admin »

Nou, zo kan die wel weer vind ik. :?

Zullen we dit topic voor de rest maar laten voor wat het is ?
Voordat we straks digitaal rollebollend over straat vliegen met elkaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ik denk dat de persoonlijke "bejegeningen" niet te letterlijk genomen moeten worden. De intensie van al het bovenstaande is dat mensen zich bewust moeten zijn van het feit dat en soms nogal aangerommeld wordt met aangeboden spullen. De herkomst is twijfelachtig of de werking is toch niet helemaal wat een systeem zou moeten doen.
Dat sommige zich in de koopeuforie laten meeslepen bewijzen wel de verhalen die je her en der kunt lezen over "Kopen op afstand". De oplichting of verkeerde voorstelling van zaken schijnt in de praktijk vaak eerder regel dan uitzondering te zijn. Er kan op dat punt niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden. Of dat nou in perfect Nederlands, belerend, waarschuwend, citerend enz enz gebeurt is niet relevant. Met zijn allen trachten wij uiteindelijk een doel te bereiken.... In dit geval een waarschuwing en goede raad. Dat er dan uiteindelijk toch mensen voor de bijl gaan en onbezonnen zomaar op goed vertrouwen iets kopen.. tsja.... wij hebben dan ons best gedaan.. En daar gaat het toch om .... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik deel Gene's visie op dit punt:
Dat sommige zich in de koopeuforie laten meeslepen bewijzen wel de verhalen die je her en der kunt lezen over "Kopen op afstand". De oplichting of verkeerde voorstelling van zaken schijnt in de praktijk vaak eerder regel dan uitzondering te zijn. Er kan op dat punt niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden.
Gepokte en gemazelde kopers op Marktplaats etc. hebben zo'n waarschuwing niet echt nodig. Die zijn inmiddels, deels door schade en schande, wel wijzer geworden.

Maar het zijn juist vaak de "beginnende naviïsten" die deze waarschuwing wel kunnen gebruiken en ter harte moeten nemen. En met name voor die categorie is dit topic bedoeld.
Met als beste tip Gene's suggestie om de transactie altijd in levende lijve te doen plaats vinden. Niks via de post, al dan niet onder rembours, van een onbekende aanbieder.

Niet alleen in Navi-land, maar ook op andere plekken kom je legio voorbeelden tegen van oplichting. Incl. rembourspakketjes waar uiteindelijk alleen maar papier en wat stenen in bleken te zitten.
Zo komt dan de (geen broodje) aap uit de mouw :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

@ Gerritje,

Afgezien van het feit, dat ik al eerder te maken heb gehad met dit soort "marktplaats" praktijken,
erger ik me (ik denk zeer veel mensen) aan je vaak degenerende replies.

dit is ook een vorm van stigmatiseren, omdat je het zo nodig vind om te reageren op iemand die de D, t of dt niet op je juiste plek heeft.
Jij hebt schijnbaar niet het vermogen om mensen anders dan jij te accepteren.
je bent hierin een bevooroordeeld persoon aan het uithangen.

ik zal je daarvan een voorbeeld geven, je hebt nu aan mijn adres al een flink aantal opmerkingen geplaatst, al dan niet cynisch bedoelt.
ik ben iemand, om maar niet al te diep op de materie in te spelen, die 16 jaar geleden hersenletsel heeft opgelopen.
Of ik daarmee nu nog nederlandse les in woord en geschrift moet volgen, lijkt me zinloos.
Ik vraag zelden iets voor mezelf, maar tracht wel, ook hier, andere mensen voort te helpen.
Ik ben niet het persoon om broodje aap verhalen te verkondigen.

om jou te laten zien hoe ik met dit soort topics omga, zal ik je nog nog eens in de oude doos laten kijken.

viewtopic.php?p=3960&highlight=#3960

jij zou dus beter moet moeten weten met je 700 postings.
tenslotte vind ik het jammer dat je niet kunt vertrouwen op de integriteit van je collega (aktieve) boardgebruikers.
niet alles behoeft text en uitleg.

een reactie geven mag, maar insinueren doet men maar op een ander daarvoor bedoelde site.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Dit gezegd zijnde hoop ik dat de topic, zoals deze is bedoeld, zijn werk gedaan heeft of nog zal doen.
Laten we verdere discussies over het al dan niet juist verwoorden of op schrift zetten van je mening hierbij afsluiten. Naar mijn mening is het van geen enkel persoon de bedoeling geweest een ander te kwetsen of terecht te wijzen. Sommige kunnen dat subtiel, anderen zijn wat confronterender. Laten we voorop stellen dat perfectie niet bestaat en dat voor iedereen opgaat dat er, als het moet, wel iets te zeggen is. Ook ik maak mij uiteraard wel eens schuldig aan minder subtiele opmerkingen :bonk: maar goed, en daar leer ik van. :speechless: (alhoewel).... kous op de kop noemen ze dat.
Xgabox ik heb begrip voor de situatie waarin jij persoonlijk verkeerd, maar laten we de zaak niet verder opblazen. Wat gezegd is is gezegd ..... fini dus.
Als je iedereen op dit forum persoonlijk zou kennen, en dat gaat voor een ieder van ons op, denk ik dat je heel veel vrienden zou hebben. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

ik was het slotwoord ook nog even vergeten.

bij deze dan.
ik heb gezegd wat ik wou zeggen, en wens deze discussie naar Gerritje toe niet openbaar verder te voeren.
ik respecteer een ieders standpunt, maar hoef het niet altijd breed uitgemeten te weten.

dank voor het meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Altijd graag gedaan ... en ehh ik hoop jou op de komende meeting ook persoonlijk te treffen, dan kunnen we elkaars systeem eens bewonderen.. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

wanneer is die meeting dan, wil nu ook wel een loeren bij anderen en persoonlijk mensen afzeiken.... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • file informatie via gekoppelde mobiel internet uit of aan
    door bertusjan » 27 jun 2020 17:38 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 474
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 574

Terug naar “Navigatie algemeen”