Philips Carin 522

Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jan 2006 12:57

Philips Carin 522

Bericht door Bronko »

Hallo,

Ik heb laatst een gebruikte Philip Carin 520 gekocht, en hier het aansluitschema gedownload. Tot zo ver goed, maar nu blijkt er aan het A-snoer een printplaatje gesoldeerd met 5 draden.
Rood welk volgens vorige eigenaar op continue + moet
Zwart welke op de min moet
Geel welk is verbonden met de wit zwarte
Blauw en groen welk volgens vorige eigenaar niet aangesloten moet worden.
Heeft iemand een idee waar dit voor dient, de carin komt uit een landrover?
Weet iemand misschien hoe ik deze het best aan kan sluiten, of kan dit printplaatje er misschien af?

Alvast hartstikke bedankt. Ron

Oke, even iets meer info, het is idd het A-snoer.
Op het printplaatje zitten 5 draden, waarvan de gele zit aangesloten aan de wit/zwarte van het A-snoer, de pulse draad dus. De zwarte draad van het plaatje zit aangesloten op de bruine draad van het A-snoer, de min dus.
De rode draad van het plaatje zou op de + moeten. de blauwe en de groene draad van het plaatje zijn niet gebruikt.
De Carin komt uit een Landrover Discovery uit 1996, zou het een pulsgever zijn? ( jaja, door dit forum leer ik wel een hoop )

De Carin wil ik plaatsen in een Citroen AX-1.1 Injection, een super auto. Het lijkt mij dus dat het printplaatje er af kan. Maar waar moet ik dan de pulse draad op aansluiten?
En om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen, waarom moet een navigatiesysteem op de achteruitrijlampen aangesloten worden?

foto van de printplaat doe ik er ook bij.
Weer hartstikke bedankt, Ron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het heeft alle schijn van een eigen knutselwerkje dat niet nodig is in je eigen auto.
Maar pas op! Het kan natuurlijk zo zijn dat het ooit de bedoeling was dat deze Carin in een 24 volts installatie zou werken, of hieruit afkomstig is, en dat op het "printje" een spanningsregelaar zit die er 12 volt van maakt voor de Carin. Ik zou willen adviseren: maak voor de zekerheid een tekeningetje van de toestand en knip alles weg. Sluit dan de Carin aan zoals in het schema wordt gesteld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Weet je wel zeker dat je de A en B snoer niet met elkaar verwardt ?

Op de B snoer zitten namelijk die kleuren niet, en het is ook geen snoer waar de stroom op moet.

Ik zou nog maar eens goed naar dat aansluitschema kijken, en die gele draad moet los van de zwart/witte draad, de gele draad is namelijk van je achteruitrijlichten, de zwart/witte van je puls.

Weet niet of je er een kleine foto van kunt maken, en op dit forum kunt bijvoegen ?
Ben wel erg benieuwd naar dit brouwsel.

Heb je het overigens werkend gezien ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jan 2006 12:57

Carin 522

Bericht door Bronko »

Hallo weer,

De Carin heb ik niet werkend gezien, maar ik heb al de gegevens enz. van de verkoper.
Ik ga er dus op zeker vanuit dat hij werkend uit de Landrover is gekomen.

Gr. Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Kijk, zo'n plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Schreef ik eerst nog : en die gele draad moet los van de zwart/witte draad, de gele draad is namelijk van je achteruitrijlichten, blijkt de zaak in dit geval anders in elkaar te steken, omdat we over een ander geel draadje praten.

Mijn beste gok is dat dit printplaatje een pulsversterker is, ik zie een zwarte draad op de foto die met de bruine draad van de carin is verbonden, dus de masse, en inderdaad een rode draad die de spanning voor deze printplaat moet leveren.

Verder zie ik alleen de zwart/witte draad, verlengd met een gele draad, verbonden aan de bedrading van de Carin. (hee, dat rijmt lekker).

De paarse draad van de Carin zit er niet op aangesloten, en dit is de draad die na het contact moet worden aangesloten.
Ook de rode draad van de Carin, die continue spanning moet blijven hebben, dus ook als het contact uit is, zit er niet op aangesloten.
Ergo, denk ik dat het een pulsversterker is.

Zou het printplaatje wel bewaren, maar in eerste instantie niet gebruiken, tenzij blijkt dat je deze nodig hebt voor je auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jan 2006 12:57

Carin520 met API4

Bericht door Bronko »

Hallo allemaal,

Even geen tijd gehad, maar hier weer een update en een vraag.
Het printje aan mijn Carin is een pulsgever van Beijer, de API4. Brochure stuur ik mee.
De foto van het printje is dus de pulsgever.
Nu heeft mijn Mercedes geen pulsgever, is wel te koop, maar ik heb er nu een bij mijn Carin gekregen.
Oja, hij zou eerst in de AX gaan, maar ik heb nu een Mercedes.

Weet iemand misschien hoe ik deze aan moet sluiten, bij Beijer geven ze aan particulieren geen info daar over.
Er zitten 5 draden aan, een groene, een blauwe, een gele, een zwarte en een rode.
De gele en de bruine zijn al aangesloten, zie eerder bericht.
Wie kan mij helpen, op het forum heb ik niets kunnen vinden over het aansluiten van deze. (of heb ik weer verkeerd gezocht) Mijn Carin ligt nu wel al erg lang op mijn buro!

Wederom hartelijk bedankt, ooit kan ik iets terug doen.

Gr. Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Volgens mijn info zitten er zelfs 6 draden op een API4, ook nog een oranje. Die is bedoeld voor aansluiting op een 24 V systeem.

De kleuren van die API4 zijn als volgt:
Rood= voeding 12V +, aan te sluiten op een met minimaal 1A gezekerde voeding
Oranje= voeding 24V +
Zwart= massa, op een goed massapunt aansluiten
Blauw= ingang, aan te sluiten op het pulssignaal van de auto.
Geel= uitgang (1:1), aan te sluiten op een systeem zonder gedeelde frequentie ingang. Dit is de normaal gebruikte draad.
Groen= uitgang (1:4), aan te sluiten op een systeem met een frequentie ingang gedeeld door 4.

In jouw geval moet je dus de oranje en groene draad niet gebruiken, en af isoleren.
Maar die blauwe dus zeker wél aansluiten, dat is de pulsingang. Er even van uitgaand dat dit inderdaad een API4 is :!: Weet je dit zeker?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jan 2006 12:57

Carin520 met API4

Bericht door Bronko »

Hallo,

Tja, ik heb Beijer een mailtje gestuurd met een foto van het printje.
Hier hun reactie:

Geachte heer XXXXX,

Wij zijn inderdaad de producent van deze API4 Automatische Puls Interface. Normaal heeft u voor een MB W124 van 1988 geen API4 nodig maar een pulsgever die achterin de klok gemonteerd kan worden. Deze originele Mercedes Benz pulsgever “PGMB + PGMBSET” kunnen wij leveren compleet met een origineel stekkersetje. De bruto excl. Prijzen zijn € 59.00 + € 7.50 exclusief verzendkosten.

Omdat ik uit uw E-mail niet kan opmaken of u een inbouwspecialist of autobedrijf bent moet ik even melden dat wij niet rechtstreeks zaken doen met particulieren. De pulsgever set is van voorraad leverbaar. Ter informatie heb ik onze digitale brochures bijgesloten, indien u nog vragen heeft hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

XXXXX

Zodoende ga ik er vanuit dat dit een API4 is.
Maar deze heeft echt maar 5 aansluitingen. De 24 volts aansluiting zit blijkbaar niet op deze.

Op mijn Mercedes zit geen pulsgever, dus kan ik volgens mij niet de blauwe draad aansluiten, zoals de verkoper van de Carin ook al zei.
Zal ik voor de zekerheid dan toch maar een pulsgever kopen die ik aan de km-teller zet, dan heb ik het printplaatje niet nodig. Of zou dit evengoed moeten werken.

Dus, heeft u nog een pulsgever voor een mercedes 200 bouwjaar 1988 (W124) te koop, dan wil ik deze gaarne overnemen.

Wederom hartelijk bedankt. Gr. Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”