Hey hallo allemaal,
Gisteren was ik mijn nieuwe auto aan het poetsen toen ik opeens op iets onder de bestuurders-stoel stoote... Wat blijkt, de vorige eigenaar was in het bezit van een philips carin systeem en had de cd-unit en de gps antenne lekker laten zitten (aangesloten/werkend). Mooi meegenomen dus..
Maar nu...
Ik ben een absolute leek wat vdo/philips systemen betreft. Ik navigeer via een mio168 met Tom Tom.. maar dit systeem vind ik ook wel interessant en ook zonde om zomaar te laten zitten. Ook ligt er een cd-wisselaar van philips in de kofferbak.. Maar de radio is vervangen door een pioneer
Verder heb ik nog een vreemd kastje gevonden onder het dashbord.. Iemand een idee? (foto)
Nu heb ik een aantal vragen;
- Kan iemand mij adhv de bijgevoegde foto´s welk systeem ik heb (staat geen type nummer op).
- Wat nodig heb buiten het scherm & afstandbediening (uitgaande dat alle kabels nog aanwezig zijn)
- Welk scherm ik kan gebruiken (ieder type Carin scherm?)
- Waar dient het vreemde kastje voor... Ex-stinger of v/d Carin?
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen!
Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!
Sjer
Foto´s
De unit
GPS-Antenne
Onbekende kastje
(p.s. onbekende kastje heeft drie aansluitingen; 12V DC , SPEAKER & HOLDER (bij holder gaat een soort van PC-COM kabel in)
THNX!
Philips Carin verassing! Maar hoe verder???
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Je hebt inderdaad een Philips Carin. Maar welk type? Da's niet zomaar te zeggen.
De computer kan bij een 520/522 horen, met een kleurenscherm dus. Maar het kan ook van een Carin 420/440 zijn, die hoort bij de radio 759/959.
Kijk eens goed naar die computer, daar moet iets op staan van 22SY586 of 587, die behoort bij de Carin 520/522. Als er 22SY581 of 582 op staat is het de computer van de 420/440.
Dat tweede plaatje laat de GPS antenne zien, die moet via het kabeltje naar de aansluiting op de computer voeren.
Overigens, zie ik het goed dat de computer zilverkleurig is, en niet zwart? Dat zou op een late versie van de 522 duiden...
Groet,
JW
Je hebt inderdaad een Philips Carin. Maar welk type? Da's niet zomaar te zeggen.
De computer kan bij een 520/522 horen, met een kleurenscherm dus. Maar het kan ook van een Carin 420/440 zijn, die hoort bij de radio 759/959.
Kijk eens goed naar die computer, daar moet iets op staan van 22SY586 of 587, die behoort bij de Carin 520/522. Als er 22SY581 of 582 op staat is het de computer van de 420/440.
Dat tweede plaatje laat de GPS antenne zien, die moet via het kabeltje naar de aansluiting op de computer voeren.
Overigens, zie ik het goed dat de computer zilverkleurig is, en niet zwart? Dat zou op een late versie van de 522 duiden...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hey Hallo,
Bedankt voor je super snelle reactie!!!
Er zit idd een sticker op de achterkant met het nummer "582" .. Ook een serie nummer dat eindigd op "2524"... GPS en andere kabels zitten nog steeds in het apparaat geplugged.. Ook zit er een cd in met navigatie kaarten voor de Benelux (1998) ...
Mag ik er van uit gaan dat ik te maken heb met een ouder systeem die alleen werkt via de radio? of kan hier als nog een scherm op worden aangesloten?
Verder is het de moeite waard om dit alles te gaan aanschaffen aangezien ik dus een ouder systeem heb?
Nogmaals bedankt!!!
(p.s. de computer is zwart)
Bedankt voor je super snelle reactie!!!
Er zit idd een sticker op de achterkant met het nummer "582" .. Ook een serie nummer dat eindigd op "2524"... GPS en andere kabels zitten nog steeds in het apparaat geplugged.. Ook zit er een cd in met navigatie kaarten voor de Benelux (1998) ...
Mag ik er van uit gaan dat ik te maken heb met een ouder systeem die alleen werkt via de radio? of kan hier als nog een scherm op worden aangesloten?
Verder is het de moeite waard om dit alles te gaan aanschaffen aangezien ik dus een ouder systeem heb?
Nogmaals bedankt!!!
(p.s. de computer is zwart)
Hide post links |
-
- Senior Member
Om het antwoord op je vraag te geven kun je ook proberen de Pioneer radio eruit te halen en te kijken wat voor stekkers je daarachter vind.
Ik vermoed nl dat er een Carin 440/420 in gezeten heeft omdat er ook een Philips wisselaar in zit, als dat zo is zul je achter de Pioneer een groen en blauw stekkerblokje vinden, waarschijnlijk zitten ze aan elkaar.
Als je aan de achterkant van de Carin computer kijkt zullen er in geval van een 440/420 twee stekker rechtsonderin zitten en een GPS linksboven, in geval van een 520/522 zit er in het midden een extra stekker, rond welke naar de monitor gaat.
Op marktplaats zag ik laatst een Carin 440 RC959 radio in de aanbieding, zie
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D%26df%3D1
Het kastje op de andere foto is hoogstwaarschijnlijk van een ouder type carkit.
Ik vermoed nl dat er een Carin 440/420 in gezeten heeft omdat er ook een Philips wisselaar in zit, als dat zo is zul je achter de Pioneer een groen en blauw stekkerblokje vinden, waarschijnlijk zitten ze aan elkaar.
Als je aan de achterkant van de Carin computer kijkt zullen er in geval van een 440/420 twee stekker rechtsonderin zitten en een GPS linksboven, in geval van een 520/522 zit er in het midden een extra stekker, rond welke naar de monitor gaat.
Op marktplaats zag ik laatst een Carin 440 RC959 radio in de aanbieding, zie
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D%26df%3D1
Het kastje op de andere foto is hoogstwaarschijnlijk van een ouder type carkit.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
Hey bedankt!
Er zit geen ronde aansluiting op de unit Oudere versie dus.... Dat was de info waar ik opzoek naar was... Ik denk dat ik dan maar verder navigeer via tom tom.. Het leek me wel mooi staan zo´n groot kleuren scherm in m´n dashbord.. Jammer dan.. Als ik ooit een goedkope DIN-radio tegen kom dan probeer ik hem zeker eens uit.
Bedankt voor alle hulp !!!
Groeten,
Sjer!!!
Er zit geen ronde aansluiting op de unit Oudere versie dus.... Dat was de info waar ik opzoek naar was... Ik denk dat ik dan maar verder navigeer via tom tom.. Het leek me wel mooi staan zo´n groot kleuren scherm in m´n dashbord.. Jammer dan.. Als ik ooit een goedkope DIN-radio tegen kom dan probeer ik hem zeker eens uit.
Groeten,
Sjer!!!
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Als je de radio van de link kunt kopen voor € 75 dan heb je een dijk van een radio welke ook een aux-input heeft, dwz dat je er ook een Ipod oid op aan kunt sluiten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Alleen die RC 759 (cassette type) dan wel RC 959 (CD-speler) kan daaraan gekoppeld worden.sjer1980 schreef:Hey bedankt!
Groeten,
Sjer!!!
Die laatste gebruik ik ook, z'n VDO opvolger, de MR 4000. En dat is een hele beste Radio/CD-speler, een collectors item zo langzamerhand als ik de berichten uit Duitsland goed begrijp.
De MR 4000 zou je ook kunnen gebruiken, echter daaraan kan de Philips wisselaar niet gekoppeld worden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751