Inbouw- en aansluittips voor Philips Carin 959 / 522
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 jan 2006 23:52
Inbouw- en aansluittips voor Philips Carin 959 / 522
Ben net de gelukkige eigenaar geworden van:
navigatiecomputer 22SY587/02 june 99
wisselaar 22RC032/30
radio 22RC959/00 (FD 04 99 10 9021540)
monitor 22SY409/00
+ indrukwekende hoeveelheid kabels + afstandbediening + GPS antenne
Plan is om dit zaterdag in te bouwen in een Volvo V40 (6/2001)
Nu heb ik de volgende vragen:
1. klopt het dat de navigatiecomputer en monitor compleet los ingebouwd worden van de radio met wisselaar? Dus de 22SY587/02 met de 22SY409/00 en los daarvan de 22RC959/00 met de 22RC032/30?
2. Welke van de hier te downloaden aansluitschema's zijn voor mij bruikbaar?
3. heeft iemand nog tips over welke hardware waar te plaatsen/in te bouwen?
BTW, prima forum dit!! Veel nuttige info gevonden over puls/achteruitrijsensor/kalibratie/geschakelde plus/constante plus/monochrome/kleur/kabels/TMC!
Alvast bedankt!
groeten,
Mats
navigatiecomputer 22SY587/02 june 99
wisselaar 22RC032/30
radio 22RC959/00 (FD 04 99 10 9021540)
monitor 22SY409/00
+ indrukwekende hoeveelheid kabels + afstandbediening + GPS antenne
Plan is om dit zaterdag in te bouwen in een Volvo V40 (6/2001)
Nu heb ik de volgende vragen:
1. klopt het dat de navigatiecomputer en monitor compleet los ingebouwd worden van de radio met wisselaar? Dus de 22SY587/02 met de 22SY409/00 en los daarvan de 22RC959/00 met de 22RC032/30?
2. Welke van de hier te downloaden aansluitschema's zijn voor mij bruikbaar?
3. heeft iemand nog tips over welke hardware waar te plaatsen/in te bouwen?
BTW, prima forum dit!! Veel nuttige info gevonden over puls/achteruitrijsensor/kalibratie/geschakelde plus/constante plus/monochrome/kleur/kabels/TMC!
Alvast bedankt!
groeten,
Mats
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
1: Ja, het is een geheel los van het audio systeem in te bouwen navigatie systeem
2: inbouw schema Carin zou volgens mij de juiste moeten zijn
3: Geen tips, behalve dan met de monitor rekening houden met de lichtinval in de auto. Voor de rest is het afhankelijk van de mogelijkheden die de auto biedt, en de wensen van de gebruiker van het systeem.
2: inbouw schema Carin zou volgens mij de juiste moeten zijn
3: Geen tips, behalve dan met de monitor rekening houden met de lichtinval in de auto. Voor de rest is het afhankelijk van de mogelijkheden die de auto biedt, en de wensen van de gebruiker van het systeem.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Klopt, uiteraardwmp schreef:1: Ja, het is een geheel los van het audio systeem in te bouwen navigatie systeem
2: inbouw schema Carin zou volgens mij de juiste moeten zijn
3: Geen tips, behalve dan met de monitor rekening houden met de lichtinval in de auto. Voor de rest is het afhankelijk van de mogelijkheden die de auto biedt, en de wensen van de gebruiker van het systeem.
Maarre, je kunt de radio wel gebruiken als TMC bron voor de Carin computer, via de C2 uitgang van de Radio naar de Computer. Daarvoor kan het kabeltje MA 1400 gebruikt worden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 jan 2006 23:52
TMC vraagje
Bedankt voor beide antwoorden. Erg behulpzaam deze site.
Even een progress report:
- kabelboom ligt erin (halve interieur uit elkaar gehad), foto's volgen
- plaats bepaalt voor computer en wisselaar, nog geen goede bevestigingsbeugels kunnen vinden, misschien maar zelf iets maken
- gezocht naar steuntje voor monitor, maar nog niets gevonden. Zit arat steun bij voor een passat, maar ja... dat gaat niet werken voor een V40. Zaterdag bij Brezan geweest, bellen maandag terug
Nog een vraagje over TMC: het kabeltje dat genoemd wordt, gaat op het C2 blok van de radio en op welke pinnen gaat deze aansluiting naar de navigatiecomputer?
Hoor het graag, foto's volgens als het er allemaal in zit.
groeten,
Mats
Even een progress report:
- kabelboom ligt erin (halve interieur uit elkaar gehad), foto's volgen
- plaats bepaalt voor computer en wisselaar, nog geen goede bevestigingsbeugels kunnen vinden, misschien maar zelf iets maken
- gezocht naar steuntje voor monitor, maar nog niets gevonden. Zit arat steun bij voor een passat, maar ja... dat gaat niet werken voor een V40. Zaterdag bij Brezan geweest, bellen maandag terug
Nog een vraagje over TMC: het kabeltje dat genoemd wordt, gaat op het C2 blok van de radio en op welke pinnen gaat deze aansluiting naar de navigatiecomputer?
Hoor het graag, foto's volgens als het er allemaal in zit.
groeten,
Mats
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: TMC vraagje
Op B1 en B9. De afscherming isoleer je dan af aan de computer zijde.volvofreak schreef:Bedankt voor beide antwoorden. Erg behulpzaam deze site.
Even een progress report:
- kabelboom ligt erin (halve interieur uit elkaar gehad), foto's volgen
- plaats bepaalt voor computer en wisselaar, nog geen goede bevestigingsbeugels kunnen vinden, misschien maar zelf iets maken
- gezocht naar steuntje voor monitor, maar nog niets gevonden. Zit arat steun bij voor een passat, maar ja... dat gaat niet werken voor een V40. Zaterdag bij Brezan geweest, bellen maandag terug
Nog een vraagje over TMC: het kabeltje dat genoemd wordt, gaat op het C2 blok van de radio en op welke pinnen gaat deze aansluiting naar de navigatiecomputer?
Hoor het graag, foto's volgens als het er allemaal in zit.
groeten,
Mats
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 jan 2006 23:52
TMC kabel, waar te koop
Bedankt voor de info.
Waar kan ik zo'n TMC kabeltje kopen?
En wat bedoel je precies met "De afscherming isoleer je dan af aan de computer zijde." Zit er een mantel om een geisoleerde binnekabel die geisoleerd moet worden?
groeten,
Mats
Waar kan ik zo'n TMC kabeltje kopen?
En wat bedoel je precies met "De afscherming isoleer je dan af aan de computer zijde." Zit er een mantel om een geisoleerde binnekabel die geisoleerd moet worden?
groeten,
Mats
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Inderdaad, de signaaldraden D2B+ en D2B- zijn afgeschermd. Die afscherming moet blijven ziten aan de C2 stekker zijde, maar niet aangesloten worden op de computer. Dus af-isoleren aan die zijde.
Als je even VDO MA 1400 als zoekterm ingeeft bij Google vind je 'm wel. Ik vond oa deze: http://www.kenw.nl/prijzenakties/vdoday ... index.html , http://www.caraudio24.de/zubehoer/navig ... /index.htm en http://www.ideesystems.nl/Documenten/Pr ... 202005.pdf
Check ook even bij Navco, wellicht hebben zij het kabeltje ook liggen.
De MA 1400 heeft aan beide zijden een C2 stekker, je moet die er aan een zijde afknippen en de signaal draden op B1 en B9 aansluiten.
Als je handig bent met een soldeerbout kun je het kabeltje ook zelf maken
Groet,
JW
Inderdaad, de signaaldraden D2B+ en D2B- zijn afgeschermd. Die afscherming moet blijven ziten aan de C2 stekker zijde, maar niet aangesloten worden op de computer. Dus af-isoleren aan die zijde.
Als je even VDO MA 1400 als zoekterm ingeeft bij Google vind je 'm wel. Ik vond oa deze: http://www.kenw.nl/prijzenakties/vdoday ... index.html , http://www.caraudio24.de/zubehoer/navig ... /index.htm en http://www.ideesystems.nl/Documenten/Pr ... 202005.pdf
Check ook even bij Navco, wellicht hebben zij het kabeltje ook liggen.
De MA 1400 heeft aan beide zijden een C2 stekker, je moet die er aan een zijde afknippen en de signaal draden op B1 en B9 aansluiten.
Als je handig bent met een soldeerbout kun je het kabeltje ook zelf maken
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 jan 2006 23:52
MA1400 besteld, ProClip voor bevestiging monitor
Heb een MA1400 besteld bij Navco, 15 euro + verzendkosten.
Mooi, kunnen we dat straks ook nog aansluiten.
Voor bevestiging van de monitor op het dashboard denk ik aan een Brodit ProClip.
Waarchijnlijk:
http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=213414
of
http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=852826
Heeft iemand nog een doorslaggevende tip om juist de een of de ander te kiezen?
En de monitorkabel? Wegwerken via een luchtrooster?
groeten,
Mats
Mooi, kunnen we dat straks ook nog aansluiten.
Voor bevestiging van de monitor op het dashboard denk ik aan een Brodit ProClip.
Waarchijnlijk:
http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=213414
of
http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=852826
Heeft iemand nog een doorslaggevende tip om juist de een of de ander te kiezen?
En de monitorkabel? Wegwerken via een luchtrooster?
groeten,
Mats
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 jan 2006 23:52
Navigatie werkt!
Vanochtend met een werkend navigatiesysteem naar mijn werk gereden!!
Eerst paar honderd meter was het nog wat onnauwkeurig, maar daarna ging het 'op de meter' nauwkeurig. Was helemaal blij!
Puls én achteruit zaten gewoon aan de radiovoorbereiding stekker! Dat scheelde een hoop. Puls meten had ik alleen niet goed over nagedacht... Dacht dat ik constant 0 of 1 (0 of 12V) zou meten. Rijdend (mijn vrouw rijdend, ik met de multi-meter en de meetpinnen geconcentreerd in de middenconsole turend) ging het langzaam nog wel goed, maar zodra de snelheid boven stapvoets kwam wisselde de spanning zo rond de 6V. Bij hogere snelheid was de gemeten spanning écht constant... Maar dus... Maar aangenomen dat de multimeter 'te traag' was en dit dus echt de puls was... En het werkt, dus het zal we goed zijn
O ja, nog zoiets, had dus de hele kabelboom keurig weggewerkt (bijna de complete bijrijdersstoel gedemonteerd, toen ik erachter kwam dat de middenconsole een stuk makkelijker te demonteren is), was ik de anteenkabel vergeten... Deze nog keurig via de zijkant (bestuurderszijde) geleid en netjes weg kunnen werken.
Heb de steuntjes weer gecanceled... Het Brodit steuntje was verkeerd geleverd en na een hoop passen en meten de perfect plaats gevonden voor de monitor: in de middenconsole in het laagste vakje. Past die monitor echte perfect in. Bovendien valt de monitor in uitgeschakelde toestand een stuk minder op, wat (hoop ik) de aandacht van het dievengilde minder aantrekt.
Nu alleen nog een goede plaats vinden voor de afstandbediening, maar dat komt ook wel goed.
De wisselaar en de navigacomputer linksachterin (links is bij mij de kant waar het stuur zit) gemonteerd. Ik heb alleen een hekel aan boren in een auto (vochtproblemen, onduidelijk lopende kabelbomen kortsluiten, uit-/overbouwen met een gatenkaas achterlantend) dus aan de slag met vloerbedekkingtape (3M) en ben niet ontevreden over het resultaat. Moet nog even afwachten hoe dit op de lange duur houdt (info volgt), maar de wisselaar op het tapijt geplakt en daarop de navigatiecomputer (stukje verhuisdoos ertussen om de 'pootjes' van de navcomp te overburggen) 'geplakt'.
Maar dus... Wat moet er nu nog gebeuren? De voeding voor de iPod moet nog worden aangesloten (iPod is aangelsoten op de AUX van de 959) en de TMC tap van de 959 moet nog via de MA1400 op de navcomp worden aangesloten. Dan nog de draden achter radio netjes 'tiewrapen' en labelen (nu weet ik alles nog uit mijn hoofd, maar over x maanden, ben ik natuurlijk weer alles kwijt). De monitor moet nog netjes geplaats worden en dan is het helemaal klaar.
Ik hou jullie op de hoogte en ga nog wat foto's maken, zodat de volgen de navigatiehelpsite-bezoeker die een navigatiesysteem wil inbouwen in zijn V40 (met radiovoorbereiding) het nog makkelijker heeft dan ik
groeten,
Mats
P.S. In de zomer is het fijner om een navigatie in te bouwen dan in de winter.
Eerst paar honderd meter was het nog wat onnauwkeurig, maar daarna ging het 'op de meter' nauwkeurig. Was helemaal blij!
Puls én achteruit zaten gewoon aan de radiovoorbereiding stekker! Dat scheelde een hoop. Puls meten had ik alleen niet goed over nagedacht... Dacht dat ik constant 0 of 1 (0 of 12V) zou meten. Rijdend (mijn vrouw rijdend, ik met de multi-meter en de meetpinnen geconcentreerd in de middenconsole turend) ging het langzaam nog wel goed, maar zodra de snelheid boven stapvoets kwam wisselde de spanning zo rond de 6V. Bij hogere snelheid was de gemeten spanning écht constant... Maar dus... Maar aangenomen dat de multimeter 'te traag' was en dit dus echt de puls was... En het werkt, dus het zal we goed zijn
O ja, nog zoiets, had dus de hele kabelboom keurig weggewerkt (bijna de complete bijrijdersstoel gedemonteerd, toen ik erachter kwam dat de middenconsole een stuk makkelijker te demonteren is), was ik de anteenkabel vergeten... Deze nog keurig via de zijkant (bestuurderszijde) geleid en netjes weg kunnen werken.
Heb de steuntjes weer gecanceled... Het Brodit steuntje was verkeerd geleverd en na een hoop passen en meten de perfect plaats gevonden voor de monitor: in de middenconsole in het laagste vakje. Past die monitor echte perfect in. Bovendien valt de monitor in uitgeschakelde toestand een stuk minder op, wat (hoop ik) de aandacht van het dievengilde minder aantrekt.
Nu alleen nog een goede plaats vinden voor de afstandbediening, maar dat komt ook wel goed.
De wisselaar en de navigacomputer linksachterin (links is bij mij de kant waar het stuur zit) gemonteerd. Ik heb alleen een hekel aan boren in een auto (vochtproblemen, onduidelijk lopende kabelbomen kortsluiten, uit-/overbouwen met een gatenkaas achterlantend) dus aan de slag met vloerbedekkingtape (3M) en ben niet ontevreden over het resultaat. Moet nog even afwachten hoe dit op de lange duur houdt (info volgt), maar de wisselaar op het tapijt geplakt en daarop de navigatiecomputer (stukje verhuisdoos ertussen om de 'pootjes' van de navcomp te overburggen) 'geplakt'.
Maar dus... Wat moet er nu nog gebeuren? De voeding voor de iPod moet nog worden aangesloten (iPod is aangelsoten op de AUX van de 959) en de TMC tap van de 959 moet nog via de MA1400 op de navcomp worden aangesloten. Dan nog de draden achter radio netjes 'tiewrapen' en labelen (nu weet ik alles nog uit mijn hoofd, maar over x maanden, ben ik natuurlijk weer alles kwijt). De monitor moet nog netjes geplaats worden en dan is het helemaal klaar.
Ik hou jullie op de hoogte en ga nog wat foto's maken, zodat de volgen de navigatiehelpsite-bezoeker die een navigatiesysteem wil inbouwen in zijn V40 (met radiovoorbereiding) het nog makkelijker heeft dan ik
groeten,
Mats
P.S. In de zomer is het fijner om een navigatie in te bouwen dan in de winter.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Geweldig maar denk er wel aan dat bij de inbouw van de monitor ook de helderheidsregeling die reageert op omgevingslicht niet meer functioneert!.
Dit betekent dat je scherm altijd in de laagste helderheidsstand zal overschakelen omdat het oog "denkt" dat er geen licht op valt en dat het relatief dus donker is.
Dit betekent dat je scherm altijd in de laagste helderheidsstand zal overschakelen omdat het oog "denkt" dat er geen licht op valt en dat het relatief dus donker is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als je het oog afdekt gaat dat inderdaad niet goed, dan krijg je altijd een te donker beeld.Gerritje schreef:Geweldig maar denk er wel aan dat bij de inbouw van de monitor ook de helderheidsregeling die reageert op omgevingslicht niet meer functioneert!.
Dit betekent dat je scherm altijd in de laagste helderheidsstand zal overschakelen omdat het oog "denkt" dat er geen licht op valt en dat het relatief dus donker is.
Maar uit de posting maak ik niet op dat zoiets de bedoeling is. De monitor wordt in een bestaande opening gemonteerd, zoiets heb ik ook gedaan bij mijn Xantia. En dan is het oog nog gewoon vrij aan de voorzijde.
En dus is het interessant wat meer details te vernemen over die inbouw.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 jan 2006 23:52
inbouw
Nee, het oog wordt niet afgedekt.
Het is inderdaad een bestaande opening in het dashboard. Een vakje net achter de versnellingspook.
Nog even een ander vraagje:
Ik heb soms dat na het starten de navigatieCD er uitgekiept worden en het systeem dus zegt dat navigeren niet mogelijk is omdat er geen navigatieCD aanwezig is.
Het verschijnsel is (nog) niet consequent te duiden: soms gebeurt het niet, dan weer wel.
Enig idee waar ik dit moet zoeken?
groeten,
Mats
Het is inderdaad een bestaande opening in het dashboard. Een vakje net achter de versnellingspook.
Nog even een ander vraagje:
Ik heb soms dat na het starten de navigatieCD er uitgekiept worden en het systeem dus zegt dat navigeren niet mogelijk is omdat er geen navigatieCD aanwezig is.
Het verschijnsel is (nog) niet consequent te duiden: soms gebeurt het niet, dan weer wel.
Enig idee waar ik dit moet zoeken?
groeten,
Mats
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
De monitor zit bij mij op dezelfde plek, vlak voor de pook. Werkt prima inderdaad, helderheidsregeling is OK zó.
Dat uitwerpen wordt vaak veroorzaakt door een CD van mindere kwaliteit. Kan zijn dat 'ie vuil of gekrast is, ook zelfgebrande CD's zijn verdacht. In deze tijd van het jaar kan het ook condens zijn dat een rol speelt.
Welke CD gebruik jij?
Voorts nog de vraag of het navigeren nauwkeurig blijft. De puls van de V40 is vaak niet erg stabiel, en loopt door als je stilstaat. Is dat bij jou OK?
Groet,
JW
De monitor zit bij mij op dezelfde plek, vlak voor de pook. Werkt prima inderdaad, helderheidsregeling is OK zó.
Dat uitwerpen wordt vaak veroorzaakt door een CD van mindere kwaliteit. Kan zijn dat 'ie vuil of gekrast is, ook zelfgebrande CD's zijn verdacht. In deze tijd van het jaar kan het ook condens zijn dat een rol speelt.
Welke CD gebruik jij?
Voorts nog de vraag of het navigeren nauwkeurig blijft. De puls van de V40 is vaak niet erg stabiel, en loopt door als je stilstaat. Is dat bij jou OK?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 jan 2006 23:52
CD is volgens mij 2004/2005 VDO/Dayton, moet ik even nakijken. Is een vnl. zwart hoesje, karton dat om de cd-tray heengevouwen is.
Heb de pulshoror gelezen van de V/S40's op dit forum. Tot nu toe gaat het prima. Zag dat het allemaal problemen waren van V/S 40 model 96-00, die van mij is van 6/01, misschien is dat verbeterd. Ook heb ik mijn puls van de radiovoobereiding gehaald. Bij één van de discussies van het forum las ik dat de puls van de grote witte stekker (achter driehoekig afdekplaat aan bijrijderszijde) was gehaald. Misschien is de puls aan de radiovoorbereiding nauwkeuriger?
Zal de puls nauwlettend in de gaten houden en laat mijn bevindingen nog wel weten.
groeten,
Mats
Heb de pulshoror gelezen van de V/S40's op dit forum. Tot nu toe gaat het prima. Zag dat het allemaal problemen waren van V/S 40 model 96-00, die van mij is van 6/01, misschien is dat verbeterd. Ook heb ik mijn puls van de radiovoobereiding gehaald. Bij één van de discussies van het forum las ik dat de puls van de grote witte stekker (achter driehoekig afdekplaat aan bijrijderszijde) was gehaald. Misschien is de puls aan de radiovoorbereiding nauwkeuriger?
Zal de puls nauwlettend in de gaten houden en laat mijn bevindingen nog wel weten.
groeten,
Mats
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06 dec 2005 22:48
Kun je die helderheisstand ook anders instellen? bij somber weer is het display net even te weinig belichtGerritje schreef:Geweldig maar denk er wel aan dat bij de inbouw van de monitor ook de helderheidsregeling die reageert op omgevingslicht niet meer functioneert!.
Dit betekent dat je scherm altijd in de laagste helderheidsstand zal overschakelen omdat het oog "denkt" dat er geen licht op valt en dat het relatief dus donker is.
Nothing beats a turbocharger
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat kan, met die knopjes bovenop het display. Zie de gebruiksaanwijzing over het hoe...olijnsma schreef:Kun je die helderheisstand ook anders instellen? bij somber weer is het display net even te weinig belichtGerritje schreef:Geweldig maar denk er wel aan dat bij de inbouw van de monitor ook de helderheidsregeling die reageert op omgevingslicht niet meer functioneert!.
Dit betekent dat je scherm altijd in de laagste helderheidsstand zal overschakelen omdat het oog "denkt" dat er geen licht op valt en dat het relatief dus donker is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En, hoe doet 'ie het nou?volvofreak schreef:CD is volgens mij 2004/2005 VDO/Dayton, moet ik even nakijken. Is een vnl. zwart hoesje, karton dat om de cd-tray heengevouwen is.
Heb de pulshoror gelezen van de V/S40's op dit forum. Tot nu toe gaat het prima. Zag dat het allemaal problemen waren van V/S 40 model 96-00, die van mij is van 6/01, misschien is dat verbeterd. Ook heb ik mijn puls van de radiovoobereiding gehaald. Bij één van de discussies van het forum las ik dat de puls van de grote witte stekker (achter driehoekig afdekplaat aan bijrijderszijde) was gehaald. Misschien is de puls aan de radiovoorbereiding nauwkeuriger?
Zal de puls nauwlettend in de gaten houden en laat mijn bevindingen nog wel weten.
groeten,
Mats
Inmiddels ook de TMC aan de praat gekregen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06 dec 2005 22:48
Al eens gedaan, maar is niet afdoendeJW schreef:Dat kan, met die knopjes bovenop het display. Zie de gebruiksaanwijzing over het hoe...olijnsma schreef:Kun je die helderheisstand ook anders instellen? bij somber weer is het display net even te weinig belichtGerritje schreef:Geweldig maar denk er wel aan dat bij de inbouw van de monitor ook de helderheidsregeling die reageert op omgevingslicht niet meer functioneert!.
Dit betekent dat je scherm altijd in de laagste helderheidsstand zal overschakelen omdat het oog "denkt" dat er geen licht op valt en dat het relatief dus donker is.
Groet,
JW
Nothing beats a turbocharger
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En is dit niet veroorzaakt door de kou?
Als ik m'n systeem opstart is het scherm de eerste tijd ook slecht afleesbaar, al naar gelang de temperatuur duurt dat langer.
Of neem jij je scherm altijd (zoals het hoort ) mee naar binnen?
Groet,
JW
Als ik m'n systeem opstart is het scherm de eerste tijd ook slecht afleesbaar, al naar gelang de temperatuur duurt dat langer.
Of neem jij je scherm altijd (zoals het hoort ) mee naar binnen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06 dec 2005 22:48
Ik denk niet door de kou, zodra ik het systeem op een sombere dag opstart, is hij niet lekker helder, en wordt dat ook niet.
Nu ik er bij nadacht, op een zonnige dag is ie wel duidelijk
Eerst dacht ik dat het lcd-display gewoon aan het verjaren was, tot ik las over die autom. helderheidsregeling.
En nee, ik haal nooit het display uit de auto, heb niet echt zin om ermee te lopen gaan zeulen
Nu ik er bij nadacht, op een zonnige dag is ie wel duidelijk
Eerst dacht ik dat het lcd-display gewoon aan het verjaren was, tot ik las over die autom. helderheidsregeling.
En nee, ik haal nooit het display uit de auto, heb niet echt zin om ermee te lopen gaan zeulen
Nothing beats a turbocharger
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Mijn scherm zit vlak voor de versnellingspook, dus laag, en ik heb 'm altijd op de dagstand staan, geen omschakeling dus.
Het duurde even bij mij voor ik de goeie instelling te pakken had, met name omdat ik 's avonds/nachts uiteraard niet te veel licht wilde laten stralen door het scherm, maar het is me wel gelukt om het goed te krijgen. Daarbij heb ik zowel de helderheid bij dag, als die bij nacht aangepast, dat kan afzonderlijk.
En uiteraard pas nádat het scherm goed op temperatuur was, anders hou je jezelf voor de gek
Groet,
JW
Het duurde even bij mij voor ik de goeie instelling te pakken had, met name omdat ik 's avonds/nachts uiteraard niet te veel licht wilde laten stralen door het scherm, maar het is me wel gelukt om het goed te krijgen. Daarbij heb ik zowel de helderheid bij dag, als die bij nacht aangepast, dat kan afzonderlijk.
En uiteraard pas nádat het scherm goed op temperatuur was, anders hou je jezelf voor de gek
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 jan 2007 19:30
@volvo freak....ik heb nog een tippie
kijk even op wat voor SW je draait.
ik heb namelijk ook een 522 en ik draaide op versie 4.06 die heb ik nu
geupdate naar versie 4.90 en dit is zeker een aanrader...wordt je systeem een stukkie sneller door.
kijk even op wat voor SW je draait.
ik heb namelijk ook een 522 en ik draaide op versie 4.06 die heb ik nu
geupdate naar versie 4.90 en dit is zeker een aanrader...wordt je systeem een stukkie sneller door.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 jan 2007 20:30
you can help me for Carin 522 (year 1999) ? You can tell me the code of the cable that goes from the module cd to the monitor? and if you have also one photo...
Thanks !!!!
Thanks !!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 jan 2007 21:49
@mattiozi.......cable Partnummer 482232012666 (26101)
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... 3D%3D&df=1
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... 3D%3D&df=1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
There is a adaptor cable : viewtopic.php?t=720mattiozzi schreef:you can help me for Carin 522 (year 1999) ? You can tell me the code of the cable that goes from the module cd to the monitor? and if you have also one photo...
Thanks !!!!
There is also a pinlayout for this cable, with the exact pin-layout from navigation unit and monitor.
Is that what you need ?
edit : like this ? viewtopic.php?search_id=659617855&t=2388
(there is also a beter topic involving this, need some more searching )
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 773