Hallo,
ik heb al zitten zoeken maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden. Als het al eens besproken is dan alvast mijn excuses.
Ik heb een aux in adaptor kabeltje gekocht (c3) en wil hiermee mijn mp3 speler aansluiten op mijn MS 4100. Is dit nu wel of niet mogelijk? De kabel zi er al in maar ik krijg geen geluid. De wisselaartoets kan ik indrukken maar ik hoor niks. Moet ik nog iets instellen in een menu misschien of kan het gewoon niet?
Vr.gr.,
Marc
Kan aux in op een VDO Dayton MS4100?
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Dat klopt wel, dat je niks hoort dus
Op C3 zit de aansluiting voor de digitale wisselaar van VDO, die heeft een digitale uitgang met D/A conversie in de MS 4100. Voor jouw doeleinden dus onbruikbaar.
C2 is een mono aansluiting voor een telefoon, die zou je eventueel kunnen gebruiken. Maar een best geluid komt daar dan niet uit.
C1 is de line-out, naar een versterker.
En meer smaken zijn er niet, helaas.
Groet,
JW
Dat klopt wel, dat je niks hoort dus
Op C3 zit de aansluiting voor de digitale wisselaar van VDO, die heeft een digitale uitgang met D/A conversie in de MS 4100. Voor jouw doeleinden dus onbruikbaar.
C2 is een mono aansluiting voor een telefoon, die zou je eventueel kunnen gebruiken. Maar een best geluid komt daar dan niet uit.
C1 is de line-out, naar een versterker.
En meer smaken zijn er niet, helaas.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Kan ik dan de stekker in de C2 schuiven of moet ik dan andere pinnetjes gebruiken dan die in mijn C3 stekker zitten. Wat een gedoe zeg. Ik vraag me af waarom ze die stekkers eigenlijk verkopen alszijnde stekkers voor een VDO systeem terwijl het helemaal niet werkt.
Hide post links |
-
- Senior Member
WIE verkoopt jou die stekkers? En welke vraag was er precies gesteld aan de verkoper?emqu schreef:Kan ik dan de stekker in de C2 schuiven of moet ik dan andere pinnetjes gebruiken dan die in mijn C3 stekker zitten. Wat een gedoe zeg. Ik vraag me af waarom ze die stekkers eigenlijk verkopen alszijnde stekkers voor een VDO systeem terwijl het helemaal niet werkt.
De pinning op C2 is HIER te vinden. Da's dus de groene C2 stekker, de blauwe C3 past NIET op die positie
Denk er ook aan dat je de mute op A3 moet activeren, dus een schakelaartje moet maken waarmee je A3 aan massa legt als je de Tel-IN wilt gebruiken voor je MP3 speler.
Wat ik niet precies weet is hoe het met de respectivelijke output en input niveaus staat. Dat zul je dan even moeten uitproberen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Oh die stekkers kan je overal kopen, bij conrad en bij autoradiozaken. Ik heb geen vraag gesteld. Ik heb gezocht naar een C3 aux in stekker. In alle omschrijvingen staat dat hij geschikt is voor VDO. Ik wist niet dat het dan niet op die van mij werkt. Ik zal de zaak waar ik hem vandaan heb eens een mailtje sturen waarin ik de situatie uitleg en dan zal ik vragen of ik hem retour mag zenden.JW schreef:WIE verkoopt jou die stekkers? En welke vraag was er precies gesteld aan de verkoper?emqu schreef:Kan ik dan de stekker in de C2 schuiven of moet ik dan andere pinnetjes gebruiken dan die in mijn C3 stekker zitten. Wat een gedoe zeg. Ik vraag me af waarom ze die stekkers eigenlijk verkopen alszijnde stekkers voor een VDO systeem terwijl het helemaal niet werkt.
De pinning op C2 is HIER te vinden. Da's dus de groene C2 stekker, de blauwe C3 past NIET op die positie
Denk er ook aan dat je de mute op A3 moet activeren, dus een schakelaartje moet maken waarmee je A3 aan massa legt als je de Tel-IN wilt gebruiken voor je MP3 speler.
Wat ik niet precies weet is hoe het met de respectivelijke output en input niveaus staat. Dat zul je dan even moeten uitproberen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat klopt ook, maar niet voor elk doel dus. Het is niet een soort universele poort op C3.emqu schreef:
Oh die stekkers kan je overal kopen, bij conrad en bij autoradiozaken. Ik heb geen vraag gesteld. Ik heb gezocht naar een C3 aux in stekker. In alle omschrijvingen staat dat hij geschikt is voor VDO. Ik wist niet dat het dan niet op die van mij werkt. Ik zal de zaak waar ik hem vandaan heb eens een mailtje sturen waarin ik de situatie uitleg en dan zal ik vragen of ik hem retour mag zenden.
Als je in het instructieboekje van de MS 4100 kijkt dan zie je daar wat je op C3 kunt aansluiten, daar wordt expliciet verwezen naar de digitale wisselaars van VDO.
Hopelijk kun je 'm retourneren, en wellicht "inruilen" voor de MA 1920/00, want dat is de stekker-met-kabel voor de Tel-in die gebruikt wordt op C2 van jouw MS 4100. Als je tenminste zoiets wilt doen, in mono, en met een handmatige mute-schakeling op A3.
Wat ik overigens niet weet is of de navi-stem wel doorkomt als je de mute geactiveerd hebt. Misschien weet een andere 4100/4200 gebruiker dat.
Bij het luisteren naar een wisselaar via C3 werkt dat wel, net als bij het luisteren naar de radio.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Ik ga het gewoon proberen in te ruilen. We zien wel. Ik denk dat ik maar van het idee "mp3 speler op de radio" afzie. Ik ga wel even sparen voor een MP3 CD wisselaar voor de MS4100. Hoef ik niet te pielen met telefoonmutes e.d. Maar in ieder geval wel hartstikke bedankt voor je snelle antwoorden hoor. Ik was blij dat ik dit forum uiteindelijk gevonden heb, ik ben er wat wijzer van geworden m.b.t. dit onderwerp.
Thanx
Thanx
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Marc,
Een alternatief is nog een FM-Modulator.
Daarop kun je je MP3 speler aansluiten en die kun je vervolgens "inlussen" in de antenne aansluiting van de radio. Bij gebruik moet je dan de radio aftemmen op de frequentie van de modulator, meestal zit die rond de 88-89 MHz.
Nadeel is de niet geweldige kwaliteit van het geluid, maar bovenal dat je dan geen TMC en verkeersinformatie doorkrijgt.
Er zijn ook FM-Modulatoren op de markt die zelf op FM uitzenden en het signaal dan via de auto-antenne ontvangen, ook weer in dat frequentiegebied.
Die zijn in ons land verboden, ook andere automobilisten kunnen dan meeluisteren en hebben dan storing op hun radio.
Groet,
JW
Een alternatief is nog een FM-Modulator.
Daarop kun je je MP3 speler aansluiten en die kun je vervolgens "inlussen" in de antenne aansluiting van de radio. Bij gebruik moet je dan de radio aftemmen op de frequentie van de modulator, meestal zit die rond de 88-89 MHz.
Nadeel is de niet geweldige kwaliteit van het geluid, maar bovenal dat je dan geen TMC en verkeersinformatie doorkrijgt.
Er zijn ook FM-Modulatoren op de markt die zelf op FM uitzenden en het signaal dan via de auto-antenne ontvangen, ook weer in dat frequentiegebied.
Die zijn in ons land verboden, ook andere automobilisten kunnen dan meeluisteren en hebben dan storing op hun radio.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb een mailtje gestuurd naar de zaak waar ik het besteld had. Ik kan de kabel terugsturen zonder problemen.
Dank voor jullie info allemaal.
Dank voor jullie info allemaal.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-