Microdrive voor Becker 7949, 7945 en 7944
-
- New Member
Microdrive voor Becker 7949, 7945 en 7944
Ik heb onlangs een Becker 7949 in mijn auto peplaatst en hij werkt fantastisch maar ik wil er een microdrive voor kopen om MP3's te spelen. In de handleiding staat dat je een microdrive tot 4 GB kunt gebruiken maar dat hij moet geformateerd zijn in FAT16. Ik hoor hier en daar dat je enkel tot 2GB kunt formateren in FAT16. Wie heeft er ervaring met het gebruik van een microdrive in zijn Becker of weet hoe het nu juist zit met de formattering .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Moderator
Volgens mij ook afhankelijk van de cluster grootte.
Verder is het operating system van belang, allicht dat de Becker deze schijf zelf kan formateren, en daar beter mee uit de voeten kan dan Dos of Windows, of er worden 2 partitie's aangemaakt.
Verder is het operating system van belang, allicht dat de Becker deze schijf zelf kan formateren, en daar beter mee uit de voeten kan dan Dos of Windows, of er worden 2 partitie's aangemaakt.
online helpdesk schreef: FAT16 volumes larger than 2 GB are not accessible from computers running MS-DOS, Windows 95, Windows 98, Windows Me, and many other operating systems. This limitation occurs because these operating systems do not support cluster sizes larger than 32 KB, which results in the 2 GB limit.
In theory, FAT32 volumes can be about 8 terabytes; however, the maximum FAT32 volume size that Windows XP Professional can format is 32 GB. Therefore, you must use NTFS to format volumes larger than 32 GB. However, Windows XP Professional can read and write to larger FAT32 volumes formatted by other operating systems.
Hide post links |
-
- New Member
Het is wel mogelijk op de CF-kaart verder te gaan via de hier beschreven manier:
http://www.pocketnavigation.de/board/tid1008324-sid.htm
Staat bij dat het tot 3.81GB werkt. Moet het ook nog eens proberen.
Groeten P
http://www.pocketnavigation.de/board/tid1008324-sid.htm
Staat bij dat het tot 3.81GB werkt. Moet het ook nog eens proberen.
Groeten P
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Microdrive voor Becker 7949,7945 en 7944
Even toch de vraag: waarom een MicroDrive, en geen CF kaart?knabbeltje schreef:Ik heb onlangs een Becker 7949 in mijn auto peplaatst en hij werkt fantastisch maar ik wil er een microdrive voor kopen om MP3's te spelen. In de handleiding staat dat je een microdrive tot 4 GB kunt gebruiken maar dat hij moet geformateerd zijn in FAT16. Ik hoor hier en daar dat je enkel tot 2GB kunt formateren in FAT16. Wie heeft er ervaring met het gebruik van een microdrive in zijn Becker of weet hoe het nu juist zit met de formattering .
Een discussie over die tegenstelling liep niet zo lang geleden op het Canon EOS Forum, met de gedachte dat een MD eigenlijk een te fraai stukje precisie techniek is, en daarmee kwetsbaar voor gebruik in een omgeving als een Digitale Camera met schokken, temperatuurswisselingen etc. De conclusie was dat een CF gewoon veel robuuster is en dus te prefereren.
Dat geldt imho voor een auto in nog sterkere mate, en dus zou mijn advies zijn: koop een goeie CF. Dat hoeft geen snelle te zijn voor het gebruik als bedoeld, dus een gewone standaard CF is OK. Een 2GB is voor zo'n € 100,- te vinden, een 4 GB voor rond de € 150,-
Het formatteren gebeurt op dezelfde manier als een MD.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Ik wil een microdrive hebben en geen geheugenkaartje. Waarom?
Een microdrive is duidelijk goedkoper. Een microdrive is goed geschikt voor deze toepassing.
(als we kijken naar datastroom e.d.). Fraaie techniek is niet perse kwetsbaar. Dat een CF kaart robuuster is lijkt me
niet gebaseerd op enige vorm van onderzoek. En techniek staat niet stil.
Kijk naar de specificaties via de link van Hitachi. Die microdrives kunnen schokken aan van 200 G bij het in gebruik
zijn. Met andere woorden gooi je auto van een flat met de microdrive werkend en er treden geen problemen op.
2Gb cf kaart is even duur als 4Gb microdrive.
http://www.hitachigst.com/portal/site/e ... 4bac4f0a0/
Een microdrive is duidelijk goedkoper. Een microdrive is goed geschikt voor deze toepassing.
(als we kijken naar datastroom e.d.). Fraaie techniek is niet perse kwetsbaar. Dat een CF kaart robuuster is lijkt me
niet gebaseerd op enige vorm van onderzoek. En techniek staat niet stil.
Kijk naar de specificaties via de link van Hitachi. Die microdrives kunnen schokken aan van 200 G bij het in gebruik
zijn. Met andere woorden gooi je auto van een flat met de microdrive werkend en er treden geen problemen op.
2Gb cf kaart is even duur als 4Gb microdrive.
http://www.hitachigst.com/portal/site/e ... 4bac4f0a0/
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Helemaal aan jou, je hebt er goed over nagedacht
Ik zocht even dat verhaal op het EOS Forum, dit dus: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13583
Bijna aan het eind daarvan een indrukwekkend verhaal (met link) over een onder de puinhopen van de twin-towers vandaan gehaalde CF in een EOS...
In mijn EOS 300D gebruik ik 512MB kaarten van SanDisk en Dane-Elec. Lekker robuust, gewoon passief spul. Het meest kwetsbare zijn de contactjes, die heb je bij een MD ook. En in een camera speelt het stroomverbruik van de MD nadrukkelijk een rol, dat speelt bij jou niet.
Groet,
JW
Helemaal aan jou, je hebt er goed over nagedacht
Ik zocht even dat verhaal op het EOS Forum, dit dus: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=13583
Bijna aan het eind daarvan een indrukwekkend verhaal (met link) over een onder de puinhopen van de twin-towers vandaan gehaalde CF in een EOS...
In mijn EOS 300D gebruik ik 512MB kaarten van SanDisk en Dane-Elec. Lekker robuust, gewoon passief spul. Het meest kwetsbare zijn de contactjes, die heb je bij een MD ook. En in een camera speelt het stroomverbruik van de MD nadrukkelijk een rol, dat speelt bij jou niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens Murphy stijg het aantal problemen rechtevenredig met het aantal bewegende delen.
Er gaat niets boven Solid State.
Er gaat niets boven Solid State.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
bedankt voor de info. ik heb besloten om problemen te vermijden om toch maar een CF kaart te kopen
Hide post links |
-
- New Member
Re: Microdrive voor Becker 7949,7945 en 7944
Ik heb ook een 4Gig Microdrive in mijn 7949 zitten, kan je gewoon met fat 16 formaterenknabbeltje schreef:Ik heb onlangs een Becker 7949 in mijn auto peplaatst en hij werkt fantastisch maar ik wil er een microdrive voor kopen om MP3's te spelen. In de handleiding staat dat je een microdrive tot 4 GB kunt gebruiken maar dat hij moet geformateerd zijn in FAT16. Ik hoor hier en daar dat je enkel tot 2GB kunt formateren in FAT16. Wie heeft er ervaring met het gebruik van een microdrive in zijn Becker of weet hoe het nu juist zit met de formattering .
en je houd 3.9 gig over hoor, gaat prima
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Weergaves: 2715
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-