Hallo,
Zoals zommigen van jullie al gelezen hebben wordt vrijdag mijn MS4100 in mijn Seat Arosa gebouwd.
Nu heb ik eigenlijk geen idee wat er allemaal wel en niet aangesloten wordt.
Zover ik hier kan vinden is het snelheids- en achteruit tijdt signaal niet perse nodig, maar wordt het wel aangeraden.
Nu kan ik mij dat goed voorstellen.
Stel nou dat ze bij mijn auto dat niet aansluiten, en ik doe het zelf later alsnog, is het dan gewoon een kwestie van een draadje solderen op de wit/blauwe draad op de 10 polige connector in de zekeringskast, en deze in de ISO stekker prikken op positie 1?
Werkt het dan direct weer, of moet ik hem dan opnieuw calibreren etc?
En geldt dat ook voor het achteruit rijdt signaal?
(de gegevens dat het de wit/blauwe draad is etc. heb ik elders op deze site gevonden)
Ik hoop dat ik het een beetje begrijp....
Inbouw met of zonder puls signaal etc....
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Zover ik hier kan vinden is het snelheids- en achteruit tijdt signaal niet perse nodig, maar wordt het wel aangeraden.
Ik ben bang dat je je nog niet goed genoeg hebt ingelezen wbt deze signalen.
Het is essentieel voor de werking van de MS4100 dat zowel snelheidssignal als achteruitrijsignaal worden aangesloten!
Je hoeft daarvoor niet het hele forum door te spitten maar slechts de afdeling Tips en Trucs.
Hierin stat luid en duidelijk verwoord wat er allemaal gebeurt in zo'n Navi en hoe je die aan moet sluiten.
De werking van een vast ingebouwd systeem is wezenlijk anders dan een TomTom-achtige.
Als degene die je jouw Arosa toevertrouwt een klein beetje kennis van zaken heeft zal hij beide signalen aansluiten en desnoods wijs je hem/haar fijntjes op de noodzaak, desnoods met een print van de hier gevonden expertise.
Denk er ook om dat deze Seat, net als bij een VW, de geschakelde en de constante plus verwisseld heeft zitten t.o.v. de normale ISO aansluitingen. Maar ook dat zal je Arosa-monteur wel moeten weten.
Kalibreren gebeurt spelenderwijs als je nadat de satellieten zijn gevonden en een positie is berekend, je een kwartiertje rijdt over gedigitaliseerde wgen met liefst veel bochtenwerk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt,
Ik denk inderdaad dat ik het dan niet goed gelezen of begrepen heb.
Morgan zal ik eens bellen met de garage. Maar aangezien ze vaker navigatie systemen inbouwen neem ik aan dat ze het wel weten.
Maar even extra informeren kan geen kwaad!
Bedankt.
Ik denk inderdaad dat ik het dan niet goed gelezen of begrepen heb.
Morgan zal ik eens bellen met de garage. Maar aangezien ze vaker navigatie systemen inbouwen neem ik aan dat ze het wel weten.
Maar even extra informeren kan geen kwaad!
Bedankt.
Hide post links |
-
- Moderator
Check toch eens of ze het achteruitrijsignaal aan hebben gesloten. Veel garages en zelfs specifieke navi-inbouwers (niet diegenen die hier meelezen cq. genoemd worden...) vinden dit 'maar onzin' (lees: teveel moeite) maar voor een foutloze werking is dit signaal toch echt van belang.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Hij gaat pas de 17e naar de garage Higgy!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
O.k. Gerritje, vervang 'hebben gesloten' door 'gaan sluiten' in mijn bovenstaande mail
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik zal het vrijdag wel zien.
Ben benieuwd, en anders heb ik hier al gelezen hoe ik het zelf alsnog kan doen. Klinkt niet te moeilijk....
Ben benieuwd, en anders heb ik hier al gelezen hoe ik het zelf alsnog kan doen. Klinkt niet te moeilijk....
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 401
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 839
-
-
Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen -