Originele VDO Dayton camera icm MI5000 en MS6000, kan dit?
-
- New Member
Originele VDO Dayton camera icm MI5000 en MS6000, kan dit?
Ik ben bezig een gebruikte set te monteren. Deze bestaat uit een MS6000 navigatiesysteem met TM5000 TMC module en een MW6000 6cd wisselaar. Verder heb ik hier een MI5000 Multimedia Interface module bijgekocht, om zo een camera aan mijn systeem te kopellen. Dit is de camera die ik erbij heb, ik weet namelijk het typenummer niet:
Bij aanschaf is mij verteld dat dit allemaal samen zou moeten werken, maar ik krijg het niet volledig werken. Kan iemand mij vertellen of dit überhaupt kan functioneren? Bij VDO Dayton kan men mij dit niet verzekeren. Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Met vriendelijke groet,
John Lammers
Bij aanschaf is mij verteld dat dit allemaal samen zou moeten werken, maar ik krijg het niet volledig werken. Kan iemand mij vertellen of dit überhaupt kan functioneren? Bij VDO Dayton kan men mij dit niet verzekeren. Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Met vriendelijke groet,
John Lammers
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens mij zou het moeten werken.
Heb je ook de het achteruitrijsignaal aangesloten om de camera te activeren op het moment dat je de achteruit inschakelt? Wit/gele draad.
Heb je in het instellingen menu geselecteerd dat je een Multimediabox aangesloten hebt.
Zover ik weet kun je de camera ook direct op de MR6000 aansluiten, dan moet je bij een uitgeklapt scherm op de ADJ button drukken voor het instellingenmenu, beweeg met de joystick omlaag naar INPUT, beweeg dat naar links of rechts om CCD te selecteren.
Ook hier dien je wel het achteruitrijsignaal aan te sluiten.
Heb je ook de het achteruitrijsignaal aangesloten om de camera te activeren op het moment dat je de achteruit inschakelt? Wit/gele draad.
Heb je in het instellingen menu geselecteerd dat je een Multimediabox aangesloten hebt.
Zover ik weet kun je de camera ook direct op de MR6000 aansluiten, dan moet je bij een uitgeklapt scherm op de ADJ button drukken voor het instellingenmenu, beweeg met de joystick omlaag naar INPUT, beweeg dat naar links of rechts om CCD te selecteren.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Moderator
Niet helemaal juist. Rechtstreeks op de MR 6000 aansluiten kan alleen indien je er tevens een TV6000 module (via Cenet) op aansluit. Op de tv module zit dan een extra ingang voor bv. een camera/dvd speler.Gentry schreef:Volgens mij zou het moeten werken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Senior Member
Op straffe van....., want ik heb hier met kenner(s)/gebruiker(s) te maken
Op pagina 158 van het MR 6000 manual staat: Als u een achteruitrij-camera en TV-tuner tegelijkertijd op het apparaat wilt aansluiten moet u de camera op de CCD-ingang van de MR 6000 aansluiten.
Op pagina 171 staat vervolgens: Aansluiting op het navigatiesysteem:
Voor het aansluiten van een VDO Dayton navigatiesysteem moet de bus voor de systeemuitbreiding (CCD/NAVI) en de RGB-bus van het basisapparaat (MR6000) worden gebruikt. Zie pag 170 en 172.
Bij het aansluiten van een navigatiesysteem kan geen CCD-camera worden aangesloten.
Ik lees hier dan ook uit dat je geen camera kunt gebruiken als er een Navi aangesloten is. Nergens lees ik dat de camera alsnog op de TV tuner kan worden aangesloten.
Vergis ik me daarin?
In het Manual van de VRX613 wordt op pagina 315 gesproken over het aansluiten van een VTR op de Tuner TTX7520z mbv de kabel CCA-389. Met die VTR wordt dan een videorecorder bedoeld, zie pagina 282-283.
Bedoel je dat je dát aansluitpunt wilt gebruiken voor de achteruitrij-camera? En als dat dan zo is, hoe zorg je er dan voor dat die gaat werken als je de auto in z'n achteruit zet?
Groet,
JW
Op pagina 158 van het MR 6000 manual staat: Als u een achteruitrij-camera en TV-tuner tegelijkertijd op het apparaat wilt aansluiten moet u de camera op de CCD-ingang van de MR 6000 aansluiten.
Op pagina 171 staat vervolgens: Aansluiting op het navigatiesysteem:
Voor het aansluiten van een VDO Dayton navigatiesysteem moet de bus voor de systeemuitbreiding (CCD/NAVI) en de RGB-bus van het basisapparaat (MR6000) worden gebruikt. Zie pag 170 en 172.
Bij het aansluiten van een navigatiesysteem kan geen CCD-camera worden aangesloten.
Ik lees hier dan ook uit dat je geen camera kunt gebruiken als er een Navi aangesloten is. Nergens lees ik dat de camera alsnog op de TV tuner kan worden aangesloten.
Vergis ik me daarin?
In het Manual van de VRX613 wordt op pagina 315 gesproken over het aansluiten van een VTR op de Tuner TTX7520z mbv de kabel CCA-389. Met die VTR wordt dan een videorecorder bedoeld, zie pagina 282-283.
Bedoel je dat je dát aansluitpunt wilt gebruiken voor de achteruitrij-camera? En als dat dan zo is, hoe zorg je er dan voor dat die gaat werken als je de auto in z'n achteruit zet?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Op de TV6000 zit 2x een CCA389 aansluiting. Dus zowel een dvd speler als camera kan worden aangesloten. Hoe het verder zit met de instellingen kan ik niet vertellen omreden dat ik (nog) geen camera heb aangesloten. Nu is het zo dat ik handmatig of met de afstandsbediening kan selecteren naar de dvd te kijken. Zou er ook een camera zijn aangesloten dan zou ik die op dezelfde wijze erbij kunnen selecteren. Rechtstreeks een camera aansluiten gaat dus wel, zoals JW aangeeft maar niet gelijktijdig met de NAVI. Ik vraag me in dat verband af wat er zou gebeuren als ik voor de interface pc ... mr6000 een MI2100 zou aansluiten of een combi camera-navi interface. Er wordt gezegd dat dat niet werkt maar....... het zou eens uitgetest moeten worden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- New Member
Dus als ik het goed begrijp, dan kan het nooit gaan werken, zoals ik het aan heb gesloten. Ik denk dat ik nu het beste op zoek kan gaan naar een TV6000, klopt dit?
Alvast bedankt voor jullie goede hulp!
Alvast bedankt voor jullie goede hulp!
Hide post links |
-
- Moderator
Blijven nog de vragen.. mbt de aansluiting, is dat op die manier gebeurt?Gentry schreef:Heb je ook de het achteruitrijsignaal aangesloten om de camera te activeren op het moment dat je de achteruit inschakelt? Wit/gele draad.
en
Heb je in het instellingen menu geselecteerd dat je een Multimediabox aangesloten hebt. (bij instellingen op de pc5000)
Hide post links |
-
- New Member
Ja, ik heb van diverse sites, waaronder deze, de kleurenschem's opgespoord. Wat me al opviel is dat nergens de combinatie wordt genoemd, zoals ik 'm wil maken. Ik heb werkelijk alles al zeker drie maal gecontroleerd, maar ik begin inmiddels aan de apparatuur te twijfelen, terwijl ik in eerste instantie aan mezelf twijfelde.
Ik heb zowel de camera als de multimedia interface geselecteerd. Wat me al op viel, is dat je kunt kiezen tussen navigatie en camera, maar niet voor beide kunt kiezen. Mede hierdoor is mijn twijfel ontstaan. Kan iemand mij duidelijkheid geven of, en zo ja, hoe ik deze kan leten functioneren? Bij voorbaat dank!
Ik heb zowel de camera als de multimedia interface geselecteerd. Wat me al op viel, is dat je kunt kiezen tussen navigatie en camera, maar niet voor beide kunt kiezen. Mede hierdoor is mijn twijfel ontstaan. Kan iemand mij duidelijkheid geven of, en zo ja, hoe ik deze kan leten functioneren? Bij voorbaat dank!
Hide post links |
-
- Senior Member
Samen, dus allebei gaat niet helaas, zie ook m'n vorige posting:John lammers schreef:Ja, ik heb van diverse sites, waaronder deze, de kleurenschem's opgespoord. Wat me al opviel is dat nergens de combinatie wordt genoemd, zoals ik 'm wil maken. Ik heb werkelijk alles al zeker drie maal gecontroleerd, maar ik begin inmiddels aan de apparatuur te twijfelen, terwijl ik in eerste instantie aan mezelf twijfelde.
De enige manier om zowel een camera als een navi-computer te gebruiken is voorlasnog daarvoor de TV6000/TTX7520z te gebruiken als "tussenbox". Het is echter niet duidelijk hoe je dan de achteruitcamera direct kunt activeren als je je achteruit inschakelt. Dat is wat Gene ook schreef, als ik het goed begrepen heb. En hij is de meest deskundige op dit gebied, al jaren gebruikt hij deze componenten.Op pagina 171 staat vervolgens: Aansluiting op het navigatiesysteem:
Ik lees hier dan ook uit dat je geen camera kunt gebruiken als er een Navi aangesloten is.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen de instellingen op de MR6000 en de instellingen op de PC5000.
Ik vermoed, dat het als volgt aangesloten kan worden:
zowel de pc5000 als de camera (MI5000) aansluiten via de interface ma2600 op de mr6000.
Normaal komt de kabel van de pc rechtstreeks op de ma2600 te zitten die vervolgens dan weer aangesloten is op de mr6000. In dit geval zit de pc èn de camera aangesloten op de MI5000 welke dan zelf weer aangesloten is op de MA2600.
Op de pc5000 alleen aangeven dat je multimediabox hebt aangesloten.
Op de mr6000 alleen aangeven dat je een navi hebt aangesloten.
In het vorenstaande voorbeeld zou, als het goed is, het beeld van de mr6000 om moeten schakelen als je de camera aktiveerd. Immers het navi signaal wordt vervangen door het camera signaal. De MI5000 regelt dan de automatische schakeling en de MR6000 doet verder niets anders dan hetzelfde beeld doorgeven. De mr6000 ziet dus alleen een signaal van de navi, dus of dat nou een beeld is van de pc of van de camera doet niet ter zake..
Wordt er naderhand via Cenet een tv /enof dvd op aangesloten dan wordt de schakeling voor deze 2 verzorgd door de MR6000. Zodra de Cenet gebruikt wordt komt er automatisch op de MR6000 een extra selectiemenu beschikbaar.
In het eerste voorbeeld regelt dus de pc5000 mbv de MI5000 de schakeling, in het 2e voorbeeld regelt de MR6000 de schakeling.
Ik zou zeggen gewoon proberen dus.
Ik vermoed, dat het als volgt aangesloten kan worden:
zowel de pc5000 als de camera (MI5000) aansluiten via de interface ma2600 op de mr6000.
Normaal komt de kabel van de pc rechtstreeks op de ma2600 te zitten die vervolgens dan weer aangesloten is op de mr6000. In dit geval zit de pc èn de camera aangesloten op de MI5000 welke dan zelf weer aangesloten is op de MA2600.
Op de pc5000 alleen aangeven dat je multimediabox hebt aangesloten.
Op de mr6000 alleen aangeven dat je een navi hebt aangesloten.
In het vorenstaande voorbeeld zou, als het goed is, het beeld van de mr6000 om moeten schakelen als je de camera aktiveerd. Immers het navi signaal wordt vervangen door het camera signaal. De MI5000 regelt dan de automatische schakeling en de MR6000 doet verder niets anders dan hetzelfde beeld doorgeven. De mr6000 ziet dus alleen een signaal van de navi, dus of dat nou een beeld is van de pc of van de camera doet niet ter zake..
Wordt er naderhand via Cenet een tv /enof dvd op aangesloten dan wordt de schakeling voor deze 2 verzorgd door de MR6000. Zodra de Cenet gebruikt wordt komt er automatisch op de MR6000 een extra selectiemenu beschikbaar.
In het eerste voorbeeld regelt dus de pc5000 mbv de MI5000 de schakeling, in het 2e voorbeeld regelt de MR6000 de schakeling.
Ik zou zeggen gewoon proberen dus.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gene,
Ik kan je gedachtegang helemaal volgen, het klinkt logisch.
Waar ik niet helemaal zeker van ben is die muteleiding die van de adapterbox komt en die op pin A3 aangesloten moet worden. Je zou denken dat die aleen invloed heeft op het verlagen van het geluidsniveau op de MR 6000 als er een stem van de navi komt, maar helemaal zeker ben ik er niet van dat er niet ook wat anders meekomt.
Wat gebeurt er bij jou systeem als je die verbinding loskoppelt?
Groet,
JW
Ik kan je gedachtegang helemaal volgen, het klinkt logisch.
Waar ik niet helemaal zeker van ben is die muteleiding die van de adapterbox komt en die op pin A3 aangesloten moet worden. Je zou denken dat die aleen invloed heeft op het verlagen van het geluidsniveau op de MR 6000 als er een stem van de navi komt, maar helemaal zeker ben ik er niet van dat er niet ook wat anders meekomt.
Wat gebeurt er bij jou systeem als je die verbinding loskoppelt?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Dan volgt er geen mute, maar ook geen navistem. Verder heeft deze aansluiting geen functie (bruin/witte draad dus). Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als je de "mute" aangesloten laat, immers de camera hoeft geen geluid door te geven en de navi is, doordat de camera aangeschakeld wordt, op standby gezet.
Hide post links |
-
- New Member
Ik begin nu ernstig te twijfelen of ik die mutekabel vanaf de MA2600 wel aan heb gesloten. Deze MA2600 is toch het "kastje" wat met 2 kabels op de MR6000 sit aangesloten, en met een kabel op de MI5000?
Hide post links |
-
- Moderator
Dat is inderdaad de MA2600. Tevens moet bij de 2 kabeltjes ook een bruin/witte draad zitten. Deze moet aangesloten worden op de bruin/witte draad van de PC5000.
Hide post links |
-
- New Member
Dat was het enige kabeltje wat ik niet kon plaatsen.... wat stom zeg. Ik ga het morgen meteen proberen, ik hoop dat het werkt!
Hide post links |
-
- Senior Member
EnJohn lammers schreef:Dat was het enige kabeltje wat ik niet kon plaatsen.... wat stom zeg. Ik ga het morgen meteen proberen, ik hoop dat het werkt!
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
camera tvtuner en nav
Hallo,
Ik heb hier een systeem op m'n bureau staan waar ik nog steeds mee aan het testen ben. (ik moet nog wat kabels hebben/maken. (gene??)
Ik heb alles grondig getest. Het is niet mogelijk om een camera in combinatie met navigatie aan te sluiten. Ook niet met de tv tuner. Ja hij heeft een aparte ingang voor de camera en hij heeft een achteruit signaal ingang, maar zodra de tv tuner is aangesloten werkt de camera ingang niet meer. Zonder nav werkt de camera alleen direct op de 6000.
De documentatie is wat onduidelijk, maar met nav werkt hhet echt niet.
Voor degene die het wil testen, ik heb wel de pin bezetting van de nav aansluiting.
Voor iemand die denkt er een video signaal op te kunnen zetten. Het formaat is NTSC en geen pal. Wil je dus een pal ingang hebben, dan kan dit wel met of een omzetter, of een tv tuner (die heeft een externe pal ingang)
Groeten Fred
Ik heb hier een systeem op m'n bureau staan waar ik nog steeds mee aan het testen ben. (ik moet nog wat kabels hebben/maken. (gene??)
Ik heb alles grondig getest. Het is niet mogelijk om een camera in combinatie met navigatie aan te sluiten. Ook niet met de tv tuner. Ja hij heeft een aparte ingang voor de camera en hij heeft een achteruit signaal ingang, maar zodra de tv tuner is aangesloten werkt de camera ingang niet meer. Zonder nav werkt de camera alleen direct op de 6000.
De documentatie is wat onduidelijk, maar met nav werkt hhet echt niet.
Voor degene die het wil testen, ik heb wel de pin bezetting van de nav aansluiting.
Voor iemand die denkt er een video signaal op te kunnen zetten. Het formaat is NTSC en geen pal. Wil je dus een pal ingang hebben, dan kan dit wel met of een omzetter, of een tv tuner (die heeft een externe pal ingang)
Groeten Fred
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fred,
Da's gek. Waarvoor is dan die extra ingang op de TV6000 bedoeld? Want dáárop was het Gene's bedoeling die camera aan te sluiten. Staat daarover iets in de GA?
Ennuh, zekers, interesse in die pinning heb ik altijd
Groet,
JW
Da's gek. Waarvoor is dan die extra ingang op de TV6000 bedoeld? Want dáárop was het Gene's bedoeling die camera aan te sluiten. Staat daarover iets in de GA?
Ennuh, zekers, interesse in die pinning heb ik altijd
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
camera ingang
Is dus inderdaad gek. Hij zit erop, maar werkt niet. Ik denk dat hij er ooit als hardware opgebouwd is. De tvtuner kon gebruikt worden voor zowel clarion als VDO. Mogelijk is dat de oorzaak. Hij wordt niet door de software ondersteund. overigen moet je op de radio kiezen voor de input voor CCD of NAV. Kies je voor nav dan werkt de NAV, kies je camera, ook dan werkt hij niet, want dan moet de camera direct op de radio aangesloten worden.
hierbij ook het schem. Pin 1 is dus de select.
ik probeerde een .doc of een .pdf te attatchen, maar dit werkt niet
hierbij ook het schem. Pin 1 is dus de select.
ik probeerde een .doc of een .pdf te attatchen, maar dit werkt niet
Hide post links |
-
- New Member
Mijn excuses voor mijn late reactie. De set werkt definitief niet, helaas. We gaan nu een los achteruitrijsysteem plaatsen, buiten de navigatie om. Nu houd ik een camera en Mi5500 over, en ik ken iemand met een MS5500 set. Zou de camera i.c.m. de MI5000 op de MS5500 aangesloten kunnen worden?
Hide post links |
-
- Average Member
Yep,Zou de camera i.c.m. de MI5000 op de MS5500 aangesloten kunnen worden?
dat gaat lukken.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Hide post links |
-
- Moderator
BLijf het vreemd vinden. Als de tv geactiveerd is moet je op het front van de radio de meest rechter bovenknop indrukken. Dan zie je dat er van tv naar of dvd of camera geschakeld wordt.
Hide post links |
-
- Starting Member
Dat werk dus alleen om om te schakelen tussen TV en de externe video ingang (VTR). sluit je toch een camera erbij aan, dan gebeuren er rare dingen. bijv tv geluid bij de video, of een zwart beeld. Het camera signaal wordt echter niet als selectie weergegeven en geeft ook geen beeld.
Wel kan je natuurlijk een pal camera aan de externe video aansluiting zetten. dan geeft dit gewoon beeld. (kan je geen dvd meer aansluiten en werkt de achterversnelling input niet)
Is er iemand waarbij dit wel werkt, laat het weten. Mogelijk is er verschillende software/firmware in omloop, waar het probleem is opgelost. (als je goed leest, staat er eigenlijk in geen manual dat het werkt)
Wel kan je natuurlijk een pal camera aan de externe video aansluiting zetten. dan geeft dit gewoon beeld. (kan je geen dvd meer aansluiten en werkt de achterversnelling input niet)
Is er iemand waarbij dit wel werkt, laat het weten. Mogelijk is er verschillende software/firmware in omloop, waar het probleem is opgelost. (als je goed leest, staat er eigenlijk in geen manual dat het werkt)
Hide post links |
-
- Moderator
Ik stel voor dat we elkaar op korte termijn eens treffen om het e.e.a. uit te proberen. Mijn systeem is volledig geinstalleerd (geen camera, wel dvd) dus we kunnen feitelijk zo inpluggen en testen.
Ik moet alleen even wachten op een (mogelijk) nieuw/ander klapscherm. Als het goed is heb ik a.s. vrijdag 1 van de 2.
Daarna spreken we iets af.
Ik moet alleen even wachten op een (mogelijk) nieuw/ander klapscherm. Als het goed is heb ik a.s. vrijdag 1 van de 2.
Daarna spreken we iets af.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 453