VDO Dayton MS5700 XL plaatsen in een Citroën C5

blooper1963
Starting Member
Starting Member

VDO Dayton MS5700 XL plaatsen in een Citroën C5

Bericht door blooper1963 »

wat heb ik allemaal nodig om een standalone navigatie ms 5700 xl van vdo te plaatsen in mijn splinternieuwe citroen C5?? ik heb de originele radio/cd RD4 van Blaupunkt(oem radio citroen) en waar vind ik het nodige materiaal?? ik ben woonachtig in belgie dus liefst in belgie ,nederland is ook nog goed!! de radio is aangesloten met een quadlock stekker! nu zag ik hier op een nederlandse site nl. www.tomacarparts.nl een verloopkabel staan van quadlock naar quadlock met daartussen een interface waaruit de nodige bedrading komt voor een standalone navigatiesysteem aan te sluiten!jammer genoeg kunnen particulieren hier niets kopen!! om de desbetreffende foto te bekijken op tomacarparts ga je naar can-bus interfaces en zoekt het artikel: 27.CAN-CI05 (can-bus)! dat zou een gemakkelijke oplossing zijn voor zelf inbouwers!! verder wil ik nog weten wat er bij de 5700xl standaard bijgeleverd zit! en indien nodig wat ik nog moet hebben om 't geluid over de carspeakers te laten gaan!! en er iets voorzien is om 't geluid van de radio te muten bij navigatie?? ook hoe ik de monitor kan bevestigen!bij de C5 zou 't best een airmount voor aan de luchtroosters passen!!

greeeetz blooper1963

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Er zijn ook bedrijven die deze interface's wel aan particulieren leveren.

Bijvoorbeeld JNCS , of kijk eens op Google

Het stukje op het Citroen-forum is echter tenenkrommend vanwege de onjuistheden.
Zo wordt daar keihard gesteld dat het snelheidsignaal niet nodig is, want tomtom gebruikt deze ook niet, en dat in de dagelijkse praktijk je niets merkt van het nauwkeuriger zijn van vaste inbouwsystemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Of het noodzakelijk is een interface te gebruiken valt nog te bezien.
C5 2001- zwischen BSI-Modul und Kupplung: grauer, flacher 6-PIN-Stecker, PIN 1, weißes Kabel
Er is dus een tachosignaal in deze auto aanwezig.

De 5700 XL bestaat dus uit de Computer, Het beeldscherm, afstandsbediening en 3 sets kabel nl : Monitorkabel van 2.5 m, aansluitkabel en kabel voor afstandsbediening en mute. De bedrade houder voor de afstandsbediening en de monitorvoet zul je zelf aan moeten schaffen.
Het wordt ten zeerste afgeraden om het geluid over de speakers van de autoradio te laten lopen want tezamen met de door jou genoemde mutefunctie wordt je daar horendol van. De speaker in de monitor is hard en duidelijk genoeg. Velen die het hebben geprobeerd zijn daar inmiddels alweer van afgestapt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Meende dat vanaf 2004 de C5 met can-bus werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ja de C5 heeft CAN-bus maar er zijn honderden typen met CAN bus die beslist geen interface nodig hebben om het tachosignaal af te tappen. Ik noem met name VAG modellen.
Dit neemt niet weg dat in de door mij geraadpleegde fora inderdaad wordt gewezen op de noodzaak zo'n interface in te bouwen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Gerritje schreef:Ja de C5 heeft CAN-bus maar er zijn honderden typen met CAN bus die beslist geen interface nodig hebben om het tachosignaal af te tappen. Ik noem met name VAG modellen.
Je bedoelt neem ik aan omdat het tachosignaal ook elders aanwezig is? Klopt: in mijn Octavia2 met CAN-bus heb ik het de garage bij aflevering achter het instrumentenpaneel vandaan laten halen: werkt prima.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member

Gerritje schreef:Of het noodzakelijk is een interface te gebruiken valt nog te bezien.
C5 2001- zwischen BSI-Modul und Kupplung: grauer, flacher 6-PIN-Stecker, PIN 1, weißes Kabel
Er is dus een tachosignaal in deze auto aanwezig.

De 5700 XL bestaat dus uit de Computer, Het beeldscherm, afstandsbediening en 3 sets kabel nl : Monitorkabel van 2.5 m, aansluitkabel en kabel voor afstandsbediening en mute. De bedrade houder voor de afstandsbediening en de monitorvoet zul je zelf aan moeten schaffen.
Het wordt ten zeerste afgeraden om het geluid over de speakers van de autoradio te laten lopen want tezamen met de door jou genoemde mutefunctie wordt je daar horendol van. De speaker in de monitor is hard en duidelijk genoeg. Velen die het hebben geprobeerd zijn daar inmiddels alweer van afgestapt
wat ik ook nergens terug vind ,is of er een europa dvd bij geleverd word! of moet ik die ook appart aanschaffen?en dan laten vrijschakelen wat ik wil? en is de afstandsbediening werkelijk nodig? is dit geen touchscreen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Een Europa CD wordt bijgeleverd alsmede een CD met de hoofdwegen van Europa.
Je kunt zelf bepalen hoe en wat je wilt laten vrijschakelen. En alles heeft een prijs.
De afstandsbediening is nodig. Het is gelukkig geen touchscreen en zonder AB doet ie het echt niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member

Gerritje schreef:Een Europa CD wordt bijgeleverd alsmede een CD met de hoofdwegen van Europa.
Je kunt zelf bepalen hoe en wat je wilt laten vrijschakelen. En alles heeft een prijs.
De afstandsbediening is nodig. Het is gelukkig geen touchscreen en zonder AB doet ie het echt niet.
maar ik zag ook net op de site van VDO dat bij de MS 5700 XL het scherm,type MM 5500 geleverd word met een infraroodoog!! hoef ik dan die kabel te plaatsen voor de afstandbediening?? en indien ik de kabel zou plaatsen is er dan een bedrade afstandbediening bij? je kan in optie ook een creditkaart AB kopen!! en als ik me niet vergis dan is de 5700 comp met DVD! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Correct! Ik bedoelde Europa DVD.
De bedrade AB houder heb je niet nodig, de AB werkt dan via het IR oog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1